Slaapkamer grenzend aan badkamer buren

20-10-2020 12:34 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huis op het oog. Een tussenwoning, gebouwd in 2018. Lijkt me een perfect huis, behalve dat de slaapkamers tegen de badkamer en trapgat van de buren liggen. Zou het gehorig zijn? Lijkt me niks om de buren te kunnen horen douchen/naar de wc gaan als ik in bed lig
is vast goed geïsoleerd
Onze slaapkamer grenst niet aan de badkamer van de buren, maar als ik op bed lig dan kan ik mijn buren wel horen plassen. Wij grenzen wel aan de trap en ook dat hoor ik als ik op bed lig. Tussenwoningen zijn gewoon gehorig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen wij dat weten?
Sasja90 schreef:
20-10-2020 12:36
Onze slaapkamer grenst niet aan de badkamer van de buren, maar als ik op bed lig dan kan ik mijn buren wel horen plassen. Wij grenzen wel aan de trap en ook dat hoor ik als ik op bed lig. Tussenwoningen zijn gewoon gehorig.
2018
geen 1960
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar een soortgelijke situatie straks, ook geen ervaring mee.
Heb hier alleen echt niet bij stilgestaan omdat het een redelijk modern huis is. Zal toch wel beter geïsoleerd zijn dan een jaren 30 woning denk ik zo...
Onze huurwoning is van 2001 ofzo, dus niet bepaald oud
De huizen van nu zijn goed geïsoleerd, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. Garanties zijn er echter niet, het ligt er ook aan wie je buren zijn. Hebben jullie de zelfde levensstijl, met hoeveel personen en hoe luidruchtig... rondje in de buurt maken en de bewoners vragen stellen, succes!
ik weet niet of het hier om een huurwoning gaat, maar ik denk dat dat ook kan uitmaken. Huurwoningen zijn echt niet altijd fantastisch geïsoleerd.
Sasja90 schreef:
20-10-2020 12:40
Onze huurwoning is van 2001 ofzo, dus niet bepaald oud
dit is van 2018
Sasja90 schreef:
20-10-2020 12:41
ik weet niet of het hier om een huurwoning gaat, maar ik denk dat dat ook kan uitmaken. Huurwoningen zijn echt niet altijd fantastisch geïsoleerd.
ze horen aan eisen te voldoen
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan hoe het huis gebouwd is. Wij hebben spouwmuren en daardoor hoor ik helemaal niets van de buren. Heb je een gedeelde muur, zal het ook een stuk gehoriger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een jaren 60 tussenwoning, slecht geïsoleerd. De badkamer met toilet van de buurman grensde aan onze slaapkamer, het toilet hing aan de woningscheidende wand, hierdoor hoorden wij de buurman plassen. Wij hebben toen een voorzetwand met spijkerregels gerealiseerd en het geluidsprobleem was opgelost.
Welke eisen? een appartement is ook gehorig
Grenzen de woonkamers ook aan elkaar? Het verschilt gewoon erg per huis, ik zou een kijkje gaan nemen en vragen hoe de woningen van elkaar zijn gescheiden aan die kant. Wij wonen ook in een tussenwoning maar die zijn per blokjes gebouwd, dus van de ene buur horen wij niks, van de andere wel eens contactgeluiden. Ik heb er zelf geen last van. Wel altijd proberen te checken wat voor buren er nu wonen, ookal geeft dat geen garantie.
Het ligt er maar net aan hoe goed de isolatie tussen de huizen is. Wij hebben exact dezelfde situatie, en horen vrijwel nooit iets van de buren, maar de huizen (huurwoning uit jaren 80) zijn dan ook heel goed geïsoleerd, zeker voor die tijd.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 12:46
3.20% gewijzigd
Je kunt bij nieuwbouw de trap laten verstevigen waardoor het minder geluid maakt als er iemand op loopt, dat maakt zeker wel verschil. Wc of badkamer zou ik me niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe dat is. Alle huizen waar ik gewoond heb waren gespiegeld met de buren. De buren waarvan de badkamer aan die van ons grenst hoor ik eigenlijk niet, behalve de wasmachine die bij hen in de badkamer staat (bij ons op zolder). De buren aan de andere kant, waar dus de slaapkamers zijn gespiegeld hoor ik nog wel eens plassen in de badkamer of toilet beneden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren zijn met zijn zessen en behoorlijk luidruchtig. Gelukkig hoor ik ze als ik binnen ben echt nooit (behalve die keer dat de buurjongen in huis aan het voetballen was tegen de muur en wel eens als ze klussen). Als het huis goed geïsoleerd is hoef je echt niets te horen.
Alle reacties Link kopieren
Grenst de trap van de buren aan jullie woonkamer? Dan zou ik me daar meer zorgen over maken.
Woon zelf in een huis van een blokje niet gespiegelde huizen. Ik hoor de kinderen wel op de trap bonken. Nu is deze buurjongen gewoon een beetje lomp en ben ik er wel aan gewend.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

Het is een koopwoning. Ik denk dat het inderdaad ook heel veel van de buren afhangt. Hoeveel mensen, hun ritmes etc.
Zal een rondje buren doen, goede tip.
Alle reacties Link kopieren
De trap grenst ook aan onze woonkamer.

De tussenmuur is een ankerloze spouwmuur. De tip met de voorzetwand met spijkerregels onthou ik!

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tussenhuis uit 1900. Éénsteensmuren, dus qua isolatie een lachertje natuurlijk. Maar wij horen elkaar dus amper. Het scheelt dat zowel zij al wij rustige mensen zijn, en "normale" leefuren hebben. Ze horen ons soms wel douchen, als zij al in bed liggen, maar meer ook niet. Maar ja; hoe vervelend is het geluid van een douche nou? Het is niet zo dat we staan te joelen of zo onder de douche, of te zingen.
Ik hoor de (beide) buren ook de trap op en af gaan, maar dat is echt alleen als het muisstil is en je toevallig wakker bent of zo. Ik ben nog nóóit wakker geworden van mijn buren, en zij ook niet van ons (hebben het er wel eens over, zeker nu we een baby'tje hebben, dan vraag je toch wat vaker of ze hopelijk geen overlast hebben :) )

Maar ik heb ook wel eens in een flat gewoond, uit de jaren zestig. Dat was zó gehorig, dat de benedenburen, onze bovenburen hoorden.... Dus bouwjaren en stijlen zeggen gewoon niet altijd wat :) Je moet ook gewoon mazzel hebben.

Oh, nog als toevoeging; ik ben écht een zéikerd qua geluid :-$ Kom niet aan m'n rust, zeg maar ;-) Maar daar hebben we dus, gelukkig, geen enkele last van :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn grote slaapkamer grenst aan de badkamer van de buren en het is een appartement dus sowieso gehoriger dan een tussenwoning. Ik hoor heel af en toe wat en dan met name als ze iets laten vallen, verder eigenlijk nauwelijks.

Dat gezegd hebbende, psychologisch vind ik het heel onprettig om in een kamer te slapen die aan buren grenst (of aan een galerij) dus ik slaap op mijn kleine kamertje, die zit namelijk in het midden van mijn huis. Dat vind ik veel fijner. Heb je de mogelijkheid om ergens anders te slapen mocht je er toch last van hebben dan zou ik me hierdoor niet tegen laten houden. En anders inderdaad een voorzetwandje. Zo idioot duur is dat nou ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven