Heeft mijn kat zijn lesje geleerd?

25-10-2020 22:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond kreeg ik een telefoontje van de dierenambulance. Mijn kat is zo’n 45 km verderop ongedeerd bevrijd vanonder een motorkap. Mijn kat was meegelift met een mensen die vandaag op bezoek waren bij onze buren. Ik ben onmiddellijk die kant op gereden om mijn kat op te halen. Wat een opluchting dat dit zo goed is afgelopen en dat mijn kat gechipt is. En de gedachten dat dit heel slecht had kunnen aflopen blijven als een spookbeeld door mijn hoofd gaan. Ik vind het zo zielig ook dat mijn kat zulke doodsangsten heeft moeten doorstaan. Hij is enorm bang geweest, hij heeft zijn bevrijding een stuk lastiger gemaakt omdat hij veel lawaai maakte en van zich af zat te krabben. Hij werd pas weer rustig toen ik arriveerde. Dat was dan nog het enige “leuke” (voor mij dan) aan dit avontuur om te zien dat mijn kat zich toch ook wel aan mij (mijn geur) heeft gehecht.

En nu? Leren katten een lesje van een nare ervaring? Kan ik mijn kat met een gerust hart nog naar buiten laten gaan en kruipt hij niet zo snel weer onder een motorkap?
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik zou er niet vanuit gaan, kan goed dat ie het gewoon nog een keer doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet zo maar vanuit gaan. Ik denk ook wel eens nu heeft ze vast haar lesje geleerd maar helaas blijkt dat alleen de eerste periode zo te zijn en daarna precies weer het zelfde als voorheen.

Gelukkig dat het goed is afgelopen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
De kat van mijn buren heeft al 3 keer een aantal nachten in een boom gezeten waar hij zelf niet meer uit kon komen. Dus ik ben bang dat ze een beetje hardleers zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je afvragen of je kat een lesje heeft geleerd, maar heb jij dat ook?
Dit is het gevolg van je kat zonder enige restrictie buiten laten lopen.

En jaaaa, het is zo moeilijk om katten binnen te houden etc. Maar om het nu op de kat af te schuiven dat HIJ beter op moet letten?
Het kan zo weer gebeuren. Het blijft een warm plekje. Moeilijk dit..
Binnen houden is zeker geen optie?

Ik zou zelf niet lekker meer slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluk dat hij ongedeerd is zeg. Hij had ook kunnen verbranden tegen het motorblok. Ik zou mn kat vaker binnenhouden. Ze kruipen onder de motorkap als het koud is, misschien helpt lekkere warme plekjes in je tuin creëren ook een beetje er tegen.
Alle reacties Link kopieren
De dag dat mijn katten eindelijk leer-vermogen hebben bouw ik een feestje :-).

Hier zijn ze behoorlijk hardleers.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik denk het niet....onze kat is 15 jaar geleden aangereden, maar hij gaat nog steeds midden op straat zitten en hij loopt tergend langzaam weg als er een auto langskomt. In het ergste geval moet je uitstappen en hem aan de kant zetten.

Hij heeft een "ik ben de baas hier" houding. Nu wonen we aan een hofje, dus niet heel druk maar handig is het niet.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
25-10-2020 22:22
Je kunt je afvragen of je kat een lesje heeft geleerd, maar heb jij dat ook?
Dit is het gevolg van je kat zonder enige restrictie buiten laten lopen.

En jaaaa, het is zo moeilijk om katten binnen te houden etc. Maar om het nu op de kat af te schuiven dat HIJ beter op moet letten?
Tja, ik kreeg mijn kat met de disclaimer dat het echt een buitenkat is. Toen hij bij mij kwam wonen moest ik hem om hem aan het huis te laten wennen, twee weken binnen houden. Dat was bijna niet te doen.
Nu woon ik heel landelijk, buiten het dorp dus valt het qua hoeveelheid auto’s nog mee.

Maar goed, dit wil ik ook niet weer meemaken natuurlijk.
Here I am - now what are your other two wishes...
Polsjef schreef:
25-10-2020 22:24
Ik denk het niet....onze kat is 15 jaar geleden aangereden, maar hij gaat nog steeds midden op straat zitten en hij loopt tergend langzaam weg als er een auto langskomt. In het ergste geval moet je uitstappen en hem aan de kant zetten.

Hij heeft een "ik ben de baas hier" houding. Nu wonen we aan een hofje, dus niet heel druk maar handig is het niet.
Och ja dat doet die van mij ook, gaat gerust midden op de doorgaande weg zitten, en als er een auto aankomt krijg je een blik van : 'oh moet ik weg?'

TO; Mijn ervaring is dat katten niks leren, hooguit wat simpele trucjes waar eten als beloning tegenover staat.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
25-10-2020 22:24
Ik denk het niet....onze kat is 15 jaar geleden aangereden, maar hij gaat nog steeds midden op straat zitten en hij loopt tergend langzaam weg als er een auto langskomt. In het ergste geval moet je uitstappen en hem aan de kant zetten.

Hij heeft een "ik ben de baas hier" houding. Nu wonen we aan een hofje, dus niet heel druk maar handig is het niet.
Ojee, duidelijk.

Ik heb doorgaans wat meer ervaring met honden. Die zijn wat dat betreft wel leerbaarder!
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig liep het goed af. Maar hoe komt een kat onder je motorkap? Dat is ook niet zo goed voor je auto lijkt me.
merano wijzigde dit bericht op 26-10-2020 14:10
0.87% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

ShamRock schreef:
25-10-2020 22:32
Ojee, duidelijk.

Ik heb doorgaans wat meer ervaring met honden. Die zijn wat dat betreft wel leerbaarder!
En minder eigenwijs vermoed ik🤐.

Onze katten zijn ook buitenkatten. Lekker struinen, in de zon liggen, helaas ook in de tuin van de buren poepen, maar die van de buren bij ons dus dat is in evenwicht. Maar vooral in de nacht gaat onze jongste op pad.
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch niet dagelijks een auto met de motorkap omhoog voor de deur?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-10-2020 22:44
Er staat toch niet dagelijks een auto met de motorkap omhoog voor de deur?
De motorkap heeft niet omhoog gestaan. Het schijnt dat katten gewoon van onder de auto of via de wielkasten onder de motorkap kunnen klimmen. Als je er op googled, gebeurd dit regelmatig. Dat weet ik omdat ik voor dit topic opende, heb zitten googelen op mijn vraag, ik kwam wel gelijksoortige ervaringen tegen, maar niet over hoe het vervolg was en of het daarna weer is gebeurd.
shamrock wijzigde dit bericht op 25-10-2020 22:50
4.04% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad goed afgelopen!.
Tijdje terug ook eens de dierenambulance moeten bellen, en die man die reed vertelde dat het ergste wat hij had meegemaakt ook een kat onder de motorkap-verhaal was, maar dan met een naar einde..
Ik zou er niet van uitgaan dat je kat niet nog eens zoiets doet, en er over gaan denken misschien een afgezette tuin te maken zodat hij toch nog buiten kan, maar wel veilig blijft.
Alle reacties Link kopieren
ShamRock schreef:
25-10-2020 22:49
De motorkap heeft niet omhoog gestaan. Het schijnt dat katten gewoon van onder de auto of via de wielkasten onder de motorkap kunnen klimmen. Als je er op googled, gebeurd dit regelmatig. Dat weet ik omdat ik voor dit topic opende, heb zitten googelen op mijn vraag, ik kwam wel gelijksoortige ervaringen tegen, maar niet over hoe het vervolg was en of het daarna weer is gebeurd.

Ah oké, ik dacht al.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-10-2020 22:44
Er staat toch niet dagelijks een auto met de motorkap omhoog voor de deur?
Doe voor de grap eens de motorkap omhoog en kijk naar beneden.
De auto's die ik had, hadden daar geen onderkant. Een kat kan makkelijk daar omhoog klimmen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom houd je de kat niet binnen?
Het is ook zielig dat de kat dit heeft mee moeten maken maar de eigenaar van de auto zal zeker ook niet blij zijn geweest met de kat.
Ik vind poepen in andermans tuin ook vies, zelf heb ik een hond maar daar ruim ik de poep van op.
patchouli_ schreef:
25-10-2020 22:22
Je kunt je afvragen of je kat een lesje heeft geleerd, maar heb jij dat ook?
Dit is het gevolg van je kat zonder enige restrictie buiten laten lopen.

En jaaaa, het is zo moeilijk om katten binnen te houden etc. Maar om het nu op de kat af te schuiven dat HIJ beter op moet letten?
dit
Alle reacties Link kopieren
flexibel schreef:
25-10-2020 23:11
Waarom houd je de kat niet binnen?
Het is ook zielig dat de kat dit heeft mee moeten maken maar de eigenaar van de auto zal zeker ook niet blij zijn geweest met de kat.
Ik vind poepen in andermans tuin ook vies, zelf heb ik een hond maar daar ruim ik de poep van op.
Ik had deze vraag al beantwoord, maar dan nog maar een keer. Mijn kat komt uit het asiel en kon alleen geplaatst worden bij mensen waar kat naar buiten kan. Hij was een buitenkat en vanwege omstandigheden in asiel terecht gekomen. Tweede eigenaar heeft hem weer teruggebracht naar het asiel want kat kon niet aarden binnen in een flatje. Ik ben de derde eigenaar en ik kreeg hem mee omdat ik buiten woon en hem een buitenleven kon bieden. Zodoende.

Ik ruim de poep van mijn hond ook op. Van de kat zal het meeste terecht komen op het land achter ons. Hij struint vooral op de akkers.

De eigenaar van de auto is zich ook rot geschrokken. Er was geen schade maar als dat zo was geweest draai ik daar uiteraard voor op.
Here I am - now what are your other two wishes...
Oh wat een schrik en opluchting dat het goed is gekomen wat een geluk serieus!

Ik heb ook een kat die lekker overdag alleen buiten is. Ik heb een gps halsband en kan exact zien waar hij zich bevind. Ik was op werk en ik kreeg de melding dat mijn kater de omheining heeft verlaten(350meter rondom woning) ik schrok me dood ik keek op het app en ik zag dat hij met 50km per uur bewoog richting een ander stad. Ik snel naar huis en roepen naar zijn naam in de hoop dat hij toch in de buurt is en ja hoor meneertje kwam aanlopen zonder halsband. Hij had z’n kopje onderin de motorkap van de buren gestoken en was vast blijven haken. Gelukkig heeft z’n halsband een loslaat functie en is losgeschoten en achtergebleven in het motorkap. Maar het was wel even schrikken
Kan je niet een gedeelte afzetten in je tuin? Mijn katten hebben genoeg aan een balkon, zolang ze maar vogeltjes kunnen kijken. Jongste heeft 10 weken buiten gezworven voordat ik hem kreeg. Aporteert, is een echte jager en heel speels. Toch is die gelukkig in mijn (redelijk) grote huis.
Je zou je buitenkat kunnen leren een binnenkat te worden zodat anderen er geen last meer van hebben, en jij en je kat niet zo in de rats zitten.

Ik zou me rot schrikken als er een kat onder mijn motorkap zou zitten, en het heel zielig vinden voor die kat. Maar ik zou me rot ergeren aan de baasjes dat die dit niet gewoon voorkomen door hun kat binnen te houden. Scherm een deel van je tuin af zodat de kat naar buiten kan, of voedt hem/haar op zodat je de kat binnen kunt houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven