Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
26-05-2021 22:15
De jongste is alweer 7 maand, ik gebruik een clicker/beloning, voor de oh een duif, ekster, blaadje, persoon in de tuin, auto, etc werkt dat prima om te herstellen, maar de focus wat meer vasthouden of krijgen als er een andere hond is... Begintijd vond ze andere honden eng onderweg en moest ze er niks van hebben, nu is elke hond een potentieel speelmaatje.
Dat is ook een lastige leeftijd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-05-2021 22:21
Ja Iones, jij hebt een hart van goud voor je hondenvriendjes.
BuZz is het grote formaat. Die zou de rest van jouw bende qua formaat laten ondersneeuwen. Loulou is volgens mij een kleiner modelletje.
Ik geloof dat ze net mee past in het fietsmandje.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet niet gaan kijken op die pagina geloof ik.

In ieder verschoppelingetje zie ik jongedame.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ttroeteltje schreef:
26-05-2021 17:53
Hebben jullie deze al gezien?

Moest meteen aan de dames denken die zo’n maatje hebben.

https://youtu.be/U_u9Ome0TIk
Wat een lief filmpje, hij doet er zo zacht tegen.
Heerlijk om dit soort filmpjes te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
26-05-2021 22:43
Wat een lief filmpje, hij doet er zo zacht tegen.
Heerlijk om dit soort filmpjes te kijken.
Speciaal voor de Mechelse Herder baasjes:

https://youtu.be/l5t1DGUVetQ
Nee heb je, ja kun je krijgen
Quaintrelle schreef:
26-05-2021 21:46
Veranderling aan dit plaatje moest ik denken bij het verhaal van de scooter. Uiteindelijk wordt dat echt beter met veel oefenen. Afbeelding
Dankjewel! Goed om die in gedachten te houden.
Ik kende wel het plaatje van herder x krokodil x redbull = maligator.

Wat schattig al die honden bij en op bed. Toch zal Malimaatje het met stiekem erbij kruipen moeten doen hoor.

Hier ook een paar keer kletsnat geregend, maar ook een paar keer droog gebleven. De manier waarop de wandelingen gingen wisselde sterk. Hij wilde vanmorgen maar niet slapen, dus vanaf halverwege de middag heeft hij het grootste deel van de verdere dag lekker liggen dutten. Aan het einde van de dag was hij duidelijk overprikkelt van te weinig slaap. We hadden net even kort gewandeld (even plassen, poepen en weer lekker naar binnen om verder te slapen). Hij zal nu de nacht wel gewoon goed doorslapen, en hopelijk is hij dan morgen wat uitgeruster en zijn de prikkels wat verwerkt.

Het communiceren gaat hier ook steeds beter zonder tanden. Te schattig hoe honden dat kunnen.
lemoos2 schreef:
26-05-2021 22:54
Speciaal voor de Mechelse Herder baasjes:

https://youtu.be/l5t1DGUVetQ
:love:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-05-2021 22:28
Dat is ook een lastige leeftijd.
Het is sowieso een handenbindertje, heel wat anders dan haar voorgangster die de makkelijkste hond ooit was. Maar brengt ook wel weer leven in de brouwerij.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Wat betreft het filmpje van de herder met de twee kittens : ik zou de reactie van de moederpoes wel eens willen zien....
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
26-05-2021 22:15
De jongste is alweer 7 maand, ik gebruik een clicker/beloning, voor de oh een duif, ekster, blaadje, persoon in de tuin, auto, etc werkt dat prima om te herstellen, maar de focus wat meer vasthouden of krijgen als er een andere hond is... Begintijd vond ze andere honden eng onderweg en moest ze er niks van hebben, nu is elke hond een potentieel speelmaatje.

Tsja, 7 maanden is pubertijd en dan hebben ze opeens Oost-Indische bananen in hun oren en is werkelijk alles leuker en interessanter dan de baas. Het beste is vooral doorgaan waar je al mee bezig was en direct aanlijnen (zodra je haar te pakken hebt dan ;-D ) als de spruit niet luistert.

Wat bij mijn eerste ook enorm hielp, was om continue tegen de hond praten, en dan niet met commando’s en stemverheffing maar gewoon op normale toon. Dan vertelde ik de hond van alles over het weer en mijn dag enz, maar tussendoor gaf ik ook instructies (dan gaan we nu naar links), deed ik belangrijke mededelingen (oh kijk eens, daar is je vriendje) en bood ik zomaar ineens lekkere snoepjes aan. Luisteren werd daardoor steeds belangrijker, want je wil natuurlijk niks belangrijks missen en het wordt best een leuk spelletje als je de belangrijke dingen eruit weet te halen. En doordat die oren daardoor steeds meer op mij gespitst waren, werd de aandacht voor de omgeving ook steeds meer verlegd naar aandacht voor mij.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-05-2021 21:58
Oude bes ging altijd met zijn kont in de struiken zitten voor wat privacy. Kon je weer half door de Bush Bush met je zakje.

Dat deed mijn vorige ook altijd, maar gelukkig in het bos, dus ik hoefde er niet met een zakje achteraan.

Communicatie: jongedame is fan van het oogballen. Ze heeft dan ook twee grote knikkers van oogjes (gezien de rest, 45% van haar gezicht bestaat uit oogjes). Kijkt naar de la met snoepjes, kijkt naar mij. Kijkt weer naar la met snoepjes en naar mij. Als ik de hint dan nog niet snap dan krabbelt ze aan mijn voet en gaat weer oogballen.

Niet door ons aangeleerd maar door zijn vorige baasjes; die van ons gaat voor zijn snoeplaatje zitten en geeft dan een pootje (ook als er niemand is om die poot aan te nemen). :rofl:
En soms probeert hij op die manier ook een tweede snoepje te scoren, maar daar trappen we niet in.

Maar het verschilt wel met wat hij krijgt. Zitten en pootje is voor het snoepje vragen tussendoor, terwijl de vaste snackmomenten weer andere rituelen kennen. Zo is bijvoorbeeld de dentastick altijd goed voor een spelletje “ik wil hem niet, ik wil hem toch”.

Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-05-2021 22:39
Ik moet niet gaan kijken op die pagina geloof ik.

Ik doe het ook niet. Al die zielige hondjes gaan me altijd zo aan mijn hart. Zo hebben we puberpup natuurlijk ook gekregen, maar er kan echt geen hondje bij hem, dus ik kan er nu even niks mee.
Hier is het ook hilarisch wanneer ik (alleen als ik dat doe) de koelkastdeur open maak.
Wanneer meneer dan in een heerlijke roes ligt, of zelfs als hij zich aan een massage overgeeft die iemand hem geeft......hij kan dan met vanalles bezig zijn, maar als ik die koelkastdeur open dan zet hij het op een sprintje en staat binnen no time achter me. Als een schaduw volgt hij mijn bewegingen.
Hij zal altijd bij mij zitten, mij nauwgezet in de gate houden, wanneer ik in de keuken bezig ben. Dat is een magische plek voor hem.
Goedemorgen! Ik kom me even melden zodat het nieuwe topic in m’n lijst staat. Vanmorgen echt de schrik van m’n leven: op een onchristelijk tijdstip in de regen, dus ik verwacht geen mens, komt er een jochie op een fiets echt keihard achterop gereden op de stoep. Een hoek om. Monster schrikt zich kapot, ik ook, want ik zag en hoorde het niet aankomen. Dus monster springt op fietsje af, jochie vol in de rem, botsing nét voorkomen, ik een hartverzakking, jochie ook en monster blaffen. Goedemorgen!
lemoos2 schreef:
26-05-2021 22:54
Speciaal voor de Mechelse Herder baasjes:

https://youtu.be/l5t1DGUVetQ
:heart:
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2021 18:59
Ik realiseerde me net weer hoe slim en grappig ik honden altijd vind in hun communicatie. De mijne is niet erg vocaal, maar maakt op zijn manier toch duidelijk wat hij nodig heeft. Zo staat zijn eten/drinken in de gang en als zijn water op is, dan gaat hij in de deuropening tussen keuken en gang staan, en kijkt hij je net zolang aan totdat jij hem aankijkt en begrijpt dat hij daar met een boodschap staat. Maar staat hij op hetzelfde punt en heeft hij nog wel water in zijn bakje, dan loopt hij snel door zodra je hem aankijkt.
Ja zo slim is dat. De mijne gaat naast het aanrecht zitten als z’n water op is of als ie vers water wil. Dan blijft hij staren tot je hem ziet.

En zodra iemand iets te eten pakt in de keuken gaat hij op z’n plaats liggen. Eventueel na een korte inspectie of het de moeite waard is wat je eet. Want bedelen mag niet en alleen op je plaats krijg je iets lekkers. Dus bedelt hij vanaf z’n plaats :proud:

Maar dat vind ik prima want als hij niks krijgt is het ook goed en ik heb geen snuffelende hondenneus op het aanrecht bij koken. Dus prima mechanisme. Werkt ook als ik chips eet of toastjes in de woonkamer. Alleen bij kaas wil hij af en toe naar je toe lopen, en héél nadrukkelijk weer op z’n plek gaan zitten om je te laten weten dat hij netjes op z’n plek zit. Eventueel herhalen als je niet meteen ziet dat hij écht heel netjes op z’n plek zit. :P
Nummer*Zoveel schreef:
25-05-2021 19:08
Dat vind ik ook altijd zo grappig! Fifi of Fluffy voor een joekel van een hond of Devil of inderdaad Brutus voor zo’n frummeltje. :rofl:
Ik kwam laatst een lief pluizig beestje tegen met lang haar in een beetje lassie kleuren. Klein snoezig beestje waar je zo een roze strikje in zou doen. Roept z’n baas: Michael! Kom hier!

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
27-05-2021 08:36
Goedemorgen! Ik kom me even melden zodat het nieuwe topic in m’n lijst staat. Vanmorgen echt de schrik van m’n leven: op een onchristelijk tijdstip in de regen, dus ik verwacht geen mens, komt er een jochie op een fiets echt keihard achterop gereden op de stoep. Een hoek om. Monster schrikt zich kapot, ik ook, want ik zag en hoorde het niet aankomen. Dus monster springt op fietsje af, jochie vol in de rem, botsing nét voorkomen, ik een hartverzakking, jochie ook en monster blaffen. Goedemorgen!
Oeps.

Op zulke sites kijk iknook niet, veel te zielig en daar kan ik niet tegen.

Puber witje was, naar haar idee, gisteren heel zielig.
Kinderen naar school gebracht en gelijk door voor boodschappen, mocht ze niet mee.
We zijn thuis geweest en hebben de boodschappen opgeruimd en daarna hadden we een afspraak staan, dus weer weg en zij weer niet mee.
Helemaal dol toen we eindelijk na 12 uur thuis kwamen, alsof we eeuwen weg waren geweest.
Gingen we 's middags weer weg en mocht ze ook niet mee.
Toen we om half 5 thuis kwamen was het, hallo, zijn jullie er ook weer, nou ik slaap wel verder, doei
Duidelijk niet er mee eens.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Veranderling schreef:
25-05-2021 23:36

Ik heb vandaag 2 wandelingen moeten afbreken om het later opnieuw te proberen.
Zodra we de deur uit liepen begon hij scooters na te jagen en hij is daar ineens heel hard op beginnen te reageren. Met trekken, met blaffen. Het is dat hij een tuigje draagt anders had hij zichzelf allang opgehangen. Het moeilijke vind ik dat ik de focus niet terug krijg. Gewoon NIET. Hoe leuk ik ook ben en hoe lekker de beloningen ook zijn. Daarentegen gaat ie op andere momenten naast hetzelfde drukke verkeerd, dus 20 scooters, 5 scheurende auto's en 4 gillende fietsers rustig zitten poepen op een kleine grasstrook op nog geen 2 meter afstand zonder te reageren op wie of wat dan ook. Geen pijl op te trekken.

Vandaag bij de cursus zijn we eerder weggegaan want wij gaan voor succes. En dan ga ik niet nog 10 keer laten mislukken bij zelfs de meest simpele oefeningen. :(
Het was zo zielig want hij was gewoon overvraagd. Bij de buren zijn ze al 3 weken aan het verbouwen dus zijn rust is een hel, en toen we terugliepen naar de auto plofte hij neer op één van zijn favoriete naar lente mos ruikende gras bedjes, deed hij zijn ogen dicht en viel hij in slaap..... Ik heb hem eerst even flink geknuffeld. Da ik daarvoor languit op het fietspad lag dat boeide me geen reet. Daarna heb ik m'n kleine lieve maatje met zijn grote tanden opgetild (ik heb hem opgetild Lemoos) en verder lekker bij me gedragen en geknuffeld terwijl hij als een zak aardappelen (van 20kg) in mijn armen lag te snurken. Hij heeft 3 uur aan één stuk geslapen. Op mijn schoot. In de auto. Wat was dát saai!

Ik heb geaccepteerd dat het de eerste 2 jaar heel hard werken is. Maar vanmiddag zat ik op de grond te spelen met Maligator en ineens voelde ik me zo sip over hoe het buiten gaat en ik zat weer even te janken. Binnenshuis gaat het zo goed, een totaal andere hond. Het is een schavuit maar niets raars, en makkelijk te corrigeren als hij even uit de bocht wil vliegen. Maar buiten. Ander verhaal. Toen pakte Maligator ineens zijn knuffel en duwde die in mijn nek. :love: We waren met een flostouw aan het spelen dus zaten in een totaal andere energie, en dan toch he! Wat een tophond is hij!!! :heart:
Echt zo herkenbaar dit :hug:
Het wordt echt beter. Ik maak echt enorme sprongen afgelopen weken qua focus maar het was daarvoor echt 2 stappen vooruit en 1 (of 3) terug.

Het is wel echt goed om even te gaan lezen over de stress emmer bij honden. Ik doe nu gewoon minder als ik merk dat het teveel is, zelfs al ik niet snap waarom dat is. Want als hij ‘aan’ staat is wandelen gewoon niet leuk dus doen we dat niet, en daardoor wordt wandelen leuk. Want als we gaan wandelen gaat het goed. En anders is het plassen en naar huis.

De indeling: beetje rondscharrelen, iets actiefs doen/wandelen/oefenen, ontspannende activiteit zoals een bot of een kong of een likmat en daarna benchrust brengt hier een hoop. Een veel ontspannener hond. De hele dag rondlopen en prikkels en reageren maakt hem te alert. En uit zichzelf pakte hij zeker toen hij jonger was geen rust. En nu is de bench wel minder in gebruik maar nog steeds wel dagelijks. Hij doet het gewoon beter op soms geen keus hebben en z’n gemak moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Oef, dat is niet relaxt wakker worden, Thordis!

Ik zie het helemaal voor me, dat “zie hoe braaf ik ben” en dat dan ook herhalen als je het per ongeluk misschien niet ziet :rofl:

Hier wordt bij mij ook niet gebedeld. Hond krijgt zijn eten voordat ik eet, en gaat daarna lekker onder tafel liggen. Als ik klaar ben, en niet eerder, krijgt hij zijn vaste avondsnack (en soms als hij heel veel geluk heeft ook nog wat extra’s van mijn bord).

Ik heb dat met alle honden zo gedaan en dat werkte altijd heel goed. Als je klaar bent (en vraag me niet hoe ze het weten, maar dat is altijd nèt vóór mijn laatste hap), dan komen ze weer boven tafel om hun beloning op te eisen. En mijn eigen honden zijn dan altijd heel geduldig geweest, en gingen/gaan netjes zitten tot ik zover ben. Oppashond had minder geduld; als je bij hem binnen twee seconden na je laatste hap nog geen actie ondernam, dan begon hij altijd heel verontwaardigd en keihard te blaffen, alsof hij wilde zeggen “he joh, ik wacht al zoooo lang en ben zoooo braaf geweest, ik verdien het dat ik NU mijn beloning krijg!”

Overigens schooiert hij wel bij Mr Zoveel, want die laat nog wel eens wat van tafel vallen (eigen schuld!), en bij visite probeert hij het ook altijd even, want je weet maar nooit hoe die erin staan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
27-05-2021 08:55
Oeps.

Op zulke sites kijk iknook niet, veel te zielig en daar kan ik niet tegen.

Puber witje was, naar haar idee, gisteren heel zielig.
Kinderen naar school gebracht en gelijk door voor boodschappen, mocht ze niet mee.
We zijn thuis geweest en hebben de boodschappen opgeruimd en daarna hadden we een afspraak staan, dus weer weg en zij weer niet mee.
Helemaal dol toen we eindelijk na 12 uur thuis kwamen, alsof we eeuwen weg waren geweest.
Gingen we 's middags weer weg en mocht ze ook niet mee.
Toen we om half 5 thuis kwamen was het, hallo, zijn jullie er ook weer, nou ik slaap wel verder, doei
Duidelijk niet er mee eens.

Achgossie, dat is ook wel heel veel weg op een dag!

Ik heb rugklachten en moet daardoor altijd even liggen als ik terugkom van weggeweest. Mijn hond gaat dan bovenop me liggen, in een wanhopige poging om me de rest van de dag thuis te houden.
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
27-05-2021 08:43
Ja zo slim is dat. De mijne gaat naast het aanrecht zitten als z’n water op is of als ie vers water wil. Dan blijft hij staren tot je hem ziet.

En zodra iemand iets te eten pakt in de keuken gaat hij op z’n plaats liggen. Eventueel na een korte inspectie of het de moeite waard is wat je eet. Want bedelen mag niet en alleen op je plaats krijg je iets lekkers. Dus bedelt hij vanaf z’n plaats :proud:

Maar dat vind ik prima want als hij niks krijgt is het ook goed en ik heb geen snuffelende hondenneus op het aanrecht bij koken. Dus prima mechanisme. Werkt ook als ik chips eet of toastjes in de woonkamer. Alleen bij kaas wil hij af en toe naar je toe lopen, en héél nadrukkelijk weer op z’n plek gaan zitten om je te laten weten dat hij netjes op z’n plek zit. Eventueel herhalen als je niet meteen ziet dat hij écht heel netjes op z’n plek zit. :P
Wij hebben puber witje ook gelijk aangeleerd dat als we eten of aan het koken zijn, dat ze dan niet daar mag zijn.
Zitten we te eten aan tafel of op de bank en ze komt bij ons, dan zeg ik: we zitten te eten en dan gaat ze gelijk richting kamer of mand.
En ook de kinderen vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ze de hond geen aandacht mogen geven
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2021 09:08
Achgossie, dat is ook wel heel veel weg op een dag!

Ik heb rugklachten en moet daardoor altijd even liggen als ik terugkom van weggeweest. Mijn hond gaat dan bovenop me liggen, in een wanhopige poging om me de rest van de dag thuis te houden.
Ja en toen ging man 's avonds nog weer weg, zat ze echt heel zielig naar me te kijken.
En het was ook nog een vlug rondje eruit omdat de regen met bakken uit de lucht kwam, in plaats van een flink eind lopen

Slim van je hond.
Liggen blijven en niets meer doen ;-D
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Onderweg: "wat voor ras is het? Van een afstandje vond ik um er wel bedreigend uitzien maar nu ik die krulletjes zie..." :facepalm:

Praten doe ik al tegen dr onderweg, vind het ergens wel fijn om te lezen dat het bij meerderen niet vloeiend gaat op puber leeftijd en het er toch bij hoort, heb altijd het gevoel dat ik als enige met een ongeleid projectiel loop :hihi:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou ook graag mee willen schrijven! Wij hebben een een labrador/friese stabij pup van bijna 6 maanden oud. Echt een schat, zijn dol op hem! Hij luistert ook best goed, loopt goed aan de lijn en kunnen hem prima wat leren, maar waar wij tegen aan lopen is dat hij heel erg gefocust is op andere honden! Hij wil het liefst spelen. Als we tijdens het uitlaten een andere hond tegenkomen kan ik hem niet meer afleiden, dan trekt hij aan de riem, jankt en blaft want hij moet en zal naar die hond toe. Ik krijg hem dan bijna niet meer mee, dat is echt gesleur aan de riem wat heel onprettig is. We gaan vaak met hem naar losloopgebied waar hij met andere honden kan spelen, dus het is niet zo dat we niet in die behoefte voorzien, maar blijkbaar niet voldoende? Heeft iemand tips? Ik heb de basishondentraining hier al voor afgezegd want het is niet te doen. Eerst 5 honden om hem heen waar hij niet bij in de buurt mag komen (was meer bezig met hem in bedwang houden dan training) en daarna nog door een haag van wachtende honden van de volgende groep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven