Dringend studio of kamer in vrouwenwoning

23-02-2021 15:00 87 berichten
Wegens een onveilige situatie (poging tot mishandeling en huisbaas die mij als schuldige aanwijst omdat ik klaagde) wil ik dringend uit mijn kamer. Ik heb al op kamernet gereageerd maar krijg ook veel woningen die gemeubileerd zijn, ik heb veel eigen spullen die ik mee wil nemen en wil best extra betalen hiervoor. Vrouwenwoning of studio. Budget 750 pm. Nu met nodige spullen bij moeder en reageer overal op. Ben er echt even doorheen.

Wie weet iets? Andere site? Een plekje? Geen mannen meer aub.
anoniem_6468fc9224fc6 wijzigde dit bericht op 24-02-2021 04:43
4.30% gewijzigd
Huisgenoot bleek van ons te stelen en is betrapt door mij. Dat is de achtergrond. Huisbaas gelooft hem en niet mij.
Alle reacties Link kopieren
Een kamer in Adam met fijne huisgenote voor 600 een optie? Pm dan ajb
Wat is een vrouwenstudio?


En tijdelijk bij je ouders of familie of vrienden gaan zitten? En goed zoeken?
Er zijn echt amper kamers of studio's vrij, zeker niet betaalbare.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het verstandig is om bij je moeder te blijven totdat je je realiseert dat er geen enkele reden is om te denken dat je in een vrouwenhuis geen ellende kan zijn of zal ontstaan. Zelfs agressie kan daar optreden. Dus even afkoelen, landen en je realiseren dat je op zoek moet naar een fijne plek en veilige plek, maar dat niet afhankelijk is van het geslacht van je huisgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je het hebt over een onveilige situatie en mishandeling: heb je al contact opgenomen met bijvoorbeeld je huisarts of een organisatie zoals blijfgroep.nl ? Voor bijvoorbeeld (tijdelijke) crisisopvang en vooral hulp hierbij.
Overigens kan je je spullen natuurlijk ook tijdelijk ergens bewaren in een (betaalde) opslagruimte als dat het probleem is. Zeker als je daarmee even een paar maanden de tijd hebt om een kamer te zoeken die je echt wilt.
masatu schreef:
23-02-2021 15:13
Gezien je het hebt over een onveilige situatie en mishandeling: heb je al contact opgenomen met bijvoorbeeld je huisarts of een organisatie zoals blijfgroep.nl ? Voor bijvoorbeeld (tijdelijke) crisisopvang en vooral hulp hierbij.
Overigens kan je je spullen natuurlijk ook tijdelijk ergens bewaren in een (betaalde) opslagruimte als dat het probleem is. Zeker als je daarmee even een paar maanden de tijd hebt om een kamer te zoeken die je echt wilt.
Hoeveel kost zoiets pm en wat is een legitiem bedrijf?
masatu schreef:
23-02-2021 15:13
Gezien je het hebt over een onveilige situatie en mishandeling: heb je al contact opgenomen met bijvoorbeeld je huisarts of een organisatie zoals blijfgroep.nl ? Voor bijvoorbeeld (tijdelijke) crisisopvang en vooral hulp hierbij.
Overigens kan je je spullen natuurlijk ook tijdelijk ergens bewaren in een (betaalde) opslagruimte als dat het probleem is. Zeker als je daarmee even een paar maanden de tijd hebt om een kamer te zoeken die je echt wilt.
Huh? Dat soort instanties zijn niet voor dit soort situaties.
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:11
Wat is een vrouwenstudio?


En tijdelijk bij je ouders of familie of vrienden gaan zitten? En goed zoeken?
Er zijn echt amper kamers of studio's vrij, zeker niet betaalbare.
Een woning met alleen vrouwen. Deze kamer vond ik binnen een dag, ik vind het niet erg om te delen zolang men schoon en rustig is en ik mijn knsagdier mee kan nemen.
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:18
Huh? Dat soort instanties zijn niet voor dit soort situaties.
Klopt, ik kan veilig naar mijn moeder maar langer dan een maand en we worden beiden gek. Dus opslag hoor ik graag meer over.
aikidoka schreef:
23-02-2021 15:11
Ik denk dat het verstandig is om bij je moeder te blijven totdat je je realiseert dat er geen enkele reden is om te denken dat je in een vrouwenhuis geen ellende kan zijn of zal ontstaan. Zelfs agressie kan daar optreden. Dus even afkoelen, landen en je realiseren dat je op zoek moet naar een fijne plek en veilige plek, maar dat niet afhankelijk is van het geslacht van je huisgenoten.
Ik kan een vrouw aan, geen man van 2m.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 18:47
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
23-02-2021 15:11
Ik denk dat het verstandig is om bij je moeder te blijven totdat je je realiseert dat er geen enkele reden is om te denken dat je in een vrouwenhuis geen ellende kan zijn of zal ontstaan. Zelfs agressie kan daar optreden. Dus even afkoelen, landen en je realiseren dat je op zoek moet naar een fijne plek en veilige plek, maar dat niet afhankelijk is van het geslacht van je huisgenoten.
Makkelijk gezegd in theorie, en zo dacht ik ook toen ik nog vrolijke en gezellige huisgenoten had, maar als blijkt dat een huisgenoot gewelddadig of gestoord is dan voel je je toch een stuk veiliger in hetzelfde huis als dat een vrouw is.

Die zou je als vrouw bij een confrontatie namelijk nog wel van je af kunnen werken, terwijl je dat bij een man helemaal niet zo makkelijk (of gewoon niet) voor elkaar krijgt. Dan ben je voor jouw veiligheid dus volledig afhankelijk van diens geestelijke gesteldheid. Ik heb ruim een maand in die situatie gezeten en dan leef je niet lekker hoor :-|
konwalia wijzigde dit bericht op 23-02-2021 15:23
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
23-02-2021 15:16
Hoeveel kost zoiets pm en wat is een legitiem bedrijf?
Kijk bijvoorbeeld op de sites van shurgard of allsafe voor prijzen. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel spullen je op wilt slaan, maar ik zou zeggen tussen de 50 en 100 euro per maand?
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
23-02-2021 15:20
Ik kan een vrouw aan, geen man van 2m.

Laat dat gender eens los. Ik geloof er namelijk geen klap van dat jij Jorina Baars aan zou kunnen bijvoorbeeld, maar wel dat er mannen zijn die je het huis uitblaast.
Black_Phillip schreef:
23-02-2021 15:19
Klopt, ik kan veilig naar mijn moeder maar langer dan een maand en we worden beiden gek. Dus opslag hoor ik graag meer over.
Dat kan je gewoon googlen toch?

Opslag en de woonplaats van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
23-02-2021 15:22
Nope.
Ik (vrouw) heb samengewoond met een vrouw,
die heel nare dingen deed.

Veiligheid zit niet in geslacht m/v.
Inderdaad. Maar je hebt zelfs al een leuk aanbod hier zag ik, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bedrijven die een verhuiscontainer voor je deur zetten (bijv. box it up), die vul je en dan slaan zij deze container op in een opslagruimte. Dan heb je geen eigen vervoer nodig. Even google aanslingeren.

Als je wel eigen vervoer hebt zijn er overal opslagruimtes te huur. Shurgard en Boxx zijn hier grote spelers.
Black_Phillip schreef:
23-02-2021 15:19
Dus opslag hoor ik graag meer over.
Google is your friend. Dit kan echt niemand voor je uitzoeken, want het hangt samen met hoeveel spullen je moet opslaan. Moet je echt zelf mee aan de slag.

Shurgard, Allsafe, Boxx... en zo zijn er nog veel meer aanbieders. Sommigen helpen met vervoer (tegen betaling) anderen niet. Check de verzekeringen die zo'n bedrijf heeft en ga een keertje kijken. Hier in de buurt zitten er vrij veel, maar bij sommigen lopen wat discutabele types rond en worden er wel eens criminele zaken aangetroffen. Die kans is aanzienlijk kleiner bij een grotere partij zoals ik hierboven noem.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
23-02-2021 15:18
Huh? Dat soort instanties zijn niet voor dit soort situaties.
Het was mij uit het verhaal niet helemaal duidelijk of er nu acuut een probleem is (bedreiging, mishandeling), of dat er wel een "noodopvang" is. Nu lees ik dat deze er inderdaad is, bij moeder. In dat geval zal je inderdaad niet echt aanspraak op crisisopvang kunnen maken. Vragen om hulp, bij bijv. huisarts of reeds bekende hulp - ik zie in een ander topic dat er al iets speelt met een therapeute en mogelijke instelling - kan volgens mij sowieso nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Isabella98765 schreef:
23-02-2021 15:11
Een kamer in Adam met fijne huisgenote voor 600 een optie? Pm dan ajb
Ik zou eerst even loepen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-02-2021 15:41
Ik zou eerst even loepen.
Dit.
Je zou een nonnenklooster kunnen overwegen. Alleen maar vrouwen.
masatu schreef:
23-02-2021 15:23
Kijk bijvoorbeeld op de sites van shurgard of allsafe voor prijzen. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel spullen je op wilt slaan, maar ik zou zeggen tussen de 50 en 100 euro per maand?
Dat is een schijntje goddank, ik zal kijken. Voor nu heel hard zoeken.
Loepen omdat ik autisme heb? Jullie zijn niet lekker.

Bedankt voor de opslagtips. Zijn 2 kasten en burrau en een bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven