Mobiel zitbad

21-10-2020 21:27 91 berichten
Een tijdje geleden las ik hier op het forum over de tubble en na googlen las ik veel enthousiaste reviews. Op zich lijkt het mij heerlijk maar voor mij tegelijkertijd ook weer niet handig vanwege het formaat en bij het leeglopen wordt de vloer nat dus ik moet ergens heen met het bad (te kleine badkamer om het even ergens tegen aan te zetten) wat zou betekenen dat ik de tubble elke keer moet schoonspoelen, afdrogen, verder laten opdrogen, lucht eruit, opvouwen, enz. En dit lijkt mij best een gedoe.
Nu lees ik in het 'wat heb je jezelf gegund' topic toch weer enthousiaste reacties dus ben gaan googlen op mobiel zitbad en ik kom er een aantal tegen die voor mij handiger zouden zijn dan de tubble ivm de maat.

Wie heeft er ook een mobiel zitbad zoiets als de Bath bucket. Ik lees veel goede reviews ondanks dat het een zitbad is lijkt het toch comfortabel te zijn volgens de gebruikers, ook mensen die wat langer zijn zijn enthousiast. Ik kan mij er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen, maar goed de reviews liegen niet.

Wie heeft een mobiel zitbad, met of zonder klep. Ben je er blij mee, is het comfy of zeg je doe maar de tubble niet :-)
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
24-10-2020 10:55
Oké, mijn man heeft er even in gezeten (zonder water). Hij past er weliswaar in, maar comfortabel is het niet. Het zag er ook heel opgepropt uit (man heeft relatief lange benen). Vooralsnog zou ik het niet aanraden voor iemand van zijn formaat.
Mijn man is nog langer, maar wel minder zwaar. Die zit er echt prima in. Het ligt dus blijkbaar ook echt aan je bouw.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
24-10-2020 19:58
Nou, het gaat onder de douche harder dan je denkt hoor. Als ik wat uitgebreider douche, zou dat bad vol zijn of overlopen. En dan moet je er toch weer onder uit binnen 10 min. In een bad kan je dus lekker een tijd blijven zitten: heb je meer lol van hetzelfde water.
Via google vond ik dat 10 minuten douchen 100 liter water kost. Ik heb een spaar-douchekop én ik draai de kraan altijd maar half open. En ik douche meestal nog geen 5 minuten. Een keer op een camping had je 6 minuten en dan ging de douche vanzelf uit, ik dacht dat ik dan met shampoo in mijn haar zou komen te staan. Maar na 3 minuten (een klokje liep mee) dacht ik: jemig is 'ie nou nog niet klaar met water geven? 6 minuten voelden voor mij als een eeuwigheid.

Kortom ik denk dat ik zo'n 25 liter gebruik per douchebeurt. Dat scheelt nogal met 200 liter voor zo'n bad, vooral omdat ik in het verleden heb ervaren dat ik me dan snel verveel. Ik weet het niet hoor, misschien zou ik er nu best een uur in kunnen Netflixen maar alles bij elkaar (waterverspilling, opslagruimtegebrek, 's avonds na het sporten niet willen wachten tot het eindelijk vol is, waarschijnlijk verveling...) vind ik het het gedoe toch niet waard.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Renee* schreef:
24-10-2020 20:25
Ik douche ook vrij lang ivm pijnklachten, spieren die vastzitten, bindweefsel is niet door heen te komen. Ik denk dat het bij mij ook niet veel zal uitmaken qua waterverbruik. Bad gaat voor iets meer dan de helft gevuld worden en er staat dat er 200 liter in kan.

En zowel dan is het alsnog goed voor ontspanning.
Hopelijk bevalt hij goed, TO!

Hier ook de knoop zojuist doorgehakt, hij is besteld.
Met een zenuwaandoening vind ik badderen ook altijd heerlijk. Lekker zenuwen en spieren weer even goed warm maken, wordt alles ook weer soepeler van.
Kan niet wachten.
Snouth schreef:
24-10-2020 21:46
Mijn man is nog langer, maar wel minder zwaar. Die zit er echt prima in. Het ligt dus blijkbaar ook echt aan je bouw.

Ja, ik denk het wel. Mijn man heeft dus echt lange benen en is fors gebouwd. Zelfs dan past het wel, maar wel met hoofd bijna tussen de knieën. Echt geen reële optie voor hem.

Zelf vind ik de beperktere ruimte wel oké. Ik ben 1.65 en in gewone baden glijd ik vaak een beetje weg. Hier kan ik gewoon rechtop zitten en ik kan er zelfs in kleermakerszit in.
drakenvlieg schreef:
26-10-2020 10:29
Hopelijk bevalt hij goed, TO!

Hier ook de knoop zojuist doorgehakt, hij is besteld.
Met een zenuwaandoening vind ik badderen ook altijd heerlijk. Lekker zenuwen en spieren weer even goed warm maken, wordt alles ook weer soepeler van.
Kan niet wachten.

Wat leuk. Heb je het al binnen?


Ik heb de Bath Bucket gisteren ontvangen en inmiddels gebruikt en vind het heerlijk. Het water blijft lang warm, heb er een uur in gezeten en het water was niet afgekoeld. Het laten leeglopen gaat prima en ik dacht dat het wel een natte boel zou worden onder het bad maar dat valt mee want de onderkant is niet vlak vanwege de delen waar je voeten op legt en waar je zit, zijn kleine verhogingen in het bad zeg maar.

Voor mijn lengte (1.65) prima en 1.70 zal ook nog wel goed gaan maar iemand die een flink stuk langer is vraag ik mij toch af, hoe dan.

Al met al ik ben er blij mee. En hij past prima in mijn kast 😁.
Fijn, Renee! Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn dankzij dit topic aangeschafte bad :)
Bedankt @Renee*

Ja, hij is sinds een kleine week binnen.
Fijn dat hij jou bevalt!
Hier hetzelfde. Merk dat het water echt niet snel afkoelt en het past/zit beter dan ik dacht.
Ben er superblij mee!
Lekker zitten met een fijn geurtje erin en op de tablet Netflix aan :popcorn:

Mijn probleem is alleen het leegmaken.
Zoals eerder gezegd moet het bij mij een douchecabine in met een hoogte van 20+ cm. Het badje blijft dus helaas voor een kwart gevuld. Met een zenuwaandoening is het erg lastig met emmers verder leeg te maken.

Vanmiddag was mijn vader langs, hij gaat een "podiumpje" bouwen. Waar hij makkelijk op past en die hoger is dan de naastgelegen douchecabine. Hiermee moet het badje wel bijna helemaal leeg kunnen lopen.

Ik ben benieuwd waar hij mee aankomt!
Hier past hij toch overdwars in de douchecabine, wat ik niet geloofde totdat mijn man hem erin tilde, weet je 100% zeker dat dat bij jou niet past?
Ja, hij past echt niet, net een paar cm te breed. Hij is erin gezet, maar dat ging niet.

Let je wel op het max gewicht wat je douchecabine aan kan? Daar durf ik bij mij ook niet op te vertrouwen, wil er niet doorheen zakken.
drakenvlieg schreef:
04-11-2020 16:59
Ja, hij past echt niet, net een paar cm te breed. Hij is erin gezet, maar dat ging niet.

Let je wel op het max gewicht wat je douchecabine aan kan? Daar durf ik bij mij ook niet op te vertrouwen, wil er niet doorheen zakken.

Dat wil ik liever ook niet :O

Maar hoe kom je daar achter? De badkamer zat er al in toen we dit (oude) huis kochten.
Geen idee eigenlijk...
Mijn vader kwam daarmee vanmiddag, dat ik het niet daarom mocht doen ook al zou het passen. Want 150 liter water + eigen gewicht, daar was de cabine vloer niet op gemaakt.
Hij heeft 40+ jaar als opzichter in de bouw gewerkt, dus ik luister wel eens naar hem :proud:
drakenvlieg schreef:
04-11-2020 17:50
Geen idee eigenlijk...
Mijn vader kwam daarmee vanmiddag, dat ik het niet daarom mocht doen ook al zou het passen. Want 150 liter water + eigen gewicht, daar was de cabine vloer niet op gemaakt.
Hij heeft 40+ jaar als opzichter in de bouw gewerkt, dus ik luister wel eens naar hem :proud:

Ja, dat zou ik ook doen met zijn ervaring!

Ik ga even googelen :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het kijken naar zo’n bad. Voornamelijk voor onze zoon die nu echt uit het babybad is gegroeid. Heeft iemand al ervaring met de opvouwbare versie? De bath bucket 2.0.
Zo’n ‘emmer’ kunnen wij namelijk niet opbergen en de opvouwbare past vast wel onder een bed.
Er bestaan dompelpompen voor kleine zwembadjes. Is dit een oplossing?
Renee* schreef:
04-11-2020 18:08
Er bestaan dompelpompen voor kleine zwembadjes. Is dit een oplossing?
Haha; dat heb ik idd zelf. Maar ik dacht dat het niet relevant was om er over uit te weiden.

Ik heb een trotec dompelpomp van (ik geloof) iets van 20 euro ofzo. In mijn geval omdat we het gekledder met gieters zat waren in de zomer als we het douchewater opvangen voor in de tuin. De badkamer zit op de begane grond, maar de hele hal werd toch wel nat als je de gieters goed vol doet. Nu pomp ik in de zomer het badwater door een slang het hoge badkamerraam uit; aan de andere kant staat een regenton waar ik het in kwijt kan.

Omdat ik geen grote slang in de badkamer in de weg wilde hebben, heb ik bij Hornbach een soepele opvouwbare slang gekocht (principe van zo'n platte brandslang die op een haspel kan zitten). Nu past de slang makkelijk weggestopt in een teiltje. Anders was 2,5 m slang wel groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zitbad en ben er echt gek op, als ik hem niet gebruik parkeer hem boven op de droger, past precies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven