Bruine huismot, word er gek van!

17-04-2021 22:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen!

Afgelopen zomer dacht ik ervan af te zijn. Ik had toen na een weekje weg ineens zwermen huismotten in huis.
Alles wat open was deed ik weg. Flink geschobd en gestofzuigd. Heel de winter heb ik er geen enkele gezien.
Afgelopen maand zag ik er weer her en der een op de muur. Alles gecontroleerd, nergens een 'nest' ofzo te vinden. Alles is afgesloten. Er blijven geen etensresten onbedekt. Verpakkingen doe ik dicht na gebruik.
De laatste twee weken vind ik er dagelijks een stuk of 2 a 3 op de muur.
Mijn 'angst' is nu dat er ergens een nestje ligt wat ik niet kan vinden en deze rotbeesten zich nu aan het vermenigvuldigd zijn (kots!).

Hoe krijg ik ze weg? Is er een natuurlijk middeltje waar ze niet van houden?
Wat kan ik nog meer doen?
kaat123 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:48
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen ook in droogbloemen zitten. Heb je die toevallig?
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk ook kleding, tapijt, dierenvoer.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-04-2021 22:46
Ze kunnen ook in droogbloemen zitten. Heb je die toevallig?
Ja die heb ik!
Meen je dat? Nooit aan gedacht!
Alle reacties Link kopieren
We hebben ze ook gehad 2 jaar terug, wat een drama was dat. Ze zaten in de kelderkast. Heb de kast leeggeruimd, gif gespoten en een maand later nog eens. Met alleen poetsen en stofzuigen kwamen we er niet namelijk. Sindsdien zijn ze weg.
Echter hebben we wel het tapijt uit de kelderkast kunnen weggooien, de eitjes zaten overal.
Wat voor verpakkingen heb je? Ze zijn prima in staat om zich door plastic en karton heen te bijten. Zaken als bloem zou ik dus overdoen in een andere verpakking.
Alle reacties Link kopieren
HardwerkendMens schreef:
17-04-2021 22:48
We hebben ze ook gehad 2 jaar terug, wat een drama was dat. Ze zaten in de kelderkast. Heb de kast leeggeruimd, gif gespoten en een maand later nog eens. Met alleen poetsen en stofzuigen kwamen we er niet namelijk. Sindsdien zijn ze weg.
Echter hebben we wel het tapijt uit de kelderkast kunnen weggooien, de eitjes zaten overal.
Oh bah horror!
Mijn angst is nu ook dat ze zoveel eitjes gaan leggen dat er geen beginnen meer aan is
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
17-04-2021 22:48
Ja die heb ik!
Meen je dat? Nooit aan gedacht!
Bij mijn ouders zaten ze in een bos gedroogde hortensia’s. Zij hadden zich ook al maanden rot gezocht.
Dus ik zou het even checken ;-)
Alle reacties Link kopieren
In je planten?
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
17-04-2021 22:52
In je planten?
Planten heb ik niet, denk nu eerder om die huisbloemen weg te doen.
Vind ze toch al niet meer mooi.
Durf alleen niet in die bloemen te gaan wroeten dus ze gaan morgen gelijk weg.
kaat123 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:56
42.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-04-2021 22:51
Bij mijn ouders zaten ze in een bos gedroogde hortensia’s. Zij hadden zich ook al maanden rot gezocht.
Dus ik zou het even checken ;-)
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Zij hadden ook zo’n motten-aantrek-plak strip liggen. Zodat ze konden zien of het er minder werden geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Kaat123 schreef:
17-04-2021 22:56
Bedankt voor de tip!
Succes! Ik hoop dat het helpt.
Ze houden van hoge luchtvochtigheid, misschien valt daar nog winst te halen ? En ze gaan inderdaad graag in droogbloemen zitten !
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het huismotten zijn en geen meelmotten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze bij ons op het eten afkwamen, de eitjes zaten met name rondom pakken macaroni en bij het kattenvoer. De hele kelder staat vol met eten dus 1 groot walhalla.
Heb toen alles weggegooid, wat ranzig was dat zeg.
Laatst kwam ik er weer 1 tegen, kreeg haast een hartverzakking. Gelukkig bleef het bij die ene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven