Afvoer badkamer schoonmaken

27-01-2021 13:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er misschien toevallig een hulpmiddel waarmee je de afvoer van de badkamer schoon kunt maken terwijl je op een douchekruk zit? Ik bedoel de haren verwijderen en zo. Weet iemand dat misschien?

De WMO hulp doet het gootje schoonmaken niet, maar ik ben gehandicapt en ik kan niet zelf knielen op de grond. Ik zit dus nogal in de knel ermee.

(voor de volledigheid: ik ben alleenstaand zonder kinderen, ik heb een rolstoel en een scootmobiel, ik kan geen beroep doen op vrienden of familie, ik kan ook niet een beroep doen op buren want zij zijn bijna allemaal bejaard en/of gehandicapt)
Alle reacties Link kopieren
Zo'n grijper? Of een lange haaknaald. Of aan een stuk ijzerdraad een soort haakje maken?
Zo'n kledinghanger wat je kan ombuigen of een hele lange haak/breinaald?
Wat ik zelf doe is altijd met een wasknijper achterkant het doucheputje er uit halen dan de douchekop er op zetten.
Is zelf op de douchevloer gaan zitten een optie?
Belachelijk dat de wmo dat niet doet.
Extra lange slang op de douchekop helpt dat misschien ?
Misschien iets als een afwasborstel met lange stok eraan?
Daar kan je de haren mee lospoetsen uit het putje en hopelijk blijven de haren hangen aan de haren van de afwasborstel.
Alle reacties Link kopieren
Als je op bol zoekt op "doucheputje haren" krijg je verschillende producten voorgesteld. Misschien kan je zelf even kijken wat het handigste voor je zou zijn. Enkele dingen zien me er behoorlijk lang uit, dus kan waarschijnlijk wel zittend gebruikt worden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik kwam net dit tegen.
Geen idee wat het gaat kosten.
https://www.geberit.nl/inspiratie/innov ... -haarzeef/
Alle reacties Link kopieren
Een rioolveer misschien?
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zo'n ding om flessen vanbinnen schoon te maken. Dat werkt prima om het gootje schoon te houden. Maar er zit geen heel lange steel aan.
Waarom doet de WMO hulp dat eigenlijk niet? Lijkt me voor een mobiel persoon een klusje van een paar minuutjes.
Alle reacties Link kopieren
Klussendienst van een wijkproject in je gemeente? Of rode kruis? Zou je een vrijwiller over de vloer ok vinden? Dit lijkt me namelijk een vraag om aan hen voor te leggen.
Hebben jullie een buurtapp? Je daarbij aansluiten kan helpen mensen te vinden die vlakbij wonen en je kunnen helpen met dit soort klusjes.
DontYouHatePants schreef:
27-01-2021 13:12
Misschien iets als een afwasborstel met lange stok eraan?
Daar kan je de haren mee lospoetsen uit het putje en hopelijk blijven de haren hangen aan de haren van de afwasborstel.

Of een tandenborstel, als de afwasborstel te groot is.

Voorkomen dat het vies wordt door extra zeefje is misschien ook nog een mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren dit in de winkel:
https://www.tchibo.de/2-abfluss-reinige ... 57786.html

Lijkt me lang genoeg om vanuit een rolstoel te bedienen. Ze verzenden binnen Europa, alhoewel dat duurder is dan het ding zelf. Maar zoiets is vast ook in Nederland te vinden.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Is dit een reactie op het topic van iemand die het niet wilde doen? (hulp) Of is het toeval?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook al; ik heb hier toch een topic over gelezen vanuit de andere kant gezien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens bellen met de organisatie die de hulp levert. Als je het makkelijk zelf kan, lijkt me niet dat de hulp dat perse moet doen. Maar in jouw geval is dat toch anders? Je hebt die hulp voor dingen die je zelf niet kan. Hengelen vanaf een krukje lijkt me geen oplossing. Voor de hulp is het een klusje van het 30 seconden.
impala wijzigde dit bericht op 27-01-2021 14:33
8.61% gewijzigd
.
impala schreef:
27-01-2021 14:28
Ik zou eens bellen met de organisatie die de hulp levert. Als je het makkelijk zelf kan, lijkt me niet dat de hulp dat perse moet doen. Maar in jouw geval is dat toch anders? Je hebt die hulp voor dingen die je zelf niet kan. Hengelen vanaf een krukje lijkt me geen oplossing.

Dit. In het topic waar ik over sprak heb ik gezegd dat ik het een vies klusje vind wat ik niet aan de hulp zou opdragen, maar als de hulpvrager gehandicapt is is het uiteraard een andere zaak.
Alle reacties Link kopieren
begin eens met een plunger / afvoerontstopper met zo'n grote zuignap. Ze deze op het putje en pompen maar. En dan met een grijpertje de haren en zooi pakken.

Daarna azijn en soda in het putje doen. En na een half uur heet water erin gieten.

Eventueel herhalen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
27-01-2021 14:37
begin eens met een plunger / afvoerontstopper met zo'n grote zuignap. Ze deze op het putje en pompen maar. En dan met een grijpertje de haren en zooi pakken.

Daarna azijn en soda in het putje doen. En na een half uur heet water erin gieten.

Eventueel herhalen.
Het gaat niet om ontstoppen, maar om haren uit het putje te halen. TO zoekt iets om de haren te verwijderen, dat lukt niet met een ontstopper. Het is uberhaupt de vraag of TO daar de kracht voor heeft.

Ik blijf het apart vinden dat de WMO dat niet doet, het is normaal huishoudelijk werk. Eventueel kan TO voorzien in handschoenen.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
27-01-2021 14:08
Ik dacht ook al; ik heb hier toch een topic over gelezen vanuit de andere kant gezien?
Dat dacht ik ook al 😉
Alle reacties Link kopieren
God, god, god...dan heb je vanwege je handicap een schoonmaaker en die weigert dit te doen?
Ander topic heb ik ook gelezen. Als je dit bij gezonde mensen niet wil doen, okee, vind ik ook apart, maar als je bij iemand poetst die het simpelweg niet zelf kan, dan zoek aub een andere baan.

TO, waar woon je? Is er niemand die je kan helpen? Stel je vraag bij Het Rode Kruis. Hang een briefje in de supermarkt. Advertentie in plaatselijk sufferdje?
Maar als eerste een klacht bij de organisatie die de schoonmaker levert.
Mocht je bij mij in de buurt wonen, kom ik het bij je doen, geen enkel probleem.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
TO je opent wel vaker topics met dit soort hulpvragen, wordt het niet tijd dat je een vast aanspreekpunt gaat regelen die dit soort dingen voor je uit kan zoeken? Het bestaat niet dat zo iemand er niet is vanuit een wijkteam of maatschappelijke zorg of wat dan ook.
Niet het meest goedkope of milieuvriendelijke, maar HG heeft een vloeibare ontstopper voor haren (niet de gewone, maar echt voor haren in de douche). Ik heb ooit ergens gewoond waar het putje op geen enkele wijze open kon en dit was mijn redding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven