Wonen omgeving Nijmegen

17-01-2021 23:08 45 berichten
Mijn broer gaat waarschijnlijk later dit jaar in Nijmegen werken en na 13 jaar Utrecht wilt hij sowieso een huis met een eigen oprit of garage (waarschijnlijk 300/350.000 te besteden). We zijn beide niet zo bekend met de omgeving Nijmegen. Arnhem en omgeving ken ik wel een beetje.

Hij is single zonder kinderen en is bijna 37. Hij houdt net als ik van natuur (ik ben fervent fietser maar hij gaat liever met de auto ergens heen en dan wandelen of hardlopen), mooie historische plaatsen maar niet wonen in een gehucht. Huizen dat we online hebben bekeken zitten vaak in grote woonwijken maar dat is ook niet zo zijn ding. Vandaag zijn we in de omgeving een beetje gaan kijken maar in de winter met alle planten kaal is alles wat saaier natuurlijk. Berg & Dal ken ik en is prachtig maar hij wilt liever aan de West/Noordkant buiten Nijmegen wonen ivm zijn vrienden in Utrecht en ik woon sinds een jaar in Deventer.

Wat zijn in die omgeving nou echt leuke plaatsen waar je vrij rustig woont, wel meeste voorzieningen hebt, niet alleen maar grote woonwijken met gezinnetjes en dichtbij natuur/mooie buitengebieden?
Waarom niet in Nijmegen zelf? Dat is een hartstikke leuke stad op fietsafstand van de mooiste natuurgebieden en er is een station met treinen naar Utrecht.

Ik denk niet dat je veel wint als je in bijvoorbeeld in een dorp in de betuwe gaat wonen, daar heb je als single man toch niks te zoeken? Dan zit er ook nog een stuk Biblebelt.
Wageningen kan misschien wat zijn. Als hij van een kleiner stadje houdt. Maar dat is met het OV niet te doen, dan moet hij altijd met de auto naar zijn werk en vrienden, en als je een single leven hebt met cafébezoek, daten en misschien wat nieuwe vrienden maken, dan zou ik ook niet voor Wageningen gaan, daarvoor is Wageningen dan weer net wat te klein. Hij zou kunnen overwegen gewoon in Utrecht te blijven wonen en te forenzen en misschien wat thuiswerken als dat kan?


Maar dat is gebaseerd mijn invulling van een single leven, misschien is je broer een huismus die liefst over de weilanden uitkijkt vanuit huis en helemaal miet op zoek is naar nieuwe vrienden, dan heb je natuurlijk hele andere opties.
Alle reacties Link kopieren
Als single man zou ik ook in Nijmegen zelf gaan zitten. Nijmegen is een leuke en gezellige stad.
Alle reacties Link kopieren
Als hij in een wat kleinere plaats wil wonen is Elst misschien ook nog een optie. Dat ligt ten Noorden van Nijmegen en heeft een leuk centrum(pje) en een station. Is hij afhankelijk van openbaar vervoer?
Als je een huis met oprit en garage wil zou ik toch zeker niet in het centrum gaan zitten. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je daar voor 350.000 een huis met oprit en tuin kan vinden.

Zou gewoon wat meer gaan rondrijden door de regio waar hij wil gaan wonen om er achter te komen wat voor huis hij graag wil en wat voor huis hij daar kan krijgen voor zijn budget.
madamecannibale schreef:
17-01-2021 23:23
Als hij in een wat kleinere plaats wil wonen is Elst misschien ook nog een optie. Dat ligt ten Noorden van Nijmegen en heeft een leuk centrum(pje) en een station. Is hij afhankelijk van openbaar vervoer?
Er staat dat hij een oprit en/of garage wil, dus lijkt me van niet ;)
madamecannibale schreef:
17-01-2021 23:23
Als hij in een wat kleinere plaats wil wonen is Elst misschien ook nog een optie. Dat ligt ten Noorden van Nijmegen en heeft een leuk centrum(pje) en een station. Is hij afhankelijk van openbaar vervoer?
Staat in Elst wel 'n mooi huis te koop met oprit en garage:
https://www.funda.nl/koop/elst-ge/huis- ... enkamp-70/
Instapklaar, neutraal en modern afgewerkt.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 00:18
6.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met dat budget kun je een leuk rijtjeshuis kopen hier op 20-25 min rijafstand van Nijmegen. Geen idee hoe het daar is maar ik denk dat je iets meer mee moet nemen voor een huis met oprit/garage
where ever you go, go with your heart
De prijzen gaan in Nijmegen echt over de kop, dus ik denk dat hij concessies moet gaan doen of het budget flink moet opschroeven. Huissen is misschien ook nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2021 00:00
Staat in Elst wel 'n mooi huis te koop met oprit en garage:
https://www.funda.nl/koop/elst-ge/huis- ... enkamp-70/
Instapklaar, neutraal en modern afgewerkt.
Wat een vreselijk huis voor dat geld.
Alle reacties Link kopieren
Aan welke kant gaat je broer werken ?

Want nijmegen in de ochtend of avond spits kan een ramp zijn. Vooral op k.k plein.

Maar wijchen is een groot dorp en ligt tegen nijmegen aan net zoals Beuningen.
En aan de andere kant is het lent en elst en huizen.

En als je broer in een kleiner dorp wilt wonen zou ik eens in druten of B.leeuwen gaan kijken. Door de Maas en waal weg zit je zo in Nijmegen maar je zit ook zo op de A15 en richting Utrecht.
Ik zou gaan kijken in Beuningen. Of als hij een kleinere plaats niet erg vindt in bijv Leuth of Beek/Ubbergen. Dan zit hij ook direct dicht bij natuur.
Wijchen is ook een optie, dat ligt redelijk dicht bij de A50.

Nijmegen is een stad met grote woningnood en de huizen zijn duur.
Berg en Dal is ook heel duur.
Parella schreef:
17-01-2021 23:16
Waarom niet in Nijmegen zelf? Dat is een hartstikke leuke stad op fietsafstand van de mooiste natuurgebieden en er is een station met treinen naar Utrecht.

Ik denk niet dat je veel wint als je in bijvoorbeeld in een dorp in de betuwe gaat wonen, daar heb je als single man toch niks te zoeken? Dan zit er ook nog een stuk Biblebelt.
Wageningen kan misschien wat zijn. Als hij van een kleiner stadje houdt. Maar dat is met het OV niet te doen, dan moet hij altijd met de auto naar zijn werk en vrienden, en als je een single leven hebt met cafébezoek, daten en misschien wat nieuwe vrienden maken, dan zou ik ook niet voor Wageningen gaan, daarvoor is Wageningen dan weer net wat te klein. Hij zou kunnen overwegen gewoon in Utrecht te blijven wonen en te forenzen en misschien wat thuiswerken als dat kan?


Maar dat is gebaseerd mijn invulling van een single leven, misschien is je broer een huismus die liefst over de weilanden uitkijkt vanuit huis en helemaal miet op zoek is naar nieuwe vrienden, dan heb je natuurlijk hele andere opties.
Wageningen is niet omgeving Nijmegen.
Alle reacties Link kopieren
Ewijk, beuningen, wijchen, malden, lent. Misschien nog druten. Heumen, balgoi.

Er zijn best huizen met eigen oprit en relatief grote percelen. Het huisje zelf kan dan soms klein zijn.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
17-01-2021 23:16
Waarom niet in Nijmegen zelf? Dat is een hartstikke leuke stad op fietsafstand van de mooiste natuurgebieden en er is een station met treinen naar Utrecht.

Ik denk niet dat je veel wint als je in bijvoorbeeld in een dorp in de betuwe gaat wonen, daar heb je als single man toch niks te zoeken? Dan zit er ook nog een stuk Biblebelt.
Wageningen kan misschien wat zijn. Als hij van een kleiner stadje houdt. Maar dat is met het OV niet te doen, dan moet hij altijd met de auto naar zijn werk en vrienden, en als je een single leven hebt met cafébezoek, daten en misschien wat nieuwe vrienden maken, dan zou ik ook niet voor Wageningen gaan, daarvoor is Wageningen dan weer net wat te klein. Hij zou kunnen overwegen gewoon in Utrecht te blijven wonen en te forenzen en misschien wat thuiswerken als dat kan?


Maar dat is gebaseerd mijn invulling van een single leven, misschien is je broer een huismus die liefst over de weilanden uitkijkt vanuit huis en helemaal miet op zoek is naar nieuwe vrienden, dan heb je natuurlijk hele andere opties.
Er is toch een rechtstreekse trein van ede Wageningen naar Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
Voor dat budget heb je in Nijmegen zelf, in de goede wijken een bovenwoning of benedenhuis. Ik woon zelf rondom Nijmegen in een hele mooie groene omgeving, 10 minuten fietsen naar stadscentrum, paar maanden geleden na bijna 1,5 jaar zoeken, bezichtigen en bieden via via een huis kunnen kopen, met garage en oprit. Om je een idee te geven; de koopprijs lag ruim boven de 4 ton en er moet voor ca. €100.000 verbouwd worden.

Wensen bijstellen dus of consessies doen in de locatie... hoe verder van Nijmegen af hoe goedkoper het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Vetplantje- schreef:
18-01-2021 07:47
Er is toch een rechtstreekse trein van ede Wageningen naar Utrecht?
Ja, maar dat station ligt in Ede, dat is nog een aardig busreisje van Wageningen
Alle reacties Link kopieren
Nijmegen is inderdaad duur geworden. De prijzen zijn afgelopen jaar 15% gestegen. Als je voor die prijs al iets met een oprit of garage kan vinden, dan is dat waarschijnlijk niet in een leuke wijk.
Ik ben niet zo bekend met de dorpen eromheen. Lent is hartstikke hot bij jonge gezinnen, met navenante prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Vetplantje- schreef:
18-01-2021 07:47
Er is toch een rechtstreekse trein van ede Wageningen naar Utrecht?
Het station heet ede-wageningen maar ligt in ede. Heel gek, maar wageningen is dan nog een eind.
Alle reacties Link kopieren
West / Noord kant van Nijmegen kom je al snel bij Beuningen, Wijchen, Lent, Nijmegen-Noord, Oosterhout, etc.

Lent, Nijmegen-Noord, Oosterhout (en Nijmegen natuurlijk zelf) is echt niet normaal duur geworden. Voor dat geld koop je daar niet veel meer.

In Wijchen en Beuningen kun je het nog wel kopen denk ik. Daarbij vind ik Beuningen echt een dorp waar weinig te doen is. Wijchen is dan al veel levendiger en veel import van buitenaf.

De kleinere dorpen er omheen moet je van houden. Ik vind het nogal ons kent ons en dat vinden wij niets.
Je kunt ook kijken in Lingewaard, dat is een gemeente die tussen Arnhem en Nijmegen in ligt. Dat zijn de dorpen Bemmel, Gent en Huissen.
Of Wijchen en Beuningen.
Ik denk dat als hij in de buurt van Nijmegen wil wonen, hij z'n eis van de eigen oprit het beste kan laten varen.

Er staan in Lent prima huizen met voldoende parkeergelegenheid, maar geen eigen oprit.

Geen gezellig historisch dorp natuurlijk, maar op loopafstand van centrum van Nijmegen. En je hoeft niet eerst in de auto om in mooi fietsgebied of hardloopgebied te zitten.

En neem een aankoopmakelaar. Die edge heb je hier wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
18-01-2021 08:06
Het station heet ede-wageningen maar ligt in ede. Heel gek, maar wageningen is dan nog een eind.

Oh dan heb ik niks gezegd. Kom er wel eens langs met de trein, maar geen idee dat dat geen Wageningen was ;)
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-01-2021 08:50
Ik denk dat als hij in de buurt van Nijmegen wil wonen, hij z'n eis van de eigen oprit het beste kan laten varen.

Er staan in Lent prima huizen met voldoende parkeergelegenheid, maar geen eigen oprit.

Geen gezellig historisch dorp natuurlijk, maar op loopafstand van centrum van Nijmegen. En je hoeft niet eerst in de auto om in mooi fietsgebied of hardloopgebied te zitten.

En neem een aankoopmakelaar. Die edge heb je hier wel nodig.
Ja inderdaad.
Bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/koop/lent/huis-876 ... t-buske-9/
Daar heb je aan de voor- en achterkant parkeerplaatsen. Lijkt me helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/leuth/huis-41 ... emunde-31/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven