Het grote kruissteek borduurtopic

23-01-2021 14:39 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel is misschien wat overdreven :P want geen idee of dit een groot topic wordt, maar het bekt wel lekker :proud:

Sinds de corona heb ik mijn jeugdhobby weer opgepakt en ben aan het borduren. Dus het leek me leuk om er een topic over te openen.

Wie borduurt er ook? Wat voor patronen maak je het liefst en waar haal je ze vandaan? Wat is je huidige project?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af :proud:

Ik ben niet van die gigantische patronen waar je heel lang mee bezig bent. Liefst een week tot een maand, zonder elke avond bezig te zijn. Daarna ben ik weer toe aan wat anders.

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar foute teksten met truttige bloemetjes, of juist vrolijke plaatjes. Zo heb ik nu een wintersekat klaar liggen met een beker warme drank in zijn handen en een muts op.

Patronen haal ik van etsy en bestel daar dan zelf de materialen bij. Inmiddels heb ik best wat kleuren garen, dus voor een volgend project ga ik eerst kijken wat ik met die garen kan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:43
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ha leuk, borduren. Ik ben recent weer aan handwerken begonnen, maar borduren nog niet. Misschien maar eens gaan doen. Ik heb nog ergens een enorme doos met borduurgaren liggen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Borduur al even niet meer. Maar heb het wel lang gedaan, veel verschillende dingen. Heb uit een boek 'borduur zelf oosterse tapijten' er 1 gemaakt die nu op mijn eettafel ligt. (220.000 steekjes).

En ik heb een patroonboek in huis met oud-engelse geometrische figuren. Eenmaal ingelijst ziet het er uit als een soort zwart wit mandala inkttekening. Strak.

Borduren hoeft niet truttig te zijn.

Maar ben in mijn jonge jaren begonnen met van die foute 'Liefde is...' patroontjes :$
hanke321 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 15:06
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
23-01-2021 14:48
Afbeelding

Afbeelding

Via irisborduurt (borduurwebshop die op 1 februari weer opent) heb ik foute teksten in borduren leren kennen.

Ken je Borduren voor bitches (Julie Jackson)?
Ik doe het dan in kruissteek, andere techniek, maar zelfde idee
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
23-01-2021 15:05
Borduur al even niet meer. Maar heb het wel lang gedaan, veel verschillende dingen. Heb uit een boek 'borduur zelf oosterse tapijten' er 1 gemaakt die nu op mijn eettafel ligt. (220.000 steekjes).

En ik heb een patroonboek in huis met oud-engelse geometrische figuren. Eenmaal ingelijst ziet het er uit als een soort zwart wit mandala inkttekening. Strak.

Borduren hoeft niet truttig te zijn.

Maar ben in mijn jonge jaren begonnen met van die foute 'Liefde is...' patroontjes :$
Ik was 12, dus bij mij was echt niet beter :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze ligt klaar, maar dan met lichtblauwe Aïda omdat ik geen ijsblauw kon vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik heb daar echt het geduld niet voor en word dan helemaal gefrustreerd en agressief :$
Maar nu wil ik eigenlijk ook wel beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk! Ik borduur al jaren tijdens het tv kijken.
Ik heb altijd veel prikkels nodig en van alleen tv kijken wordt ik onrustig of pak ik mijn telefoon er bij.
Borduren geeft mij precies genoeg prikkels om een film te snappen :proud:
Ik doe alleen niks met de resultaten.

Meestal bestel ik ze bij AliExpres als pakket, het liefste met veel verschillende kleuren. Het patronen met veel groen tinten bijvoorbeeld vind ik saai.
Ik ga hier ook even tips lezen voor waar te bestellen want ik wil eigenlijk minderen met Ali.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu met deze bezig

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hanke321 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 15:38
6.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk! Het ligt nu even stil maar ik ben vooral van de kleine werkjes met vuige teksten. Subversive crossstitching dus. Pinterest is je vriend als je dat soort patroontjes wilt vinden trouwens.
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-01-2021 15:29
Ha wat leuk! Ik borduur al jaren tijdens het tv kijken.
Ik heb altijd veel prikkels nodig en van alleen tv kijken wordt ik onrustig of pak ik mijn telefoon er bij.
Borduren geeft mij precies genoeg prikkels om een film te snappen :proud:
Ik doe alleen niks met de resultaten.

Meestal bestel ik ze bij AliExpres als pakket, het liefste met veel verschillende kleuren. Het patronen met veel groen tinten bijvoorbeeld vind ik saai.
Ik ga hier ook even tips lezen voor waar te bestellen want ik wil eigenlijk minderen met Ali.
Heel herkenbaar, terwijl als ik borduur ik gerust een uur mijn telefoon niet aanraak.

Ik doe dus geen pakketten. Ik zoek op etsy een patroon en daarna bestel ik bij garenenzo.nl de dmc garen en de stof als ik die nodig heb.
Ik heb ook een paar ringen die je kunt ophangen, dus mijn laatste project hangt dan aan de muur tot er wat nieuws af is
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
23-01-2021 15:34
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig, maar daar zou ik echt het geduld niet voor hebben :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik borduur vaak kleine figuurtjes die vervolgens op kaarten kunnen voor verjaardagen of kerst.
En met speciaal oplosbaar materiaal wat je op een kledingstuk kunt leggen waardoor je kruisteken kunt borduren op shirts bijvoorbeeld. Dat doe ik heel vaak voor baby’s die in mijn omgeving worden geboren. Dan borduur ik de naam of een figuurtje op een truitje, vestje of een overgooiertje.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-01-2021 15:32
Ik ben nu met deze bezig

Afbeelding
Leuk! Mag ik vragen waar deze vandaan komt?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!
Ik heb pas mijn tweede borduurwerk afgerond en in laten lijsten: een madonna met kind.
Nu ben ik begonnen aan een schilderij van August Macke.
Over de madonna heb ik bijna 3 jaar gedaan en Macke is een stuk groter dus ik ben wel een paar jaar onder de pannen ;-D
De patronen zoek ik op Etsy en dan bestel ik zelf de stof en het garen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Deze heb ik gemaakt, 2 jaar over gedaan.

Die zwartwitte die ik als eerste had neergezet in mijn vorige post, lijkt erg op wat ik hier heb hangen.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
23-01-2021 15:40
Leuk! Mag ik vragen waar deze vandaan komt?
Ali :proud:

Ik heb ook al een kat en een leeuw in dezelfde stijl gedaan

https://a.aliexpress.com/_BTNcqX

https://a.aliexpress.com/_BUNXCP

https://a.aliexpress.com/_BPE4ub
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
23-01-2021 15:39
Ik borduur vaak kleine figuurtjes die vervolgens op kaarten kunnen voor verjaardagen of kerst.
En met speciaal oplosbaar materiaal wat je op een kledingstuk kunt leggen waardoor je kruisteken kunt borduren op shirts bijvoorbeeld. Dat doe ik heel vaak voor baby’s die in mijn omgeving worden geboren. Dan borduur ik de naam of een figuurtje op een truitje, vestje of een overgooiertje.
Dit is leuk! Heb je een linkje voor dat materiaal?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Ik was vroeger helemaal niet van het handwerken maar vorig jaar door de lockdown toch een borduurpakket gekocht en nu ben ik redelijk verslaafd :mrgreen: Ik heb inmiddels tig pakketen liggen en wil binnenkort zelf garen gaan kopen zodat ik wat meer keus heb qua patronen. Er staan zoveel leuke op etsy!

Ik ben nu met deze bezig. Maar ik ga verschrikkelijk langzaam haha, ik kan het gewoon niet snel ofzo :P

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Popje... Dat garen, dat... ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gaan borduren in een stressvolle periode, het maakt mij rustig omdat ik mijn gedachten bij het borduren moet houden want anders gaat het mis. Ik heb niet altijd tijd om te borduren omdat ik een baan heb. Om het moment borduur ik patroontjes van Durene Jones. Ik bestel ook patroontjes en stof apart, dus gewoon tellen.
Een Nederlands patroon zou ik ook wel leuk vinden, helemaal omdat ik in het buitenland woon.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Zoiets kan dus ook.

Zelf ook ooit deze gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Zoiets met olifanten ook eens gemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven