Zet jij een kerstboom?

21-11-2020 23:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november, voor vele mensen tijd om te dromen van een Kerstig eindejaar.

En om tussen nu en een week of 4 een Kerstboom in huis te halen.

Tenminste ... als je daar zin in hebt.


Even polsen of de gemiddelde Viva'er een kerstboom opzet in 2020.
Of ongelovig is, geen zin heeft in feesten, niets begrijpt van die kerst-manie, ...


Vervang "kerstboom" gerust door "bomen" als je er 2 of meerdere zet.

Zet jij een kerstboom thuis?

Totaal aantal stemmen: 196

Ja (76%)
Nee (21%)
Anders (3%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zet een boom op en ik ben ook nog eens een heiden. Gelukkig is een versierde boom een heidens ritueel dus ik verwacht geen extremistische christenen aan de deur.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nee, nooit. Ik houd er niet van in mijn huis. Wat lampjes extra op straat, heel leuk hoor. Maar in mijn eigen huis wil dat allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
De eerste zaterdag na de Sint kopen we een boom bij de boer buiten het dorp.
Geen missen, wel andere tradities.
Ik ben doorgaans van begin december tot en met maart heel weinig in mijn huis in Nederland. Daarom is zo’n boom voor mij niet heel praktisch. Of het moet een nepboom zijn. En ik hou al helemaal niet van nep.
Alle reacties Link kopieren
De mijne staat al!
Weinig te doen in de weekenden, dan krijg je dat.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Opstartster twijfelt dit jaar.

Normaal zetten we dat ding vooral op voor een familie-diner met Kerst.
Als bijhorende versiering.

Dit jaar geen familie-diner.


Ik heb dit jaar blijkbaar weinig zin om zo'n ding in huis te halen (heel het huis - en de auto - weer eens onder de naalden), helemaal op te tuigen, in de weg te staan, ...

Tegelijk "hoort het erbij" en lijkt het alsof je zonder kerstboom - terwijl je wel thuis bent - maar een vreemde snuiter bent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Geen kerstboom. Ik heb er wel een, maar het past gewoon niet. Dus ik hang de lichtnetten in mijn erker, versier de schoorsteenmantel en de boekenkast met kerstspullen en een playmobil kerststal en hier en daar nog wat slingers. Maar pas op 6 december, en 6 januari moet het allemaal weer weg.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Eentje buiten op het balcon en eentje binnen.

Kom maar op met de kerst! Kan me dit jaar niet vroeg genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Meestal rijden we de eerste zaterdag na 5 december langs de boer en kiezen daar een boom (die in zo'n veld altijd kleiner lijkt dan wanneer je hem thuis uit het net haalt...). Nu hebben we een avontuurlijke dreumes rondlopen en twijfel ik. Glazen ballen is nu sowieso geen goed idee. Ik weet het dus nog niet.

Man heeft zijn vuurwerk budget dit jaar in kerstverlichting voor buiten gestoken en die vandaag opgehangen. Dat vind ik toch wel heel gezellig. Misschien dit jaar toch een klein boompje op een verhoging? Of een krans met takken?

Nou ja, het zal er wel op neerkomen dat ik een week voor kerst ineens toch een boom wil ;-)
Ja, ik kan me niet voorstellen dat ik geen boom op zet. Vind het veel te gezellig! Wel pas na Sinterklaas en tot 6 januari ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Altijd een boom. Een echte. Wil absoluut geen nepperd. Meestal het weekend na sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar ik twijfel over hoeveel bomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Een mooie neppe. Zodra Sinterklaas voorbij is haal ik ‘m weer van stal en een paar dagen na nieuwjaar ruim ik ‘m weer op. Dus hij staat ruim een maand en dat vind ik genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een echte. Toen ik nog in een appartement woonde had ik altijd een nep boom, maar sinds ik mijn grotemensenhuis heb heb ik altijd een echte boom staan. 6 december zet ik de boom op en 7 januari gaat ie eruit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gezellig. Het weekend na sinterklaas, en op 1 januari weer aftuigen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn man roept elk jaar dat hij nu weer een echte boom wil.

We zetten al 25 jaar onze kunstboom op.

Ik heb de pest aan de sparrenaalden die je tot augustus vindt.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ja, die ga ik binnenkort weer opzetten. Ik vier geen Sinterklaas en hoef van mezelf niet te wachten tot 6 december.

Ik denk dat het weer de nepperd wordt, gezien de vrij lange sta-tijd en plaatsing vlak voor de verwarming.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Never ever, nooit, zo’n rare gewoonte vind ik het, ik kan er maar niet aan wennen.
Ik zet normaal nooit een boom maar dit jaar wel omdat ik er grote behoefte aan heb dat er in ieder geval 2 of 3 dagen zijn dat het even 'anders' lijkt dan elke dag dit jaar. We vieren nog steeds geen kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet een boom, een echte. Eigenlijk vind ik het gedoe, kopen, opzetten, volhangen etc en dan weer opruimen en poetsen. Maar voor de kinderen vind ik het leuk.
Man wil per se een echte. Ik vind die dennengeur meuren, die naalden irritant en de gedachte dat die boom vol gore beestjes zit ook niet fijn.

Man heeft de kerstboom gewonnen en ik heb een ander punt gewonnen dus ik leer ermee leven.
Ja, de boom komt er weer anders is het ook maar zo saai. Vind het altijd wel gezellig, zo'n versierde boom.
Heb wel het idee dat er best wel wat mensen vroeg bij zijn dit jaar met de kerstversiering.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker! De dag na Sinterklaas gaan we met de boom aan de slag! Alleen... een neppe helaas 😕. Wonen in de tropen en een echte boom zou na een dag alle naalden kwijt zijn. In Nederland hadden we altijd een echte, dat mis ik wel. Sowieso is het kerst gevoel hier heel anders/minder, door het weer. We brengen kerst meestal grotendeels op t strand door.

Wel hangt hier overal alle kerstversiering al op (overheidsgebouwen, straat, rotondes), erg gezellig vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Zeker wel. Misschien dat ik er van de week al een haal in pot. Geen zin om achter t net te vissen. Wil hem wel laten staan tm 6 jan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Nee nooit. Één van plastic is milieuonvriendelijk en een echte ook doordat er hele bossen moeten gekapt worden. Al die eekhoorntjes hun huis kwijt :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven