Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee katten.
Er lopen nog een stuk of tien andere katten hier, dus dan denk ik toch al snel: ach, twee katten meer of minder maakt ook niet uit.
Het scheelt wel dat onze buren dol op ze zijn (en deze ook bij hen binnenlaten, wat ik wel wat minder vind). Daarnaast zijn de tuinen achter onze tuin meeeegagroot en ook meeeeega verwilderd. Dus als ze daar een behoefte doen is er niemand die er last van heeft.

Het vervelendste vind ik als een kat krols is, laat de kat dan steriliseren denk ik, er is nu een kat in de buurt die snachts echt veel overlast geeft.

En er wordt weleens gevochten door de katten in de buurt. 1 van onze 2 vecht blijkbaar ook weleens. Wist ik niet eens. Andere kattenbuur was aardig over de zeik, maarja, dat is nu eenmaal het kattenleven. Ze zoeken elkaar op, het is niet alsof 1 van de 2 de agressor is en de ander het slachtoffer.
zanahoria wijzigde dit bericht op 05-04-2021 21:48
35.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van dieren maar ik hoef ze niet in mijn tuin en al helemaal niet in mijn eigen huis. Dus tot mijn spijt heb ik een katten afweer tactiek bedacht.

In onze vorige buurt was de kat van de buren namelijk altijd aan het loeren om binnen te gaan via onze voordeur. Hij luierde op ons gras en in onze tuin. Prima. Maar blijf buiten, beest.

Deed ie niet.

Grrrr.

Mijn gesis en kssst werkten niet helaas. Beest voelt dat ik hem best wil knuffelen Maja, nooit gedaan want ik wil hem toch echt buiten houden...
Ik heb toen een planten spuit klaargezet en m een keer weggejaagd met die spuit. Beest wilde nog niet luisteren, heb een keer heel gemeen m’n sleutelbos naast (!!!) zijn brutale kop gegooid om m bang te maken. Rende daarna altijd weg als ie me zag. Dus effectief.
Maaaaaaar..... toen....

Kregen de buren een andere kat, probeerde die vervolgens altijd in m’n auto te springen (en met een peuter met eigen wil en treuzelend en al, is daar nogal eens gelegenheid toe)

Zelfde tactiek (succesvol) moeten toepassen helaas. Vind het zielig maar mijn door de kater ondergepiste schone was (ja, helaas ook echt meegemaakt, met wéér een andere buurt kat nog zieliger.
Nachtrust werd ook danig verstoord door het stel daar. Wat maken die beesten een herrie als ze krols of slaags zijn. Middenin de nacht! Aargh.


Ik kies dus vooorrr....... binnenhouden je kat! Of in elk geval op eigen terrein.

En honden bezitters hoeveel belasting je ook moet betalen, de poep van je hond ruim je uiteraard gewoon op, deed ik ook altijd, krijg je niks van.

Zou zo fijn zijn als je kind / buggy / fiets / schoenzool zonder poep van honden of katten eraan door het leven kan toch.
In Engeland mogen katten gewoon buiten zijn net als hier alleen hebben ze daar een beschermde status van buiten mogen zijn. Ik vind dat dat hier ook moet komen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-04-2021 21:44
Ik vind dat mensen hun katten ook binnen moeten houden. Waarom moeten andere mensen last hebben van jouw huisdier?

Ik had ooit buren met zeven (!) katten, die allemaal hun behoefte deden in mijn tuin. Op een dag zegt buurman tegen me, wat ziet je gras er toch slecht uit. Ja vind je het gek lul.
Tjsa... en ik heb dan weer last van de honden van de buren die de hele dag door keihard blaffen. Moeten die ook maar binnen blijven.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
De katten van de buren doen gelukkig hun behoeften niet in onze tuin. Een kat graaft mijn bloembollen op. Hij wil liever op dat plekje in de zon liggen.
Calamitycat schreef:
05-04-2021 21:57
Tjsa... en ik heb dan weer last van de honden van de buren die de hele dag door keihard blaffen. Moeten die ook maar binnen blijven.

Honden zouden wat mij betreft helemaal uit woonwijken geweerd moeten worden.
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:36
Ja idd, maar ik snap dat verschil dus gewoon niet. Waarom een huisdier/kat wel overal zou mogen poepen en een huisdier/hond niet.

Waarom mogen mensen wel last hebben van je kat en niet van je hond? Zeker in je eigen tuin. Ik wil helemaal geen drollen van andermans (ook die van mij niet trouwens) huisdieren in m'n tuin

Ik ruim idd de poep van m'n hond op (buiten de losloop gebieden) tenzij hij het wel per ongeluk te dicht bij de paden en niet ergens in de bosjes doet.
Ik ben een dierenvriend. Toch bepaal ik graag zelf wie waar komt als het om mijn spullen of grond gaat.

Hier diverse katten die graag schijten in tuinen. Inmiddels heeft 3 kwart van de straatbewoners zo’n apparaat staan dat geluiden produceert die katten niet leuk vinden. Het kwart zonder apparaat zijn de mensen die katten hebben die buiten lopen.

Ik vraag me serieus af wat je denkt wanneer je een kat buiten laat. Ik zou steeds angst hebben dat iets of iemand mijn kat iets aandoet. Leest er zo vaak over. Niet iedereen heeft het goed voor met dieren. Zou er ook echt niet aan moeten denken dat iets aan mijn hondeventje komt!!!!

Ik ruim de poep van hond op. Netjes zakjes bij me en ik verzamel zijn kunstwerken met veel zorg om ze in prullenbakken te lozen.

Deze maand de rekening van de hondenbelasting ontvangen. Uiteraard betaald, toch denk ik dan: why eigenlijk. Ik betaal belasting en ruim alles achter zijn kont op, letterlijk. De buitenkatteneigenaren betalen niets en laten hun dieren andere mensen irriteren met hun stront en hun gekat wanneer ze herrie hebben.
RikM schreef:
05-04-2021 21:44
Ik vind dat mensen hun katten ook binnen moeten houden. Waarom moeten andere mensen last hebben van jouw huisdier?

Ik had ooit buren met zeven (!) katten, die allemaal hun behoefte deden in mijn tuin. Op een dag zegt buurman tegen me, wat ziet je gras er toch slecht uit. Ja vind je het gek lul.
7 katten in een volksbuurtje is ook een beetje too much :winkie:
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 22:02
7 katten in een volksbuurtje is ook een beetje too much :winkie:

Al hadden ze 17 katten, het maakt mij niet uit. Maar laat ze dan in je eigen tuin schijten.
RikM schreef:
05-04-2021 22:00
Honden zouden wat mij betreft helemaal uit woonwijken geweerd moeten worden.
Ja, kinderen ook. Heb je van die schreeuwlelijkerds die maken dat je extra goed moet uitkijken als je de hoek om wil rijden en vaart moet minderen in de buurt van speeltuinen en scholen. Echt, hoe durven ze!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-04-2021 21:44
Ik vind dat mensen hun katten ook binnen moeten houden. Waarom moeten andere mensen last hebben van jouw huisdier?

Ik had ooit buren met zeven (!) katten, die allemaal hun behoefte deden in mijn tuin. Op een dag zegt buurman tegen me, wat ziet je gras er toch slecht uit. Ja vind je het gek lul.
:rofl:

Nee, maar ik heb ook niks met katten. Ik heb ze hier nog niet in de tuin gezien maar anders zou ik ze wegjagen.
Ik heb wel een paar keer gehad dat ik de voordeur open had staan toen ik spullen vanuit de auto naar binnen droeg en later bleek dat er een kat het huis in geslopen was. Zat er een vreemde kat op mijn bed :sick:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-04-2021 22:00
Honden zouden wat mij betreft helemaal uit woonwijken geweerd moeten worden.
Wat mij betreft ook. Kattenstront is heel vervelend kan ik me voorstellen hoor maar geluidsoverlast van honden daarentegen is gekmakend.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:04
Ja, kinderen ook. Heb je van die schreeuwlelijkerds die maken dat je extra goed moet uitkijken als je de hoek om wil rijden en vaart moet minderen in de buurt van speeltuinen en scholen. Echt, hoe durven ze!
Om nog maar te zwijgen van dat kindergekrijs in de speeltuin niet achter, zelfs als het al donker is!
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
05-04-2021 21:08
Ja en die snap ik ook we weer, bijven toch jachtdieren. Toch denk ik dat het van jongs af aan misschien mogelijk is om het ze aan te leren om in de tuin te blijven als je er echt op investeert.
We hadden vroeger zelfs buren die een soort van grote volière hadden voor hun katten. Hoewel ik die optie zelf eerlijk gezegd ook niet zo snel zou kiezen.
Dat vind ik zielig.
Heb niets tegen katten, maar heb ook niets met katten.
Doe mij mijn lekkere lieve hondeventje en ik voel compleet.
Ik denk ook echt dat er kattenmensen en hondenmensen zijn en dat die vaak behoorlijk verschillen.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-04-2021 21:51
In Engeland mogen katten gewoon buiten zijn net als hier alleen hebben ze daar een beschermde status van buiten mogen zijn. Ik vind dat dat hier ook moet komen.
Echt?
Ja, ik vind dat ook.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:08
Dat vind ik zielig.
Als je een kat in huis houden, of begrensd in tuin, zielig vind zou ik geen kat nemen.
En een beschermstatus om buiten te mogen zijn vind ik van de zotte.

Een huisdier hoort in huis. (Of in eigen tuin).
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:14
24.43% gewijzigd
Nou, helemaal eens. Bah, wat vies, andermans kattenkak in de tuin. En inderdaad, het zijn allemaal zulke enorme huisdieren, ze lopen zo je huis binnen als je niet oplet. Er zijn ook mensen die bang zijn voor katten en dan heb je echt de schrik van je leven als je andermans kat in je huis aantreft. Als je ze wegjaagt, denken ze dat je ze roept om te aaien. Bah. Elke loslopende kat minder in de buurt is een stap naar een betere wereld.

Van mij mag dit topic maandelijks op repeat, helemaal prima.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:43
25.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:11
Als je een kat in huis houden, of begrensd in tuin, zielig vind zou ik geen kat nemen.
Jawel, want kat mag naar buiten. Ik neem geen konijn omdat ie in een hokje moet.

Onze tuin is trouwens ook kattenbak van de buurt.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:13
Nou, helemaal eens. Bah, wat vies, andermans kattenkak in de tuin. En inderdaad, het zijn allemaal zulke enorme huisdieren, ze lopen zo je huis binnen als je niet oplet. Als je ze wegjaagt, denken ze dat je ze roept om te aaien. Bah. Elke kat minder los in de buurt is een stap naar een betere wereld.

Van mij mag dit topic maandelijks op repeat, helemaal prima.
Nee hoor, helemaal andersom.
Dat de kat denkt dat je ze roept om te aaien ligt aan jouw geroep en elke buurt met katten is een betere buurt.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:16
Nee hoor, helemaal andersom.
Dat de kat denkt dat je ze roept om te aaien ligt aan jouw geroep en elke buurt met katten is een betere buurt.
Je gelooft het ook nog zelf, dat is het erge.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-04-2021 21:51
In Engeland mogen katten gewoon buiten zijn net als hier alleen hebben ze daar een beschermde status van buiten mogen zijn. Ik vind dat dat hier ook moet komen.
Wat houdt die beschermde status in?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:17
Je gelooft het ook nog zelf, dat is het erge.
Ja, gelukkig wel.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:16
Nee hoor, helemaal andersom.
Dat de kat denkt dat je ze roept om te aaien ligt aan jouw geroep en elke buurt met katten is een betere buurt.
Nou, dan graag andere tips hoe je een kat uit de tuin krijgt, als ksjt etc. niet werkt. Want uit zichzelf gaan ze niet. Een emmer water heb je niet altijd bij de hand. En ja, ik zou dat wel doen als dat altijd een optie was.
Zanahoria schreef:
05-04-2021 22:17
Wat houdt die beschermde status in?
Als dat zou inhouden dat je een loslopend dier niet mag treiteren juich ik dat toe. Dat verdiend geen enkel dier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven