Kat gevonden...

23-11-2020 12:17 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje geleden belde mijn man. Op het terrein van zijn werk vond hij een jonge kat. Wat hij nou moest doen...

Er zat geen beweging meer in, maar bij nader inzien bleek het beestje nog wel te ademen.
Mijn inschatting: onderkoeld, honger, vol vlooien. Dus tja, ofwel je raapt hem op en brengt hem hier, of je laat hem liggen. Veel meer opties zijn er niet.

We hebben de dierenarts gebeld (eerste wat die zeiden: waarom heb je de dierenambulance niet gebeld :facepalm: ) en elkaar daar getroffen. Het bleek een prachtig beestje, langharig, rood, ongeveer 6 maanden, zwaar onderkoeld, graatmager, vlooien viel mee, wel teken. De dierenarts gaf hem of haar een kans van 50/50. Dus nu wachten we op telefoon terwijl we weten dat dat best een tijdje kan duren.

En uiteraard hopen we dat er geen chip inzit. Dat kan ook nog.
Als ie het haalt en niet gechipt is, hebben we er weer eens een kat bij.

Ik wil overigens niks met dit topic, moest gewoon even van me afschrijven. Hoewel: als er een paar mensen willen duimen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ach, wat zielig, hopelijk gaat hij/ zij het redden!
Alle reacties Link kopieren
:flirting: aaah een rooie! Ik duim voor je!
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
.
snipsnaps wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:21
Reden: dubbel
0.00% gewijzigd
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Oh wow. En wat zielig voor het beestje. En wat fijn dat jullie het gevonden hebben.

Hier ook ooit een schattig aanlopertje. Maar die bleek wel gechipt te zijn en aan de andere kant van de drukke weg te wonen. Het ergste was nog dat die eigenaren het beestje nog niet eens als vermist hadden opgegeven, terwijl het katje dagen hier door de straat heeft gescharrelt. Was nog een jonkie ook.

Ik help je duimen dat de kat het haalt.
En ook al is het beestje niet gechipt, toch even kijken op vermissingswebsites of het daar niet op staat. Jij woont over de grens toch? Heb je daar ook niet van die websites zoals Amivedi.nl?
Alle reacties Link kopieren
nou een keer was wel genoeg
snipsnaps wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:21
Reden: dubbel
71.43% gewijzigd
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
.
snipsnaps wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:22
Reden: driedubbel
0.00% gewijzigd
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
.
snipsnaps wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:22
Reden: vierdubbel
0.00% gewijzigd
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Ach jee. Ik hoop dat hij wel gechipt is, zoals gewoon zou moeten. Gelukkig is hij in goede handen.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt het wel héél leuk he Snipsnaps? :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ik roep al heel hard stop! maar het werkt niet :)
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Ceylon schreef:
23-11-2020 12:17
Dus tja, ofwel je raapt hem op en brengt hem hier, of je laat hem liggen. Veel meer opties zijn er niet.
Laten liggen is in zo'n situatie natuurlijk nóóit een optie zonder iets/iemand in te schakelen O_O .

Dat gezegd hebbend; wat fijn voor het beestje dat je man hem gevonden heeft! Zelfs al haalt hij het niet, is het fijn dat hij nu iig op een warmere plek is. Heel heftig zeg. Ik hoop voor hem dat hij er helemaal bovenop komt. Ook heel fijn te horen dat hij nu dus sowieso een baasje zal hebben :flirting:.

Houd je ons op de hoogte? Dit zijn van die topics die me altijd jaren bij blijven.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:26
2.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
en?
(ik ben dol op de verhalen van bijvoorbeeld The Dodo op insta)
lilalinda schreef:
23-11-2020 12:25
en?
(ik ben dol op de verhalen van bijvoorbeeld The Dodo op insta)
Het verhaal staat er net 9 minuten op ;-D. Zal wel nie zo'n vaart lopen :proud:?

Hier ook groot Dodo fan trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dannas, mijn man werkt in Nederland. En op een enorm terrein, daaromheen geen huizen. Dus het beestje heeft ofwel minimaal 10 km gelopen of is gewoon ergens op het terrein geboren.

Het is echt een natuurgebied. We zijn er wel eens heen gefietst ook. Eendjes, hertjes, wilde zwijnen, hij komt echt vanalles tegen. Ik ben al blij dat dit katje rond de 6 maanden is, en niet 6 weken. Want dat zou betekenen dat er ergens een nestje en eventueel nog een mamapoes rondstruint. Met deze kou 's nachts is dat echt geen goed plan.

Minder handig: mijn dochter heeft een technische opleiding en daar ook gesolliciteerd. Ik denk dat we maar vast een aanbouw gaan plannen.

@Kokoro, Man was op de fiets op het terrein en had niks bij zich. Om het beestje te vervoeren is een doosje ofzo wel handig. Om dat te halen moest hij hem toch echt even achterlaten.
Om het hele verhaal in één keer goed op te schrijven, daar wordt de OP zo'n enorm verhaal van.
ceylon wijzigde dit bericht op 23-11-2020 12:29
17.54% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
ahh wat leuk , ik duim
zo hebben wij ook ooit een rode zwerver , aanloopkat opgenomen.
nu hoogbejaard
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus had een tijdje geleden een kitten gevonden, week of 10 oud. Ook niet gechipt. Op Amivedi gezet en de eigenaar meldde zich al snel. Dat bleek iemand van school te zijn, en een week later werd mijn zwager op het schoolplein aangesproken met de vraag of ze nog interesse hadden in het kitten. Hij was voor hen te druk (gek hè, een druk kitten). Dus toen hadden ze ineens een superschattig katje erbij. Hij is helemaal niet overdreven druk, gewoon een gezellig beestje.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je mee Ceylon. Ben zelf een ontzettende poezengek dus ik begrijp je helemaal. Fijn dat je man jou direct heeft ingeschakeld :cat:
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet de eerste zwerver die bij ons terecht komt. Als er een kat door het dorp rondloopt ben ik de eerste die gevraagd wordt of we hem kennen :-D .

We hadden, buiten onze eigen katten, voorheen al een Sjarel, Nicky, Miepie en Theo. Die laatste is overigens ook rood en van mensen die twee straten verderop wonen. Maar daar hebben ze drie drukke kinderen en nog twee honden. Kat was duidelijk op zoek naar een rustig plekje om te slapen. Die komt dus af en toe binnen, snurkt een paar uur in een doos, knuffelt met Man en vertrekt dan weer.

Als nieuwe kat blijft wordt het Noa. Of Noah. Afhankelijk van wel of geen ballen. En mochten die er zijn mag de dierenarts daar meteen het mes in zetten, dan is dat ook maar geregeld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn dat jullie 'm gevonden hebben!

Ik duim mee. Rooien zijn geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook mee! Wat fijn dat je man hem iig gevonden heeft.
Goed geregeld!
Ben benieuwd naar een (chip) update.
Alle reacties Link kopieren
In hou zó van dit soort topics! Hopelijk redt het beestje het.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, ik moet zometeen aan het werk (dus ergens maar goed dat het katje bij de DA is ;-D )

Zodra ik iets weet, weten jullie het ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Als hij niet gechipt is kan hij nog steeds gemist worden. Zou hem toch zeker aanmelden op amivedi en ook kijken of iemand de kat daar aangemeld heeft als vermist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven