Welke planten gaan het bij ons overleven?

03-11-2020 13:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben allebei geen groene vingers, maar om het een beetje gezellig en leefbaar te houden zijn we wel toe aan wat groens in huis. Momenteel staat er nog 1 plant in huis (ik kom er zo niet achter hoe die heet), die door gebruik aan management tot jungle-formaat is uitgegroeid.

Factoren die de plant aan moet kunnen:
- Weinig aandacht. Ik vergeet gewoon dat het levende dingen zijn die verzorging nodig hebben. Vriend gooit nog met enige regelmaat de drinkbak van de hond leeg bij de plant :mrgreen:
- We hebben niet een heel licht huis
- Er woont een kat. Hij laat die ene plant die er is met rust, maar je weet maar nooit.
- In de winter staat de houtkachel regelmatig aan, dus dan hangt er wel een bepaalde soort warmte in huis.

Wat zijn onze opties behlave een cactus :hihi:
Alle reacties Link kopieren
plastic planten. Mijn dochter is in staat om een cactus te laten doodgaan.
Planten hebben verzorging, aandacht en voeding nodig. 1x per week met hun voeten in bad en regelmatig nieuwe grond.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kamerplanten die weinig water nodig hebben denk ik.

https://www.123planten.nl/kamerplanten/weinig-water
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
03-11-2020 13:48
Kamerplanten die weinig water nodig hebben denk ik.

https://www.123planten.nl/kamerplanten/weinig-water
Ik zie dat ik een dure smaak heb qua planten :-?
Alle reacties Link kopieren
Vetplanten.
En cactussen kun je wel verwaarlozen hoor, af en toe flink water dan kunnen ze er tijden tegen.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
03-11-2020 13:51
Ik zie dat ik een dure smaak heb qua planten :-?
Maar die staan dan jaaaaren hè.
Alle reacties Link kopieren
neem een orchidee. Die krengen zijn niet kapot te krijgen. Ik hou er helemaal niet van, en op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen bij anderen, ook al vermeld ik dat af en toe als planten ter sprake komen. dus dan krijg ik er weer een. Waarschijnlijk omdat ze denken: daar staat er altijd een, dus zet er nog maar een bij.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
03-11-2020 13:51
Ik zie dat ik een dure smaak heb qua planten :-?
Begin eens met een klein plantje die zijn goedkoper. Als het dan jullie wel lukt om dat levend te houden dan koop je nog wat erbij.
Alle reacties Link kopieren
Palm, Areca palm
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een vrouwentong. Ze staan bij mij in de hal zonder daglicht en daardoor vergeet ik ze altijd, maar ze doen het goed. Grote pot met meerdere vrouwentongen bij elkaar.

Als het maar een vetplant is, die hebben weinig aandachtig en water nodig.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
03-11-2020 13:52
Vetplanten.
En cactussen kun je wel verwaarlozen hoor, af en toe flink water dan kunnen ze er tijden tegen.
Ik heb mijn cactus teveel water gegeven, daardoor ging hij van binnenuit rotten. Later werd hij week en viel hij om.. Dus niet te veel water geven!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
03-11-2020 13:53
Maar die staan dan jaaaaren hè.
Haha eerst maar met een kleinere investering beginnen voordat we dat op de proef stellen.
nlies schreef:
03-11-2020 13:53
neem een orchidee. Die krengen zijn niet kapot te krijgen. Ik hou er helemaal niet van, en op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen bij anderen, ook al vermeld ik dat af en toe als planten ter sprake komen. dus dan krijg ik er weer een. Waarschijnlijk omdat ze denken: daar staat er altijd een, dus zet er nog maar een bij.
Orchidee?? Die krijg ik juist heel makkelijk dood
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-11-2020 13:53
neem een orchidee. Die krengen zijn niet kapot te krijgen. Ik hou er helemaal niet van, en op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen bij anderen, ook al vermeld ik dat af en toe als planten ter sprake komen. dus dan krijg ik er weer een. Waarschijnlijk omdat ze denken: daar staat er altijd een, dus zet er nog maar een bij.
Bij mij zijn ze dood gegaan, maar ze hebben inderdaad heeeel weinig water nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet bepaald groene vingers maar sinds ik mijn planten niet meer teveel water geef doen ze het echt beter. Dus die hondendrinkbak maar lukraak in een plantenbak legen is geen goed idee.

Onderhand heb ik hier van alles staan en alles doet het goed behalve mijn alocasia's.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-11-2020 13:55
Palm, Areca palm
Palmen worden bijna altijd bruin/geel aan de uiteinden van de bladeren. Vind ik een moeilijke plant.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
03-11-2020 13:56
Ik heb mijn cactus teveel water gegeven, daardoor ging hij van binnenuit rotten. Later werd hij week en viel hij om.. Dus niet te veel water geven!
Ja maar dat kun je wel zien, gewoon de grond nat maken, niet dat het water erin blijft staan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-11-2020 13:53
neem een orchidee. Die krengen zijn niet kapot te krijgen. Ik hou er helemaal niet van, en op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen bij anderen, ook al vermeld ik dat af en toe als planten ter sprake komen. dus dan krijg ik er weer een. Waarschijnlijk omdat ze denken: daar staat er altijd een, dus zet er nog maar een bij.
O daar hebben vele mensen juist wél moeit mee.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
03-11-2020 14:00
Palmen worden bijna altijd bruin/geel aan de uiteinden van de bladeren. Vind ik een moeilijke plant.
Ja ik vind ze wel leuk eruit zien maar lijken me heel fragiel
Hier doen de kunstplanten het het allerbeste. Die doorstaan alles: kittens die 'jungletje' spelen, nooit water krijgen, niet in de zon staan - en er vallen ook geen bladeren af.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
03-11-2020 13:56
Haha eerst maar met een kleinere investering beginnen voordat we dat op de proef stellen.
15 euro voor een grote plant is niet duur hoor. Maar tuurlijk kun je dat beter proberen, en als het goed gaat worden ze vanzelf zo groot!
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
03-11-2020 13:56
Ik heb mijn cactus teveel water gegeven, daardoor ging hij van binnenuit rotten. Later werd hij week en viel hij om.. Dus niet te veel water geven!
Ik word altijd uitgelachen dat bij mij hetzelfde is gebeurd. Alle planten gaan dood bij mij, of ik ze nu water geef of juist verwaarloos. Gelukkig hou ik mijn kinderen wél in leven!
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
03-11-2020 14:02
O daar hebben vele mensen juist wél moeit mee.
Ja dat weet ik, geen idee waarom die krengen het zo goed doen hier. Man van mijn vriendin is gek op orchideeën, heeft er zelfs een apart kasje voor, en is maar in de weer met water op precies de goede temperatuur en voedingsstoffen. Het is voor hem ongeveer vloeken in de kerk als ikz eg dat ik er af en toe wat water bij plens en dat dat het is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
03-11-2020 14:03
15 euro voor een grote plant is niet duur hoor. Maar tuurlijk kun je dat beter proberen, en als het goed gaat worden ze vanzelf zo groot!
Nee dat durf ik wel aan. De planten die ik mooi vond op die website hierboven waren ietsjes duurder :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een Dieffenbachia. Gaat zelfs bij mij niet dood.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven