Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Origineel topic.
Alle reacties Link kopieren
Maar bijna alle katteneigenaren beweren dat hun katten alleen op de bak poepen, en niet thuis..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sorry
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-04-2021 20:56
Maar bijna alle katteneigenaren beweren dat hun katten alleen op de bak poepen, en niet thuis..
Onze kat poept alleen tussen de hortensia’s in onze tuin. Zodra hij klaar is komt hij weer naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Onze twee poezen zijn supergraag buiten, die zouden echt wegkwijnen als ik ze binnen zou houden. Ik zou niet weten hoe ik ze in mijn eigen tuin zou moeten houden want ze klimmen desnoods gewoon tegen de schuur op omhoog.
Hier lopen niet veel katten meer buiten nadat een kat uit de buurt doodgemarteld is terug gevonden. We hebben nu veel last van muizen...
Liever kattenpoep in de tuin wat wel weer wegspoelt door de regen dan een muizenoverschot.
Alle reacties Link kopieren
Oh jee.
Alle reacties Link kopieren
Onze huis-poes blijft in de tuin, ze weet dat ze er niet uit mag. Ik zal wel een uitzondering hebben :mrgreen: . We hebben we de boel zo gebarricadeerd dat ze niet over de schuttingen/haag kan klimmen ( doet ze overigens ook niet meer).
Voor iedereen een groene tuin
ik de kat , de buren de kak
en ik heb ook nog 2 katten
Gelukkig kan onze zandbak dicht en hebben wij voornamelijk grint en gras liggen, dus wij hebben niet zoveel last ervan. De buren hadden laatst sinaasappelschillen in de voortuin liggen om katten te weren.

Waar ik wel last van heb is dat een kat in de buurt bij ons naar binnen loopt en ook naar boven gaat als de tuindeuren openstaan. Ik heb de kat echt nooit aangehaald of eten gegeven oid.
Ik vind het heel irritant want dit betekent dus dat ik nooit de deuren open kan laten staan als ik even niet oplet.

Dan denk ik wel, ik heb niet gekozen voor een kat maar hij zit wel in mijn huis. Hopelijk in onze nieuwe woning minder last van.
Ik heb geen last van andere katten. Vind het wel gezellig als ze in mijn voortuin lopen.

Zelf heb ik bewust een binnenkat. Ik vertrouw andere mensen en dieren niet dus wil niet dat mijn kat buiten loopt.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
05-04-2021 20:57
Onze twee poezen zijn supergraag buiten, die zouden echt wegkwijnen als ik ze binnen zou houden. Ik zou niet weten hoe ik ze in mijn eigen tuin zou moeten houden want ze klimmen desnoods gewoon tegen de schuur op omhoog.
Ja en die snap ik ook we weer, bijven toch jachtdieren. Toch denk ik dat het van jongs af aan misschien mogelijk is om het ze aan te leren om in de tuin te blijven als je er echt op investeert.
We hadden vroeger zelfs buren die een soort van grote volière hadden voor hun katten. Hoewel ik die optie zelf eerlijk gezegd ook niet zo snel zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf een kattenliefhebber.Geen liefhebber van de kak van iemand anders zijn kat. Ook niet van mijn eigen kat trouwens. We zijn recentelijk verhuist en hier lopen blijkbaar giga katten.Kinderen hebben al meerdere keren onder de katenstront gezeten terwijl zien eigentuin aan het spelen waren.

Hier gaan we dus wel actief de katten wegjagen want dit is echt goor.
Stond die alweer op de agenda?
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:08
Ja en die snap ik ook we weer, bijven toch jachtdieren. Toch denk ik dat het van jongs af aan misschien mogelijk is om het ze aan te leren om in de tuin te blijven als je er echt op investeert.
We hadden vroeger zelfs buren die een soort van grote volière hadden voor hun katten. Hoewel ik die optie zelf eerlijk gezegd ook niet zo snel zou kiezen.
Ik heb onze kat het idd van jongs af aan het aangeleerd. Dat zal wel een hoop schelen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
05-04-2021 21:04
ik de kat , de buren de kak
Nou wees er maar trots op :proud:
Alle reacties Link kopieren
Voor beide partijen is het beter om de katten in eigen tuin te houden. Voor de buren ivm overlast en voor de katteneigenaren omdat er veel te veel katten doodgereden worden. Is mijn mening. En soms kan dat niet altijd. Maar als het kan waarom zou je het dan niet doen?

Ik ben mijn lieve schat verloren omdat hij ontsnapt was uit de tuin en doodgereden werd bij ons voor de deur. Nu 3 jaar later nog steeds spijt dat ik niet harder mijn best heb gedaan om ervoor de zorgen dat hij niet uit de tuin kon ontsnappen :cry:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:11
Nou wees er maar trots op :proud:
trots niet
de hele buurt heeft katten
tolerantie dat wel
boannan schreef:
05-04-2021 21:13
Voor beide partijen is het beter om de katten in eigen tuin te houden. Voor de buren ivm overlast en voor de katteneigenaren omdat er veel te veel katten doodgereden worden. Is mijn mening. En soms kan dat niet altijd. Maar als het kan waarom zou je het dan niet doen?

Ik ben mijn lieve schat verloren omdat hij ontsnapt was uit de tuin en doodgereden werd bij ons voor de deur. Nu 3 jaar later nog steeds spijt dat ik niet harder mijn best heb gedaan om ervoor de zorgen dat hij niet uit de tuin kon ontsnappen :cry:
Dat lijkt me zo akelig :hug:
Hier blijven de poezen ook veilig binnen, 'k vind het af en toe wel zielig voor ze maar 't is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
05-04-2021 20:57
Onze twee poezen zijn supergraag buiten, die zouden echt wegkwijnen als ik ze binnen zou houden. Ik zou niet weten hoe ik ze in mijn eigen tuin zou moeten houden want ze klimmen desnoods gewoon tegen de schuur op omhoog.
Er zijn echt legio manieren om je tuin af te schermen om je katten binnen te houden.
...
Alle reacties Link kopieren
Je mag het topic ook overslaan hé als het je niet boeit :puh: is geen verplichting het te lezen/reageren.

Maar het is voor veel mensen een (terugkerende) ergenis.

Die sinasappelschillen hielp dat wat? Koffieprut al wel geprobeerd, maar geen succes.
ergernis is een keuze
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
05-04-2021 21:14
trots niet
de hele buurt heeft katten
tolerantie dat wel
Maar stel nou dat mijn hond elke dag een bolus in je tuin komt brengen? Met je (eventuele) kinderen spelend in die zelfde tuin. Ben je dan nog zo tolerant?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven