Kerstboom- en versiering topic

07-11-2020 10:51 308 berichten
Ieder jaar hebben we een topic waarin we kunnen laten zien hoe je kerstboom er uit ziet. Het is nog vroeg, maar de winkels liggen al vol met kerstspullen en de bomen zijn niet aan te slepen.

Heb jij jouw boom al staan, of je huis al in kerstsfeer gebracht? Laat ons meegenieten :)

Helaas kan ik zelf geen foto's plaatsen, maar ik ben benieuwd naar jullie plaatjes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn boom is roze en paars in diverse tinten. Voornamelijk ornamenten en verder wat goedkope ballen ter opvulling, die ik nog heb van mijn eerste kerst op mijzelf.
Heb nu in mijn Topvintage mandje een paar leuke liggen. Niet mega roze, maar te leuk om niet bij mijn bestelling te doen :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
We verzamelen al 13 jaar kerst ballen en figuren voor in de boom, de kinderen zoeken ieder jaar een bal uit van kleins af aan ( uiteraard zitten er super kitsche gevallen tussen) en ze hebben op school ook wel eens wat gemaakt. Ieder jaar is het weer een feest van herkenning als we alles er weer in hangen. En het staat uiteindelijk fantastisch. Ik heb niet zoveel met perfect gestylde bomen, met alleen maar paarse ballen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-11-2020 12:29
Afbeelding

Hahaha die is leuk!
@Whomi: ik heb al eerder gereageerd op jouw kerstballen (mooi!) maar die met de mistletoe-blaadjes vind ik wel héél leuk!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-11-2020 12:15
Dat spaar ik ook! De borden, schalen, muziekdozen, huisjes enz! En ik heb een prachtige tafelloper :heart: ik heb geen heel servies bij elkaar met 4 dezelfde borden ofzo, maar allemaal losse items van de verschillende kerst-serie’s die ze hebben. Dat zet ik dan in de vitrine op een bordenstandaard. En soms met kerst gebruik ik wat borden en schalen om iets op te serveren. Ik hou ervan, wordt er zo blij van!!
Ik wil heel graag nog de adventkalender. Was laatst in de aanbieding bij zalando lounge voor €159, maar al uitverkocht :cry:

Afbeelding

Hopelijk kan ik nog eens naar Mettlach en hebben ze hem daar voor een leuke prijs.
ah ja die foto, heerlijk toch!! de adventskalender is ook prachtig, maar wat een prijs he.

ik heb het servies van de serie toys delight en dan alles in de witte versie met rood. met schaaltjes enzo er bij, en dat gebruiken we dagelijks vanaf sinterklaas. Echt zo leuk :-) kan ook gewoon in de vaatwasser, dus prima om te gebruiken. ik heb wel alleen borden/schaaltjes, niet grote dingen als terrineschalen, eierdopjes, koffiekopjes enzo dat gaat me te ver. zo'n grote ronde serveerschaal gebruik ik als fruitschaal op het aanrecht. en dan natuurlijk de huisjes enzo. heerlijke sfeer.
Welke loper heb jij die je zo mooi vindt? dat soort dingen heb ik nog helemaal niet, misschien leuk om dit jaar van de Sint te vragen :-) ik vind het nieuwe witte kerstservies overigens ook erg mooi.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Julus schreef:
07-11-2020 11:26
Als het om een paar ballen gaat is dat te doen. Ik zag bij de Bijenkorf de meest gekke creaties. En het zijn dan de eye-catchers.

Ik twijfelde over een thema: etenswaren. Cupcakeballen, of in de vorm van een tomaat, paprika, etc. Leek me grappig.
Zie net bij de xenos ook een paar ballen met etenswaar: taart, donut, kreeft, banaan enz.
Niet veel. Wel fout.
Alle reacties Link kopieren
Bij tuinland genoeg cupcakes en dergelijke qua kerstballen. Vaak wel roze.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 13:21
Zie net bij de xenos ook een paar ballen met etenswaar: taart, donut, kreeft, banaan enz.
Niet veel. Wel fout.
Vorig jaar heb ik bik de HEMA de tompouce gekocht :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
07-11-2020 13:23
Vorig jaar heb ik bik de HEMA de tompouce gekocht :proud:
Ja, was ik ook al aan het kijken, maar geen van die leuke Hemaballen te zien.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 13:31
Ja, was ik ook al aan het kijken, maar geen van die leuke Hemaballen te zien.
Vind ze tot nu toe tegen vallen..
Sowieso al niks in mijn kleuren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
gruffalo schreef:
07-11-2020 13:12
ah ja die foto, heerlijk toch!! de adventskalender is ook prachtig, maar wat een prijs he.

ik heb het servies van de serie toys delight en dan alles in de witte versie met rood. met schaaltjes enzo er bij, en dat gebruiken we dagelijks vanaf sinterklaas. Echt zo leuk :-) kan ook gewoon in de vaatwasser, dus prima om te gebruiken. ik heb wel alleen borden/schaaltjes, niet grote dingen als terrineschalen, eierdopjes, koffiekopjes enzo dat gaat me te ver. zo'n grote ronde serveerschaal gebruik ik als fruitschaal op het aanrecht. en dan natuurlijk de huisjes enzo. heerlijke sfeer.
Welke loper heb jij die je zo mooi vindt? dat soort dingen heb ik nog helemaal niet, misschien leuk om dit jaar van de Sint te vragen :-) ik vind het nieuwe witte kerstservies overigens ook erg mooi.
Ik heb een loper met peperkoekhuisje, volgens mij van winter bakery. Maar kan hem online niet meer vinden. Zal zo nog eens zoeken.
Ik gebruik het servies dus niet echt, sowieso vind ik de borden te druk om van te eten. Borden moeten bij mij gewoon wit zijn haha! Maar met het gewone servies zonder kerstmotief heb ik niet zoveel. Ik vind juist die taferelen met de kerstman zo gezellig!
En ik heb juist vooral grotere items zoals grote schalen, koektrommel, suikerpot, mok.
Deze bijvoorbeeld ook :

Afbeelding
herfstappeltaart schreef:
07-11-2020 13:12
@Whomi: ik heb al eerder gereageerd op jouw kerstballen (mooi!) maar die met de mistletoe-blaadjes vind ik wel héél leuk!
Die vind ik ook heel mooi! Heb helaas niet precies deze, wel andere met van die blaadjes :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-11-2020 13:40
Ik heb een loper met peperkoekhuisje, volgens mij van winter bakery. Maar kan hem online niet meer vinden. Zal zo nog eens zoeken.
Ik gebruik het servies dus niet echt, sowieso vind ik de borden te druk om van te eten. Borden moeten bij mij gewoon wit zijn haha! Maar met het gewone servies zonder kerstmotief heb ik niet zoveel. Ik vind juist die taferelen met de kerstman zo gezellig!
En ik heb juist vooral grotere items zoals grote schalen, koektrommel, suikerpot, mok.
Deze bijvoorbeeld ook :

Afbeelding
mijn gewone borden zijn al spierwit, deze borden zijn wit aan de binnenkant met een kerst-rand. zo leuk! ik zat net te kijken naar de loper maar die zijn 96cm of max 1.43.... dat is klein. Leg je ze dan overdwars op tafel, per 2 personen 1 loper? mijn tafel is 2.20.

zo'n trommel is prachtig! ik heb er ook zo een maar dan weer van toys delight met alleen rood, die met zo'n appeltje bovenop. daar zitten nu de pepernoten in :O
The past may be in tatters
But today is all that matters
Hier geen ruimte voor een boom, geen zin in een boom én twee katten, dus wij maken een muurboom van groene en rode slingers. We hebben ook ballen en lichtjes gekocht die we aan een slinger voor het raam hangen. In mijn hoofd wordt het heel gezellig, eens kijken of het ook zo uitpakt. We weten het over een paar weken :-)
gruffalo schreef:
07-11-2020 13:44
mijn gewone borden zijn al spierwit, deze borden zijn wit aan de binnenkant met een kerst-rand. zo leuk! ik zat net te kijken naar de loper maar die zijn 96cm of max 1.43.... dat is klein. Leg je ze dan overdwars op tafel, per 2 personen 1 loper? mijn tafel is 2.20.

zo'n trommel is prachtig! ik heb er ook zo een maar dan weer van toys delight met alleen rood, die met zo'n appeltje bovenop. daar zitten nu de pepernoten in :O
Daar heb ik de suikerpot van :)
Qua borden en schalen heb ik alleen maar de hele drukke, zoals deze :

Afbeelding

Juist omdat ik ze niet intensief gebruik, maar als decoratie. Dan is een voornamelijk wit bord niet zo interessant :mrgreen:
Ik heb 1 loper, maar onze tafel is maar 1.20 lang :mrgreen: weet zo niet hoe lang mijn loper precies is. Maar wel langer dan 96cm. Heb die toen ook in Mettlach gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
07-11-2020 13:58
Daar heb ik de suikerpot van :)
Qua borden en schalen heb ik alleen maar de hele drukke, zoals deze :

Afbeelding

Juist omdat ik ze niet intensief gebruik, maar als decoratie. Dan is een voornamelijk wit bord niet zo interessant :mrgreen:
Ik heb 1 loper, maar onze tafel is maar 1.20 lang :mrgreen: weet zo niet hoe lang mijn loper precies is. Maar wel langer dan 96cm. Heb die toen ook in Mettlach gekocht.
ooo die linker heb ik ook! die gebruik ik als een soort van serveerschaal! he heerlijk onderwerp. ik zou zo wel naar Mettlach of andere kerst winkels willen gaan :-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
07-11-2020 14:00
ooo die linker heb ik ook! die gebruik ik als een soort van serveerschaal! he heerlijk onderwerp. ik zou zo wel naar Mettlach of andere kerst winkels willen gaan :-)
Mettlach is echt een walhalla! :mrgreen: die kerstwinkel die het hele jaar open is, heerlijk! En zo goedkoop :heart: daar heb ik die loper ook vandaan voor een prikkie.
I :heart: Kerst!!!

Ik heb mijn nepboom gekocht in het eerste jaar dat ik op kamers zat en ik gebruik hem nog steeds. Af en toe zit er een jaar tussen dat mijn vriend spontaan thuiskomt met een echte :flirting:

De decoratie is verder helemaal mijn pakkie an. En ik houd van kitsch en over the top. Ik krijg elk jaar wel een paar kerstballen voor mijn verjdaardag en verder koop ik ieder jaar wat bij. Ons huis heeft een rustige basis: witte vloer, licht hout en qua accesoires hebben we alle kleuren door elkaar, waardoor de boom niet misstaat. Dit is vergelijkbaar met mijn smaak:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Luci_Mster2 schreef:
07-11-2020 13:21
Zie net bij de xenos ook een paar ballen met etenswaar: taart, donut, kreeft, banaan enz.
Niet veel. Wel fout.

Bij Flying Tiger ook. Erg grappig.

Afbeelding
plek schreef:
07-11-2020 14:39
I :heart: Kerst!!!

Ik heb mijn nepboom gekocht in het eerste jaar dat ik op kamers zat en ik gebruik hem nog steeds. Af en toe zit er een jaar tussen dat mijn vriend spontaan thuiskomt met een echte :flirting:

De decoratie is verder helemaal mijn pakkie an. En ik houd van kitsch en over the top. Ik krijg elk jaar wel een paar kerstballen voor mijn verjdaardag en verder koop ik ieder jaar wat bij. Ons huis heeft een rustige basis: witte vloer, licht hout en qua accesoires hebben we alle kleuren door elkaar, waardoor de boom niet misstaat. Dit is vergelijkbaar met mijn smaak:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit vind ik echt geweldig!! Echt mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic dit! Ik heb afgelopen maandag mijn kerstversiering al opgezet. Mijn boom is rood met bordeaux, goud, brons en een beetje bruin. Hoe meer glitters hoe beter, maar ik heb sinds dit jaar een vriend die een hekel heeft aan glitter. Dus dit jaar heb ik netjes een paar glitterloze boomhangers erbij gekocht: Een zebra, neushoorn en nog een dier die ik even ben vergeten, allemaal in het goud. Ik wilde heel graag deze koets maar daar zat dus glitter op. :(

Afbeelding
Gaaf die koets. Maaaar waarom zou je je voegen naar je vriend, die je nog niet zo lang kent? Het is jouw huis neem ik aan? En je wordt blij van glitters. Ik zou dat niet doen als het om mijn huis ging. Dit is wat jou jou maakt en daar horen glitters blij. Gaat hij ook dingen laten waar hij blij van wordt, omdat jij het minder vindt?

Als ik 1 ding heb geleerd is dat het je niet gelukkig maakt om jezelf te verliezen, voor wie dan ook.

En als hij van je houdt wordt hij blij van dingen waar jij blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Rond kerst moet je je glitter haat toch echt even onder controle krijgen want je komt er niet onderuit :-D Ik had het ook alsnog wel opgezet, het is maar kerst versiering, tijdelijk.
!Mannen...partypoopers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven