Hond ingeslapen

26-01-2021 12:20 61 berichten
Gisteren hebben we ons hondje toch nog onverwacht in moeten laten slapen. Hij was op en het is de enige juiste beslissing geweest maar wat doet het ontzettend veel pijn. Geen hondje meer wat na het afgaan van de wekker nog even lekker bij me kruipt, geen hondje wat om precies half tien ‘s ochtends aangeeft dat het koffietijd en dus tijd voor een koekje is, geen hondje wat streken uithaalt of de charmeur uithangt. Iedere keer als ik denk dat de tranen op zijn kom ik weer iets van hem tegen en dan ga ik weer. Ik wist dat de dag ooit zou komen en dat dat ooit dichterbij was dan ik wilde maar dat ooit zo snel zou komen had ik niet verwacht.
Och meiske, veel sterkte :heart:
:( sterkte
Alle reacties Link kopieren
:hug: Sterkte, het is klote
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Wat vreselijk! Maar wat moedig dat je het besluit hebt genomen. Dat is liefde. Veel sterkte 🕯️
Alle reacties Link kopieren
Heel veel liefs en sterkte, het verlies van een huisdier is zo rot <3
ik heb ook meerdere dieren verloren door mijn leven heen, en mij hielp het altijd om er op een bepaalde manier 'actief' mee bezig te zijn; bijvoorbeeld foto's plakken, een speciaal plekje voor herinneringen inrichten in je huis, zelfs tekenen of schrijven als dat je ding is
Zo kun je toch nog iets voor je dier doen, ook al is hij/zij er niet meer.
Veel sterkte.
Hij wordt gecremeerd, zodra hij weer thuis is maak ik op z’n favoriete plekje in huis en speciaal plekje voor hem.
:hug: ik weet hoe het voelt. Je hebt het beste voor het dier gekozen en dat is geweldig. :heart:
Voor degenen die dit ook hebben meegemaakt, hoe deden jullie dat met jullie werk? Gisteren en vandaag ben ik vrij en dat voelt al raar, ben wat bang om wat collega’s er van zullen denken. Morgen werk ik thuis maar donderdag moet ik naar kantoor.
LhasaApso2008 schreef:
26-01-2021 12:42
Voor degenen die dit ook hebben meegemaakt, hoe deden jullie dat met jullie werk? Gisteren en vandaag ben ik vrij en dat voelt al raar, ben wat bang om wat collega’s er van zullen denken. Morgen werk ik thuis maar donderdag moet ik naar kantoor.

Ik zou gewoon gaan werken. Dat is voor jou ook het beste.
Toen het ons overkwam was ik toevallig vrij maar onze kinderen (toen middelbare school) zijn wel een dag thuis gebleven.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
26-01-2021 12:42
Voor degenen die dit ook hebben meegemaakt, hoe deden jullie dat met jullie werk? Gisteren en vandaag ben ik vrij en dat voelt al raar, ben wat bang om wat collega’s er van zullen denken. Morgen werk ik thuis maar donderdag moet ik naar kantoor.
Voel je alsjeblieft niet bezwaard, als dat het geval is. Collega's met een hart zullen er alle begrip voor hebben, en mensen die het niet begrijpen om wat voor reden dan ook? Jammer voor ze. Het gaat nu om jouw rouwproces, want dat is het.
Edit: doe wat goed is voor jou, wat dat ook is.
Alle reacties Link kopieren
Och, heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk... dit doet zoveel pijn :"-(

Heel veel sterkte :heart:
Heel veel sterkte, dit was een moedige maar pijnlijke beslissing. Je deed wat het beste was voor je lieve hond.
Ach toch, wat een verdriet. Heel veel sterkte.
Bedankt iedereen voor de lieve woorden. Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn, ik voel me gewoon leeg.
Is heel logisch. Het was je maatje. De rouw om je hond blijft nog wel een tijd. Je hield en houd nog van je maatje
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
26-01-2021 12:42
Voor degenen die dit ook hebben meegemaakt, hoe deden jullie dat met jullie werk? Gisteren en vandaag ben ik vrij en dat voelt al raar, ben wat bang om wat collega’s er van zullen denken. Morgen werk ik thuis maar donderdag moet ik naar kantoor.
Gewoon tijdens de dagstart zeggen dat het een lastige periode voor je is. Als men daar geen begrip voor heeft, jammer. Jij hebt hiermee gezegd dat je wat anders dan anders kan reageren en dat is goed.

Heel veel sterkte, je moet echt door een rouwproces. Dat je een mooi afscheid ervan maakt, doe je goed. Over een tijdje kan je weer met droge ogen mooie verhalen over hem vertellen. Heel veel sterkte. Je hebt de beste beslissing voor hem genomen en dat maakt je een goed bazinnetje.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
26-01-2021 12:42
Voor degenen die dit ook hebben meegemaakt, hoe deden jullie dat met jullie werk? Gisteren en vandaag ben ik vrij en dat voelt al raar, ben wat bang om wat collega’s er van zullen denken. Morgen werk ik thuis maar donderdag moet ik naar kantoor.
Vrij nemen. Ik trok het echt niet. Schijt aan mensen die dit niet snappen.
Sterkte :hug:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
LhasaApso2008 schreef:
26-01-2021 13:00
Bedankt iedereen voor de lieve woorden. Ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn, ik voel me gewoon leeg.

Ik had dat ook. De hele kamer voelde koud en leeg, ik vond niks meer gezellig. Het is inderdaad gewoon rouw om je lieve maatje.
Ik zou toch proberen te gaan werken. Vertel je collega's gewoon wat er is gebeurd. Ze zullen het vast begrijpen. Zeker als ze zelf huisdieren hebben. Maar lang thuisblijven helpt denk ik niet. Afleiding zoeken wel. :hug:

Of eigenlijk: doe gewoon wat voor jou goed voelt. Begrip of geen begrip van collega's. Sterkte.
Ik ben ook niet van plan om lang thuis te blijven. Morgen sowieso thuis aan het werk en voor donderdag moet ik even kijken want we zijn net door het crematorium gebeld dat we ons hondje donderdag op mogen halen.
Ach wat verdrietig, sterkte! Ik ging gewoon aan het werk, zat wel huilend in de auto heen en terug. Maar beetje bezig zijn was wel fijn.
Wat een pijn & verdriet hè. Ik ken het gevoel. Heel veel sterkte. :heart: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een gemis, heel veel sterkte gewenst, fijn dat jouw hond zo geliefd was, dat jullie zoveel van het beestje hebben gehouden er ongetwijfeld heel goed voor gezorgd hebben. :hug: :redrose:
Ik zal blij zijn als hij donderdag weer thuis is. Gisteren toen hij overleden was, was ik eigenlijk vrij rustig. Hij is thuis ingeslapen en lag zo vredig in z’n mandje. Hij was er nog, ik kon hem nog aaien en knuffelen. Toen hij opgehaald was door het crematorium stortte ik in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven