Kiezelstenen in de badkamer

21-10-2020 23:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met kiezelstenen in de badkamer?
Prachtig vind ik ze, maar komt er niet snel schimmel in te staan?
Afbeelding
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook getwijfeld. Het toch niet gedaan vanwege alle voegen, badkamer moet ook praktisch zijn.
Wat betreft schimmel denk ik dat dit een kwestie is van gewoon goed bijhouden.
Oh wat mooi. Ik snap best dat je dit wil.
Zit er niet een beschermlaag over die ervoor zorgt dat je gewoon regelmatig grondig kunt schrobben om het schoon te houden?
Het lijkt me verschrikkelijk schoonmaken, zoveel reliëf. Dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen.
Ik vind het prachtig maar niet erg praktisch voor een badkamer. Lijkt mij echt een drama om goed schoon te houden en dan heb je zo op de meest onmogelijke hoekjes kalkaanslag en zeepresten.

Ik heb trouwens wel ervaring met antislip reliëf vloeren in badkamers. Die zijn aan de ene kant erg fijn maar er blijft ook vaak vuil achter het reliëf haken.
Alle reacties Link kopieren
Dat loopt toch heel naar met blote voeten?
Op de muur vind ik ‘t wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had ik in mijn vorige huis, van de oude bewoners. Een drama. Voegen snel vies en hierdoor zo lopen boenen dat we in die 10 jaar dat we er woonde 3x opnieuw moesten voegen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je er niet een soort van epoxy coating erop aan brengen?
Op de muur dan wel, vloer wordt spekglad🤪
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus heeft dit in de badkamer. Zij is heel netjes qua huishouden (véél meer van het schoonmaken dan wij) maar toch blijft dit wandje altijd een beetje viezig ogen: de voegen, aanslag, vocht dat langer blijft hangen onder de ronding van stenen... Het is dat ik wéét dat het er waarschijnlijk schoner is dan bij ons thuis.

Sorry TO :s
Het lijkt me totaal niet praktisch en op de vloer ook bepaald niet lekker lopen met blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-10-2020 00:05
Het lijkt me totaal niet praktisch en op de vloer ook bepaald niet lekker lopen met blote voeten.
Het is misschien niet praktisch, maar ik heb op vakantie een huisje gehad met kiezels op de douchevloer en ik vind het juist heerlijk aan de voeten!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
knorretje28 schreef:
21-10-2020 23:39
Ja dat had ik in mijn vorige huis, van de oude bewoners. Een drama. Voegen snel vies en hierdoor zo lopen boenen dat we in die 10 jaar dat we er woonde 3x opnieuw moesten voegen.
Deze ervaring heeft mijn zus ook. De vloer is er inmiddels ook uit. Die steentjes zijn wel bestand tegen intensief schrobben maar die voegen niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het loopt heerlijk, daar zou ik het niet voor laten. Ik heb ook geen enkel probleem met schoonmaken, al moet ik wel toevoegen dat ik er vloerverwarming onder heb, en dus niet eeuwig natte vloeren heb.
Het enige wat ik echt afraad: de douche. Ik had deze steentjes ook in mijn inloopdouche, erfenis van de vorige bewoners. Heel leuk, maar door de relatief grote temperatuurwisselingen van het water en de lucht, trekken de voegen dat niet. Dat gaat dus lekken. Echt íedere tegelzetter die ik belde, weigerde simpelweg om het opnieuw te komen voegen. Zo veel slechte ervaringen met lekkages, dat ze er niet meer aan begonnen in de doucheruimte zelf. Ik heb uiteindelijk in de inloopdouche andere tegels laten leggen. In de rest van de badkamer liggen ze nu een jaar of 10, daar geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: ik heb ze ook op een muur in het toile (ook vorige bewoners). Dan speelt dat voeg probleem niet, en dat staat ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
22-10-2020 00:45
Het is misschien niet praktisch, maar ik heb op vakantie een huisje gehad met kiezels op de douchevloer en ik vind het juist heerlijk aan de voeten!
Nu ben ik verre van smetvrezerig. Maar op blote voeten lopen op zo'n vloer in een vakantiehuis zou ik dus écht nooit doen. Schoonmaak van die huizen is vaak dramatisch en zo'n vloer is een broeinest van bacteriën. Rillll.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben precies zo’n vloer in de douche, al 7 jaar. Helemaal niet veel gedoe met onderhoud. Ik gebruik gewoon een harde bezem met wat schoonmaakmiddel, soms schuurmiddel, en het ziet er al 7 jaar gewoon prima uit, de voegen en de steentjes.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een wand doen buiten het natte gedeelte om?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
21-10-2020 23:47
Kun je er niet een soort van epoxy coating erop aan brengen?
Op de muur dan wel, vloer wordt spekglad🤪
Ze maken deze vloeren ook met halve kiezels toch, met de platte kant omhoog? Dan heb je gewoon een egaal vloer oppervlak.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoe goed krijg je zo'n vloer schoon als je peuter erop plast?
Alle reacties Link kopieren
mrs.lamaze schreef:
22-10-2020 03:16
Je kunt ook een wand doen buiten het natte gedeelte om?
Precies!
Bijvoorbeeld de wand achter het toilet of de muur boven het bad
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het impregneren. Ik heb de "platte" natuursteen versie op de vloer en het is geen probleem om schoon te houden.

https://www.badkamerexclusief.nl/onderh ... les-1.html
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
vivapimpelmees schreef:
22-10-2020 01:26
Nu ben ik verre van smetvrezerig. Maar op blote voeten lopen op zo'n vloer in een vakantiehuis zou ik dus écht nooit doen. Schoonmaak van die huizen is vaak dramatisch en zo'n vloer is een broeinest van bacteriën. Rillll.
Dit. Ik was in een hotel waar ze dat hadden met een gedeelde badkamer :sick: (werk).
Ik was heel blij met mijn slippers die week.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt helemaal niet lekker.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die harde bobbels voel je door je slippers heen. Je moet dus altijd stevige schoenen aan; ook als je 's nachts even naar de badkamer moet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dionne36 schreef:
22-10-2020 02:42
Wij hebben precies zo’n vloer in de douche, al 7 jaar. Helemaal niet veel gedoe met onderhoud. Ik gebruik gewoon een harde bezem met wat schoonmaakmiddel, soms schuurmiddel, en het ziet er al 7 jaar gewoon prima uit, de voegen en de steentjes.
Hier ook, ze liggen hier nu denk ik 5 jaar op de vloer in de douche (vind het juist lekker aan de voeten), ik ben zeker geen huishoudwonder maar de voegen blijven mooi schoon hoor. Ik heb tegels op de muur die een veel grotere schoonmaakuitdaging zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven