Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb je berichten al gelezen Iones.
Fijn dat je ons gevonden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
24-05-2021 21:56
Ik heb ze even gegoogled. Ik had er echt een compleet verkeerd beeld van! Wat zijn ze leuk!
Het was een geweldig beest.
En een heel fijn karakter ook naar de kinderen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
@iones, ik heb je berichten ook gelezen.

En jouw man heeft groot gelijk met de
honden niet wegsluiten voor gasten. Ik zou dat ook niet zomaar doen (uitzonderingen om hele goede redenen daargelaten).

Bij de vorige was dat ook niet uitvoerbaar, want die maakte zelf de deuren wel open als hij vond dat hij ergens bij moest zijn. Deze is wat terughoudender en wacht totdat je de deur opent, maar hij vergeet zijn nette manieren spontaan als er dringendere zaken zijn die zijn aandacht vragen (zoals visite, of als hij mij uit het oog dreigt te verliezen, ofzo). Ik heb hem nog geen deuren zien openen, maar ik sluit niet uit dat hij dat prima kan als hij dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn man wist al van te voren wat mijn reactie zou zijn, en dat niemand dat hier klaar krijgt, dat mijn honden in hun eigen huis weggesloten zouden worden.

Ze zouden het ook niet snappen. Ze kennen dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hond en kat gaan soms wel een verdieping omhoog (of bij goed weer in de tuin).

Jongedame zal sneller even apart worden gezet dan oude bes, de kat rent vanzelf weg bij ‘vreemd volk’. Meer ter bescherming van jongedame. Mensen tillen haar ontzettend snel op, zeker kinderen. En dat gaat niet altijd soepeltjes (en ik wil dat ook niet). Oude bes kreeg je niet zo 1, 2, 3 getild, zeker niet een kind.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat jullie honden ook wel eens de dolle 5 minuten hebben! Ik ga eens googelen op de termen die jullie schrijven. Wie weet haal ik daar nog tips uit hoe ik haar daarna wel kalm kan krijgen :-D

Wij zetten de hond soms even in een andere kamer als er iemand langs komt die een lichte allergie heeft voor hondenharen. Wel de deuren open zodat zij ons nog kan zien zitten, maar eigenlijk zou het haar niet kunnen schelen als de deuren dicht zijn. Dan gaat ze gewoon rustig slapen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
25-05-2021 07:19
Fijn om te lezen dat jullie honden ook wel eens de dolle 5 minuten hebben! Ik ga eens googelen op de termen die jullie schrijven. Wie weet haal ik daar nog tips uit hoe ik haar daarna wel kalm kan krijgen :-D

Wij zetten de hond soms even in een andere kamer als er iemand langs komt die een lichte allergie heeft voor hondenharen. Wel de deuren open zodat zij ons nog kan zien zitten, maar eigenlijk zou het haar niet kunnen schelen als de deuren dicht zijn. Dan gaat ze gewoon rustig slapen.
Jongedame borstel ik altijd na de ‘zoomies’. Daar wordt ze helemaal zen van. Oude bes kreeg altijd de zoomies rond bedtijd van zoon en hij werd kalm van het voorleesritueel :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een hele vreemde man tegengekomen. Die vond het nodig om midden in de velden even te onthullen dat hij altijd met een jagersmes op zak liep als ‘ie met de hond ging. Voor ‘dat kalf’ (de lokale Kangal) :-?

De vrouw waar ik mee op liep gelijk: ‘Kom Lemoos, we moeten op tijd terug zijn’ :-)

Wat een idee om met een mes op zak te gaan rondlopen. Ook erg effectief, tegen de tijd dat hij zijn mesje uit het lemmet heeft gefrotteld is zijn golden al opgevreten of komt hijzelf een arm te kort. Enige hond waar die Kangal überhaupt op reageert (lees: ziet als een soortgenoot en dan een beetje kwispelt) is Pluisje, de mega Sint Bernhard (vind de naam zo leuk, hun tweede hondje is zo’n mini met een naam zoals Brutus)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eh oké.... die man vergeet idd even dat honden 10x sneller reageren dan wij mensen.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn er toch rare mensen op de wereld
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
En dat je dat dan ook gaat zeggen :bonk:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-05-2021 17:18
Vandaag een hele vreemde man tegengekomen. Die vond het nodig om midden in de velden even te onthullen dat hij altijd met een jagersmes op zak liep als ‘ie met de hond ging. Voor ‘dat kalf’ (de lokale Kangal) :-?

Wat een rare snuiters kom jij toch telkens tegen. Ik krijg zo onderhand echt zo’n Flodder-gevoel bij jouw wijk.

De vrouw waar ik mee op liep gelijk: ‘Kom Lemoos, we moeten op tijd terug zijn’ :-)

Wat een idee om met een mes op zak te gaan rondlopen. Ook erg effectief, tegen de tijd dat hij zijn mesje uit het lemmet heeft gefrotteld is zijn golden al opgevreten of komt hijzelf een arm te kort. Enige hond waar die Kangal überhaupt op reageert (lees: ziet als een soortgenoot en dan een beetje kwispelt) is Pluisje, de mega Sint Bernhard (vind de naam zo leuk, hun tweede hondje is zo’n mini met een naam zoals Brutus)

Dat vind ik ook altijd zo grappig! Fifi of Fluffy voor een joekel van een hond of Devil of inderdaad Brutus voor zo’n frummeltje. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Fun fact: de film Flodder is opgenomen twee wijken verderop :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-05-2021 19:17
Fun fact: de film Flodder is opgenomen twee wijken verderop :-D

En ze zijn nooit meer vertrokken? :O

:rofl:
lemoos2 schreef:
25-05-2021 17:18
Vandaag een hele vreemde man tegengekomen. Die vond het nodig om midden in de velden even te onthullen dat hij altijd met een jagersmes op zak liep als ‘ie met de hond ging. Voor ‘dat kalf’ (de lokale Kangal) :-?

De vrouw waar ik mee op liep gelijk: ‘Kom Lemoos, we moeten op tijd terug zijn’ :-)

Wat een idee om met een mes op zak te gaan rondlopen. Ook erg effectief, tegen de tijd dat hij zijn mesje uit het lemmet heeft gefrotteld is zijn golden al opgevreten of komt hijzelf een arm te kort. Enige hond waar die Kangal überhaupt op reageert (lees: ziet als een soortgenoot en dan een beetje kwispelt) is Pluisje, de mega Sint Bernhard (vind de naam zo leuk, hun tweede hondje is zo’n mini met een naam zoals Brutus)
Doet me denken aan iets dat laatst gebeurde.
We gaan altijd naar een hondenspeelveldje waar verder (bijna) niemand komt, kan herder even rustig los. Laatst was mijn vriend daar met de hond en kwam er een man met een knuffeltijger en begon met herder te 'spelen', maar op een intimiderende manier.
Mijn vriend waarschuwde de man, maar hij ging door. Stak zijn arm uit naar herder "ok pak mijn arm maar, pak maar!". Daarna liet hij een plastic zak met naar eigen zeggen 8000 euro cash aan de herder zien: Kijk ik heb dit, je hoeft me niet te bijten. (??????)

Daarna ging hij liggen midden in het veldje en begon hond en vriend te filmen. Vriend belde me, dus ik kwam even kijken. Ik vroeg de man waarom hij gefilmd had en hij gaf aan dat hij alleen foto's van de hond had gemaakt. Hij was immers paparazzi en maakte ook foto's van Madonna. Hij bood aan om de foto's te laten zien, maar zou dan wel zijn telefoon stevig vasthouden. En als vriend het zou wagen om hem met een 'homo-handje' aan te raken, zou herder mijn vriend wel even in zijn kuiten bijten.

Toen besloot ik dat die man gewoon knetter was en naar huis te gaan. Die man totaal in de stress. Want als die herder weg ging, dan zou hij niet veilig zijn met zijn cash, en voor homo's. Dus hij ging ook weg. Nou ja.
Valt dat verhaal een beetje te volgen? Het was ook gewoon raar :D
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
25-05-2021 21:10
Valt dat verhaal een beetje te volgen? Het was ook gewoon raar :D
Ja het is te volgen :-). Was de Herder niet wantrouwig?

Ga je met zo’n type hond nog wel vaker tegenkomen (niet per se de lokale junk/alcoholist). Van die vage figuren die ineens met een tak of balletje verschijnen en ‘ruw’ willen spelen om te kijken of ‘ie wel ‘lekker pittig’ is. En dan gaat je herder in crouching tiger positie. Heb wel eens zo’n eikel gezegd: ‘Zie je dat? Die oren? Die nekharen? Zie je hoe ze door haar poten zakt om op ieder moment te kunnen springen als Shaquille O’ Neal ? Ja? Wist je dat Herders gelijk voor de strot gaan? Nee? Daag nog wat meer uit!’


Ik heb geen last meer van de lokale alcoholist met kwade dronk. Schijnbaar ben ik nu ‘chill’ want mijn man is ‘een fijne gozert’.Hij vindt het ook raar dat jongedame naar hem gromt maar hij gilt niet meer naar mij en hij voelt niet meer de neiging om te gillen en mensen verrot te schelden. Maar als ik ‘m op tijd zie loop ik liever even om. Te onvoorspelbaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-05-2021 19:57
En ze zijn nooit meer vertrokken? :O

:rofl:
Het is echt een truttenwijk. Maar de aangrenzende parken trekken nogal wat volk van verschillende walks of life zeg maar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Neeee Lemoos, een mes op zak? Daar is wat wij meemaken helemaal niets bij. Ik moet wel lachen om die geweldige namen voor die honden.

Absofabso, dat is het meest bizarre verhaal wat ik de laatste tijd heb gehoord.
:woa:


Ik heb vandaag 2 wandelingen moeten afbreken om het later opnieuw te proberen.
Zodra we de deur uit liepen begon hij scooters na te jagen en hij is daar ineens heel hard op beginnen te reageren. Met trekken, met blaffen. Het is dat hij een tuigje draagt anders had hij zichzelf allang opgehangen. Het moeilijke vind ik dat ik de focus niet terug krijg. Gewoon NIET. Hoe leuk ik ook ben en hoe lekker de beloningen ook zijn. Daarentegen gaat ie op andere momenten naast hetzelfde drukke verkeerd, dus 20 scooters, 5 scheurende auto's en 4 gillende fietsers rustig zitten poepen op een kleine grasstrook op nog geen 2 meter afstand zonder te reageren op wie of wat dan ook. Geen pijl op te trekken.

Vandaag bij de cursus zijn we eerder weggegaan want wij gaan voor succes. En dan ga ik niet nog 10 keer laten mislukken bij zelfs de meest simpele oefeningen. :(
Het was zo zielig want hij was gewoon overvraagd. Bij de buren zijn ze al 3 weken aan het verbouwen dus zijn rust is een hel, en toen we terugliepen naar de auto plofte hij neer op één van zijn favoriete naar lente mos ruikende gras bedjes, deed hij zijn ogen dicht en viel hij in slaap..... Ik heb hem eerst even flink geknuffeld. Da ik daarvoor languit op het fietspad lag dat boeide me geen reet. Daarna heb ik m'n kleine lieve maatje met zijn grote tanden opgetild (ik heb hem opgetild Lemoos) en verder lekker bij me gedragen en geknuffeld terwijl hij als een zak aardappelen (van 20kg) in mijn armen lag te snurken. Hij heeft 3 uur aan één stuk geslapen. Op mijn schoot. In de auto. Wat was dát saai!

Ik heb geaccepteerd dat het de eerste 2 jaar heel hard werken is. Maar vanmiddag zat ik op de grond te spelen met Maligator en ineens voelde ik me zo sip over hoe het buiten gaat en ik zat weer even te janken. Binnenshuis gaat het zo goed, een totaal andere hond. Het is een schavuit maar niets raars, en makkelijk te corrigeren als hij even uit de bocht wil vliegen. Maar buiten. Ander verhaal. Toen pakte Maligator ineens zijn knuffel en duwde die in mijn nek. :love: We waren met een flostouw aan het spelen dus zaten in een totaal andere energie, en dan toch he! Wat een tophond is hij!!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Aaaahhhh :heart:

Zelfs honden hebben van die ‘I can’t even...’ dagen. Maar wat zijn ze allemaal toch stuk voor stuk maatjes voor het leven.

P.s. De potentiële messentrekker is geen enge meneer. Het type wat je voor je neus krijgt als je bij de bank een afspraak hebt gemaakt om eens te praten over je hypotheek. Het net niet type.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hahahaha, net niet type. Die ken ik ja.
Maar eigenlijk des te bizarder (klopt deze zin ? Nee he! Is niet erg!)

Vanmorgen was wel een geniet moment. Dat had ik nog niet verteld.
Maligator opende om 5.15 uur de oogjes. Fijn joh, lekker op tijd, kunnen we ook nergens te laat komen! :cheer2:

Dus tegen half 6 en na de eerste plas ben ik terug mijn bed in gedoken. Maligator af gelegd op een kleedje naast me. Hij deed ook braaf zijn oogjes toe. Ging slapen. Word ik een half uur later wakker van een fanatiek woewoewoewoewoe naast mijn oor. Ah, leuk Maligator, je hoort iemand. Is goed jongen, lekker verder slapen. Whut? Je ligt op bed.. 'eraf, plaats, af, trusten'. Hij ging dus netjes naast het bed liggen. Oogjes gingen meteen weer toe. Ademhaling ging langzamer. Top, ik kon ook weer slapen.
Wat denk je: 20 minuten daarna precies hetzelfde. Lag het monster weer naast me in bed, weer wat gehoord en zichzelf verraden. Deze keer had hij een paar sokken van man in zijn bek, maar dit hield dus niet al het geluid tegen.
Blijkbaar klimt hij er sneaky in aan de kant van het bed, dus waar man normaal gesproken ligt (die had nachtdienst), want ik had echt niets gemerkt terwijl ik normaal van elk piepje wakker word. Totdat het geblaf nabij mijn knieën (deze keer) ineens begon en ik doorkreeg dat ie weer naast me was gekropen. De pukkel!

Hij mag nog steeds niet op bed.
Morgen ook niet.
Overmorgen ook niet
Dag daarna ook niet.
En morgen is morgen ook weer morgen.
Dus we gaan het niet toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Haha, mooi!

Border hier slaapt wel bij mij OP bed. Hij heeft zijn eigen kleedje op de andere helft van het tweepersoons bed. De laatste tijd probeert hij trouwens altijd onder het dekbed tegen me aan te kruipen, en daar ben ik toch niet zo van gediend. Hij is hoe lief ook, wel een ontzettende haarbal. Dan wordt ik halverwege de nacht wakker en denk ik, wat is mijn deken lekker warm en zwaar.. maar dan blijkt het hond te zijn die zich tegen/over mee heen heeft gedrapeert, liefst nog met z'n kop in mijn hals. Hij schurkt zich dan helemaal lepeltje lepeltjr tegen mij aan, de schat. Ik heb het opgezocht en het schijnt dat de hond je dan wil beschermen, ook wel weer lief.

Vandaag kwamen de schoorsteenvegers en daar wordt hond helemaal wild van, elk jaar weer. Blaffen als een malle, dat doet ie normaal nooit! Maar zodra hij ze ziet en ruikt is hij één en al knuffels en wil hij alles zien wat de mannen doen. Gelukkig vinden de mannen hond leuk en gooien ze tijdens hun koffiepauze een balletje met hond. En voor je het weet zit hij in hun busje, want hond houdt van werkbusjes haha.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Veranderling ik zag vandaag een leuk plaatje, echt perfect van toepassing op malimaatje. Zal het morgen uploaden als ik een goede site gevonden heb ervoor.
...
Alle reacties Link kopieren
Lief, die beddiertjes :-)

De Berner Sennen deed dat vroeger ook, stiekem op bed kruipen, alsof dat niet zou opvallen. Als je dan ‘af’ zei, stak hij zijn kop onder de sprei zo van: ‘Als ik jullie niet kan zien zien jullie mij ook niet’.

Zoon heeft een nieuw bed met zo’n uitschuifbaar onderbed speciaal voor jongedame. Maar als zoon echt diep in slaap is en dus gestopt met woelen, trippelt ze toch door naar zijn bed en vouwt zich achter het hoofdkussen zodat ze allebei met hun hoofd op het kussen liggen.

Ach, ik verstopte vroeger ook de honden in mijn bed. ‘Nee hoor, ze zijn hier niet pap’. En dan zei pa: ‘Koekje?’ en begonnen er drie staarten te wapperen onder dat dekbed :lol:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-05-2021 22:17
@iones, ik heb je berichten ook gelezen.

En jouw man heeft groot gelijk met de
honden niet wegsluiten voor gasten. Ik zou dat ook niet zomaar doen (uitzonderingen om hele goede redenen daargelaten).

Die van ons doet dat zelf. We waren haar vorig jaar al eens “kwijt” toen er visite was..Heidebij vond het kennelijk te druk en was dus naar boven gelopen en in haar nachtbench gaan liggen. Op zich helemaal prima, maar je zoekt je de eerste keer rot :rofl:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven