Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
catharina1000 schreef:
02-03-2021 14:04
Hallo tuinierders! Ik had een heel verhaal geschreven, maar ik zie dat het niet geplaatst is. Nog maar een keer: ik ben pas verhuisd en naar een huis met een tegeltuin. Ik wil beetje voor beetje tegels weghalen en planten en struiken neerzetten. Omdat ik geen idee heb wat mooi is, heb ik het mezelf makkelijk gemaakt en heb borderpakketten besteld. Heel leuk! Het bloeit op wisselende tijden. Nu heb ik er tegels uitgehaald en ben ik het zand aan het weggraven. Daaronder ligt worteldoek. Moet ik dat weghalen? Dat gaat nogal lastig. Een vriendin zegt dat ik er ook gaten in kan maken en dat de wortels van de planten dan hun weg wel vinden. Wat denken jullie?
ja hoor dat kan prima!

En welkom hier
Alle reacties Link kopieren
Welkom Catharina. Het nadeel van worteldoek vind ik dat het zo rafelt. Je blijft dan keer op keer lange plastic slierten tegenkomen waar diertjes in vast kunnen komen te zitten. Misschien is dat wel minder als het diep ligt, geen idee. Onkruid houdt het sowieso niet tegen als het diep ligt, dus een functie heeft het niet echt. Zelf zou ik het weghalen omdat ik het idee van plastic in mijn bodem niet prettig vind (ik zie allemaal gefrustreerde wurmen voor me :mrgreen: ).

Bedoel je met 'zand' dat gele zand waar je bestrating in ligt? Dan kan toch niet meer dan een cm of 5 zijn? Of ligt het dieper?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
02-03-2021 16:48
Beetje rustig ja, het friezt vannacht al weer
Nou idd :O ik had gauw wat planten in de schuur gezet.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Friez doe je rustig aan vannacht of moet ik mn oleander en kumquat inpakken? :mrgreen:
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
02-03-2021 19:18
Friez doe je rustig aan vannacht of moet ik mn oleander en kumquat inpakken? :mrgreen:
ik lig al bijna te slapen op de bank, dus het kan nog alle kanten op :D
Alle reacties Link kopieren
Prima, ik lig ook op de bank onder n dekentje en was niet van plan om er het komende uur af te komen.

Nog ff werken vannacht en morgen middag alle groene containers in de buurt afvullen met buxus :hyper:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig in bad :high5: zodat mijn stijve spieren weer soepel worden na een paar uurtjes opruimen en snoeien in de tuin vanmiddag.
Kom er voorlopig ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk duet.
Ik ben onder de warmte douche gaan staan.
Ben ook bijna de hele middag in de tuin bezig geweest
Blad en takken weg harken.
Onze tuin was een bos voordat wij er in kwamen
Woningbouw heeft alle bomen er uit gehaald
Degen die er voor ons in zat, was een beetje een apparte man en liet de hele tuin overwoekeren
De klimop zat rond het achterraam en in de dakgoot
Nu is alles kaal en kunnen wij de boel op orde brengen
Ben nu vooral bezig met een deel van de tuin, waar we moestuin willen maken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
https://twitter.com/onderhoudsarmoe/sta ... 56800?s=21

Even huilen. Er is echt zoveel mogelijk met deze plek. Waarom nou dit? Misschien om als plaatje te dienen in het volgen TTTT-deel?
Alle reacties Link kopieren
Floras schreef:
03-03-2021 22:23
https://twitter.com/onderhoudsarmoe/sta ... 56800?s=21

Even huilen. Er is echt zoveel mogelijk met deze plek. Waarom nou dit? Misschien om als plaatje te dienen in het volgen TTTT-deel?
Ik rij dagelijks langs precies zo’n ‘tuin’. Het was vorig jaar nog een prachtig bos.. nu een kaal ellendig plein met enorm veel schutting eromheen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Floras schreef:
03-03-2021 22:23
https://twitter.com/onderhoudsarmoe/sta ... 56800?s=21

Even huilen. Er is echt zoveel mogelijk met deze plek. Waarom nou dit? Misschien om als plaatje te dienen in het volgen TTTT-deel?
De reacties bij dit bericht zijn wel aardig eensgezind en zouden in dit topic niet misstaan. Dat geeft hoop. :)

Een van de reacties: Exercitieterrein
https://twitter.com/i/status/1367023783375233025
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wordt het niet tijd voor een TegenTegelTuinenpartij? Kan misschien nog net voor de verkiezingen. :P Wie ontwerpt even een poster?
Ik vind hier dingen van.
oh wat een luchtplaats zeg, vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
03-03-2021 22:56
Wordt het niet tijd voor een TegenTegelTuinenpartij? Kan misschien nog net voor de verkiezingen. :P Wie ontwerpt even een poster?
:rofl: das concurrentie voor de dierenpartij :proud:
Voor iedereen een groene tuin
Wat een horror die tuin :(
Vrienden van ons hebben recent een huis gekocht, en gaan dus ook al het groen weghalen en zo'n ellende neerleggen. Zo zonde! Misschien moet ik onze vriendschap maar eens heroverwegen haha.
Alle reacties Link kopieren
Floras schreef:
03-03-2021 22:23
https://twitter.com/onderhoudsarmoe/sta ... 56800?s=21

Even huilen. Er is echt zoveel mogelijk met deze plek. Waarom nou dit? Misschien om als plaatje te dienen in het volgen TTTT-deel?
Dat hele account heeft wel pareltjes staan. Mijn hemel zeg.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
04-03-2021 07:21
Dat hele account heeft wel pareltjes staan. Mijn hemel zeg.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Het account is grappig en vooral dat er af en toe mensen reageren die niet snappen dat het ludieke kritiek is op dit soort tuinen. Het account heette eerst “onderhoudsarmoe”. De naam van het account wordt steeds aangepast aan de actualiteit (nu dus verkiezingen).
Wat de politiek betreft is het goed dat er steeds meer aandacht lijkt te zijn voor klimaat en CO2 uitstoot. Ik mis nog de aandacht voor biodiversiteit. Ik heb het idee dat er alleen maar meer bomen worden gekapt (ik volg ook wat bomenaccounts op Twitter). Dan weer langs provinciale wegen, want er kan een auto tegenaan botsen (je kunt ook snelheid verlagen), dan weer op dijken, want ineens zijn bomen op de dijk gevaarlijk. Het is maar de vraag hoeveel er wordt herplant en de sprietjes die worden geplant zijn natuurlijk pas over vele jaren een daadwerkelijke vervanging van wat er is weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren fan van tuinarchitect Carolien Barkman :heart:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de Lidl wat bollen gehaald
Was al veel weg.
Ik had ook pootaardappelen willen halen, maar die waren om 10 uur allemaal al weg.

Wat me wel opvalt als je bij tuin architecten op hun site kijkt, dat er heel veel foto's op staan met tegeltuinen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geknutseld.

Afbeelding

Meer dan een poster en een paar oneliners heb je niet nodig, toch? :P
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
hahaha goeie Caaf! :applause:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis eigenlijk nog een slogan. Iemand?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
04-03-2021 13:59
Ik mis eigenlijk nog een slogan. Iemand?
Wie z'n voeten niet wil fikken, moet in het gras gaan zitten!
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Guavepapaya schreef:
04-03-2021 14:22
Wie z'n voeten niet wil fikken, moet in het gras gaan zitten!
:HA:
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven