Onze poes is doodgereden

26-11-2020 12:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even delen en ervaringen gevraagd: Ik werd vanmorgen door de dierenambulance gebeld of het klopte dat ik Poekie kwijt ben. Ik voelde al meteen nattigheid: want ik was haar niet kwijt, ze had een uurtje geleden nog bij ons gegeten, haar bakje was nog niet helemaal leeg.

Bij ons pal voor de voordeur is ze waarschijnlijk aangereden en is bij de overbuurman in de tuin overleden. Hij heeft de dierenambulance gebeld.
Ze hebben haar nu mee genomen en ze wordt daar in de koeling bewaard tot wij haar komen ophalen. Aankomende weken wordt onze tuin helemaal verbouwd zodat we haar momenteel niet kunnen begraven in de tuin, wat ik wel wil.

Ze gaan haar ook even droog maken en föhnen zodat ze er weer mooi uit ziet.

Ik had niet gedacht dat ik er zo verdrietig van zou zijn..

Straks moet ik onze dochters van school halen en moet ik het ze vertellen. Ik denk erover om ze de poes nog wel even te laten zien als we haar hebben opgehaald. Ze zijn 6 en 10. Wie heeft hier ervaring mee? Goed idee of juist niet. Ik heb ook een foto gemaakt, ze ziet er heel netjes uit, wel haar oogjes open en tongetje uit haar bek.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou het laten zien als ze er niet verminkt uitziet. Dat helpt in het verwerkingsproces.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, je kunt je kinderen ook gewoon vragen of ze willen kijken.
Absoluut laten zien, kinderen hebben dan vaak veel minder verwerking te doen. Vooral niet praten over dat ze slaapt of iets dergelijks, gewoon benoemen dat ze dood is, dat haar hart niet meer klopt omdat ze is aangereden. Dat is het helderste voor een kind. Sterkte! Rust zacht, arme poes :hug:
Wat verschrikkelijk voor jullie!

Ik zou haar ook laten zien als de kinderen dat willen. Wel goed (open) vragen of ze het echt willen en ze voorbereiden.

Sterkte!
Wat verdrietig.

Wij hebben onze kinderen destijds niet de dode kat laten zien (werd ingeslapen bij de dierenarts), maar wel afscheid laten nemen vooraf. Dus ik snap dat je twijfelt omdat het zo plotseling gegaan is.

Ik zou zeker iets van een afscheid doen. Is cremeren een optie? Dan kun je een klein urntje neerzetten.

Sterkte in elk geval. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot, gecondoleerd :hug:

Ik zou het je dochters idd vragen. En misschien kun je een hoekje in de tuin straks zelf doen, dat je poes daar nu vast begraaft?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verdrietig. Heel veel sterkte.
Velen zullen dit te luguber vinden maar als je een grote vriezer hebt, de poes in een kistje en dan plastic zak om de kist in de vriezer leggen. Dan kan je na de tuinrenovatie de poes wel daar begraven.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte :hug: Als de kinderen het willen, zou ik ze Poekie zeker nog even laten zien.
Apollos_Belt schreef:
26-11-2020 12:28
Ach wat verdrietig. Heel veel sterkte.
Velen zullen dit te luguber vinden maar als je een grote vriezer hebt, de poes in een kistje en dan plastic zak om de kist in de vriezer leggen. Dan kan je na de tuinrenovatie de poes wel daar begraven.
Zou ik ook doen. Of laten cremeren (kost wel wat) en dan de as begraven.
Och wat vreselijk naar. Natuurlijk ben je daar verdrietig om en dat mag ook! :cry: sterkte, gewoon echt heel rot!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel! :heart:
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, veel sterkte 😞
Ik zou zelf kijken hoe de poes eruit ziet voor je ze aan de kindjes laat zien. Toen mijn vorige kat overreden was hing zijn oogbol er helemaal uit, was vreselijk om zien en ik krijg het niet van mijn netvlies, hoe lang het ook geleden is. Dus kijk zeker even of ze er nog gaaf genoeg uitziet...
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
26-11-2020 12:26
En misschien kun je een hoekje in de tuin straks zelf doen, dat je poes daar nu vast begraaft?
Dat gaat helaas niet lukken, alles gaat met grote shovels eruit en moet opnieuw genivelleerd worden .. maar we gaan daarna zeker met het gezin haar samen begraven op een mooi plekje ..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
WinterKiwi schreef:
26-11-2020 12:41
Wat erg, veel sterkte 😞
Ik zou zelf kijken hoe de poes eruit ziet voor je ze aan de kindjes laat zien. Toen mijn vorige kat overreden was hing zijn oogbol er helemaal uit, was vreselijk om zien en ik krijg het niet van mijn netvlies, hoe lang het ook geleden is. Dus kijk zeker even of ze er nog gaaf genoeg uitziet...
Oh wat naar! Wat erg voor je :hug:

Nee, ze is echt nog prachtig: ik zei ook nog tegen de ambu dat ze misschien gewoon vergif heeft gegeten ofzo .. haar oogjes wel open maar helemaal helder.. Ze had alleen in een hoosbui in de regen gelegen dus helemaal doorweekt, maar ze zeiden dat ze haar nog mooi gingen maken.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
26-11-2020 12:35
Och wat vreselijk naar. Natuurlijk ben je daar verdrietig om en dat mag ook! :cry: sterkte, gewoon echt heel rot!!
Dankjewel! Ik heb er echt hartpijn van .... klinkt misschien naar van mij: maar dat had ik nooit verwacht. Het waren echt de poezen van onze dochters, ik wilde het initieel helemaal niet, maar was ze wel erg lief gaan vinden..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verdrietig!

Aangezien ze er netjes uitziet, zou ik je dochters afscheid laten nemen. Op die manier leren ze dat de dood niets “engs” hoeft te zijn (Want anders kunnen ze dit zelf gaan invullen).
Je kunt de kat laten cremeren en dan later haar as begraven (of evt in een urntje stoppen). Sterkte!! (En nee, niet gek om om je kat te rouwen!! Ik spreek uit ervaring).
Wat naar. Sterkte daarmee! :redrose:

Als begraven nu niet lukt kun je ook crematie overwegen. Is niet zo duur als je misschien denkt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, als poes er netjes uitziet, kunnen ze toch afscheid nemen. Als ze dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Cremeren dan kun je altijd kijken wat je met de as doet. Gaat heel mooi en je krijgt de poes terug in een potje.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.

Even over je twijfel of poes wel is aangereden en niet vergiftigd: een aangereden poes zet zich schrap op het wegdek, met als gevolg beschadigde nageltjes.
Dat is dus eenvoudig te controleren bij je kat als je haar terug hebt.
Oh wat naar.... Ik heb mijn poes in de tuin begraven maar eerlijk gezegd had ik dat wat te laat gedaan, hij was 1,5 dag opgebaard in zijn mandje maar toen ging ie al wat stinken en vocht lekken, dat is echt niet fijn. Die geur is heel naar en een nare herinnering. Dus als je je poes niet in een soort koeling kan laten bij de dierenarts, zou ik uitkijken. Tenzij misschien in een professioneel grafkistje, al weet ik niet hoe dat zit, dat zou ik navragen! Cremeren en urn neerzetten of begraven lijkt me dan beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is inderdaad heel naar tigri! :"-( .. heb dat bij een overleden familielid meegemaakt.. niet fijn.

Poes ligt in de vriezer bij de dierenambu. Daar moet je bijdrage voor betalen, ik neem aan dat dat wel goed gaat.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
rieneke schreef:
26-11-2020 13:23
Sterkte.

Even over je twijfel of poes wel is aangereden en niet vergiftigd: een aangereden poes zet zich schrap op het wegdek, met als gevolg beschadigde nageltjes.
Dat is dus eenvoudig te controleren bij je kat als je haar terug hebt.
Dankjewel! Ik ga kijken als we haar hebben opgehaald ..

Ik twijfel ook omdat haar zusje (zelfde nestje) nog niet thuis is gekomen ondanks alle regen van vandaag en een deel van haar eten hier nog staat .. zij is juist de schrokop van de 2 .. komt altijd binnen een paar uur terug om te checken of er nog iets te eten is ...
Computer says nooooo
Oh oké gelukkig ja als ze maar niet lang ongekoeld is inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven