Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-04-2021 21:10
Vervelend voor je.
Over vervelend gesproken. Wat een vervelende manier van reageren heb jij.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-04-2021 20:44
Voor jou is dat zo. Jij zou er zeker wat van kunnen leren. Katten niet. Katten zijn goed zoals ze zijn. Die hoeven zich niet aan te passen.
Ik heb het niet over aanpassen. Als we het over aanpassen hebben, vind ik dat het de mensen zijn die zich zouden moeten aanpassen aan de wereld om zich heen, ipv de wereld aan hen aan te passen.
meisje22 schreef:
08-04-2021 21:23
Over vervelend gesproken. Wat een vervelende manier van reageren heb jij.
Dat vind ik juist andersom. Maar misschien trekt het topic juist trollen aan.
Alle reacties Link kopieren
Woordenaar schreef:
08-04-2021 20:50
Als niet - dierenbezitter vraag ik me toch af of mensen niet enorm doorslaan in hun 'dierenliefde'. Van honden kan ik me nog voorstellen dat ze roedeldieren zijn en dus vooral gezellig bij baasje en gezin willen liggen tot ze worden uitgelaten. Katten jagen van nature in een ruim territorium. Die kunnen toch never nooit niet gelukkig zijn opgesloten in huis? Dat is net zoiets als de parkiet in een kooi of de goudvis in een mini aquarium. Je kunt jezelf als baasje wel wijsmaken dat je beestje zo gelukkig is, maar echt....

En katten en honden met autisme? Really? Het zijn dieren. Je kunt ze beperkt trainen, of aan een lijn hangen. Of ze daar zo gelukkig van worden, dat is een ander verhaal.
Omdat jij niet dierenbezitter bent, kun jij niet beoordelen of dieren wel of niet gelukkig zijn. Degenen die dieren hebben, kunnen dat wél. Als ze dat willen, als ze empathisch zijn. Helaas ontbreekt het daar vaak aan.
Veel mensen zijn rasegoisten. Ze sluiten een hond op in zijn eentje in een ren, terwijl hij en roedeldier is. Ze nemen een kat maar kijken er niet naar om. Ze rijden op een paard maar ze hokken hem de hele dag op.
Al die dingen hoeven niet. Je kunt best aan de voorwaarden van een dier doen. Katten zijn niet zo gedomesticeerd als honden, omdat katten er niet op gefokt zijn, en honden wel. Toch zijn er steeds meer katten, voortkomend uit rassen die zich beter kunnen aanpassen aan de leefomgeving bij mensen in de stad. En er zijn nog typische boerderijkatten die je daar niet gelukkig mee maakt.
Mensen kunnen best voldoen aan de behoeftes die soorteigen zijn bij dieren. Maar ze moeten dat wel willen. En anders moeten ze er ook niet aan beginnen.
Verder krijg je als buitenstaander ook niet de interactie mee tussen mensen en hun dieren. Die is heel mooi. Dieren zijn echt geweldig, een enorme verrijking in het leven van een mens.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-04-2021 21:21
Dat slaat op dat ze dat zelf noemde. Dus zorg er voor dat je een ander niet lastig valt met je eigen gewoontes.
Behalve als je gewoonte is om katten te houden? :hyper:
miekemv schreef:
08-04-2021 21:28
Dat vind ik juist andersom. Maar misschien trekt het topic juist trollen aan.
Maar wie is hier dan de trol? Misschien ik wel. Toch blijf ik inhoudelijk reageren. Jij vindt Vivanova een trol, alleen maar omdat ze haar mening verkondigt. Maar zij ziet jou als trol en meisje duidelijk ook .
iones wijzigde dit bericht op 08-04-2021 21:37
42.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-04-2021 21:28
Dat vind ik juist andersom. Maar misschien trekt het topic juist trollen aan.
Er zit een beetje schuim in je mondhoek
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 21:36
Er zit een beetje schuim in je mondhoek
Oh jee, rabies! Dat krijg je er nou van.
Ik ben geen trol. Dit is gewoon echt wat ik van katten vind. Nog niet eens bedoeld om mensen op te naaien. Dat doen ze verder zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik het zelf "ben begonnen" maar zulke heftige reacties had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Kreeg de hints op pagina 1 al een beetje dat dit niet goed af zou lopen.
Jammer...

Over fighting like cats and dogs gesproken..... :worship:
meisje22 schreef:
08-04-2021 21:36
Er zit een beetje schuim in je mondhoek
Geen drollen maar trollen.
Chachachaa schreef:
08-04-2021 21:39
Ik weet dat ik het zelf "ben begonnen" maar zulke heftige reacties had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Kreeg de hints op pagina 1 al een beetje dat dit niet goed af zou lopen.
Jammer...

Over fighting like cats and dogs gesproken..... :worship:
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics eindigt altijd wel in een of andere (koude) oorlog. Daarom reageerde ik zelf ook niet al te serieus. :)
Ik vind dat een iemand ondanks alle kritiek zeer respectvol en netjes blijft en een iemand steeds verder in niveau van communicatie zakt. Jammer.
Het is en blijft een heikel punt.
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 21:48
Ik vind dat een iemand ondanks alle kritiek zeer respectvol en netjes blijft en een iemand steeds verder in niveau van communicatie zakt. Jammer.
Het is en blijft een heikel punt.
Dat vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja, iedereen vindt hier hetzelfde. Alleen dan allemaal over iemand anders.
novaviva schreef:
08-04-2021 20:59
Van mij heb je verder totaal geen last. Omgekeerd heb ik wel last van andermans kat.


Volgens mij heb jij vooral last van jezelf. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
08-04-2021 21:48
Dit soort topics eindigt altijd wel in een of andere (koude) oorlog. Daarom reageerde ik zelf ook niet al te serieus. :)
Precies.
Hetvrijewoord schreef:
08-04-2021 21:56
Volgens mij heb jij vooral last van jezelf. :proud:
Ik ga eigenlijk vrij luchtig door het leven. Hoewel ik een sterke mening over kattenoverlast heb is het verder geen overheersend onderwerp in m’n leven. Het is wat het is.
Allerlei menselijke eigenschappen aan dieren toedichten. :confused:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-04-2021 21:55
Ja, iedereen vindt hier hetzelfde. Alleen dan allemaal over iemand anders.
Haha !dit zijn geloof ik de meest ware woorden uit dit topic!

Ik wens iedereen verder veel geluk en plezier van hun hond, kat, ezel hangbuikzwijn, rat en alles wat ze lief is :flirting:

Maar liever zonder hun poep en aanverwante uitwerpselen tussen mijn (kruiden) tuin :bigkiss:
Haha! Heb je nou het topic heropend met de slotzin?
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Nee was niet m'n bedoeling
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:13
Nou, helemaal eens. Bah, wat vies, andermans kattenkak in de tuin. En inderdaad, het zijn allemaal zulke enorme huisdieren, ze lopen zo je huis binnen als je niet oplet. Er zijn ook mensen die bang zijn voor katten en dan heb je echt de schrik van je leven als je andermans kat in je huis aantreft. Als je ze wegjaagt, denken ze dat je ze roept om te aaien. Bah. Elke loslopende kat minder in de buurt is een stap naar een betere wereld.

Van mij mag dit topic maandelijks op repeat, helemaal prima.
Eens. Iedere kattenbezitter wiens kat overlast veroorzaakt is gewoon een aso.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
08-04-2021 23:01
Eens. Iedere kattenbezitter wiens kat overlast veroorzaakt is gewoon een aso.
Deze cliffhanger mocht niet ontbreken!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
09-04-2021 06:43
Deze cliffhanger mocht niet ontbreken!
En het is een mooie en ware afsluiting van dit topic. Laten we het hierbij laten. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven