Wanneer een kerstboom?

28-11-2020 13:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in heel veel huizen al een kerstboom staan. Is dat echt iets van dit Coronajaar of hebben mensen ook in andere jaren al in november een boom staan?
Die van mij komt op zijn vroegst na 6 december. In voorgaande jaren meestal in het weekend voor de Kerst. Gezien de rommel die je ervan hebt, een sta-in-de-weg, wil ik hem ook niet een maand hebben staan.
Wanneer zetten jullie je kerstboom neer? Dit jaar eerder dan andere jaren?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zet je hem überhaupt neer als je het een sta in de weg en rommel vindt? Je kunt je huis toch ook handiger versieren voor de kerstperiode?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen enkele boom gezien, behalve dan in het Witte Huis maar die was niet opgetuigd ('fuck chreesmas'?).

En inderdaad, als het ding in de weg staat en je hebt er rommel van dan zou ik er gewoon niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
28-11-2020 13:17
Maar waarom zet je hem überhaupt neer als je het een sta in de weg en rommel vindt? Je kunt je huis toch ook handiger versieren voor de kerstperiode?
Omdat je kinderen het zo leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
28-11-2020 13:20
Omdat je kinderen het zo leuk vinden?
Precies.
Ik ga er vandaag aan beginnen. Geen boom, maar accessoires om neer te zetten. 5 minuten werk en de kerst heeft het huis betreden. Gezellig. :D
Ik heb er net twee besteld. 1 voor buiten en 1 voor binnen. Worden maandag of dinsdag gebracht en dan zien we wel wanneer we ze opzette
Het staat. :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen tijd gehad, maar anders kwam hij zéker eerder dan anders!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zet ik er geen. Wij zijn aan het verbouwen, vandaag. Anders komt hij de eerste dag dat ik tijd heb na Sinterklaas
Alle reacties Link kopieren
Meestal eerste weekend van december. Nu weekje eerder.
Alle reacties Link kopieren
De mijne staat al 2 weken. Inderdaad wat vroeger dan ik doorgaans doe vanwege corona. Meestal ben ik vrij braaf van het eerst Sint het land uit, maar ik begon me ook aan mezelf te ergeren. Hoezo moet Sint eerst het land uit zijn?! Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Dus mijn boompje staat + wat andere kerstversieringen in huis.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Eerst Sinterklaas. Dat vieren we volgende week zondag. Dan ga ik versieren voor kerst.
Twee bomen (een kleine voor mijn zoon en een grote voor mij) en heel veel kitcherige versiering.
Alle reacties Link kopieren
Na Sinterklaas komt er een klein boompje... in pot. Zodat hij daarna bij de rest in de tuin kan staan... begint een kleine verzameling boompjes te worden in de tuin.
Volgend weekend
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren geen Sinterklaas maar ik zet hem toch altijd echt pas na 6 december. Meestal in het eerste weekend daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit weekend nog te vroeg maar ga hem over een weekje halen. Was vooral bang dat als ik hem te vroeg zou halen, hij met kerst al helemaal uitgevallen zou zijn, dat vind ik zonde. Maar ben er op zich wel klaar voor hoor! Heb twee jaar geleden hele mooie ballen gekocht en vorige kerst heb ik in de uitverkoop een goede kerstboom standaard gekocht, die kan ik nu eindelijk uitproberen.

Overigens kocht hem pre Corona ook altijd rond Sinterklaas. Ben dus niet vroeger dan andere jaren.
Kan het hele jaar door.
Normaal zet ik hem de laatste week van november, vorig jaar half november omdat ik nog op vakantie ging en bij thuiskomst gelijk kerst in huis wilde en dit jaar staat ie inmiddels alweer 2,5 week.

Vind juist dat mensen in Nederland 'm vaak pas zo laat zetten. Het zijn allang de donkere dagen van het winterseizoen die opgefleurd moeten worden met heel veel lichtjes.
Ik wil hem eigenlijk pas de week na Sinterklaas halen, maar mijn vrouw wil hem eerder, volgens mij liefst nu al. Is bang dat ze er dadelijk geen meer hebbem (halen hem in de eigen straat) Compromis is denk ik dat we hem komende week ergens halen (vroeger dan 1-12 wil ik zeker niet) en echt pas na 5-12 opzetten.

Vind het overigens dan wel weer leuk om hem tot Driekoningen in huis te hebben.
Bij mij staat ie wel tot half januari. Maar ik heb 'n goeie nepper, dus geen gedoe met uitvallen.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat hij al. Normaal wil ik hem altijd lekker vroeg zetten maar sinds we een zoontje hebben (nu 2,5 jaar oud) wachten we tot na 6 december. Maar dit jaar wilde mijn man hem persé vroeger, echt een corona ding omdat we niet buiten kunnen en dat toch extra gezellig is binnen. En ook omdat ik momenteel 37weken zwanger ben en het nu nog allemaal vlot gaat om te versieren. Ach het is gezellig, zoon vindt het ook super gezellig dus waarom ook niet 🤷‍♀️
De pakjes komen wel pas na 6 december, anders raakt sinterklaas in de war 😀
Cateautje schreef:
28-11-2020 13:27
Ik ga er vandaag aan beginnen. Geen boom, maar accessoires om neer te zetten. 5 minuten werk en de kerst heeft het huis betreden. Gezellig. :D


Cateautje schreef:
28-11-2020 13:36
Het staat. :-D
Hier moest ik om lachen! Zelfs inclusief de doos tevoorschijn halen?
rumforviva schreef:
28-11-2020 15:05
Hier moest ik om lachen! Zelfs inclusief de doos tevoorschijn halen?
Yep! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gisteravond gezet. Ik woon alleen en vier geen sinterklaas, dus waarom zou ik wachten tot 6 december? Vorig jaar zat ik in een verhuizing en heb ik er geen gezet, dus ik wil er dit jaar extra van genieten. Daarvoor stond ie altijd wel wat later, maar toen woonde ik nog thuis en wilde mijn moeder het niet eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven