De klassieke wierook

22-02-2021 16:22 55 berichten
Welke is de klassieke wierrook?
Die je vroeger zeg maar bij vrienden brandde als je stiekem ging blowen :biggrin:
En die je overal in India ruikt?
Welke geur is dat?

Bedankt!
dianaf schreef:
23-02-2021 08:24
Maar als je een bepaald aantal hebt gehad, ga je ook vaker dood.



Kegeltjes doe je niet zomaar uit, maar als je ze in een kommetje/doosje of zo hebt staan, kun je ze natuurlijk afsluiten. Vuur heeft immers zuurstof nodig.
Stokjes doe ik uit door even mijn vingers nat te maken en ze uit te 'knijpen'. Het is immers geen vlam. Alternatief, even onder kraan.
Hey oké, bedankt!
Kan je ze dan wel weer aansteken nadat je ze nat hebt gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 08:44
Hey oké, bedankt!
Kan je ze dan wel weer aansteken nadat je ze nat hebt gemaakt?
Ja hoor. Droogt super snel. Als ik het met mijn vingers doe, dan zijn je vingers nauwelijks echt nat. En onder de kraan is het met een drup eigenlijk al wel uit.
En anders droogt het wel als je er een aansteker/lucifer bij houdt. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bedankt Dianaf!
Alle reacties Link kopieren
Sommige geuren vind ik lekker, maar een heel stokje vind ik te heftig.
Ik heb van een aantal ook kortere stokjes. Ik denk half zo lang.

Ik heb een paar keer zoiets gekregen: Moeder's gouden geuren waaier Dit zijn korte stokjes.

Je hebt ook losse verpakkingen per geur: korte stokjes
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 07:58
Even een vraagje nog hè, hoe maak je zo'n kegel uit? Of zo'n stokje?
Als je gaat slapen of weggaat?
Volgens mij gaan ze vanzelf uit maar als je naar bed gaat wil je daar natuurlijk niet op wachten.
Die kegeltjes of stokjes branden toch maar hooguit een kwartier ofzo? Dan wacht je toch gewoon even tot het op is :)
Zo kort maar?!? Nee toch!
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 12:25
Zo kort maar?!? Nee toch!
https://www.spirituelekadoartikelen.nl/ ... -omgeving/

Bij deze staat ongeveer 20 minuten. En ik heb zelf ook van die kegeltjes, maar die branden ook zoiets. Kwartier tot hooguit 20 minuten. Vandaar dat ik over ben gestapt op geurkaarsen die ik uren aan kan laten.
Ow haha, dat wist ik echt niet!
Nou dan is het idd geen probleem om te wachten.
De geur blijft dan toch nog wel hangen?
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 08:13
Zo'n soort kistje?
Zoiets, maar dan van klei ofzo.

Afbeelding

Je kunt ook een stenen potpourri bakje gebruiken, die hebben ook vaak deksels met openingen.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Deze is trouwens multifunctioneel. Was mijn eerste houder. Bij deze geven de stokjes ook minder zooi en is ook geschikt voor kegeltjes. En je kunt stokjes opbergen in het vakje in de onderkant.

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/p/wierookhouder- ... oductTitle
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bedankt voor het meezoeken tickel! Zo'n langwerpige multifunctie is mss wel wat voor mij, kan ik ook nog eens stokjes doen.

Vinden jullie dat de geur lang blijft hangen nadat ze op/uit zijn?
Alle reacties Link kopieren
De geur blijft geen uren hangen vind ik. En daar hou ik juist wel van. Vandaar dus dat ik andere dingen brand tegenwoordig. Wierook ruik ik vooral als het brand en daarna vervliegt het snel.
Irregular_Choice schreef:
23-02-2021 15:11
De geur blijft geen uren hangen vind ik. En daar hou ik juist wel van. Vandaar dus dat ik andere dingen brand tegenwoordig. Wierook ruik ik vooral als het brand en daarna vervliegt het snel.
Kaarsen vind ik een beetje tricky vanwege mijn huisdieren.
Anders zou ik zeker ook kaarsen proberen.
anoniem_402809 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 15:16
5.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
22-02-2021 17:00
Nag Champa parfumolie, Satya Sai Baba
Thanks
Alle reacties Link kopieren
Die kegeltjes vind ik niet lekker, ik heb z’on backflow wierook brander en daar moeten die kegeltjes in.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 15:05
Bedankt voor het meezoeken tickel! Zo'n langwerpige multifunctie is mss wel wat voor mij, kan ik ook nog eens stokjes doen.

Vinden jullie dat de geur lang blijft hangen nadat ze op/uit zijn?
Ik vind dat die wierook van Moeders Geuren best aardig lang blijft hangen. Maar misschien verschilt het per merk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 15:15
Kaarsen vind ik een beetje tricky vanwege mijn huisdieren.
Anders zou ik zeker ook kaarsen proberen.
Ik heb niet alleen kaarsen, maar ook een elektrische brander.

Afbeelding

Je zet er een potje met wax in, timer aan en hij geeft geur af. Ik heb een stuk of 20 potjes met verschillende geuren en wissel steeds af. Voordeel vind ik dat het veilig is, snel geur af geeft en je kan hem ook voor even kort aan doen. Kaarsen moeten al snel minimaal 4 uur branden hier en die tijd heb ik niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 15:05
Bedankt voor het meezoeken tickel! Zo'n langwerpige multifunctie is mss wel wat voor mij, kan ik ook nog eens stokjes doen.

Vinden jullie dat de geur lang blijft hangen nadat ze op/uit zijn?

De wierook van Green Tree ruik ik echt wel de hele dag en vaak ook nog de volgende. Ik heb een aantal favo geuren daarvan: Buddhist Tantra, Patchouli, Mother Earth en Spiritual Yoga.

En dit (gekopieerd van website) vind ik ook heel fijn aan deze wierook.

Deze wierook is kenmerkend om zijn handgerolde masala kwaliteit, er zijn geen toxische bestanden toegevoegd. Er zijn geen kinderhanden (kinderarbeid) aan te pas gekomen, Geen dierlijke toevoegingen. Deze wierook heeft enkel en alleen natuurlijke toevoegingen.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 17:55
26.85% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
23-02-2021 17:00
Ik vind dat die wierook van Moeders Geuren best aardig lang blijft hangen. Maar misschien verschilt het per merk.
Het kan ook zijn dat mijn neus niet meer zo goed is qua geuren oppikken :mrgreen: ik heb echt bijna dagelijks iets van kaarsen, waxmelts, lampe Berger of wierook aan. Dus kan best dat ik het niet meer zo lang ruik dan een ander die het minder vaak aan heeft :)
Hendrikje106 schreef:
23-02-2021 17:51


Deze wierook is kenmerkend om zijn handgerolde masala kwaliteit, er zijn geen toxische bestanden toegevoegd. Er zijn geen kinderhanden (kinderarbeid) aan te pas gekomen, Geen dierlijke toevoegingen. Deze wierook heeft enkel en alleen natuurlijke toevoegingen.
Die zijn wel goed bezig dan ja! Vind ik ook belangrijk idd.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
23-02-2021 18:12
Die zijn wel goed bezig dan ja! Vind ik ook belangrijk idd.
Ze hebben uiteraard ook de klassieke Nag Champa wierook die jij zocht!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
23-02-2021 19:32
Ze hebben uiteraard ook de klassieke Nag Champa wierook die jij zocht!
Ga ik 'm daar kopen! Thnx!
Jaaaa ik he het binnen, zoooo blij mee! Wat ruikt het weer heerlijk naar 'vroeger' en wat is het sowieso een lekkere geur!
Check deze site!!

https://www.nagchampa.nl/
Ow, niks is leverbaar, wat dom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven