Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
GroenTuintje schreef:
23-05-2021 20:57
Schoffelen is sowieso zinloos. Kokend heet water over onkruid kreeg ik laatst ook als tip mee :)
Waarom zou schoffelen zinloos zijn?
Doe dit al jaren in de groentetuin, elke week eventjes herhalen en geen last van onkruid.
Daarnaast krijg je ook een luchtige bovenkant die ervoor zorgt dat de aarde eronder minder snel opwarmt/uitdroogt.
Alle reacties Link kopieren
Hee, we zijn er weer. Het forum lag enige tijd plat :O

Mijn akeleien bloeien eindelijk ook volop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paadje nu
Afbeelding

Clematis bloemenzee
Afbeelding

:heart:
Afbeelding
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's
Ik zit op verschillende sites naar planten te kijken.
Even geen geld om iets te kopen, maar weet wel ongeveer wat ik wil.
Ben vooral aan het kijken en vergelijken
En kijken hoe groot bepaalde planten (en vooral bomen en struiken) worden.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Prachtig CC!

Friez, ik snap het ook dat je complimentjes krijgt. Ik dacht laatst ook dat jouw tuin veel ouder was op een van je fotos!

Meerkat, oei, da's lastig die inkijk. Ik denk dat ik dan een pergola ofzo zou beginnen, zodat je iets over je heen hebt onder een bepaalde hoek. Maar ook wel heel gaaf dat je al een balkon aangestoken hebt met tuinieren.

Leuk kranteartikel
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/20/ee ... n-a4044141
(ik hoop dat jullie het lezen kunnen)
Aaaane en Cc dank jullie wel
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is alweer vol zie ik, dat hebben we snel gedaan :mrgreen:
Aan wie de eer voor het tiende (!) TTT-topic?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
23-05-2021 22:35
Dit topic is alweer vol zie ik, dat hebben we snel gedaan :mrgreen:
Aan wie de eer voor het tiende (!) TTT-topic?
ik had het ook gezien, maar het schijnt dat topics niet altijd meer dicht hoeven bij 3000 posts. Maar wie wil, mag het gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Daar lees ik steeds verschillende dingen over Friez. Gisterenavond laat kwam er een mod in het songfestivaltopic melden dat het voor nu oogluikend werd toegestaan dat we ruim over de 3000 waren dus blijkbaar is het toch nog steeds de bedoeling dat een topic dicht moet bij 3000?
Maar hier doorgaan vind ik ook prima natuurlijk, mocht het niet zijn toegestaan dan zien we vanzelf een mod :-D
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Pcies, die moeten ook wat te doen hebben :D En ze lezen hier vast niet vaak mee, want de hel breekt hier niet los hahha
Alle reacties Link kopieren
Aaane leuk artikel om te lezen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
23-05-2021 22:45
Pcies, die moeten ook wat te doen hebben :D En ze lezen hier vast niet vaak mee, want de hel breekt hier niet los hahha
:rofl:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
ach, ik ga wel even een nieuwe openen. De tiende zei je?
De Tiende, dat zijn veel T's ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
23-05-2021 20:15
Heb jij een vogelvoederplek in je tuin?
Niet daar! :-D
Het is echt gras dat vanuit het gazon stiekem over de borderrand de border in sluipt en zich daar tussen de planten heel onopvallend tot een grote pol vermeerdert.
thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... ges/477869

Nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
23-05-2021 21:09
Er staan een oost-indische kers, een clematis en een winde klaar om ertegen aan te groeien. Maar moet die schutting dan juist donker of juist licht?
Volgens mij maakt dat niet heel veel uit :). Donkere tinten houden wel meer warmte vast geloof ik.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven