Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
Houten kersthangers heb ik ook Poezz.


Hout, wit en groen. Net als mijn huis. En soms wat glim of metaal en rood als speciale bal is mag ook.
Deense kerstversiering die betaalbaar is. Hele leuke ballen !


https://www.billiedesign.nl/kerstartike ... anguage=nl
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 11:54
Ik heb een snijmachine en ik zit te kijken of ik zit en tijd heb om zoiets te gaan maken:

Afbeelding
Afbeelding

Of zoiets:

Afbeelding
Jaaa mooi!! Ik heb zoiets ook gekocht.
gruffalo schreef:
07-11-2020 11:58
Ik vind de villeroy en boch kerst spullen erg mooi. Het servies, maar ook huisjes en een kerstboompje waar waxinelichtjes in kunnen.

Erg kitscherig wat ik normaal niet in huis heb, maar met kerst.... Heerlijk. Ik heb al wat neergezet 😊😊
Lijkt me mooi maar is geen goedkoop merk.
Ik hou van kerst! Maar Sinterklaas moet hier eerst komen. Daarna komt de kerst er pas in. We hebben ook altijd een echte boom, dus nu al opzetten is geen optie :)
Ik ben wel vorige week al naar het tuincentrum geweest. Ik haal elk jaar een paar mooie, wat duurdere ballen. Mooi gedecoreerd, altijd 3 van elke soort. En in de klassieke kerstliederen rood, groen, zilver, goud met wit of parelmoer erbij.

Ik koop ook bijna elk jaar een nieuwe piek :rofl: dit is die van dit jaar :

Afbeelding

En zulke soort ballen heb ik dan :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komen geen gekke figuren ballen in de boom, belletjes en slingertjes mag wel. En alles (op de slingertjes na) van glas, geen plastic. Inmiddels begint de boom aardig gevuld te raken met mooie ballen en kunnen de effen rode en zilveren steeds meer in de doos blijven. Ik vind het ook elk jaar weer leuk om uit te pakken, want ik vergeet welke ballen in allemaal heb :)

Dinsdag ga ik nog even langs intratuin, moet reservelampjes halen. En mijn man wil deze :facepalm:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik zie al veel kerst om mij heen, in huizen en winkelstraten. Ik heb al wat dingen bij tweedehandswinkels gekocht voor kerst.
Een ouderwetse raamkandelaar, een tafelkleed en kandelaars met kleine kerstdecoratie.

Ik zie weleens een trap die versiert is met groen en verlichting. Misschien dat ik dat dit jaar ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb vooral kerstversiering voor anderen gekocht tot nu toe, niet voor mezelf. Kerstboom is een mix van aquablauw, groen, zilver, goud en bruin. Geen piek. Koop elk jaar wel iets bij, maar niet veel. Heb er echt zin in, dat is ook wel eens anders geweest. Maar nog even een maandje geduld.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 07-11-2020 12:12
1.95% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Ah, dat is leuk.


Ik zat net ook hier te kijken voor decoratie en ballen. Maar veel is dan weer niet online te kopen of al uitverkocht.

https://sostrenegrene.com/nl/campagnes/kerstmis
Whomi schreef:
07-11-2020 12:09
Ik hou van kerst! Maar Sinterklaas moet hier eerst komen. Daarna komt de kerst er pas in. We hebben ook altijd een echte boom, dus nu al opzetten is geen optie :)
Ik ben wel vorige week al naar het tuincentrum geweest. Ik haal elk jaar een paar mooie, wat duurdere ballen. Mooi gedecoreerd, altijd 3 van elke soort. En in de klassieke kerstliederen rood, groen, zilver, goud met wit of parelmoer erbij.

Ik koop ook bijna elk jaar een nieuwe piek :rofl: dit is die van dit jaar :

Afbeelding

En zulke soort ballen heb ik dan :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komen geen gekke figuren ballen in de boom, belletjes en slingertjes mag wel. En alles (op de slingertjes na) van glas, geen plastic. Inmiddels begint de boom aardig gevuld te raken met mooie ballen en kunnen de effen rode en zilveren steeds meer in de doos blijven. Ik vind het ook elk jaar weer leuk om uit te pakken, want ik vergeet welke ballen in allemaal heb :)

Dinsdag ga ik nog even langs intratuin, moet reservelampjes halen. En mijn man wil deze :facepalm:

Afbeelding
Schitterend! En leuk om beetje bij beetje je collectie aan te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-11-2020 12:09
Lijkt me mooi maar is geen goedkoop merk.
Klopt helaas. ik ben het al jaren aan het sparen. Er was een winkel waar je het direct na kerst met 50% korting kon kopen, en daar heb ik regelmatig wat gekocht. Helaas is die winkel er niet meer 😕 nu vindt mijn man het een leuk sinterklaas kadootje
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
07-11-2020 12:02
Ik ben niet van de glim en kitch, alhoewel ik dat ook kan waarderen in een kerstboom maar het past gewoon niet in mijn huis.

Ik denk dat ik dit jaar ga voor scandinavisch.

Afbeelding

Afbeelding
Dit is ook eens leuk om te doen!
Dat is ook leuk , om het van hem te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dit houten boompje had ik verleden jaar gekocht, super leuk. Maar de ledlampjes knipperen en daar kan ik nooit zo goed tegen.


Afbeelding
gruffalo schreef:
07-11-2020 11:58
Ik vind de villeroy en boch kerst spullen erg mooi. Het servies, maar ook huisjes en een kerstboompje waar waxinelichtjes in kunnen.

Erg kitscherig wat ik normaal niet in huis heb, maar met kerst.... Heerlijk. Ik heb al wat neergezet 😊😊
Dat spaar ik ook! De borden, schalen, muziekdozen, huisjes enz! En ik heb een prachtige tafelloper :heart: ik heb geen heel servies bij elkaar met 4 dezelfde borden ofzo, maar allemaal losse items van de verschillende kerst-serie’s die ze hebben. Dat zet ik dan in de vitrine op een bordenstandaard. En soms met kerst gebruik ik wat borden en schalen om iets op te serveren. Ik hou ervan, wordt er zo blij van!!
Ik wil heel graag nog de adventkalender. Was laatst in de aanbieding bij zalando lounge voor €159, maar al uitverkocht :cry:

Afbeelding

Hopelijk kan ik nog eens naar Mettlach en hebben ze hem daar voor een leuke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-11-2020 11:12
Maar waarom zou je wachten als je er zo blij van wordt?

Ik vind het juist extra speciaal omdat het steeds maar tijdelijk is, iets om naar uit te kijken., daarom dus.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
07-11-2020 12:16
Ik vind het juist extra speciaal omdat het steeds maar tijdelijk is, iets om naar uit te kijken., daarom dus.
Ja heb ik ook. Maar door dit topic wel even de zolder bezocht en spulletjes bekeken. Kan echt niet wachten maar dat wil ik wel.
Julus schreef:
07-11-2020 12:11
Schitterend! En leuk om beetje bij beetje je collectie aan te vullen.
Dank je! Ik vind dat ook echt zo leuk, langzaam die boom te zien veranderen van gewone ballen naar dit. Dochter gaat elk jaar mee uitzoeken welke ballen we erbij kopen. Is echt zo’n uitje wat jaarlijks terug komt :flirting:
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
07-11-2020 12:05
Ik heb in 20 jaar antieke kerstballen verzameld en heb ook de collectie van mijn grootouders. Kerkjes, paddestoelen, pegels, poppetjes en van die ballen die aan 1 kant als het ware een ingedeukte ster hebben. Alles hangt aan lintjes. Ook nog oude lampjes in kaarsvorm en natuurlijk engelenhaar. Elk jaar weer een feest om uit te pakken en herinneringen op te halen. Hoewel ik in t plaatselijke tuincentrum kan genieten van al die gedecoreerde bomen, hou ik t toch bij mijn eigen ouderwetse!

Geweldig!!!

Ik word trouwens helemaal vrolijk van dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-11-2020 12:18
Dank je! Ik vind dat ook echt zo leuk, langzaam die boom te zien veranderen van gewone ballen naar dit. Dochter gaat elk jaar mee uitzoeken welke ballen we erbij kopen. Is echt zo’n uitje wat jaarlijks terug komt :flirting:
Ah dat is leuk. :heart: Ik doe dit ook met mijn nichtje. Denk dat het dit jaar niet zo leuk gaat zijn, met de mondkapjes regel.
Maar kerstshoppen vind ik sowieso het leukste soort shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-11-2020 12:09
Dinsdag ga ik nog even langs intratuin, moet reservelampjes halen. En mijn man wil deze :facepalm:

Afbeelding

Die wil ik ook! Dank voor de reminder! Ik ga ze deze week maar snel kopen voordat ze weg zijn.
Gisselle schreef:
07-11-2020 12:19
Geweldig!!!

Ik word trouwens helemaal vrolijk van dit topic!
Ik ook. Dat was de bedoeling :)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-11-2020 12:14
Dit houten boompje had ik verleden jaar gekocht, super leuk. Maar de ledlampjes knipperen en daar kan ik nooit zo goed tegen.


Afbeelding
Ik heb ook zoiets gezien en als je doorklikt op het schakelaartje kun je de standen instellen. Misschien kan dat bij deze ook?
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
07-11-2020 12:23
Ik heb ook zoiets gezien en als je doorklikt op het schakelaartje kun je de standen instellen. Misschien kan dat bij deze ook?
Even geprobeerd maar helaas. Het knippert ook op een manier dat ik me afvraag of het misschien kapot is. Of het wel hoort.
Ik heb alle namen en linkjes opgeslagen, kan ik vanmiddag lekker rustig struinen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is zo'n beetje mijn boom:

Afbeelding

Leukste vind ik de fluwelen kerstballen, sowieso vind ik het leuk om ballen van verschillend materiaal te hebben, veel glas maar ook hout, papier, stof of van die opengewerkte.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven