Elastiek aantrekken broek

23-01-2021 13:44 17 berichten
Hallo,

Kind gaat schoolzwemmen en heb ik een gemakkelijke broek voor kind gekocht. Kind is lang en smal en maat 122 is goed qua lengte maar de wijdte is te wijd.
Ik ken de bouw van kind goed genoeg om te weten dat ik de perfecte makkelijke broek niet meer ga vinden. Dus ik dacht een sneetje te maken in de broek, de elastiek aan te trekken en deze een stukje dubbel te plooien, vast te naaien en het sneetje dicht te maken.
Ik ken zo niemand die dit voor me kan beantwoorden, is dit te doen? Ik ken de basics wel een beetje maar niet of het een haalbaar plan is.
Mijn dank is groot!
Aan de zijkant de naad lostornen. Verder is het een werkje van niets.


Succes voor je bink.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan als het elastiek niet zit vastgestikt in de band. Maak de band open bij de zijnaad.
Ik zie bij het plaatselijke zwembad steeds maar kleine kindjes in onesies die alleen naar binnen moeten, de ouders blijven buiten, in de auto of gaan naar huis.

Is dat misschien een idee?
Beter.Laat schreef:
23-01-2021 14:45
Ik zie bij het plaatselijke zwembad steeds maar kleine kindjes in onesies die alleen naar binnen moeten, de ouders blijven buiten, in de auto of gaan naar huis.

Is dat misschien een idee?
Schoolzwemmen. Dus dan zit kind de hele dag op school in een onesie.
Beter.Laat schreef:
23-01-2021 14:45
Ik zie bij het plaatselijke zwembad steeds maar kleine kindjes in onesies die alleen naar binnen moeten, de ouders blijven buiten, in de auto of gaan naar huis.

Is dat misschien een idee?
Zo’n onesie hebben de kinderen voor de reguliere zwemles. Maar ze zijn goed warm, lekker voor als je koud uit het water komt, maar kind gaat pas om 1300u zwemmen en zit kind te zweten tot het zover is. Vandaar een joggingbroek met trui.
Aan de zijnaad had ik niet gedacht! Ga eens even kijken en ga ik aan de slag. Bedankt!! 🙏🏻
Alle reacties Link kopieren
Een sneetje erin doe ik ook wel, daarna een knoop in het elastiek en om rafelen te voorkomen, een beetje kleurloze lijm erop. Alleen als je het kledingstuk niet meer verkoopt. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
twee sneetje in de boord, knoopsgatenelastiek er in, beide kanten een knoop zetten, kind kan het elastiek net zo strak trekken als hij zelf wil.
deed ik bij mijn kinderen en kleinkinderen
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet zo zijn dat er een broek bedoeld wordt om in te zwemmen?
Want dan zou ik gewoon aan de zijkanten met een paar steken de broek innemen. Ziet toch geen hond.
Is een broek die kind gemakkelijk aan kan trekken na het afdrogen. Is maar een goedkoop ding van H&M. Het is gelukt, bedankt voor de adviezen!

Volgende keer ga ik eens oefenen met knoopsgat elastiek. 🙂
Echt gewoon een kleinere maat kopen; hoe moeilijk kan het zijn?

Het is een zwembroek, dus de pijpen hoeven niet tot op zijn enkels te komen he?
Joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
24-01-2021 09:41
Is een broek die kind gemakkelijk aan kan trekken na het afdrogen. Is maar een goedkoop ding van H&M. Het is gelukt, bedankt voor de adviezen!

Volgende keer ga ik eens oefenen met knoopsgat elastiek. 🙂
Maar broeken hebben toch bijna allemaal van die elastieken aan de zijkant die je kan aansnoeren? Waarom zou je dat zelf gaan doen?
LīlyRose schreef:
24-01-2021 21:24
Joggingbroek.
Ow nu lees ik het pas goed.
Ja is irritant; hier ook lang dun kind. Ik heb vorig jaar een paar H&M joggingbroeken helemaal verbouwd. Is enorm veel werk.

Tailleband aan achterzijde lostornen + achternaad lostornen tot aan het kruis. Elastiek inkorten. Dan de tailleband inkorten (dus helemaal openklappen en van binnenuit aan elkaar naaien). Kruisnaad ook stuk innemen: onderaan bij het kruis niet, maar naar boven toe richting tailleband heb je anders stof teveel. Ik heb daar een lockmachine voor; anders niet je ook nog de rand zigzaggen (tegen rafelen). Daarna ingenomen tailleband weer dichtklappen om het ingekorte elastiek, en dan weer om de ingekorte achterpanden heen vast zetten.

Ik had 2 maten gekocht: broek 1 was na 5 maanden al te kort. Heb besloten dat het de moeite gewoon niet waard is.

Zoon heeft diverse lekker zittende joggingbroeken; nu zijn ze allemaal tweedehands. Paar gekregen en paar op een 2e hands kinderkleding beurs gekocht. Dan kan je goed zoeken op smalle modellen. Helaas zijn de kinderkleding beurzen door corona al 2x geschrapt...
Uh nee. Ik adviseer gewoon om dat kind een joggingbroek aan te trekken.
H&M valt sowieso altijd wijd.
Het is een joggingbroek en bij kind valt alles heel wijd. Normaal heb ik broeken met knoopelastieken, maar joggingbroek hebben deze doorgaans niet.
Maar het is gelukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven