Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:20
Maar stel nou dat mijn hond elke dag een bolus in je tuin komt brengen? Met je (eventuele) kinderen spelend in die zelfde tuin. Ben je dan nog zo tolerant?
ik heb ook een hond
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
05-04-2021 21:22
ik heb ook een hond
Dus?
Luci_Mster2 schreef:
05-04-2021 21:10
Stond die alweer op de agenda?
Ik dacht over een maand pas :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:20
Maar stel nou dat mijn hond elke dag een bolus in je tuin komt brengen? Met je (eventuele) kinderen spelend in die zelfde tuin. Ben je dan nog zo tolerant?
Dus die bolus van je hond kom ik niet tegen in het park of bos, want die ruim jij altijd op? Stinkt enorm hoor en sta regelmatig in de hondenstront.
Je hond kan mijn tuin niet in hoor. Of hij moet net zo goed kunnen klimmen en springen als katten. En dat kunnen die domme honden gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
Onze kat is alleen buiten als wij thuis zijn en als het licht is. Hij komt regelmatig binnen en gaat dan ook op de bak. Ik vind ook wel eens poep in onze tuin, van onze of misschien van buurkatten. Ik vind dat niet erg. In mijn tuin ligt ook vaak vogelpoep, herfsblaadjes, slakkensporen.. erger ik me ook niet aan. Mijn buren wel. Die hebben een piep apparaatje tegen katten en vegen zeker 3 keer per week de tuin. Onze kat loopt daar met een boog omheen. Ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Katten gaan nou eenmaal overal zitten. Ik heb er geen moeite mee. Als het echt te vervelend wordt dan jaag ik ze wel weg. Maar dat vind ik eigenlijk zielig...
Mijn katten komen enkel buiten in mijn afgesloten tuin. Vooral voor hun eigen veiligheid, en omdat ik vind dat anderen geen last moeten hebben van mijn dieren.
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:22
Dus?
is appels met peren vergelijken
Sinds ik weer hondenbelasting moet betalen januari dit jaar denk ik dat ik geen hondepoep meer ga opruimen. Dat doen ze danzelf maar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 katten die binnen blijven. Zie ook vrijwel nooit een kat hier in de buurt. Of er zijn weinig katten liefhebbers of de buurt houdt zijn katten ook binnen.
Ik vind het altijd wel leuk om een kat buiten te zien maar nooit kattenpoep in de tuin is wel fijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bloed hekel aan katten van anderen in mijn tuin. Ik heb geen kat, wil er ook geen één en wil ook geen pis of kak van een kat in mijn tuin. Ik heb stroom draad met gezet. Werkt fantastisch!
Calamitycat schreef:
05-04-2021 21:21
:popcorn:
Hey CC hoe was je paasweekend?
Alle reacties Link kopieren
Kipkerriesalade schreef:
05-04-2021 21:29
Ik heb een bloed hekel aan katten van anderen in mijn tuin. Ik heb geen kat, wil er ook geen één en wil ook geen pis of kak van een kat in mijn tuin. Ik heb stroom draad met gezet. Werkt fantastisch!
Stoer hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat durft niet ver de tuin uit. Ze klimt over het hek, doet haar behoefte tussen de bosjes op gemeentegrond en komt dan weer terug :rofl: Volgens mij is ze bang dat ik/ons huis weg ben/is als ze ons uit het oog verliest. Straatkatje, veel te blij met haar mandje en altijd beschikbare voerbak hier.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
De mijne komt alleen buiten met mij erbij. :cat:

Hij doet alleen z'n behoefte nooit tijdens onze wandelingen, dus ik heb al plannen gemaakt om dan zelf maar over een schutting te klimmen en een goeie hoop te leggen.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
05-04-2021 21:26
is appels met peren vergelijken
Ja idd, maar ik snap dat verschil dus gewoon niet. Waarom een huisdier/kat wel overal zou mogen poepen en een huisdier/hond niet.

Waarom mogen mensen wel last hebben van je kat en niet van je hond? Zeker in je eigen tuin. Ik wil helemaal geen drollen van andermans (ook die van mij niet trouwens) huisdieren in m'n tuin

Ik ruim idd de poep van m'n hond op (buiten de losloop gebieden) tenzij hij het wel per ongeluk te dicht bij de paden en niet ergens in de bosjes doet.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-04-2021 21:29
Hey CC hoe was je paasweekend?
Prima! Handen uit mijn mouwen gestoken in de tuin, was koud maar gaf voldoening :)
En de jouwe, Louise al wat beter?
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ach, van mij mogen katten best bij mij in de tuin lopen. Enige vervelende vind ik dat ik iedere avond de kussens uit de tuinstoelen moet halen en binnen moet leggen, omdat we geregeld kattenharen/ander smerigheid op de kussens hebben zitten. En dat vind ik wel vervelend met 2 kinderen die allergisch lijken te zijn voor katten ( en jammer genoeg ook honden).

Poep ben ik niet tegengekomen. Daarnaast vind ik de nachtelijke/zeer vroege concerten die gegeven worden door krolse katten in de buurt nou ook niet echt een fantastisch iets, zeker omdat ik altijd wakker schrik en denk dat een of ander klein kind onder mijn raam staat te jammeren.

Maar, dat vind ik net zo storend als de lallende pubers die door de straat fietsen, of de buurjongen die net iets te vaak en te lang gas moet geven met z’n opgevoerde scooter.

Buurtgeluiden, het hoort er allemaal bij en wij zijn ook vast niet muisstil.

Dus, katten buiten prima hoor, enige vervelende is dus het bevuilen van de kussens. Maar, dat kan ik wel zelf oplossen door deze binnen te leggen ( man is wel wat minder gecharmeerd trouwens, die vindt het van de zotte dat wij iedere avond met kussens lopen te slepen, omdat andermans huisdier zo nodig in onze tuin moet rondlopen en liggen).

Mijn zusje heeft een binnenkat uit het asiel gehaald, woont nu al enkele jaren bij mijn ouders in huis en dat gaat prima. Komt nooit buiten en is volgens mij gelukkig met haar plek. Maar, nooit buiten geweest en weet dus denk ik ook niet wat ze mist.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 21:46
18.47% gewijzigd
Eigenlijk zouden ze bij katten net als bij honden moeten verplichten dat de eigenaar de stront opruimt met een zakje. Dat lijkt me heel komisch.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Lidl kun je deze week een apparaat kopen dat geluid uit zendt op een toonhoogte die katten vervelend vinden. Schijnt te helpen.
Wij hebben drie katten, ze kunnen nu de tuin niet meer uit. Zijn alle drie gechipt en geholpen.
Ellende dat we voorheen hadden:
Een kat van ons is te veel gevoerd en kreeg diabetes
Een kat van ons is dood gereden
Een kat van ons is weggelopen en na drie jaar nog niet terug gevonden
Stress dat ik had als er weer 1 in de avond niet terug was..pfff
Nu schrikdraad aan de bovenzijde van de schutting wat bedoeld is rondom vijvers, van velda. Gekocht bij de Welkoop.
Heel erg blij mee, behalve, dat de katten luier en dikker werden. Maar nooit meer stress en minder voeren is het nu wel helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit ze de tuin uit.
Ik vind dat mensen hun katten ook binnen moeten houden. Waarom moeten andere mensen last hebben van jouw huisdier?

Ik had ooit buren met zeven (!) katten, die allemaal hun behoefte deden in mijn tuin. Op een dag zegt buurman tegen me, wat ziet je gras er toch slecht uit. Ja vind je het gek lul.
Floortje_7 schreef:
05-04-2021 21:42
Bij de Lidl kun je deze week een apparaat kopen dat geluid uit zendt op een toonhoogte die katten vervelend vinden. Schijnt te helpen.
Ja die hebben onze buren ook. Knetter gek word je daar van. Zo’n hoog kut geluid. Dan liever een kat in m’n tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven