Wie heeft er ook een hekel aan naar de kapper gaan?

28-11-2020 12:20 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is best prijzig, en mijn haar ruikt vies erna(ik heb hele goede neus helaas).
Resultaat knippen is best oke, maar henna verven doet hij dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zalig. En wat voor producten gebruikt hij dan? Want meestal ruiken producten niet vies.
Alle reacties Link kopieren
ja hier ook. daarnaast: het kost veel tijd, je zit de hele tijd nutteloos, en de kapper kan niet goed krullen stylen dus kom er met een pluizebol weer buiten.
maar ja door veel grijs moet ik er toch echt elke 5 weken heen :-(
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik vind het vreselijk. Voel mij altijd heel lelijk daar tegenover die spiegel met van die gekke haarclips in m’n haar. En ik heb nooit zin in zo’n typisch kappers gesprek. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik!!! Ik ga 1x per twee maanden en s'avonds, want alleen dan werken ze op afspraak. Eerst knippen, dan verven inclusief de bondfusion treatment, dan wassen en nogmaals bond fusion treatment, dan weer verder wassen, drogen en stijlen. Bijna twee uur!
Maar gelukkig geen olaplex meer want dan zat ik er bijna 2 1/2 uur.
Soms ga ik een week eerder om het alvast te laten knippen zodat de verfafspraak in totaal korter is.
Maar elke keer zie ik er tegen op.

Maar ja, ik ben te ijdel om het niet te laten verven. Daarnaast wil ik die rommel van de drogist niet in mijn haar.
PietjeBello schreef:
28-11-2020 12:29
En ik heb nooit zin in zo’n typisch kappers gesprek. :proud:

Die typische kappersgesprekjes kom je op meer plekken tegen hoor.
Ik ga al een paar maanden 2X per week naar een fysiotherapeute en ja hoor: precies dezelfde soort praatjes als bij de kapper!
(d.w.z. inhoudsloos met je mee lullen)
Alle reacties Link kopieren
Het enige vervelende aan de kapper vind ik dat maar mezelf zit te kijken in de spiegel...

Maar verder geniet ik echt van mn knip en verfbeurt. Ik was bang voor mn haar, dat het snel droog zou worden door het verven maar het voelt zo glad en zacht aan.

Door een goed shampoo advies is mn dochter nu ook van haar vette haren af.

Ik ben zo blij met mn kapster!
Ik heb er ook echt een hekel aan. Dat is voornamelijk omdat ik nooit tevreden ben over het resultaat. Nou ja, ben wel eens tevreden, maar alleen bij kappers waar een beetje knippen zomaar €50,- kost en dat vind ik dan weer een beetje te duur...
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
28-11-2020 12:29
ja hier ook. daarnaast: het kost veel tijd, je zit de hele tijd nutteloos, en de kapper kan niet goed krullen stylen dus kom er met een pluizebol weer buiten.
maar ja door veel grijs moet ik er toch echt elke 5 weken heen :-(
Andere kapper zoeken dan. Of een echte krullenkapper.
Alle reacties Link kopieren
IK vind het verschrikkelijk, mijn kapper weet dit ook. Ze knipt zo dat het model lang oke blijft. Af en toe doe ik highlights, ook dat doet ze dat ik wel 3 maanden vooruit kan. Vind het gewoon zonde van mijn tijd. Die geur na het knippen vind ik ook niets.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 28-11-2020 12:44
9.17% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
28-11-2020 12:40
Of een echte krullenkapper.


Mijn kapster knipt mijn krullen prima!
Alleen het haar kan het best op de natuurlijke manier drogen en daar is gewoon geen tijd voor, duurt uren voor het goed droog is.
Dus wordt de fohn erop gezet, met een ontploft krullenkapsel als resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Durk schreef:
28-11-2020 12:39
Ik heb er ook echt een hekel aan. Dat is voornamelijk omdat ik nooit tevreden ben over het resultaat. Nou ja, ben wel eens tevreden, maar alleen bij kappers waar een beetje knippen zomaar €50,- kost en dat vind ik dan weer een beetje te duur...
Zo dacht ik ook altijd, ik ging altijd gewoon bij van die kapperszaakjes in de buurt. Eigenlijk maar zelden echt tevreden, vaak van die meiden die het net leren etc.. Totdat ik 10 jaar geleden eens naar Rob Peetoom ging. Ja het is duur (ligt er aan welk niveau je kiest), maar het gevoel wanneer je haar goed geknipt is en goed valt vind ik echt wat waard. Daardoor kan ik er ook weer veel langer mee doen. Dus ik zou zeggen geef een wat duurdere keten eens een kans als je nu nooit blij ermee bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nooit zin in en stel het altijd uit. Met als gevolg dat ik afgelopen april een afspraak had staan die ik al maanden eerder had moeten hebben en die dus niet door kon gaan vanwege corona. Toen ik eindelijk weer ging, was ik 9 maanden niet geweest en heb ik me voorgenomen om toch maar wat eerder te gaan de volgende keer.
Maar ik vind het altijd zo zonde van mijn tijd en vind het ook nooit leuk om daar te zitten, dat gefriemel houd ik ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
28-11-2020 12:37


Door een goed shampoo advies is mn dochter nu ook van haar vette haren af.
Mag ik vragen welke dat is?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
28-11-2020 12:40
Andere kapper zoeken dan. Of een echte krullenkapper.
voor knippen ga ik om de paar maanden naar een kapper die curlsys knipt. Maar voor het verven, elke 5 weken, ga ik naar een kapper vlakbij. scheelt veel reistijd. ik moet dan alleen zelf opnieuw stijlen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 12:29
Ik vind het vreselijk. Voel mij altijd heel lelijk daar tegenover die spiegel met van die gekke haarclips in m’n haar. En ik heb nooit zin in zo’n typisch kappers gesprek. :proud:
Precies dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het knippen zelf vind ik niet erg maar het wassen vind ik dan weer niets. Eerst zit je met je nek in een harde wasbak. Vervolgens komt er zo'n miezerig lauw straaltje langs je gezicht. Met pech zitten je oren ook vol water/shampoo. Ik ga een of hooguit twee keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
28-11-2020 12:54
voor knippen ga ik om de paar maanden naar een kapper die curlsys knipt. Maar voor het verven, elke 5 weken, ga ik naar een kapper vlakbij. scheelt veel reistijd. ik moet dan alleen zelf opnieuw stijlen.
Ik heb mijn 'gewone' kapper geleerd hoe je krullen moet föhnen.
Oh ik vind het heerlijk. Ben donderdagavond geweest. Heerlijke hoofd- en nekmassage gehad. Gewassen, geknipt en geföhnd. En het zit weer top. Maar ik kleur niet, dus met een uurtje sta ik weer buiten. Heb wel veel haar dus het knippen kost wel wat tijd.

Beetje gekletst, maar niet overdreven, en non-stop. Glaasje wijn erbij. Heerlijk.

Ik vind het wel duur, ik was €65 kwijt.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 28-11-2020 13:01
5.98% gewijzigd
gruffalo schreef:
28-11-2020 12:29
ja hier ook. daarnaast: het kost veel tijd, je zit de hele tijd nutteloos, en de kapper kan niet goed krullen stylen dus kom er met een pluizebol weer buiten.
maar ja door veel grijs moet ik er toch echt elke 5 weken heen :-(
Ik zie vaak mensen met laptop werken bij de kapper.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
28-11-2020 12:29
Ik vind het vreselijk. En ik heb nooit zin in zo’n typisch kappers gesprek. :proud:
En ik houd niet van gefrot aan me.

Mijn man knipt dus al jaren mijn haar en verft het als ik er eens zin in heb.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vooral een hekel aan die geforceerde gesprekken. Ik vind het wel fijn dat ze lekker met hun handen in mijn haar gaan enzo, daar kan ik echt van genieten!
huisduif schreef:
28-11-2020 12:56
Het knippen zelf vind ik niet erg maar het wassen vind ik dan weer niets. Eerst zit je met je nek in een harde wasbak. Vervolgens komt er zo'n miezerig lauw straaltje langs je gezicht. Met pech zitten je oren ook vol water/shampoo. Ik ga een of hooguit twee keer per jaar.
Dat doen ze niet goed hoor, als ze zo wassen. En temperatuur altijd in overleg. Bij mij vragen ze altijd of het warmer of kouder mag.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook helemaal niks.... Stel het ook veel te lang uit, dit jaar zelfs een jaar niet geweest (ja, is niet gezond voor je haar, weet ik). Maar kan het echt niet opbrengen om om de 4 maanden te gaan. Zit daar altijd een beetje ongemakkelijk te wezen met een gesprek wat net niet lekker loopt. Lang leve lang haar.
Ik heb er een hekel aan. Ik ga omdat het moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven