Wasmand boven / beneden, vervoer

13-01-2021 11:51 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie wil me haar beste tip geven voor welke soort(en) wasmand(en) aan te schaffen voor het praktisch sorteren en over de trap vervoeren van de was?

Situatie is als volgt.

Wasmachine en droger staan beneden. Was die niet in de droger gaat, wordt zowel buiten in tuin alsook boven op de slaapkamers op een rekje gedroogd.

We hebben een vrij ruime overloop met ruimte voor 1 of meer wasmanden. Daar heb ik nu 1 heupwasmandje staan maar wil iets meer stijlvol en waar je niet zo in kijkt.

In de bijkeuken is ook ruimte voor manden en voor vouwen. Zo kan gevouwen was ook al opgevouwen weer mee naar boven.

Heb bol en Blokker online al uitgeplozen maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben geen held met grote dingen op de trap sjouwen.

Wie heeft het perfecte praktische systeem bedacht en helpt mij aan inspiratie?

Edit; het is opgelost en geheel naar wens! Manden die Redbulletje hieronder postte is het geworden. 3 stuks, boven. Die gaan gesorteerd en wel vol mee naar beneden en de was kieper ik hóp, zo de machine in. :cheer2:
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 14-03-2021 23:36
11.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier staat 1 wasmand in de badkamer. Zo’n bamboe mand met deksel. Als ik de was ga doen, haal ik de was eruit en neem ik het in de hand mee naar zolder waar de wasmachine staat. De wasmand zit nooit heel vol, ik gebruik hem vooral voor sokken en ondergoed. Man en dochter gooien alles standaard in de trapmand. Die staat op de trap naar zolder. Als ik naar boven loop, neem ik die mand ook standaard mee. Op zolder sorteer ik op donker en licht/gekleurd. Kleuren sorteren doe ik pas als ik de was in de machine stop. Ik heb dus boven 2 wasmanden staan, een zwarte en witte. En dan heb ik nog een heupmand (wist niet eens dat dat zo heet) met uitklapbare poten. Daar doe ik de was in uit de droger en van het droogrek. Dat neem ik mee naar beneden en vouw het op de bank. Gevouwen was weer in de mand naar boven en in de kast.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 wasmanden in onze slaapkamer staan, dat zijn hoge met een deksel. In eentje gaat de kledingwas van man en mij en in de andere handdoeken en beddengoed.

Dochter en zoon hebben beiden ook een wasmand op hun kamer waar zij hun kledingwas in doen. Ik doe hun was zoveel mogelijk per persoon, zodat ik ook alles van 1 kind tegelijk kan vouwen en dat niet meer hoef te sorteren bij het vouwen. Handdoeken en beddengoed doen ze in de wasmand op onze slaapkamer.

De wasmachine en droger staan op zolder, de te wassen was breng ik in een heupwasmand naar zolder en daarmee gaat het ook weer mee naar beneden als het droog is.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
13-01-2021 13:08
Ik heb deze van de Action. 3 stuks naast elkaar in een hoek in de badkamer, de was gaat meteen de juiste mand in en als hij vol is til ik hem zo mee naar de wasmachine een verdieping hoger. Voor na het wassen heb ik een heupwasmand (ophangen, opvouwen, opruimen).
Afbeelding
Dit, zoiets denk ik dat t wordt.
Ik moet zeggen, net na een verhuizing als je al je kasten en lades netjes wilt inrichten en eens leuke nieuwe kussensloopjes wilt, mis je toch de action.
Dat is dan ook gelijk de enige winkel die ik nu (en ook met klussen voor het verhuizen) écht mis, de bouwmarkt etc kun je gewoon bij bestellen.
Trouwens merk ik dat Amazon ook veel van die action achtige dingen heeft
Maar de filter opties in de app zijn zo slecht dat je je een breuk zoekt O_o
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-01-2021 14:17
Omdat ik er snel over ging las ik: ik gooi het zooNtje naar beneden!
:rofl: het zou toch wat zijn zeg
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 14:49

Of hebben jullie luie huisgenoten? :)

Ik ben zelf lui denk ik? ;-D
En in mijn geval moet de was naar boven en daar kom ik niet zo vaak als beneden alwaar huiskamer en keuken is.
Alle reacties Link kopieren
Waszakken in de badkamer boven. Als iemand in het gezin ziet dat er een zak vol is wordt ie mee naar beneden genomen. Wasmachine en droger staan in het onderhuis. Vouwen doe ik óf op de bank, óf boven op bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit in de badkamer:
Afbeelding

En beneden in de bijkeuken 4 verschillende kleuren van deze:
Afbeelding

Als de badkamer vol is dan neem ik deze mee naar beneden en sorteer beneden in de vier wasmanden (zwart, bont, wit en 60graden).
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
13-01-2021 17:46
Ik heb vijf mini wasmandjes gekocht in vijf verschillende kleuren. Ik was, droog en vouw in de bijkeuken en dan gaat het per persoon in een mandje. Daar eindigd de was-en- strijkservice, iedereen pakt dat zijn eigen schone was weg en bergt het op.
Dit ga ik onthouden voor als mijn kinderen groter zijn, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2 wasmanden met deksel. 1 in badkamer en 1 op zolder. Op zolder staat de wasmachine/droger en wasrek. Ik check dagelijks welk wasmand vol is. Die in badkamer , daar neem ik een grote handdoek én die leg ik op de grond stop alle was erin en neem die mee naar boven en stop alle vuile was in wasmachine op kleur natuurlijk 'zodat ik niet met wasmanden hoef te sleuren/dragen. Ja dat is pas lui :-D
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-01-2021 14:51
Ja dat snap ik ook niet. Maar buiten jou heb ik nog van niemand anders gehoord dat ze net als ik dagelijks de was meenemen naar beneden/het washok.
Hier nog iemand. Geen wasmand in huis. Rechtstreeks de machine in.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Onze badkamer wordt binnenkort verbouwd en dan heb ik een nieuwe wasmand nodig. Maar een echt mooie is nog lastig te vinden zeg :|
Denk dat ik voor zoiets ga, maar jemig wat een prijs!
https://de.blomus.com/nl/p/wasmand/
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-01-2021 00:08
Hier nog iemand. Geen wasmand in huis. Rechtstreeks de machine in.
Maar alles kan toch niet samen gewassen worden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 08:09
Maar alles kan toch niet samen gewassen worden?
Nee precies - wol - wit - donker handdoeken... alles door elkaar of hoopjes voor de machine?

Wat bij mij niet in de wasmand terecht komt is beddengoed dat gaat zo hop van bed direct in machine...
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 08:09
Maar alles kan toch niet samen gewassen worden?
De handdoeken en beddengoed leg ik altijd even apart. Ofwel in een schuif ofwel laat ik ze in de waskoker liggen. We kunnen boven in de badkamer de was via een koker naar beneden gooien. Deze komt uit in het wasplaats/badkamer onder. De rest was ik gewoon samen. Nooit problemen mee gehad.
Life is short. Eat dessert first.
Irregular_Choice schreef:
14-01-2021 07:43
Onze badkamer wordt binnenkort verbouwd en dan heb ik een nieuwe wasmand nodig. Maar een echt mooie is nog lastig te vinden zeg :|
Denk dat ik voor zoiets ga, maar jemig wat een prijs!
https://de.blomus.com/nl/p/wasmand/
Kwaliteit betaalt zich altijd terug :). Mooie wasmand!
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
14-01-2021 09:21
Nee precies - wol - wit - donker handdoeken... alles door elkaar of hoopjes voor de machine?

Wat bij mij niet in de wasmand terecht komt is beddengoed dat gaat zo hop van bed direct in machine...
Geen wol, want allergisch en geen wit. De rest gaat idd samen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort 4 van deze manden:
https://www.brabantia.com/nl/wasbox-sta ... ter-green/

Heel handig! Als hij vol is is het precies 1 volle wasmachine. Makkelijk te dragen en het staat netjes.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-01-2021 10:00
Geen wol, want allergisch en geen wit. De rest gaat idd samen.
Ah geen wol...en geen wit, dan snap ik het.. ik doe dan ook alles verder samen, behalve de extreem vieze sportkleding, die gaat apart..
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-01-2021 09:44
De handdoeken en beddengoed leg ik altijd even apart. Ofwel in een schuif ofwel laat ik ze in de waskoker liggen. We kunnen boven in de badkamer de was via een koker naar beneden gooien. Deze komt uit in het wasplaats/badkamer onder. De rest was ik gewoon samen. Nooit problemen mee gehad.

Ja, zo kan ik het ook :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
14-01-2021 07:43
Onze badkamer wordt binnenkort verbouwd en dan heb ik een nieuwe wasmand nodig. Maar een echt mooie is nog lastig te vinden zeg :|
Denk dat ik voor zoiets ga, maar jemig wat een prijs!
https://de.blomus.com/nl/p/wasmand/
Deze ben ik al browsend tegengekomen op Amazon voor iets meer dan 50,- https://www.amazon.nl/Blomus-65386-wasm ... 2KPYM40RFD

Vind het ook lastig om mooie te vinden!
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
13-01-2021 22:54
Ik heb dit in de badkamer:
Afbeelding

En beneden in de bijkeuken 4 verschillende kleuren van deze:
Afbeelding

Als de badkamer vol is dan neem ik deze mee naar beneden en sorteer beneden in de vier wasmanden (zwart, bont, wit en 60graden).
Die Brabantia boxjes zat ik ook aan te denken ja, ik zou dan aan 3 genoeg hebben (wel in droger - niet in droger - handdoeken / poetsdoeken, ofwel 90 graden was) Als ik heel af en toe iets op fijnwas of wol doe dan draait ie maar een keer met maar 4 of 5 dingen erin.. Ga daar niet een aparte mand voor klaarzetten, en zo groot is de bijkeuken nu ook weer niet...
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 20:02
Ja, zo kan ik het ook :mrgreen:
Dat is het ultieme cheaten idd :proud:
Alle reacties Link kopieren
Moondream schreef:
13-01-2021 13:08
Ik heb deze van de Action. 3 stuks naast elkaar in een hoek in de badkamer, de was gaat meteen de juiste mand in en als hij vol is til ik hem zo mee naar de wasmachine een verdieping hoger. Voor na het wassen heb ik een heupwasmand (ophangen, opvouwen, opruimen).
Afbeelding
Ja die heb ik ook, ideaal ding!
Heb dus 1 exemplaar daarvan in de badkamer, waar 'alles' in gaat. Elke ochtend neem ik hem mee naar beneden, en in de bijkeuken verdeel ik het over 2 andere manden (geen idee welk merk ofzo, al heel oud): 60 graden, 30 graden. Beddengoed etc breng ik gewoon naar beneden en doe ik meteen in de wasmachine, zit niet in een wasmand. Natte (naar t droogrek)/gevouwen was vervoer ik in een simpel klapkratje.
nootboek wijzigde dit bericht op 14-01-2021 21:44
2.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 20:02
Ja, zo kan ik het ook :mrgreen:
Daarna gaat het de machine in hè!

Alleen beddengoed en handdoeken leg ik aan de kant, maar meestal wacht ik met beddengoed afhalen totdat het onmiddellijk de machine in kan.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven