De klassieke wierook

22-02-2021 16:22 55 berichten
Welke is de klassieke wierrook?
Die je vroeger zeg maar bij vrienden brandde als je stiekem ging blowen :biggrin:
En die je overal in India ruikt?
Welke geur is dat?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Patchoully?
Musk kan ook
Alle reacties Link kopieren
Nag Champa
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-02-2021 16:24
Nag Champa
Ja, de blauwe.
Bijvoorveeld bij Xenos te koop.
Alle reacties Link kopieren
Sandalwood
Alle reacties Link kopieren
Ja, Nag Champa. Ik heb er zelfs een parfum van. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
22-02-2021 16:39
Ja, Nag Champa. Ik heb er zelfs een parfum van. Heerlijk.
Oh echt? Wat voor parfum? Hoe heet het?
Thanks!
Ik ga even online zoeken dan naar die Nag Champa!
Alle reacties Link kopieren
Nag Champa parfumolie, Satya Sai Baba
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 16:48
Thanks!
Ik ga even online zoeken dan naar die Nag Champa!
Deze moet je hebben.

Afbeelding

Er zijn ook kegeltjes. Vind ik persoonlijk fijner, geeft niet zoveel troep.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Uit laboratoriumtesten blijkt dat kankerverwekkende stoffen zoals benzeen, formaldehyde en naftaleen in wierook zijn verwerkt.
Blankepit schreef:
22-02-2021 17:45
Uit laboratoriumtesten blijkt dat kankerverwekkende stoffen zoals benzeen, formaldehyde en naftaleen in wierook zijn verwerkt.
Uit onderzoek blijkt ook dat je dood gaat.
Die kegeltjes ken ik helemaal niet!
Gaan die ook vanzelf uit?
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
22-02-2021 17:45
Uit laboratoriumtesten blijkt dat kankerverwekkende stoffen zoals benzeen, formaldehyde en naftaleen in wierook zijn verwerkt.
Niet bij alle wierook. Dit betreft vaak de goedkopere soorten uit China. De wierook van Green Tree of De Moeders Geuren bevatten geen giftige stoffen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
22-02-2021 18:28
Die kegeltjes ken ik helemaal niet!
Gaan die ook vanzelf uit?
Ja hoor, ik brand alleen maar kegeltjes. Geven inderdaad zoals iemand al zei minder troep.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
22-02-2021 20:05
Niet bij alle wierook. Dit betreft vaak de goedkopere soorten uit China. De wierook van Green Tree of De Moeders Geuren bevatten geen giftige stoffen.
Er komt fijnstof en koolstofmonoxide vrij bij de verbranding van wierook. Ook uit wierook waarin geen synthetische producten, oplosmiddelen of kleurstoffen zitten. Er is amper verschil tussen in huis roken en het in huis aansteken van wierook.

Maar er is wel meer slecht voor je en het ruikt wel lekker af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt inderdaad dat er fijnstof en koolmonoxide vrijkomt maar als het goed is steek je geen 10/20 wierookkegeltjes per dag aan en zorg je ervoor dat je je huis goed ventileert op het moment dat je brand.
Het branden van een wierook kegeltje is dan ook niet slechter dan het branden van een houtkachel of het deelnemen aan het verkeer (uitlaatgassen).
Maar inderdaad, als er gevoelig voor bent kan het klachten geven. Ik brand de wierook in een ruimte waar ik niet continu ben, de keuken. De geur verspreidt zich vanzelf door het huis en is dan niet overheersend.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 21:48
0.35% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Penelope_ schreef:
22-02-2021 17:53
Uit onderzoek blijkt ook dat je dood gaat.
En de keren dat ik in India was, was de wierook wel het láááátste waarvan ik bang was dat het mijn leven zou bekorten. Denk kamikaze-verkeer, dagenlange buikloop en veel, nee veeeeeeeel uitlaatgassen :hihi: Dan kan dat ene stokje of die kegel per week er wel bij. ;-D
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
22-02-2021 16:44
Oh echt? Wat voor parfum? Hoe heet het?

Hier ben ik ook nieuwgierig naar
Alle reacties Link kopieren
Penelope_ schreef:
22-02-2021 17:53
Uit onderzoek blijkt ook dat je dood gaat.
Uit een ander onderzoek is gebleken dat mensen die meer verjaardagen vieren langer leven.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
23-02-2021 07:39
Uit een ander onderzoek is gebleken dat mensen die meer verjaardagen vieren langer leven.
Bron??? ;)
Even een vraagje nog hè, hoe maak je zo'n kegel uit? Of zo'n stokje?
Als je gaat slapen of weggaat?
Volgens mij gaan ze vanzelf uit maar als je naar bed gaat wil je daar natuurlijk niet op wachten.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 07:58
Even een vraagje nog hè, hoe maak je zo'n kegel uit? Of zo'n stokje?
Als je gaat slapen of weggaat?
Volgens mij gaan ze vanzelf uit maar als je naar bed gaat wil je daar natuurlijk niet op wachten.
Niet, de kegeltje dan. Ik laat ze altijd op branden, ook als ik naar bed ga. Staat bij mij in een houder met deksel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
23-02-2021 07:59
Niet, de kegeltje dan. Ik laat ze altijd op branden, ook als ik naar bed ga. Staat bij mij in een houder met deksel.
Zo'n soort kistje?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
23-02-2021 07:39
Uit een ander onderzoek is gebleken dat mensen die meer verjaardagen vieren langer leven.
Maar als je een bepaald aantal hebt gehad, ga je ook vaker dood.
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 07:58
Even een vraagje nog hè, hoe maak je zo'n kegel uit? Of zo'n stokje?
Als je gaat slapen of weggaat?
Volgens mij gaan ze vanzelf uit maar als je naar bed gaat wil je daar natuurlijk niet op wachten.

Kegeltjes doe je niet zomaar uit, maar als je ze in een kommetje/doosje of zo hebt staan, kun je ze natuurlijk afsluiten. Vuur heeft immers zuurstof nodig.
Stokjes doe ik uit door even mijn vingers nat te maken en ze uit te 'knijpen'. Het is immers geen vlam. Alternatief, even onder kraan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven