Wonen in Oegstgeest?

04-05-2021 13:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij overwegen om naar Oegstgeest te verhuizen.
Hebben jullie ervaringen, hoe is het hier om te wonen? Qua mensen, en welke buurten zijn geschikt?

En ook erg belangrijk: hebben jullie ervaring hier met basisscholen? Tips?

Alvast bedankt!
Nou, als je bang bent voor statushouders, dan houdt de gemeente daar rekening mee, door die mensen niet door de 'dure' wijken te laten lopen....

Oegstgeest staat er momenteel even niet zo goed op, zullen we maar zeggen.

https://nos.nl/artikel/2379311-onrust-i ... tushouders
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een date gehad met een man uit Oegstgeest. Onwijze lul was dat dus voor de mensen hoef je er niet te gaan wonen |-)
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-05-2021 13:57
Nou, als je bang bent voor statushouders, dan houdt de gemeente daar rekening mee, door die mensen niet door de 'dure' wijken te laten lopen....

Oegstgeest staat er momenteel even niet zo goed op, zullen we maar zeggen.

https://nos.nl/artikel/2379311-onrust-i ... tushouders
Ik kwam hier om dit zelfde nieuwsitem te delen. :lol: Verder ken ik Oegstgeest helemaal niet, maar het klinkt niet als een plek waar ik zou willen wonen.
Alle reacties Link kopieren
o_o
Alle reacties Link kopieren
Oegstgesistan wordt het ook wel genoemd. Veel vreemde vogels daar.
Alle reacties Link kopieren
Paint_a_picture schreef:
04-05-2021 13:52
Hallo allemaal,

Wij overwegen om naar Oegstgeest te verhuizen.
Hebben jullie ervaringen, hoe is het hier om te wonen? Qua mensen, en welke buurten zijn geschikt?

En ook erg belangrijk: hebben jullie ervaring hier met basisscholen? Tips?

Alvast bedankt!
Tja, geschikt voor wie?

Wat is je budget? Wat zijn je woonwensen?
Oegstgeest staat bekend als "sjiek", maar er zijn ook goedkopere buurten, met lelijke jaren '80 bouw..
wil je dichter bij het strand? of bij de stad?
Nieuwbouw of oudbouw?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha nou dan hoop ik maar dat ik die ene lul niet tegenkom :-D
Maar bizar dat nieuwsbericht zeg... nee daar word ik niet blij van.

Geschikt als in, is het kindvriendelijk en een beetje gezellig. Nieuwbouw of oudbouw kan allebei zijn charmes hebben. Zolang het maar geen kluswoning is.
Maar ik geloof niet dat het een populaire plek is zo te lezen :-D
paint_a_picture wijzigde dit bericht op 04-05-2021 14:03
48.54% gewijzigd
Hangt een beetje van je budget af denk ik.
Paint_a_picture schreef:
04-05-2021 14:00
Hahaha nou dan hoop ik maar dat ik die ene lul niet tegenkom :-D
Maar bizar dat nieuwsbericht zeg... nee daar word ik niet blij van.

Geschikt als in, is het kindvriendelijk en een beetje gezellig. Nieuwbouw of oudbouw kan allebei zijn charmes hebben. Zolang het maar geen kluswoning is.
Maar ik geloof niet dat het een populaire plek is zo te lezen :-D
Als jij een van die 200 statushouders bent waarschijnlijk niet nee.
Verder: rij er eens rond. Het is een leuke gemeente, de gemeenteraad gaat ook niet mee in die onzin van looproutes etc. Of niet, echt veel huizen zullen er niet over blijven ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Oegstgeest richting Warmond, woon er al jaren naar volle tevredenheid. Nu is er even dat gedoe over opvang van statushouders maar dat waait vast wel weer over.
Qua wonen is het wel afhankelijk van budget of je terecht kunt in “leuke buurten” (heel subjectief) er zijn 2 nette nieuwbouwwijken en oud Oegstgeest die mijns inziens leuk zijn om te wonen, er is ook een jaren 80 wijk die ik niet direct aan zou raden. Qua scholen is er van alles wat. Wat zou je precies willen weten?
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
04-05-2021 13:58
Ik heb ooit een date gehad met een man uit Oegstgeest. Onwijze lul was dat dus voor de mensen hoef je er niet te gaan wonen |-)
:lol:
meisje22 schreef:
04-05-2021 13:58
Ik heb ooit een date gehad met een man uit Oegstgeest. Onwijze lul was dat dus voor de mensen hoef je er niet te gaan wonen |-)
Precies, laatst waren de asperges op bij de AH. Voor de winkels hoef je er niet te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:11
Precies, laatst waren de asperges op bij de AH. Voor de winkels hoef je er niet te gaan wonen.
Haha, nou over supermarkten gesproken: beide Albert Heijns in Oegstgeest zijn echt wel een beetje te klein/krap.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar, bedankt voor je reactie. Hoe heten de wijken/buurten die jij wel/niet aanraadt? Dan kan ik even gericht zoeken. We rijden er geregeld rond en wandelen er ook vaak, de sfeer spreekt me over het algemeen erg aan.
Qua scholen ben ik vooral benieuwd of er een beetje een open sfeer is, voor onze kinderen die dan toch in zullen stromen halverwege een jaar.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwbouwwijk tegen Rijnsburg aan is leuk. Je zou eventueel ook naar huizen in Valkenburg en Rijsburg kunnen kijken, die nieuwbouw groeit tegen elkaar aan en is in alle opzichten met elkaar verbonden.
De school in die wijk (DOK) is erg leuk en staat goed aangeschreven.

Tegenover deze wijk ligt een klein wijkje met een paar koopwoningen, de bestaande bouw kan zo 2 ton schelen met nieuwbouw...

De andere nieuwbouwwijk (Poelgeest) ligt richting Leiden. Ik vind het zelf altijd vervelend dat je maar 1 weg de wijk in en uit hebt en dus voor voor woningen een heel eind om moet rijden. Deze wijk heeft iets meer hoogbouw dan de andere wijk.
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 14:13
Haha, nou over supermarkten gesproken: beide Albert Heijns in Oegstgeest zijn echt wel een beetje te klein/krap.
Vaak wel lekker rustig, vooral die bij Haaswijk.
Alle reacties Link kopieren
Prima dorp met grote verschillen tussen wijken. Pb me maar als je meer wil weten.
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 14:13
Haha, nou over supermarkten gesproken: beide Albert Heijns in Oegstgeest zijn echt wel een beetje te klein/krap.
Ja en vanuit oegstgeest is het echt uren rijden naar een andere plaats waar ze wel grote supermarkten hebben.

Wat een ontzettend suffe antwoorden.

Oegstgeest is een leuk dorp hoor, en niet goedkoop. Ik weet niet wat je budget is?
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 14:08
Ik woon in Oegstgeest richting Warmond, woon er al jaren naar volle tevredenheid. Nu is er even dat gedoe over opvang van statushouders maar dat waait vast wel weer over.
Qua wonen is het wel afhankelijk van budget of je terecht kunt in “leuke buurten” (heel subjectief) er zijn 2 nette nieuwbouwwijken en oud Oegstgeest die mijns inziens leuk zijn om te wonen, er is ook een jaren 80 wijk die ik niet direct aan zou raden. Qua scholen is er van alles wat. Wat zou je precies willen weten?

Ik geloof dat je het nieuwsbericht niet helemaal goed begrepen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw Rhijngeest en Poelgeest zijn grote nieuwbouwwijken in Oegstgeest die aangenaam wonen zijn. Poelgeest is af dus daar heb je geen overlast van bouwen meer, de basisschool in de wijk obs de Vogels is een school waar de meeste kinderen makkelijk integreren. Er is nu idd 1 weg de wijk in maar ervan in de komende (2?) jaren wordt er een verbinding met Leiden aangelegd. In nieuw Rhijngeest gaat er komende jaren nog een grote woontoren voor studenten/sociale huur gebouwd worden dus daar zal nog regelmatig Bouwverkeer zijn. Die laatste wijk grenst aan een nieuwbouwwijk in Valkenburg, ik zou die dan ook meenemen in het kijken.

De wijk tussen Warmond en LOHC (hockeyclub) is ook leuk, veel oude bungalows die nu opgeknapt worden, wel vrij aan de prijs. Min of meer om de hoek zit daar een Jenaplan school en een Montessori, met name over de Jenaplan school hoor ik wel positieve geluiden.

Haaswijk en bloemenbuurt (achter winkelcentrum Lange Voort) vind ik persoonlijk niks, lelijke huizen en rommelig.

Oud Oegstgeest, zegmaar tussen de hockeyclub en aan het andere uiterste het Wilhelminapark staan oudere huizen, ook leuk wonen maar prijzig voor wat je ervoor krijgt. Ik hoor via ouders van de voetbalvereniging dat er op de Gevers Deutz school in die wijk wel wat issues zijn met buiten sluiten van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-05-2021 15:06
Ik geloof dat je het nieuwsbericht niet helemaal goed begrepen hebt.
Wat zou ik niet goed begrepen hebben? Die statushouders komen natuurlijk gewoon en de commotie waait wel weer over.
Ik ken Oegstgeest vooral als een elitair kakdorp (en ik kom zelf nota bene uit het Gooi, wat overigens ook niets voor mij is, maar dat terzijde), maar mensen vinden het er mooi wonen.
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 15:12
Wat zou ik niet goed begrepen hebben? Die statushouders komen natuurlijk gewoon en de commotie waait wel weer over.

De commotie nu is niet over óf ze komen, maar dat de gemeente heeft bepaald dat ze een bepaalde looproute moeten volgen, zodat ze niet door de straat met alle villa's naar het winkelcentrum gaan.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-05-2021 15:28
De commotie nu is niet over óf ze komen, maar dat de gemeente heeft bepaald dat ze een bepaalde looproute moeten volgen, zodat ze niet door de straat met alle villa's naar het winkelcentrum gaan.
Ik doel op de commotie in de landelijke media. Verder is dit dus juist niet bepaald, was een ingebracht punt van 1 van de politieke partijen wat niet aangenomen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven