Waar kopen jullie je spullen nu?

24-01-2021 15:59 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zonder al te veel te spreken over de huidige toestand, plaats ik hier een vraag die daarmee te maken heeft. Het gaat over huisspullen, vandaar niet onder de c-pijler.

Disclaimer: Ik heb het zeker niet zwaar, ik weet dat het in feite een luxeprobleem is. Maar als student heb ik de keuze gemaakt niet te willen lenen, met als gevolg dat ik vijf jaar even wat minder keuzevrijheid heb ik aanschaf van producten etc. vandaar mijn vraag.

Waar kopen jullie je spullen nu? In december is mijn bezem kapot gegaan. Eigenlijk zou ik ook graag een nieuw stoffer en blik willen. Sinds december gebruik ik telkens de stofzuiger, maar ik heb ook geen zin om voor alle kleine dingetjes die uit de kast te toveren. Vorige week merkte ik dat ik een keukengerei miste, uiteindelijk maar bij de grote gele supermarkt gekocht. Want ik wilde het graag die dag gebruiken. 4 (!!!) euro heb ik ervoor betaald. Terwijl je die normaal voor een euro of minder bij de action o.i.d. kan kopen.
Normaliter koop ik mijn spullen vaak bij de kringloop. Uit financieel, maar ook milieuvriendelijk oogpunt. Ik merk dat online dingen veel duurder zijn (logisch natuurlijk, niet tweedehands), ook tikken de verzendkosten flink aan. En vergeet al het onnodige verpakkingsmateriaal niet.
Ik merk dat mijn budget er momenteel doorheen vliegt. Door dit soort aanschaffen. Ook schoonmaakmiddelen lijken veel duurder te zijn bij de supermarkt?

Waar kopen jullie momenteel dit soort (onnodige maar toch wel handige) spulletjes? Alles online, leen je het van de buren of is het pech totdat de winkels weer opengaan?
De afgelopen weken heb ik ook vaak gewacht met aanschaffen, met het idee dat de winkels over een aantal weken weer open gingen. Maar het duurt nu wel erg lang.

Ik ben benieuwd. Wie weet hebben jullie nog bruikbare tips om wat goedkoper uit te zijn. Want momenteel is het allemaal wel heel krap.

(ik koop dus geen kleding o.i.d. momenteel. Dus daar blijft wel wat budget van over.. dus ik kom nog wel uit, maar leuk is anders. Ik had het liever opgespaard ;) )
We wonen in het buitenland, dus geen action (maar wel soortgelijke winkels). Maar wat we echt nodig hebben (printpapier bijvoorbeeld haha) gaat allemaal via Amazon. Dat is hier heel groot en we hebben ook Prime, dus meestal geen verzendkosten...

Maar ik moest ook een nieuwe afwas borstel en dat was toch ff zoeken welke supermarkt dat had (en hoeveel je die toch nog gebruikt ondanks de vaatwasser)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me dus niet voorstellen dat in die maand dat de winkels dicht zijn, je opeens vanalles nodig hebt of er opeens vanalles kapot gaat

Kruidvat heeft vaak acties van schoonmaakspul, maar ook de supermarkt hebben vaan de 1 + 1 gratis actie

Of ga anders naar de aldi of de lidl. Of neus op weggeefgroepen, marktplaats of wat al niet meer
Alle reacties Link kopieren
Ik maak bijna alles schoon met eco allesreiniger van de Jumbo merk
momenteel.Iets van 1, 30 euro

Veger en blik kan je waarschijnlijk wel bij een grote Jumbo kopen.

Kijk ook eens op Marktplaats in jouw buurt voor veger etc
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakspullen bij bv het Kruidvat zijn erg goedkoop hoor. En bijvoorbeeld de goedkoopste bij de AH ook.
Dingen waarvan ik denk, goh handig, die gaan nu gewoon op een lijstje en koop ik tzt wel. Tot nu toe kon ik ook wel zonder, misschien niet ideaal maar te doen.

Aan de andere kant, dat iets 4 euro bij de Jumbo kost, terwijl je het bij de Action voor een euro kunt krijgen, vind ik minder een probleem als iets jááááren mee gaat. Sommige duurdere dingen zijn beter. Bijvoorbeeld de Bosca kaasschaaf (15 euro) gaat nu al meer dan 10 jaar mee en snijdt nog als een malle. Die goedkopere waren gelijk al prut. De leifheit blikopener was 8 euro, maar beter dan die prullen van 1-2 euro.

Dus een tip, kijk wat je nodig hebt, en investeer in eentje die misschien duurder is, maar beter werkt en langer mee gaat.

Eventueel als je veel hebt, kun je het online bij één winkel kopen. Bijvoorbeeld de Blokker of Hema.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:37
99.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er natuur even aan wat je zoekt:
Maar voor bepaald keukengerei marktplaats?
Ik had laatst zo’n compleet rek keukengerei zoals blikopener enzo erop gezet met bieden vanaf 2 euro.
Had snel reacties: De 1 wilde dit, de ander dat, de volgende weer wat anders:
Ik heb alles los verkocht voor 1 euro per stuk en het rekje gratis meegegeven aan iemand.
Ik heb meer verdiend dan verwacht en veel mensen blij gemaakt.
Maar vind ook dat je zoiets gewoon ff bij de buren kan lenen hoor. Een knoflookpers ofzo.

Stoffer en blik/bezem, misschien een oproepje op ff ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Aldi, Lidl, Appie, Jumbo, Kruidvat.

Wat daar niet is bij bol.com.

Ik wacht op de Zeeman, mijn zoon moet langzamerhand zijn sokken aangevuld hebben, afgelopen week weer twee paar weggegooid.

Maar je hebt gelijk dat simpele zaken zoals schuursponsjes vaak erg duur zijn in vergelijking met Action.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Supermarkt, drogist, kortom alle winkels de nog open zijn. Ik verrek het om on line te gaan bestellen en Amazon of Ali te spekken.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Qua schoonmaakmiddel gebruik ik altijd groene zeep en die koop ik bij de supermarkt.

Veger en blik hebben ze vaak ook wel bij de grotere supermarkten.

Ik wilde vandaag pennen kopen, die koop ik normaal gesproken bij de Action. De AH heeft ze ook in het assortiment maar er was geen pen meer te bekennen, het complete schap was leeg. Hopelijk kan ik ze binnenkort toch nog ergens scoren.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik heb pas een hoop van dat kleine spul op bol.com gekocht. Ook meteen voor familie, om aan de 20 euro (= geen verzendkosten) te komen.
Had eigenlijk maar een van die dingen echt nodig, normaal was ik gewoon naar de blokker oid gegaan.
Maar ik ben vanaf maart eigenlijk zelden de stad in geweest en ook niets online gekocht en eigenlijk viel me dat enorm mee. Dingen die je denkt nodig te hebben, blijken soms best even te kunnen wachten.

En kruidvat heeft ook een boel he? Je moet het een beetje treffen, want het assortiment wijzigt nogal eens, maar ze hebben altijd wel een hoop goedkope keukenspullen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-01-2021 16:10
Ik wacht op de Zeeman, mijn zoon moet langzamerhand zijn sokken aangevuld hebben, afgelopen week weer twee paar weggegooid.
Yep, sokken! Ik was net van plan wat lekkere dikke sokken te gaan kopen bij de Hema, bam, lockdown.
Nou ja, dan maar 2 paar gewone over elkaar heen ipv 1 paar dikke.

En een papieren agenda had ik ook nog niet gekocht voor 2021. Maar eigenlijk gebruik ik zo'n ouderwetse agenda ook nauwelijks.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
24-01-2021 16:16
Ik wilde vandaag pennen kopen, die koop ik normaal gesproken bij de Action. De AH heeft ze ook in het assortiment maar er was geen pen meer te bekennen, het complete schap was leeg. Hopelijk kan ik ze binnenkort toch nog ergens scoren.
O ja, klopt, hier ook! En kaarsen, ook steeds uitverkocht bij de Appie.

En ik heb de indruk dat ze hun non-food assortiment wat aan het uitbreiden zijn, maar misschien lijkt dat maar zo?

Ze hadden vandaag in elk geval al wel paaseitjes! :cheer2:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dit soort spullen kun je gewoon online kopen.
Uit de OP:
Ik merk dat mijn budget er momenteel doorheen vliegt. Door dit soort aanschaffen. Ook schoonmaakmiddelen lijken veel duurder te zijn bij de supermarkt?

Hoeveel zou je nou concreet extra hebben uitgegeven de laatste 8 weken? Aan spullen die beslist niet hadden kunnen wachten?
Max een euro of €20? Een tientje per maand?
Overdrijf je niet heel erg een beetje?
Alle reacties Link kopieren
4 euro is toch een heel schappelijke prijs voor een stuk keukengerei?
Action heeft onrealistische en onhoudbare bodemprijzen.
Ik koop sowieso duurzaam, dus bij webshops als Greenjump. Kringloop dicht is inderdaad echt jammer voor veel spullen.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
24-01-2021 16:20
O ja, klopt, hier ook! En kaarsen, ook steeds uitverkocht bij de Appie.

En ik heb de indruk dat ze hun non-food assortiment wat aan het uitbreiden zijn, maar misschien lijkt dat maar zo?

Ze hadden vandaag in elk geval al wel paaseitjes! :cheer2:

Ja hier ook. :cheer2: :daisy:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
tonkje schreef:
24-01-2021 16:20
O ja, klopt, hier ook! En kaarsen, ook steeds uitverkocht bij de Appie.

En ik heb de indruk dat ze hun non-food assortiment wat aan het uitbreiden zijn, maar misschien lijkt dat maar zo?

Ze hadden vandaag in elk geval al wel paaseitjes! :cheer2:
Ik vind het juist bij de Dirk en Kruidvat veel minder
Bij Appie en Kruidvat. En wat er niet is dat is er niet, dan maar geen kaarsen en de nieuwe onderbroeken kunnen ook nog wel een paar weken wachten.

Ik zal alleen morgen een boormachine moeten lenen bij de buurman want Ikea heeft nieuwe rolgordijnen gebracht maar de boormachinewinkel is helaas dicht.
Alle reacties Link kopieren
Zo veel mogelijk in de supermarkt of drogist.
De rest online, liefst via lokale winkels/vestigingen (bijv de Intertoys uit de wijk en de kinderboekenwinkel uit mijn eigen stad).
Enige waar ik het nu echt lastig mee vind is schoenen voor de kinderen. De oudste past haar schoenen nog. Jongste loopt nu op oude schoenen van de oudste. Ze heeft moeilijke voeten. Ik ga altijd naar de kinderschoenenwinkel, na meerdere slechte ervaringen online en bij andere schoenenwinkels (die houden slecht rekening met de breedte van haar voeten).
Je gaat toch niet zoveel onnodige spullen kopen dat je het daardoor krap hebt? De meeste dingen kunnen echt wel wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels ook een lijstje met kleine lullige dingetjes. Dingen waar ik normaal gesproken even snel naar de Hema zou zijn gegaan. Nu moet het even wachten. Vervelend maar ook niet meer dan dat. Ik red het ook prima nu het even moet wachten. Ik beschouw het als een luxe probleem.

Sorry maar ik snap echt niet waar je je druk om maakt.
Liara schreef:
24-01-2021 16:43
Je gaat toch niet zoveel onnodige spullen kopen dat je het daardoor krap hebt? De meeste dingen kunnen echt wel wachten.
Nou ja goeie kinderschoenen natuurlijk niet. Ik ben tenminste blij dat ik nu uit de kleine kinderen ben, ook om andere redenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven