Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Mama Inge: was de vorige hond ook een Zwitserse herder?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee
Dat was een tibetaanse terriër
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Een ordinaire TVP :). Ik lees en schrijf graag weer mee!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Blijkbaar zie je er uit als een engeltje ondanks je gedragingen die overeen komen met die van een duiveltje, Lemoos.
Ik ben ook weer overgestapt naar het nieuwe topic.

Afbeelding

@Mamma Inge, in het vorige topic schrijf jij dat je je hond loslaat lopen in een gebied waar reeen zitten...
Ik denk dat dat niet mag, maar wil je sowieso waarschuwen.
Een hond van een buitenlands familielid van mij ging onlangs achter een ree aan en heeft het oversteken van een weg niet overleefd....
Alle reacties Link kopieren
Happy New topic!! We zijn inmiddels halverwege de cursus gehoorzaamheid 2 en ik ben nu info aan het inwinnen voor jachttraining/apporteersport. Zelf al wel begonnen met dummy’s apporteren etc, heidebij vindt het erg leuk, vooral die met vacht erom heen :biggrin: . —> https://i.postimg.cc/05h0vrRN/6-F7-DB94 ... -E1568.jpg
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
24-05-2021 17:09
Ik ben ook weer overgestapt naar het nieuwe topic.

Afbeelding

@Mamma Inge, in het vorige topic schrijf jij dat je je hond loslaat lopen in een gebied waar reeen zitten...
Ik denk dat dat niet mag, maar wil je sowieso waarschuwen.
Een hond van een buitenlands familielid van mij ging onlangs achter een ree aan en heeft het oversteken van een weg niet overleefd....
Nee juist niet daar omdat ik weet dat ze er zo op gefikseerd is en denk dat ze er achter aan gaat.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik heb een groot deel van het vorige topic gelezen, maar niet meegeschreven. Dat wil ik nu wel doen!

Samen met mijn vriend hebben wij een labrador van 3 jaar oud. Een herplaatsen en ondanks dat ze pas een half jaartje bij ons is, is ze niet meer weg te denken uit ons 'gezinnetje'. Zo dol zijn we op haar, en zij volgens mij ook op ons!

Hebben jullie honden soms ook een soort 'gekke/dolle 5 minuten'? Dan lijkt onze hond zo druk te zijn en stuitert ze bijna letterlijk met haar kont over het grasveld. Als we haar laten zitten en aaien wordt ze pas weer rustig.
Those who don’t believe in magic will never find it
Ik vind meneer heidebei (het is toch een hij?) ontzettend leuk! Wat is ie mooi. :flirting:
Ik heb gemerkt dat ons manneke zich ontzettend fijn voelt bij zijn soortgenoten. De interactie met hen is bombastisch.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 24-05-2021 17:51
0.24% gewijzigd
Ik ben ook ingecheckt !

Dropfruitje, leuk dat je mee gaat schrijven.

Laatst las ik iets over de 'dolle 5 minuten' en dat noemden ze in dat artikel fiddle about. Dat is dus eigenlijk gewoon een vorm van stress afschudden. Stress hoeft niet altijd negatief te zijn gelukkig. Maar eh, het is wel herkenbaar ja.
dropfruitje schreef:
24-05-2021 17:24
Leuk! Ik heb een groot deel van het vorige topic gelezen, maar niet meegeschreven. Dat wil ik nu wel doen!

Samen met mijn vriend hebben wij een labrador van 3 jaar oud. Een herplaatsen en ondanks dat ze pas een half jaartje bij ons is, is ze niet meer weg te denken uit ons 'gezinnetje'. Zo dol zijn we op haar, en zij volgens mij ook op ons!

Hebben jullie honden soms ook een soort 'gekke/dolle 5 minuten'? Dan lijkt onze hond zo druk te zijn en stuitert ze bijna letterlijk met haar kont over het grasveld. Als we haar laten zitten en aaien wordt ze pas weer rustig.
Ja! Herkenbaar!
Hier zijn die dolle ADHDmomenten in huis. In de ochtend en in de avond zo’n moment.
Dan ontziet hij niets. Tafels worden aan de kant geduwd in zijn snelheid, stoelen verschuiven, de vuilnisbak (groot hoog model) valt zo nu dan om, de gordijnen hangen schots en scheef.
Een keer met je ogen knipperen en de hond is in een totaal andere hoek van de ruimte.

Het is zijn manier om zijn overprikkeling kwijt te raken.
Op gegeven moment begrenzen we hem wel, door hem even helemaal uit de situatie te halen. En dan is het goed.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
24-05-2021 17:14
Happy New topic!! We zijn inmiddels halverwege de cursus gehoorzaamheid 2 en ik ben nu info aan het inwinnen voor jachttraining/apporteersport. Zelf al wel begonnen met dummy’s apporteren etc, heidebij vindt het erg leuk, vooral die met vacht erom heen :biggrin: . —> https://i.postimg.cc/05h0vrRN/6-F7-DB94 ... -E1568.jpg
Aaah dat gezicht er ook bij (‘It’s all mine, MINE!! Whahahaha’)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
24-05-2021 17:38
Ik vind meneer heidebei (het is toch een hij?) ontzettend leuk! Wat is ie mooi :flirting:
Ik heb gemerkt dat ons manneke zich ontzettend fijn voelt bij zijn soortgenoten. De interactie met hen is bombastisch.
Het is mevrouw Heidebij, maar ze is behoorlijk aan de maat 😁. Ze kan eigenlijk met iedereen overweg, maar heeft wel een voorkeur voor andere jachthonden..
ze is nu 16 maanden, ben benieuwd hoe ze straks is als ze helemaal volgroeid is (ik zie haar nu langzaamaan iets breder worden..)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
24-05-2021 17:24
Leuk! Ik heb een groot deel van het vorige topic gelezen, maar niet meegeschreven. Dat wil ik nu wel doen!

Samen met mijn vriend hebben wij een labrador van 3 jaar oud. Een herplaatsen en ondanks dat ze pas een half jaartje bij ons is, is ze niet meer weg te denken uit ons 'gezinnetje'. Zo dol zijn we op haar, en zij volgens mij ook op ons!

Hebben jullie honden soms ook een soort 'gekke/dolle 5 minuten'? Dan lijkt onze hond zo druk te zijn en stuitert ze bijna letterlijk met haar kont over het grasveld. Als we haar laten zitten en aaien wordt ze pas weer rustig.
Jep. De Amerikanen noemen dat de ‘zoomies’ en dat past er wel bij. Ze ‘zoomen’ van links naar rechts. Jongedame heeft iedere dag na haar diner even de gekke vijf minuten aan zoomies.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-05-2021 17:48
Aaah dat gezicht er ook bij (‘It’s all mine, MINE!! Whahahaha’)

Ja echt hè :rofl: de gewone standaard dummy’s komt ze direct terug brengen, maar deze zijn toch wel erg leuk om even zelf te houden..(uiteindelijk geeft ze ze wel af, want dan is samen spelen toch leuker dan alleen en een “verstopte” dummy zoeken is helemaal geweldig 🤩)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Wij noemen die gekke 5 minuten altijd “Chinees kwartiertje” (geen idee waarom!)

Onze puberpup heeft dat eigenlijk niet, maar de vorige had het wel. En de katten hadden er ook last van. Of nou ja, wij hadden er last van ;-D
dropfruitje schreef:
24-05-2021 17:24

Hebben jullie honden soms ook een soort 'gekke/dolle 5 minuten'? Dan lijkt onze hond zo druk te zijn en stuitert ze bijna letterlijk met haar kont over het grasveld. Als we haar laten zitten en aaien wordt ze pas weer rustig.
Mijn hondje (van 11 jaar) heeft dat soms op het strand. Dan is hij zo ontzettend blij dat hij heel hard rondjes holt en in de lucht een pirouette draait. Koddig om te zien. Blij ei istie. We hoeven hem niet tot rust te manen, hij wordt vanzelf moe en loopt dan weer rustig mee.
Alle reacties Link kopieren
Die gekke momentjes zien we hier ook regelmatig.
Puber witje heeft het meer buiten dan binnen.

Op het moment is ze heel erg bezig met verstoppertje spelen.
Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
24-05-2021 16:05
Nee
Dat was een tibetaanse terriër
Dat moest ik eerst even door Google halen :-). Zo te zien heb je dan al de inwijding gehad wat betreft vachtverzorging voor de huidige viervoeter :D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-05-2021 20:03
Dat moest ik eerst even door Google halen :-). Zo te zien heb je dan al de inwijding gehad wat betreft vachtverzorging voor de huidige viervoeter :D
Vachtverzorging van puber witje is een lachertje in vergeleken bij een Tibetaanse terriër
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net van iemand de link van dit topic gekregen. Ik heb namelijk nog een aantal reacties geschreven. Misschien moet ik ze hierheen quoten.
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
24-05-2021 20:22
Vachtverzorging van puber witje is een lachertje in vergeleken bij een Tibetaanse terriër
Een terriër moet je plukken of vergis ik me?

Even een tvp. Hier gaat het eigenlijk heel goed. We zijn weer flink aan het trainen. Gedroogde kip en allemaal lekkers mee. Gisteren kwamen we allemaal uitvallende honden tegen met wandelen, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment wilde hij toch even één keer mee blaffen. Hij bleef me wel aan kijken. Dat is al een hele vooruitgang.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
24-05-2021 21:47
Een terriër moet je plukken of vergis ik me?

Even een tvp. Hier gaat het eigenlijk heel goed. We zijn weer flink aan het trainen. Gedroogde kip en allemaal lekkers mee. Gisteren kwamen we allemaal uitvallende honden tegen met wandelen, dat ging de hele tijd goed maar op een gegeven moment wilde hij toch even één keer mee blaffen. Hij bleef me wel aan kijken. Dat is al een hele vooruitgang.
Een Tibetaanse terriër heeft lang haar.
Minimaal 1x per week borstelen, liefst vaker anders heb je zo klitten.
Die van ons ging 2x per jaar naar de trimster, dan gingen die lange haren er af.
Beest was dan helemaal blij en in een gekke bui.
Kon me er ook best wat bij voorstellen, alsof je met een hele dikke trui loopt in een warme zomer.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
24-05-2021 21:52
Een Tibetaanse terriër heeft lang haar.
Minimaal 1x per week borstelen, liefst vaker anders heb je zo klitten.
Die van ons ging 2x per jaar naar de trimster, dan gingen die lange haren er af.
Beest was dan helemaal blij en in een gekke bui.
Kon me er ook best wat bij voorstellen, alsof je met een hele dikke trui loopt in een warme zomer.
Ik heb ze even gegoogled. Ik had er echt een compleet verkeerd beeld van! Wat zijn ze leuk!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven