Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
K0koro schreef:
07-11-2020 11:25
Klinkt erg mooi! Wij hebben oker, grijs, petrol en cognac in huis. Het is mij helaas niet gelukt écht okergele ballen te vinden. Het wordt al snel goud of geelgeel.
Vorig jaar bij Intratuin hadden ze okergeel. Dat geelgeel of goud wilde ik ook niet. En ik heb wat houten versiering en ander spul.
Ik volg ook. Ik woon klein, dus niet veel ruimte, maar ik wil het toch iets gezelliger maken in huis. Ik heb in ieder geval al een soort van houten kerstboom met waxinelichtjes staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zin om de boom neer te zetten maar mijn kat kan zich niet zo lang beheersen.

Ik heb ook nog oude ballen van mijn grootouders. Onder andere een gitaar :)

De Bijenkorf had vorig jaar leuke veel te dure muizen. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik ze niet gekocht heb en denk dat ik ze dit jaar maar gewoon ga kopen.
Ik heb gisteren bij de kringloop een (vind ik) superleuke metalen kerstboom gescoord voor €5,50
Inclusief lelijke lichtblauwe kerstballen die ik weer terug ga doen naar de kringloop :biggrin:

Zoiets maar dan in het wit en met meer haakjes (die van mij zal wel groter zijn):
Afbeelding


Nog even bedenken wat ik er in ga hangen.
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 11:37
11.61% gewijzigd
Wat vinden we van deze? Niet goedkoop maar wel bijzonder

https://www.kerstbalenco.nl/shop-alle-k ... %5D=manual
defyinggravity schreef:
07-11-2020 11:33
Ik volg ook. Ik woon klein, dus niet veel ruimte, maar ik wil het toch iets gezelliger maken in huis. Ik heb in ieder geval al een soort van houten kerstboom met waxinelichtjes staan.
Ook als je klein woont kun je alle kanten op. Twee miniboompjes incl verlichting en miniballen zijn zo leuk. En die miniballen kosten geen drol.
huisduif schreef:
07-11-2020 11:34
Ik heb ook zin om de boom neer te zetten maar mijn kat kan zich niet zo lang beheersen.

Ik heb ook nog oude ballen van mijn grootouders. Onder andere een gitaar :)

De Bijenkorf had vorig jaar leuke veel te dure muizen. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik ze niet gekocht heb en denk dat ik ze dit jaar maar gewoon ga kopen.
Na een jaar nadenken en spijt wordt het geen miskoop :-D
Julus schreef:
07-11-2020 11:37
Wat vinden we van deze? Niet goedkoop maar wel bijzonder

https://www.kerstbalenco.nl/shop-alle-k ... %5D=manual
Zitten ook nog een paar wel betaalbare bij, die van de bijenkorf zijn allemaal duur. Ik ga eens kijken al vind ik de meeste dan ook wel echt lelijk op eerste gezicht.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 11:41
8.26% gewijzigd
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 11:36
Ik heb gisteren bij de kringloop een (vind ik) superleuke metalen kerstboom gescoord voor €5,50
Inclusief lelijke lichtblauwe kerstballen die ik weer terug ga doen naar de kringloop :biggrin:

Zoiets maar dan in het wit en met meer haakjes (die van mij zal wel groter zijn):
Afbeelding


Nog even bedenken wat ik er in ga hangen.
Leuk, lekker rond snuffelen
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 11:40
Zitten ook nog een paar wel betaalbare bij, die van de bijenkorf zijn allemaal duur. Ik ga eens kijken al vind ik de meeste dan ook wel echt lelijk op eerste gezicht.
Ja er moet maar net je smaak tussen zitten. It's all about Christmas is misschien nog een optie voor je?
I love it. Maar die priiiiijjjjssssss O_O! :zzz:
I know.. maar ja
Ik wil geen piek maar een ster op de boom.

Wit of doorzichtig glas en niet te groot. Of iets met bosgroen qua kleur. Ik hou niet van goud.
:-D

Als iemand iets ziet met al die sites nakijken, plak je een linkje?
Sjulia schreef:
07-11-2020 11:09
Rond kerst wil ik daar kleine kerst huisjes met lichtjes etc in doen. Ik had dit gekocht, wil er nog wel een “sneeuw” bedje onder doen;

Superleuk!!
Je brengt me op een idee
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 11:45
Ik wil geen piek maar een ster op de boom.

Wit of doorzichtig glas en niet te groot. Of iets met bosgroen qua kleur. Ik hou niet van goud.
:-D

Als iemand iets ziet met al die sites nakijken, plak je een linkje?
https://www.wehkamp.nl/house-doctor-ker ... -16567322/

House doctor heeft van alles
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 11:45
Ik wil geen piek maar een ster op de boom.

Wit of doorzichtig glas en niet te groot. Of iets met bosgroen qua kleur. Ik hou niet van goud.
:-D

Als iemand iets ziet met al die sites nakijken, plak je een linkje?
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... gLQp_D_BwE
Sjulia schreef:
07-11-2020 11:09
Ik heb dit soort blokjes aan de muur hangen in de woonkamer en normaal zitten daar vaasje, plantje, foto, beeldje etc in.
Ik heb een snijmachine en ik zit te kijken of ik zit en tijd heb om zoiets te gaan maken:

Afbeelding
Afbeelding

Of zoiets:

Afbeelding
Julus schreef:
07-11-2020 11:51
https://www.wehkamp.nl/house-doctor-ker ... -16567322/

House doctor heeft van alles
Deze niet. Maar zal op de naam house doctor ook even zoeken.
Nee, ook niet mijn smaak. Maar super bedankt alvast. :redrose: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de villeroy en boch kerst spullen erg mooi. Het servies, maar ook huisjes en een kerstboompje waar waxinelichtjes in kunnen.

Erg kitscherig wat ik normaal niet in huis heb, maar met kerst.... Heerlijk. Ik heb al wat neergezet 😊😊
The past may be in tatters
But today is all that matters
Zoiets qua basis maar dan gewoon met wat extra pit, deze is te saai. :-|

Afbeelding
Ik ben niet van de glim en kitch, alhoewel ik dat ook kan waarderen in een kerstboom maar het past gewoon niet in mijn huis.

Ik denk dat ik dit jaar ga voor scandinavisch.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al op etsy zitten zoeken naar kerstdecoraties.

https://www.etsy.com/shop/HandmadeGlass ... ge=1#items

Deze zijn echt fantastisch, maar erg duur, zeker met verzendkosten.
Of zoiets maar dan in wit..

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 20 jaar antieke kerstballen verzameld en heb ook de collectie van mijn grootouders. Kerkjes, paddestoelen, pegels, poppetjes en van die ballen die aan 1 kant als het ware een ingedeukte ster hebben. Alles hangt aan lintjes. Ook nog oude lampjes in kaarsvorm en natuurlijk engelenhaar. Elk jaar weer een feest om uit te pakken en herinneringen op te halen. Hoewel ik in t plaatselijke tuincentrum kan genieten van al die gedecoreerde bomen, hou ik t toch bij mijn eigen ouderwetse!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven