Nieuw bed dat slecht ligt; retour?

23-02-2021 11:28 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik eindelijk een nieuwe boxspring (140 breed) geleverd gekregen voor puberdochter, kom ik er na 1 nacht achter dat het matras ronduit slecht ligt. Voelt als soort plank met een topper erop. Zucht. Wel 500 euro voor betaald. Dochter vindt het 'prima' liggen. Maar ja, over een paar jaar is zij ook groter en dan voelt ze waarschijnlijk ook wel dat dat niet goed is voor haar rug. Wat zeggen jullie: retour of houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van team houden. Dochter ligt er goed op, dan is het toch prima? Jij hoeft er niet op te slapen. Voor 500 euro kun je ook niet alles verwachten tenslotte. Je kunt het beter houden, en als ze het over een paar jaar toch niet meer prettig vind, wat ook kan als jij het nu wel een goed matras vind, kun je altijd nog een nieuw matras kopen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
niks persoonlijker dan een bed. dat jij het niet fijn vindt en zij wel zegt genoeg. zij moet erop slapen toch?
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Je moet altijd even wennen aan een nieuw bed, 1 nacht is niet genoeg.

Daarbij heeft niet iedereen dezelfde voorkeuren. Als dochter er op moet slapen en het lekker vindt liggen, is het toch prima?
Dat jij het niet fijn vindt, maakt niet uit, jij hebt je eigen bed :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook houden. Dochter ligt er prima in en daar gaat het om. En 500 euro is nou ook weer niet zo'n smak geld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe kom jij er ineens achter dat het een plank is met een topper, als zij het wel prima vindt?
Alle reacties Link kopieren
Een volledig bed voor 500 euro is niet duur dus dan kun je je afvragen wat voor kwaliteit het is.
Maar dochter vindt hem prima liggen, dan is het toch goed? Iedereen ervaart dat anders en zij moet erop liggen. En het kan idd dat ze het over een paar jaar niet meer fijn vindt liggen, maar dat is met elk bed/matras zo. Soms ontstaat er een kuil ofzo. Nou dan kijk je tegen die tijd verder.
Alle reacties Link kopieren
Dochter moet er toch op liggen? Houden dus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de reacties waarin gezegd wordt dat je voor 500 euro niet alles kunt verwachten. Ik heb zelf al jaren een IKEA ledikant met IKEA matrassen van ver onder de 500 euro en het ligt beter dan menig duur bed.
Retourneren en een bed met losse bedbodem en matras kopen.
Kan je/ze zelf bepalen wat goed ligt en is ook nog voor een redelijk bedrag om te wisselen/combineren.
Goede bedbodems heb je voor een prikkie en goede matrassen voor 100 euro.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 11:50
18.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ook voor team houden. Dochter slaapt er prima op.

Voor 500 euro kun je niet de wereld verwachten. Eventueel kun je na een aantal jaar nog eens kijken voor alleen een nieuw matras.
Alle reacties Link kopieren
Houden! Iedereen heeft andere voorkeuren qua matras, ik lig ook graag op een wat harder matras. Kan ook te maken hebben met of je dochter een buikslaper is of niet. Iedereen slaapt anders!
Alle reacties Link kopieren
Veel van jullie zijn voor houden.. dank voor jullie reacties.. Ik slaap er nog 1 nachtje over :-)
Sowieso is een nieuw bed / matras altijd een kwestie van wennen.
Toen wij onze Tempur matrassen kregen was dat ook enorm wennen. Even volgehouden, nu prima!

De lol van een boxspring begrijp ik sowieso niet, maar dat is ook heel persoonlijk.
.n.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:49
97.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Houden. A. Een bed moet je minimaal 30 nachten 'inslapen'.
B. In mijn studentijd sliep ik 4jr prima op mijn slaapbank. Daarna werd hij eeb logeerbed in mijn nieuwe huis. Toen ik er keer op plofte schrok ik me een aap, dat ik dáár zolang op had kunnen slapen! Als je nog jong bent is een goed matras nog veel minder belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Zat de matras / topper vacuüm verpakt? Dan heeft het een paar dagen tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet in het bed van je dochter gaan liggen. Slapen is persoonlijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh? Je dochter vindt het prima liggen en jij niet dus dan overweeg je het te retourneren? Als je schoenen bestelt voor dochter en zij vindt ze prima zitten maar jij niet, dan stuur je ze toch ook niet terug?

Houden dus.
ca726647543 schreef:
23-02-2021 11:49
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd over de reacties waarin gezegd wordt dat je voor 500 euro niet alles kunt verwachten. Ik heb zelf al jaren een IKEA ledikant met IKEA matrassen van ver onder de 500 euro en het ligt beter dan menig duur bed.
Hoe lang heb je die al?

De matrassen van de IKEA zijn op zich prima, maar echt maar voor een paar jaar.

Ik zou hem wel retour doen of een goed dekmatras erop kopen.

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad toen zoon 9 was. Toen het hele ding gehouden en er een goed dekmatras op gekocht.

Nu net een maand geleden een goed matras gekocht. Je spendeert zoveel uur per dag op je bed, dan moet het gewoon goed liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het terug sturen.... Als ik iets koop wil ik tevreden zijn.... En ja, ik slaap al 10 jaar op mijn heerlijke Ikea matras....Na de lockdown komt er een nieuwe!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me het belangrijkste dat je dochter er lekker op slaapt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Wie moet er op het bed slapen? Jij of je dochter?

Wanneer je dochter prima ligt, dan zou ik het bed gewoon houden. Sommige mensen slapen liever op hele harde matrassen terwijl andere mensen beter slapen op een zacht matras.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
23-02-2021 12:48
Ik zou het terug sturen.... Als ik iets koop wil ik tevreden zijn.... En ja, ik slaap al 10 jaar op mijn heerlijke Ikea matras....Na de lockdown komt er een nieuwe!

Dochter die er op slaapt IS tevreden. En wat als TO het matras terugstuurt en een nieuwe besteld. TO slaapt er dan wel lekker op, maar dochter (voor wie het bed is) niét. Dan heeft dochter pech?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
23-02-2021 12:35
Huh? Je dochter vindt het prima liggen en jij niet dus dan overweeg je het te retourneren? Als je schoenen bestelt voor dochter en zij vindt ze prima zitten maar jij niet, dan stuur je ze toch ook niet terug?

Houden dus.
Dit inderdaad. Smaken verschillen, sommige mensen vinden een hard matras juist lekker liggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven