Zet jij een kerstboom?

21-11-2020 23:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november, voor vele mensen tijd om te dromen van een Kerstig eindejaar.

En om tussen nu en een week of 4 een Kerstboom in huis te halen.

Tenminste ... als je daar zin in hebt.


Even polsen of de gemiddelde Viva'er een kerstboom opzet in 2020.
Of ongelovig is, geen zin heeft in feesten, niets begrijpt van die kerst-manie, ...


Vervang "kerstboom" gerust door "bomen" als je er 2 of meerdere zet.

Zet jij een kerstboom thuis?

Totaal aantal stemmen: 196

Ja (76%)
Nee (21%)
Anders (3%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja! Hij staat al :flirting:
Joe.
Snoesje666 schreef:
22-11-2020 00:41
Mijn man roept elk jaar dat hij nu weer een echte boom wil.

We zetten al 25 jaar onze kunstboom op.

Ik heb de pest aan de sparrenaalden die je tot augustus vindt.
:)
Ik heb elk jaar een nordmann en daar komen maar weinig naalden vanaf. Hij staat zelfs naast de verwarming en is dus elk jaar uitgedroogd aan het eind, maar zelfs dan valt er weinig uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede nepper (allergie voor een echte) en ik denk dat ik hem komende week ga zetten. Het is een stom jaar en ik heb zin in de sfeer in huis nu we zoveel thuis zijn. (En stiekem hou ik er van...)
Ja, natuurlijk!

Gezellig hoor. We kopen denk ik nog wel snel een nieuwe, want zijn een paar jaar terug verhuisd en de boom van ons vorige huis is eigenlijk een paar maatjes te klein. Het is altijd een kunstboom trouwens, vanwege de katten. Die klimmen in een echte vanwege de geur, gaan erin slapen en dat kost nogal wat ballen.

Ik hang ook een dennenslinger op met lichtjes en versiering in de serre, de spar in de voortuin krijgt lampjes en er hangt altijd een krans aan de deur.

De kinderen hebben hun eigen boompje op hun kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier komt er ook wel weer een kerstboom, een echte. Waarschijnlijk ga ik hem weekend na sinterklaas opzetten. Vind het altijd wel gezellig staan.
Ja, een echte, en zo groot mogelijk. Meestal halen we hem na sinterklaas maar nu gaan we hem volgende week halen. Het is al zo’n raar jaar dat het van mij niet snel genoeg kan.
Kerstlampjes buiten in de tuin hangen al :)

We halen hem bij een kweker en die start volgende week met de verkoop. Anders had ik hem dit weekend al gehaald.
Hier komt ook een echte. Ik wil hem wel pas na Sinterklaas in huis hebben. Verschillende mensen in mijn omgeving hebben hem nu al staan maar ik vind het leuker om pas in 'wintersferen' te komen op het moment dat Sint Nicolaas geweest is (gevoelsmatig nog een herfstfeest).
Ja gezellig! We halen een echte en samen het jongste kind van man versier ik de boom.
De mijne staat al. Zodra die nare wintertijd in gaat dan krijg ik behoefte aan veel lichtjes in huis. Heb ook veel van die kerstverlichting op batterijen door m'n hele woonkamer en buiten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, denk volgende week. Ook een guirlande met lichtjes op de trapleuning en de schouw vd open haard en buiten ook wat versiering en lichtjes. Zin in
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Pas na 5 december komt het kerstspul van zolder. Al jaren geen kerstboom meer, maar 2 grote guirlandes, wat wel zo handig is met huisdieren en ruimte. Aan de voordeur komt een krans te hangen en voor de ramen wat verlichting. Exact op 1 januari gaat alles er weer af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet geen echte boom, ben er allergisch voor. Maar ik heb meerdere kunstboompjes. Eén voor aan de muur en nog een paar staande mini's. Ik zet/hang ze pas na Sinterklaas, heb niet zoveel met Kerst dat ik het nu al wil doen.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
21-11-2020 23:51
Altijd een boom. Een echte. Wil absoluut geen nepperd. Meestal het weekend na sinterklaas.

Ja, hier ook, mss dit jaar ietsjes eerder.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Ik begin met het versieren van sommige planten met lichtslingertjes om in de stemming te komen. Dan steek ik rode appeltjes of bessen tussen de varens, zet wat lantaarns neer.

De kerstboom komt wat later.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
22-11-2020 06:01
Nee nooit. Één van plastic is milieuonvriendelijk en een echte ook doordat er hele bossen moeten gekapt worden. Al die eekhoorntjes hun huis kwijt :nooo:
Welnee; het zijn kweekplanten op een plantage net zoals kamerplanten of kropjes sla.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 22-11-2020 15:09
5.73% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Tuurlijk!

Meestal z.s.m na 5 december. Vorig jaar heb ik er 1 thuis laten bezorgen op 6 december.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet twee kerstbomen, een in de serre, en een in de woonkamer. Dan heb ik nog kleine kersboompjes en eentje van hout die mooi opgeschilderd is, en waar ook lichtjes in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, leuk! Net na de sint graven we ons kerstboompje uit en op 1 januari mag hij weer terug de tuin in:)
Alle reacties Link kopieren
Anders: ik weet het nog niet.

Ik ben allergisch voor dennennaalden en ik heb twee katten. Dus sinds twee jaar een nepboom. Maar die kan ik iedere dag wéér optuigen, omdat de katten de neptakken eruit rukken en in de boom gaan zitten. Ze vreten ook snoertjes, dus lichtjes kunnen sowieso niet in de boom. Ballen gaan ‘s nachts door het huis en moet ik ‘s ochtends overal gaan zoeken. Dus ik weet het nog niet. Misschien pas op 24 december? ;-D
Whomi schreef:
21-11-2020 23:50
Ja, ik kan me niet voorstellen dat ik geen boom op zet. Vind het veel te gezellig! Wel pas na Sinterklaas en tot 6 januari ofzo.
Hier hetzelfde, maar soms ruim ik hem op nieuwjaarsdag al op. Net hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen andere mensen met katten dit? Ik vind de boom optuigen al echt een shitklusje, maar om dit elke dag te moeten doen is helemaal ergerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
22-11-2020 21:10
Hoe doen andere mensen met katten dit? Ik vind de boom optuigen al echt een shitklusje, maar om dit elke dag te moeten doen is helemaal ergerlijk.
Vorige jaren:
3 brave katten :-)

En niks in de boom hangen dat breekbaar is, geen slingers die onder de boom - tegen de grond - hangen, ...

En ik doe ook niet aan Kerst-stalletjes op de grond.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:23
Vorige jaren:
3 brave katten :-)

En niks in de boom hangen dat breekbaar is, geen slingers die onder de boom - tegen de grond - hangen, ...

En ik doe ook niet aan Kerst-stalletjes op de grond.
Slingers overleven het hier alleen als ze tegen het plafond aangeplakt zitten... :'(

Alle ballen worden eruitgehengeld, da takken komen los, piek gaat kapot, snoer van de lichtjes worden doorgebeten.... :lightbulb: Mijn katten zijn fervent atheist!
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
22-11-2020 23:14
Slingers overleven het hier alleen als ze tegen het plafond aangeplakt zitten... :'(

Alle ballen worden eruitgehengeld, da takken komen los, piek gaat kapot, snoer van de lichtjes worden doorgebeten.... :lightbulb: Mijn katten zijn fervent atheist!
Ik schrik dan ook élk jaar van die 3 belhamels van mij dat ze zo braaf zijn op dit vlak.

Al neem ik dus wel mijn voorzorgen en zet de kat(ten) niet helemaal bij de melk.

Want ze hebben natuurlijk wel eens een kerstbal uit de boom gehaald die duidelijk te laag - aan de onderste takken - hing.
Mijn eigen schuld :-).


Planten in aarde moet ik niet in huis zetten want die gaat om of ik kan de aarde overal gaan wegpoetsen, maar de kerstboom zegt hen duidelijk niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
22-11-2020 15:08
Welnee; het zijn kweekplanten op een plantage net zoals kamerplanten of kropjes sla.

Nee hoor. Ooit een hele reportage gelezen in Humo daarover. Het zijn wel degelijk hele bossen die gekapt worden, zoiets staat niet in een serre als je dat denkt.
En die boom wordt wereldwijd gezet hé. Dus kerst gaat vooraf aan een massale ontbossing op wereldschaal... Ja echt gezellig zo, kerst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven