Flanellen beddengoed op 90 graden wassen

01-10-2020 00:41 18 berichten
Ik was mijn normale beddengoed (100% katoen) altijd op 90 graden. Nu lijkt een flanellen dekbedovertrek mij heerlijk voor de koudere maanden maar ik twijfel, ik wil het namelijk wel op 90 graden kunnen wassen. Het flanel is van 100% katoen maar ik ben bang voor van die kleine harde bolletjes op de stof, heeft iemand hier ervaring mee?

Ps. De reden dat ik op 90 graden was is medisch, advies van de dermatoloog. laten we dat dus niet de discussie maken alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
Beter van niet. Ik heb flanellen beddengoed van Snurk, heerlijk spul, maar een set is al veel minder zacht geworden doordat ik het per ongeluk op 40 heb gewassen, kun je nagaan. 30 is beter. Ik weet het, je doodt zo niet de huisstofmijt maar ja...

Maar flanel is heerlijk in de winter. Heeft het te maken met allergie, dat advies?
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
01-10-2020 00:46
Beter van niet. Ik heb flanellen beddengoed van Snurk, heerlijk spul, maar een set is al veel minder zacht geworden doordat ik het per ongeluk op 40 heb gewassen, kun je nagaan. 30 is beter. Ik weet het, je doodt zo niet de huisstofmijt maar ja...

Maar flanel is heerlijk in de winter. Heeft het te maken met allergie, dat advies?
In combinatie met eczeem..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, dat gaat niet zo goed als bij katoen. Max is dan echt 60 graden en dan pas na een aantal wasbeurten die minder heet waren.
Beter een dikker dekbed aanschaffen. Iets met meer laagjes isoleert beter dan Flanel.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
01-10-2020 01:19
In combinatie met eczeem..
Kan wel als je het daarna in de droger gooit. Wel lage temperatuur en als je hebt, kreukbeveiliging. (dan draait de trommel 2 kanten op)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Flanel is vrijwel altijd ook gewoon 100% katoen. Zou dus in feite niet uit maken
Ik vind het zelf juist altijd heerlijk, die 'bolletjes' op flanellen dekbedden .
Een goedkope set kopen en proberen?
Alle reacties Link kopieren
flanel was je de eerste keer koud, en daarna maximaal op 60 graden
denk dat het voor jullie niet geschikt is
Ik heb zo'n flanellen van de IKEA en die doet het prima op 60 graden. En dan ook in de droger.

90 graden gebruik ik alleen af en toe voor keukendoeken.

En idd: heerlijk warm in de winter. Zeker in combinatie met flanellen onderlaken: :love:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een flanellen hoes en die heeft, ondanks wassen op 40 graden, ook pilletjes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik begin nu toch te twijfelen.. Het dekbedovertrek dat ik had gezien is niet goedkoop https://www.smulderstextiel.nl/essenza- ... rt/107720/ maar ik vind hem gewoon zo lekker kerstig..

Maar voor dat geld ga ik de gok maar niet nemen dan, wellicht kan ik een goedkopere vinden met kerstige rode blokjes..
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
01-10-2020 11:10
Ik begin nu toch te twijfelen.. Het dekbedovertrek dat ik had gezien is niet goedkoop https://www.smulderstextiel.nl/essenza- ... rt/107720/ maar ik vind hem gewoon zo lekker kerstig..

Maar voor dat geld ga ik de gok maar niet nemen dan, wellicht kan ik een goedkopere vinden met kerstige rode blokjes..
Dat flanel zijn allemaal korte losse vezels. Dus het wollige gaat er sowieso wel vanaf op den duur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
01-10-2020 11:10
Ik begin nu toch te twijfelen.. Het dekbedovertrek dat ik had gezien is niet goedkoop https://www.smulderstextiel.nl/essenza- ... rt/107720/ maar ik vind hem gewoon zo lekker kerstig..

Maar voor dat geld ga ik de gok maar niet nemen dan, wellicht kan ik een goedkopere vinden met kerstige rode blokjes..
oooh, die wil onze oudste dochter geheid!
Maar goed, we hebben al een kast vol dekbedhoezen!
Alle reacties Link kopieren
Bij Lidl online hebben een geruite voor 12 euro, zit alleen wel wat polyester bij de katoen
Afbeelding
https://www.lidl-shop.nl/MERADISO-Flane ... p100305742
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb een velours hoeslaken, ook heerlijk warm!
Ikea had afgelopen winter een flanellen dekbed met rode ruiten.
Ikea had afgelopen winter een flanellen dekbed met rode ruiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven