Inrichting/design van "normale" huiskamers

27-10-2020 21:28 135 berichten
Pinterest staat vol met plaatjes van prachtige woonkamers.

Het valt me alleen wel op dat ze daar nooit een tv lijken te hebben. En blijkbaar ook niet veel spullen, want ik zie weinig bergruimte.

Dus: hoe doe je dat, met stijl maar wel met een tv in de woonkamer en plek voor het speelgoed van de kinderen, de cd's, platen, spelletjes, tijdschriften en alle frutsels.

Spam je mooie praktische plaatjes svp want dan kan ik weer verder denken over de inrichting van onze woonkamer :)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mooie gesloten kasten?
Wij hebben 2 grote inbouwkasten met antieke deuren, en een biedermeier kast.
Deuren dicht en klaar.
TV is gigantisch, maar lijkt op ingelijste foto als hij uitstaat.

Voorbeeld (vind onze nog veel mooier, maar geen foto van)
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 27-10-2020 21:36
27.37% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Samsung the frame is fantastisch om geen lelijk zwart gat van een tv in de woonkamer te hebben en speelgoed kan ook heel goed in een mooie ‘volwassen’ kast waar alles in past. 3 kinderen hier en geen zichtbaar speelgoed ‘s avonds.
Afbeelding

Zoiets is mijn streven.
Het-groepje schreef:
27-10-2020 21:34
Afbeelding

Zoiets is mijn streven.
Skitterend!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens rond op Funda, vermakelijk is het sowieso maar je kunt ook kijken wat je wel/niet aanspreekt.
Tmaar schreef:
27-10-2020 21:34
Samsung the frame is fantastisch om geen lelijk zwart gat van een tv in de woonkamer te hebben en speelgoed kan ook heel goed in een mooie ‘volwassen’ kast waar alles in past. 3 kinderen hier en geen zichtbaar speelgoed ‘s avonds.
"Helaas" hebben we redelijk recent een nieuwe tv gekocht maar mocht ie stuk gaan dan komt die er zeker!
zenga schreef:
27-10-2020 21:35
Kijk eens rond op Funda, vermakelijk is het sowieso maar je kunt ook kijken wat je wel/niet aanspreekt.
Oh ja goed punt, ik houd sowieso van funda!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@phloxx ja gesloten kasten proberen we veel te doen inderdaad. Maar ik zit dan met een lange wand bijvoorbeeld. Het lijkt me gek om die vol te bouwen met een kastenwand oid... maar ik kom er ook niet uit hoe je dan lagere en hogere kasten kan combineren bijvoorbeeld.

En er staat nog een piano tussen dus dat is sowieso al een groot ding. Prachtig, maar groot en hoog. Ook geen idee hoe die te combineren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daarom geen tv, vind het zo’n aandachttrekkend vlak in de woonkamer. Speelgoed kan terug naar de slaapkamer met bedtijd.
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 21:38
Afbeelding
Dit is bij ons wel een optie. Dan moet ons huidige tv-meubel wel weg. Ik vind dit wel een mooie stijl, mag nog wel iets meer dicht want ik weet hoe dit eindigt met die donderstenen hier ;-D
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 12:02
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor het speelgoed een oude scheepskist gekocht op marktplaats, die staat in de woonkamer. Alles past erin, en staat ook leuk vind ik! Maar ik hou van oude spullen.
Dagblad schreef:
27-10-2020 21:39
Ik heb daarom geen tv, vind het zo’n aandachttrekkend vlak in de woonkamer. Speelgoed kan terug naar de slaapkamer met bedtijd.
Tja, wij hebben wel een tv want die gebruiken we ook wel veel.

We hebben ook speelgoed beneden, dat gaat niet elke dag mee naar boven.
Speelgoed zit nu in een enorme kist die er ook wel decoratief uitziet. Dat is prima op zich.
Bruschetta_ schreef:
27-10-2020 21:44
Wij hebben voor het speelgoed een oude scheepskist gekocht op marktplaats, die staat in de woonkamer. Alles past erin, en staat ook leuk vind ik! Maar ik hou van oude spullen.
Nou ja zoiets hebben wij dus ook! Ook via mp. Wel heel leuk maar voor de andere spullen hebben we wel kasten nodig en dan het speelgoed daar ook in. En het is stiekem toch weer wat meer dan alleen de kist ;-D
Minto schreef:
27-10-2020 21:42
Ik ging eens een huis bezichtigen dat door een stylist onder handen was genomen.
Ook weer: weinig kasten.
Eén platte kast (45 cm diepte) in de hele woonkamer.

Waar laten mensen hun spullen?

Wij hadden vroeger zo'n mooi houten wandmeubel met in één kastje de t.v.
Dat vond ik mooi en praktisch.
Inderdaad ik snap ook niet waar ze het laten.

Wandmeubels... ik weet het niet. Zeker voor de tv vind ik het niet mooi. We hebben nu ook een laag meubel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zoiets:

Afbeelding

9 lades.

1 enorme kast, donker hout heel mooi en een antieke ladekast.

Tv heeft een beugel en kan ingeklapt en is dan uit t zicht.

Verder vrij minimalistisch een troepjes of dingetjes.
such_preggers schreef:
27-10-2020 21:48
Wij hebben zoiets:

Afbeelding

9 lades.

1 enorme kast, donker hout heel mooi en een antieke ladekast.

Tv heeft een beugel en kan ingeklapt en is dan uit t zicht.

Verder vrij minimalistisch een troepjes of dingetjes.
Ook mooi zeg!
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 21:39
@phloxx ja gesloten kasten proberen we veel te doen inderdaad. Maar ik zit dan met een lange wand bijvoorbeeld. Het lijkt me gek om die vol te bouwen met een kastenwand oid... maar ik kom er ook niet uit hoe je dan lagere en hogere kasten kan combineren bijvoorbeeld.

En er staat nog een piano tussen dus dat is sowieso al een groot ding. Prachtig, maar groot en hoog. Ook geen idee hoe die te combineren.

Ik had in mijn vorige woonkamer een dressoir op maat laten maken van zo’n 1,2 m hoog, 60 cm diep en 4,5 meter breed. Daar ging heel veel in, incl. de TV netjes opgeborgen achter deurtjes. Als basis hadden we de Ikea Pax gebruikt en in de hoogte door midden gezaagd, en daarna met hout een ombouw er omheen gemaakt voor een mooie afwerking. Het voordeel daarvan was dat we ook de Ikea laatjes en plankjes ed konden gebruiken, die erg praktisch zijn in gebruik. En juist doordat die kast enorm was, viel hij ook weer een soort van weg tegen de muur. Het was voor het oog veel ruimtelijker en rustiger dan verschillende kasten op een rijtje,
Nummer*Zoveel schreef:
27-10-2020 21:52
Ik had in mijn vorige woonkamer een dressoir op maat laten maken van zo’n 1,2 m hoog, 60 cm diep en 4,5 meter breed. Daar ging heel veel in, incl. de TV netjes opgeborgen achter deurtjes. Als basis hadden we de Ikea Pax gebruikt en in de hoogte door midden gezaagd, en daarna met hout een ombouw er omheen gemaakt voor een mooie afwerking. Het voordeel daarvan was dat we ook de Ikea laatjes en plankjes ed konden gebruiken, die erg praktisch zijn in gebruik. En juist doordat die kast enorm was, viel hij ook weer een soort van weg tegen de muur. Het was voor het oog veel ruimtelijker en rustiger dan verschillende kasten op een rijtje,
Dat is nog wel een goed punt. 1.20 m is overigens ook wel een prima hoogte, dat voelt niet per se volgebouwd denk ik.
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
27-10-2020 21:48
Wij hebben zoiets:

Afbeelding

9 lades.

1 enorme kast, donker hout heel mooi en een antieke ladekast.

Tv heeft een beugel en kan ingeklapt en is dan uit t zicht.

Verder vrij minimalistisch een troepjes of dingetjes.
Wij hebben ook zo’n soort wandmeubel met bakken op wieltjes er in waar heel veel speelgoed in past. Verder een grote oude kast voor spelletjes en knutselspul. Verder heb ik niet heel veel op te bergen in de woonkamer eigenlijk. Als ik geen kinderen had zou ik het met heel weinig kastruimte redden.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


Voer op Pinterest eens “ ivar cabinest livingroom “ in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 21:56
Dat is nog wel een goed punt. 1.20 m is overigens ook wel een prima hoogte, dat voelt niet per se volgebouwd denk ik.

Klopt, je houdt genoeg ruimte daarboven over om “lucht” te geven, zolang je tenminste niet teveel op de kast zet. Ik had er een paar grotere accessoires staan die ook goed klopten in verhouding tot de kast.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
27-10-2020 22:02
Afbeelding

Het was een beetje dit idee trouwens, alleen dan dus dubbel zo diep (en zonder die kasten erboven).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven