Telefonische spam

22-02-2021 22:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word nu sinds een aantal dagen meermaals per dag gebeld door een 010 nummer.
(Mag ik dat nummer hier vermelden?)
Mijn telefoon geeft aan dat het spam is dus ik neem niet op. Als ik google lees ik dat veel meer mensen hetzelfde ervaren met dit nummer. Als mensen toch opnemen wordt na enkele seconden opgehangen. Wat ook gek is is dat meerdere mensen zeggen dat er precies 4 uur tussen zit. Dat is bij mij ook 1x het geval geweest, maar ook 1x op 2 minuten na 4 uur er tussen. Het lijkt er dus op dat er niet handmatig gebeld wordt?
Wat is het doel van dit soort telefoontjes? Blijkbaar willen ze je niet oplichten want ze hangen op.
Alle reacties Link kopieren
Treiteren? Ik word ook wel veel gebeld, vooral door anonieme nummers. Irritant, want die kun je niet blokkeren. Meestal neem ik op en laat ik ze lekker babbelen tot ze ophangen.
Ik werd vandaag vier keer door een +44 nummer gebeld. Ik neem nooit op en blokkeer ze direct (het waren vandaag dan ook twee verschillende, na twee keer bellen heb ik ze geblokkeerd), als ze vaker vanaf dat nummer bellen helpt blokkeren wel. Tenzij ze je voicemail inspreken, dan moet je die uit gaan zetten. Een geblokkeerd nummer krijgt helaas wel gewoon je voicemail.

Het zijn wellicht oplichters die willen dat je ze terugbelt, daarom hangen ze op. Maar dat kan jou dan veel kosten als je terugbelt.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
22-02-2021 22:01
Treiteren? Ik word ook wel veel gebeld, vooral door anonieme nummers. Irritant, want die kun je niet blokkeren. Meestal neem ik op en laat ik ze lekker babbelen tot ze ophangen.
Ik vind alleen al opnemen al een risico eerlijk gezegd. Geen idee wat ze dan kunnen, maar het voelt het veiligst om niet op te nemen... Maar misschien heb jij gelijk en moet ik dat eens doen.
Tenzij iemand mij hierna komt zeggen dat ik dat dus échte niet moet doen :lol:
Ik google vreemde nummers altijd, en als het spam blijkt te zijn gelijk blokkeren. Sommige spammers zijn hardnekkig die proberen het later gewoon met een ander nummer.
Redballoon schreef:
22-02-2021 22:11
Ik vind alleen al opnemen al een risico eerlijk gezegd. Geen idee wat ze dan kunnen, maar het voelt het veiligst om niet op te nemen... Maar misschien heb jij gelijk en moet ik dat eens doen.
Tenzij iemand mij hierna komt zeggen dat ik dat dus échte niet moet doen :lol:
Ik heb een keer opgenomen en fuck off gezegd en opgehangen, daarna niet meer gebeld :-D
Alle reacties Link kopieren
kittyfantastico schreef:
22-02-2021 22:06
Ik werd vandaag vier keer door een +44 nummer gebeld. Ik neem nooit op en blokkeer ze direct (het waren vandaag dan ook twee verschillende, na twee keer bellen heb ik ze geblokkeerd), als ze vaker vanaf dat nummer bellen helpt blokkeren wel. Tenzij ze je voicemail inspreken, dan moet je die uit gaan zetten. Een geblokkeerd nummer krijgt helaas wel gewoon je voicemail.

Het zijn wellicht oplichters die willen dat je ze terugbelt, daarom hangen ze op. Maar dat kan jou dan veel kosten als je terugbelt.
Oja, die 44 heb ik ook regelmatig! Vervelend he! Bij een buitenlands nummer neem ik sowieso niet op inderdaad. Dan is het vrijwel altijd een oplichter. Maar dit was dus een Nederlands nummer.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
22-02-2021 22:11
Ik google vreemde nummers altijd, en als het spam blijkt te zijn gelijk blokkeren. Sommige spammers zijn hardnekkig die proberen het later gewoon met een ander nummer.
Ja heb ik ook gedaan, iedereen meldt dus dat het spam is. Maar hoe dan? Wat is het doel? Dat vraag ik me af.
Alle reacties Link kopieren
Wel opnemen hoor! Het kan zo maar belangrijk zijn! Zo had ik vandaag microsoft aan de lijn die me belden om te zeggen dat er een probleem was met mijn account. Ze hebben me heel fijn geholpen en nu is alles weer in orde.

Bill Gates was de naam van de bellen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Anonieme bellers neem ik wel altijd op, want dat kan ook een ziekenhuis zijn, die bellen meestal anoniem.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
22-02-2021 22:12
Ik heb een keer opgenomen en fuck off gezegd en opgehangen, daarna niet meer gebeld :-D
Keihard op een fluitje blazen (als je zeker weet dat het spam is, natuurlijk!) is ook erg leuk.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
22-02-2021 22:18
Keihard op een fluitje blazen (als je zeker weet dat het spam is, natuurlijk!) is ook erg leuk.
Oh ja dat komt ook lekker aan in de ander zijn oor :-D
viennas schreef:
22-02-2021 22:15
Wel opnemen hoor! Het kan zo maar belangrijk zijn! Zo had ik vandaag microsoft aan de lijn die me belden om te zeggen dat er een probleem was met mijn account. Ze hebben me heel fijn geholpen en nu is alles weer in orde.

Bill Gates was de naam van de bellen geloof ik.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Yolo666,ga ik voortaan ook doen googlen goede tip.

Ik word geregeld gebeld door Microsoft wat lastig is ik zeg dan ook iets van fuck oid.
Tijd om ze te blokken.

Energiemaatschappijen bellen niet meer sinds ik gezegd heb dat ik onder bewind sta,was een tip die ik ergens las.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
22-02-2021 22:15
Wel opnemen hoor! Het kan zo maar belangrijk zijn! Zo had ik vandaag microsoft aan de lijn die me belden om te zeggen dat er een probleem was met mijn account. Ze hebben me heel fijn geholpen en nu is alles weer in orde.

Bill Gates was de naam van de bellen geloof ik.
Wat een lieverd zeg, diegene die wist dat jij een probleem had en jou daar vanaf heeft geholpen! Ik zou zo iemand zonder aarzelen mijn creditcard gegevens geven.
Ik werd laatst twee keer gebeld door een nummer dat uit Sri Lanka zou komen, meer mensen gehad?
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
22-02-2021 22:11
Ik google vreemde nummers altijd, en als het spam blijkt te zijn gelijk blokkeren. Sommige spammers zijn hardnekkig die proberen het later gewoon met een ander nummer.
Dit. Ik word echt heel vaak gebeld door dit soort nummers en neem nooit op. Blokkeren die hap.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze bellen mij de laatste tijd ook regelmatig. Zo jammer dat die lui altijd alleen maar Engels spreken, daar versta ik natuurlijk geen bal van. :lol:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
22-02-2021 22:11
Ik vind alleen al opnemen al een risico eerlijk gezegd. Geen idee wat ze dan kunnen, maar het voelt het veiligst om niet op te nemen... Maar misschien heb jij gelijk en moet ik dat eens doen.
Tenzij iemand mij hierna komt zeggen dat ik dat dus échte niet moet doen :lol:
Er is werkelijk geen reden om niet op te nemen. Wat zou iemand die belt kunnen doen? Als ze iets willen verkopen aan je gewoon nee zeggen en ophangen.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
22-02-2021 22:18
Keihard op een fluitje blazen (als je zeker weet dat het spam is, natuurlijk!) is ook erg leuk.
En best wel kinderachtig. De meeste mensen die bij zo'n call center werken doen het ook alleen maar omdat ze geld voor hun gezin of studie moeten verdienen. En die zou jij dan blijvende gehoorschade willen geven door een "ludieke" actie. Hun opdrachtgevers heb je er niet mee. Die nemen gewoon weer iemand anders aan die geld moet verdienen.
010? Heb je het afgelopen jaar een (tijdelijk of gratis) krantenabonnement gehad?
Of een donatie gedaan?

Grote kans dat je dan door hen gebeld wordt. Met een mooie aanbieding of zo.
Dit soort bedrijven bellen tegenwoordig niet meer met een anoniem nummer, omdat dan niemand opneemt. Je provider benoemt het vaak als "spam", wat eigenlijk niet klopt. Ja, het is reclame, maar wel gericht want je bent klant geweest.
Oplossing: bel me niet en recht van verzet.

Opnemen kan echt geen kwaad. Ze kunnen niet opeens je rekening plunderen of zo. Zolang je geen gegevens doorgeeft of terugbelt, is het hooguit irritant. Zelfs bij de Microsoft spammers.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
22-02-2021 22:59
010? Heb je het afgelopen jaar een (tijdelijk of gratis) krantenabonnement gehad?
Of een donatie gedaan?

Grote kans dat je dan door hen gebeld wordt. Met een mooie aanbieding of zo.
Dit soort bedrijven bellen tegenwoordig niet meer met een anoniem nummer, omdat dan niemand opneemt. Je provider benoemt het vaak als "spam", wat eigenlijk niet klopt. Ja, het is reclame, maar wel gericht want je bent klant geweest.
Oplossing: bel me niet en recht van verzet.

Opnemen kan echt geen kwaad. Ze kunnen niet opeens je rekening plunderen of zo. Zolang je geen gegevens doorgeeft of terugbelt, is het hooguit irritant. Zelfs bij de Microsoft spammers.
Ja ik ga toch eens een keer opnemen inderdaad... Hier op deze site staan alle ervaringen met dat nummer.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31103003165
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
22-02-2021 22:59
En best wel kinderachtig. De meeste mensen die bij zo'n call center werken doen het ook alleen maar omdat ze geld voor hun gezin of studie moeten verdienen. En die zou jij dan blijvende gehoorschade willen geven door een "ludieke" actie. Hun opdrachtgevers heb je er niet mee. Die nemen gewoon weer iemand anders aan die geld moet verdienen.
Ik vraag ze daarom altijd vriendelijk of hun moeder weet dat ze een dief zijn.
Geeft wel variatie in het gebrekkige Engelstalige vocabulaire.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-02-2021 23:12
Ik vraag ze daarom altijd vriendelijk of hun moeder weet dat ze een dief zijn.
Geeft wel variatie in het gebrekkige Engelstalige vocabulaire.
Dikke kans dat het hier (bij to) gewoon gaat om een beller van het AD die je een proefabonnement probeert te verkopen. Hoezo ben je dan een dief?
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
22-02-2021 22:40
Ik werd laatst twee keer gebeld door een nummer dat uit Sri Lanka zou komen, meer mensen gehad?
Ik heb de laatste tijd nogal vaak Marokko of Congo-Brazaville aan de lijn hangen.

En man wordt de laatste tijd nogal vaak uit Engeland bestookt.


Op onze vaste lijn kunnen we geen nummers en landnummers kijken.
Al die Windows-telefoontjes op onze vaste lijn klinken inderdaad nogal Aziatisch-Engels dus Sri Lanka zou kunnen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven