Hulp bij inrichten nieuwbouwwoning

22-10-2020 10:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn druk bezig met allerlei dingen rondom onze nieuwe woning. een nieuwbouwhuis volledig in eigen beheer.
Nu hebben we een ontwerp en vergunning van een (in onze ogen) prachtige woning, notarisstijl. Maar nu komt het volgende, de inrichting.

We zijn gaan kijken voor keukens, badkamers, vloeren maar lopen iedere keer tegen hetzelfde aan: wij zijn totaal geen interieurontwerpers, verre van zelfs. Als we alles los uit zouden zoeken zou het complete huis zwart zijn van binnen:
> ooh, mooi zo'n zwarte keuken
> prachtig zo'n zwarte donkere vloertegels
> mooi, zwarte tegels in de badkamer
> jaaa, doen we donkere vloerbedekking in de slaapkamers

Tja, en zo nog even door waarschijnlijk.

Nu zouden we heel graag iemand hebben die ons hierbij kan helpen. Maar waar vind ik zo iemand? En wat voor prijs moet ik me voorstellen bij zo'n interieuradvies?

We wonen in oost-brabant, iemand tips voor leuke (bij voorkeur kleinere) bedrijven/zzp'ers?
Speelt geld een rol? Zo nee, zou ik gewoon googlen en iemand uitkiezen waarvan de website/ het portofolio je aanspreekt :). Je zou dit ook via instagram kunnen doen. Zoeken op interieur design.

Speelt geld wel een rol: Gebruik dan bijvoorbeeld pinterest (of ook weer instagram) om voorbeelden te krijgen van volledig ingerichte kamers die jullie allebei mooi vinden. Ik heb zelf ons nieuwbouwhuis volledig nagemaakt in Sims :rofl:. Nou heb ik weinig moeite met goed visualiseren, maar voor man was dat een uitkomst om het "te zien".
https://www.rebeccavanlier.com/interieu ... er-brabant

Afbeelding

---------------------------------------

https://danielleverhelst.nl/

Afbeelding

---------------------------------------

https://www.nienkevanrooij.nl/

Afbeelding

---------------------------------------


https://www.kimberlyeijkemans.nl/

Afbeelding

--------------------------------


https://www.pinterest.com/search/pins/? ... ng%7Ctyped
Zoektermen: interior design kitchen/living room/ whole house/ bathroom/ toilet/ hallway etc.

https://www.instagram.com/explore/tags/ ... urontwerp/
https://www.instagram.com/explore/tags/ ... hitecture/
je moet ook niet alleen kijken naar losse voorwerpen, maar naar het geheel.
Dus: veel pinteresten en mooie plaatjes verzamelen.
Dan zie je veel beter of je wel echt al die items zwart wilt hebben, of toch niet.

Ik heb net een nieuwe bank gekocht. Was in de winkel supermooi in donker antraciet.
Thuis veel plaatjes bekeken en uiteraard mijn eigen woonkamer, lichtinval, wat heb ik al aan meubels en toen bleek een zwarte fauteuil mooier te zijn en heb ik de bank in een andere kleur gekocht.
Alle reacties Link kopieren
> ooh, mooi zo'n zwarte keuken
> prachtig zo'n zwarte donkere vloertegels
> mooi, zwarte tegels in de badkamer
> jaaa, doen we donkere vloerbedekking in de slaapkamers

volgens mij zoeken jullie een Goth als interieurontwerper :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwarte keuken gehad en andere zwarte meubels (salontafel, eetkamertafel, bedframe, pax kast, ladenkast). Ik vond het vreselijk. Elk stukje stof kon je overal zien, ik was continu aan het afstoffen. Voor mij geen zwart meer. Het enige donkere wat ik nog heb ik is een grijze bank en eetkamerstoelen.
Alle reacties Link kopieren
Located in central Paris, France, this historic 2-storey apartment was designed by Iryna Dzhemesiuk and Vitaly Yurov as a dramatic melding of classic details and contemporary design. The beautiful black interior has been created with the combination of Portoro marble, black gloss paint, smoky black glass and black accessories.

Afbeelding

ZoietsAfbeelding

Zwart is nogal 2016 Afbeelding

En dan een wit bordje bij je werkplek om te zien waar je moet zijn: Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Héél gaaf maar ook vreselijk o_o . Alsof je in een kelder woont.
De meeste woonwinkels geven tegen vergoeding een interieuradvies.
De prijs staat vaak op de website, rond de € 250,- voor 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel donkergrijsblauwe strakke vloer in mijn keuken (vergelijkbaar met de kleur Railings van Farrow en Ball), gangen en slaapkamers. Ik vind het heel mooi staan maar ik moet werkelijk waar elke dag stofzuigen want je ziet er alles op.

Rockett st. George doen overigens fantastische (donkere) interieurs.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ligt helemaal aan je stijl.
Ga naar een wat duurdere woonwinkel in je smaak, en dan helpen ze je erbij.
Bijv Mart Kleppe of Loft.

Andere optie is pinteresten en iets wat je prachtig vind namaken.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je! Hier zelfde verhaal...

Lastig he? Je moet proberen 1 basislijm uit te kiezen die je nu mooi vind maar over 10 jaar ook nog; kleur vloer, keuken, badkamer. En dan met name de kleur daarvan. Zou wat minder letten op trends hierin maar echt kiezen naar jullie smaak. Zwart is nu hot, over 4 jaar weer wit bijv...

Het is makkelijker meegaan in trends met andere aankleding als gordijnen, kussens, vloerkleden, beddengoed, bloempotten en andere accesoires. En dan bedoel ik ook weer vooral wat betreft kleur.

Zoek een veelzijdige basislijn/ kleurlijn.

Een houten vloer bijv, is altijd 'in' en heel veelzijdig. Gooie je allerlei vloerkleden op en alles staat er bij.

Knip (of op pinterest) dingen verzamelen en maak een moodboard. Ook je man. En dan een goeie combi kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook wij hebben dit 'probleem' gehad. Mooi vrijstaand huis gekocht. Helemaal gestript dus alles nieuw uit mogen zoeken :yes:

Wij hebben hulp gehad van een interieurstyliste. Een bekende van mijn schoonvader maar werkzaam bij een winkel met gordijnen, behang en vitrage. Geen leen Bakker ;-)

Met haar een heel traject doorlopen voor alle ruimtes in de woning. Slaapkamers, badkamer, keuken, enz. Voor alle ruimtes had ze meerdere tekeningen gemaakt en we zijn een keer naar een grote meubelboulevard geweest om rond te kijken wat we echt mooi vinden.

Het is het geld dubbel en dwars waard!! Ze kwam met meerdere ideeën waar we zelf niet aan gedacht hadden. Wij waren echt zeer tevreden erover. Ook nog steeds tevreden over de inrichting van ons hele huis.
anoniem_636eb44e639c8 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 22:14
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn collega’s heeft bij onderstaande woonwinkel in Amstelveen interieur advies gehad, inclusief 3D animatie, zij was er erg tevreden over.

https://www.detroubadour.nl
Concentreer je op 1 ruimte per inrichting per keer!!!
Als je het hele huis door elkaar gaat inrichten dan komt er in jullie geval niets van terecht.
Alle reacties Link kopieren
Het is wellicht nu even wat lastig, maar wat wij veel gedaan hebben was het bezoeken van mooie ruimtes. Denk aan musea/landhuizen
En daar kijken naar kleurgebruik. daar is goed over nagedacht, door professionals, en het is minder trendgevoelig, dus je woont nu binnen no-time in een duidelijk verouderd kleurbeeld.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2020 12:34
Het is wellicht nu even wat lastig, maar wat wij veel gedaan hebben was het bezoeken van mooie ruimtes. Denk aan musea/landhuizen
En daar kijken naar kleurgebruik. daar is goed over nagedacht, door professionals, en het is minder trendgevoelig, dus je woont nu binnen no-time in een duidelijk verouderd kleurbeeld.
Goede tip alleen mijn ervaring is dat voor een nieuwbouwhuis het duizend maal lastiger is. Mijn vorige huis was 150 jaar oud, met nog een aantal leuke oude elementen (vloer, bedstee, schouwen etc.) en daar was het heel makkelijk om sfeer en een een bepaalde manier van 'uniformiteit' aan te brengen. Ik zit nu in een "nieuwbouw" betonnen blok met heel veel ramen. Eindelijk na bijna een half jaar begint het me te dagen wat dit huis nodig heeft. En dat houd ik me voor mijn werk ook nog eens bezig met het inrichten van (semi-openbare) ruimtes.

Nieuwbouw vind ik zelf echt heel lastig. Ik vind heel veel strakke dingen mooi maar vaak ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-10-2020 12:47
Goede tip alleen mijn ervaring is dat voor een nieuwbouwhuis het duizend maal lastiger is. Mijn vorige huis was 150 jaar oud, met nog een aantal leuke oude elementen (vloer, bedstee, schouwen etc.) en daar was het heel makkelijk om sfeer en een een bepaalde manier van 'uniformiteit' aan te brengen. Ik zit nu in een "nieuwbouw" betonnen blok met heel veel ramen. Eindelijk na bijna een half jaar begint het me te dagen wat dit huis nodig heeft. En dat houd ik me voor mijn werk ook nog eens bezig met het inrichten van (semi-openbare) ruimtes.

Nieuwbouw vind ik zelf echt heel lastig. Ik vind heel veel strakke dingen mooi maar vaak ongezellig.
dat begrijp ik, woon zelf ook in een huis van eind 1800

Maar als ik al modern ging wonen, zou ik als nog een museum zoeken, met een fijne sfeer. eentje met modern-realisme ofzo
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2020 12:53
dat begrijp ik, woon zelf ook in een huis van eind 1800

Maar als ik al modern ging wonen, zou ik als nog een museum zoeken, met een fijne sfeer. eentje met modern-realisme ofzo
Jazeker, dat is een goed idee. Een paar jaar geleden was ik in Marfa, Texas en daar logeerden we in heel toffe hotels en aten we in prachtige restaurants. Ook mooie musea gezien. Die sfeer probeer ik een beetje terug te brengen in mijn eigen huis. Een combinatie van modern design en toch warm.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-10-2020 13:03
Jazeker, dat is een goed idee. Een paar jaar geleden was ik in Marfa, Texas en daar logeerden we in heel toffe hotels en aten we in prachtige restaurants. Ook mooie musea gezien. Die sfeer probeer ik een beetje terug te brengen in mijn eigen huis. Een combinatie van modern design en toch warm.
vakantie geeft inderdaad ook inspiratie, ook omdat ik er dan meer voor opensta, gok ik

bij mij zijn het vooral Engelse landhuizen, die me weer tot nieuwe (nou ja, meestal eeuwenoude...) ideeën laten komen
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik dit had gedaan bij mijn huis 3 jaar geleden. Dan had ik nu ten minste gordijnen gehad of iets aan de muur. Of niet omdat we nog aan het sparen waren maar de hoeveelheid tijd die we hebben door gebracht met zoeken naar meubels en dingen had ik graag aan andere dingen besteed. We zijn slecht in keuzes maken en zien dingen slecht voor ons dus het is een geworstel. Ik zou er dus nu in investeren idd. En ook beginnen met pinterest om te weten wat je wel en niet mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2020 13:05
vakantie geeft inderdaad ook inspiratie, ook omdat ik er dan meer voor opensta, gok ik

bij mij zijn het vooral Engelse landhuizen, die me weer tot nieuwe (nou ja, meestal eeuwenoude...) ideeën laten komen
Oh ja, kan me voorstellen... zeker als je een huis uit 18zoveel hebt. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
22-10-2020 13:48
Ik wou dat ik dit had gedaan bij mijn huis 3 jaar geleden. Dan had ik nu ten minste gordijnen gehad of iets aan de muur. Of niet omdat we nog aan het sparen waren maar de hoeveelheid tijd die we hebben door gebracht met zoeken naar meubels en dingen had ik graag aan andere dingen besteed. We zijn slecht in keuzes maken en zien dingen slecht voor ons dus het is een geworstel. Ik zou er dus nu in investeren idd. En ook beginnen met pinterest om te weten wat je wel en niet mooi vindt.
Ja, of gewoon even wachten tot je er woont. Ik heb zelf in maart de sleutel gekregen van mijn nieuwe appartement en heb werkelijk waar alle kleuren van de regenboog op de muur gehad. Op een gegeven moment werd het gewoon een klucht. En opeens snapte ik wat er niet klopte. De muren moesten gewoon wit en de warmte en gezelligheid moet komen van textiel. Mooie wollen kleden en warme gordijnen. Ik ben nu alles opnieuw aan het verven (een wit met een grijze ondertoon) en het begint nu te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Zwart is fantastisch als je veel geld hebt en dus personeel om dat te onderhouden.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven