Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-07-2021 12:59
En tsja… als we over formaat op gaan scheppen… :proud:
Ik heb zo het vermoeden dat mijn 3 honden bij elkaar, wat zo'n 55 kilo is, niet in de buurt van puberpup komen.
Als ik ze stapel zijn ze wel groter :proud:

Ttroeteltje, leuk toch dat je zo verliefd bent op je hond :love:
(bijna) Iedereen vindt zijn hond de leukste/liefste maar de meeste zien heus wel of de hond ook echt mooi is.
Mijn border is "gewoon" een border collie, niets speciaals, standaard zwart-wit.
Nakomertje is ook "gewoon" een border collie maar dan de muizenuitvoering ;)
Ondanks dat ze bijna net zo groot is als border, is ze veel ieler en spitser en ze heeft ook geen bijzonder kleur of tekening.
Spaanse is (volgens de meeste) wel mooi die werd in haar jongere jaren regelmatig gevraagd voor fotoshoots.
Als mensen dan zeiden dat ze zo mooi was, was ik echt wel trots hoor.
Niet dat ik daar ook maar iets aan heb bijgedragen, maar het voelde dan wel of ik haar zelf gebaard had :biggrin:

Welkom Glitterwolkje :bye: leuk een mechelaar!
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
@Ttroeteltje, dat is ook zo hoor. Je ziet karakter bij je eigen hond.

@Feetje, er passen meer dan 5 van die van jou in :rolling:

En die trots, dat herken ik ook. Eigenlijk wel bij alle positieve feedback over de hond :$

Mijn huidige hond is niet perse mooi. Hij heeft meer charisma dan looks. Zijn kop is meer Engelse Mastiff, en die kunnen nogal hooghartig kijken.

Mijn vorige was wel een echte knapperd. Die had zo’n prachtige fijne tekening in zijn gezicht. Het was net of er eyeliner (met wing) rond zijn ogen zat :love:
Alle reacties Link kopieren
Glitterwolkje schreef:
21-07-2021 10:08
Mag ik hier mee kletsen?

9 weken oude (jonge) mechel teef hier, en ondanks dat de wallen tot onder m'n kin hangen doet ze het geweldig. :heart:

Ik bedenk me net pas dat ik helemaal vergat om jou een warm welkom te heten. Iedereen is hier welkom, en forummers met puppieduppies zijn extra welkom :P
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
22-07-2021 12:59
Dank allen voor de lieve berichtjes :rose:

En tsja… als we over formaat op gaan scheppen… :proud:
I plead no contest :rofl:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is ook apart hoe je een beetje vergroeit met je hond(en). Ik weet nog toen ik oude bes in die schoenendoos zag zitten bij dat *lelijk woord* onder de arm. Toen ik ‘m ter plekke overnam en gelijk liet vaccineren en chippen. En dat de DA dacht dat het een soort labradorkruising was. Hoe ik man belde: ‘Maar dit blijft een kleintje, een retrievertje, dat formaat’. Veel te jong, geschat op 7 a 8 weken, de vaccinaties werden uitgesmeerd over weken. Nog nooit zo’n kleine puppy gezien. Man ging ook gelijk overstag want het huis was zo leeg toen de Berner en Herderinnetje kort na elkaar overleden waren.

Oude bes groeide als kool alleen werd hij breder en breder en die korte pootjes steeds dikker en krommer en de staart bleef maar een dun zwiepstaartje. Hoe we dachten dat het misschien een groeiafwijking was en man toch met hem even langs de vaste DA van de groepspraktijk ging. Hoe man met een rode kop weer thuiskwam, oude bes voor hem uit dribbelend met: ‘Stond ik daar even mooi voor paal! Met je retrievertje!’. Het bleek een hele-boel-terriër te zijn, in ieder geval een halve bulterriër. En ook dat raakten we snel gewend, die kleine chunky en stronteigenwijze terriër. Door hondentrainer twee werd mij verteld dat terriërs de ‘terroristen onder de honden zijn’ en zwaar beledigd vertrok ik met oude bes.

En toen kwam jongedame, net wat groter en breder dan een chihuahua als een bange schim het huis ingeslopen. We horen haar niet eens lopen op de tegels en we struikelden meerdere malen over haar. Zo klein en fijn. Inmiddels is ze een lokale beroemdheid als ‘dat hondje met dat witte Kuifje’ dat bij zoon op de elektrische step zit, skateboard of skelter. En iedereen ziet er een ander ras in. Een kleine toverbal.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 19:33
1.56% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dat is mooi verwoord Lemoos.

Onze honden zijn onze toverballen. Ze toveren een lach op ons gezicht en zijn friends 4 life.
Een hond boeit het niet hoe je er uitziet, wat voor werk je doet, hoeveel salaris daar elke maand tegenover staat. Een hond neemt je zoals je bent. Onvoorwaardelijk.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-07-2021 18:53
I plead no contest :rofl:

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, je “vergroeit” met je hond. Want je eigen hond is altijd de aller aller aller leukste en liefste en grappigste en en en

Ik vertel de mijne dat ook altijd, elke avond tijdens ons knuffelmomentje voor het slapen gaan. Dan lig ik op mijn zij op bed, en komt hij met zijn rug tegen mijn aan zitten, met zijn kont op het bed en zijn voorpoten tussen zijn achterpoten. En dan knuffel ik hem en vertel ik hem dat hij de allerliefste hond van de hele wereld is. En zodra ik dat zeg, dan laat hij zich half opzij/half achterover vallen, zodat hij mij een “koppie” geeft. (Lees: hond ligt dan dus met zijn wang op de mijne lief te doen, terwijl ik ergens daaronder platgedrukt tussen hond en kussen verwoed naar adem hap). :love:
En het bed zakt op dat moment flink door. :hihi:
Tover-Feetje, Border Collies zijn hartstikke mooi. En ik heb ook een foto van het drietal gezien. Hele mooie honden vind ik die van jou.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
22-07-2021 21:33
En het bed zakt op dat moment flink door. :hihi:
Nee, dat valt gelukkig mee! We hebben een boxspring, maar met een heel stevig stalen onderframe. :D
Alle reacties Link kopieren
Na maandenlang meelezen, nu toch maar eens een account aangemaakt.

Ik heb eigenlijk niet eens echt een hond, al roep ikzelf altijd dat ik een parttime hond heb. :mrgreen:

Mijn ouders hebben namelijk een Boomertje en daar wandel ik 's avonds altijd mee en ik zeg altijd dat hij op maandag van mij is, want dat is mijn vrije dag.

Ik wilde nog veel meer typen, maar besef me dat ik ook zomaar kom binnenvallen, dus ik hou me in. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, barst lekker los! Nog iemand met een minihondje, die zijn in de minderheid op dit veldje :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
OH MY GOD!

Nou, ik wist al dat hij ondeugend is, dat hij snel is, dat hij hoog springt.

Maar dat hij sinds vandaag ook op het aanrecht springt gaat best ver denk ik zo.

Nou, meneer springt dus zonder opstap pardoes op het aanrecht, en dat is niet bepaald laag bij 2 lange mensen.
En nu moet ik dus ook daar opletten met spullen neerleggen.

:O
Hoi Lexeflex,

welkom samen met Boomer.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lexeflex :bye:
Wat lemoos als zegt voel je vooral niet bezwaard om te vertellen hoe leuk, knap en mooi jouw (parttime) hond is :proud:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps Ttroeteltje.... :-o
Zat je afgelopen week nog vol trots te vertellen dat hij zo groot is, nu was de kleinere uitvoering misschien handiger geweest :biggrin:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Neuh, de Blij Ei one and only uitvoering is en blijft de beste!
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje schreef:
23-07-2021 20:38
Oeps Ttroeteltje.... :-o
Zat je afgelopen week nog vol trots te vertellen dat hij zo groot is, nu was de kleinere uitvoering misschien handiger geweest :biggrin:
Jongedame springt vanuit stand zo op het aanrecht zonder aanloopje of iets. Net een kat. Wij hebben wel een standaard hoogte wegens verticaal uitgedaagde mensen in huis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tjee, jongedame identificeert zich met Kareltje.

Wat zijn verticaal uitgedaagde mensen?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-07-2021 20:45
Tjee, jongedame identificeert zich met Kareltje.

Wat zijn verticaal uitgedaagde mensen?
Hele korte mensen :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-07-2021 20:45
Tjee, jongedame identificeert zich met Kareltje.

Wat zijn verticaal uitgedaagde mensen?

Vroegâh noemde men dat ook wel dwergen :-D .

Trots op Heidebij, ze gaat steeds beter luisteren en komt nu ook wanneer je roept terwijl ze met haar vriendjes aan het spelen is…

Vanweek eerste hondensportles gehoorzaamheid gehad, leuke nieuwe dingen geleerd (twist, turn, tussen..).
7 onbekende honden, dus dat was wel ff wennen, maar gaat volgende week vast beter .
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Godzijdank kan Boef (alias, niet zijn echte naam) niet zo hoog springen. Hij oefent wel regelmatig voor stokstaartje. :blob:

Ttroeteltje, lijkt me dat je dan wel even heel gek staat te kijken de eerste keer. :mrgreen:

Bedankt voor het warme welkom trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-07-2021 20:28
OH MY GOD!

Nou, ik wist al dat hij ondeugend is, dat hij snel is, dat hij hoog springt.

Maar dat hij sinds vandaag ook op het aanrecht springt gaat best ver denk ik zo.

Nou, meneer springt dus zonder opstap pardoes op het aanrecht, en dat is niet bepaald laag bij 2 lange mensen.
En nu moet ik dus ook daar opletten met spullen neerleggen.

:O
:rofl: weet je zeker dat het geen kat is?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Is man ook zo klein als jij Lemoos, familie dwerg. :there:
Dan past Jongedame echt mooi bij jullie.

Heidebij die zo goed luistert, dat vind ik het echt echt heel knap!
Blijerd hier luistert niet. Helemaal niet. Die steekt elke keer als ik hem iets vraag een middelvinger op.

Stokstaartjes zijn erg grappige dieren om te zien. Als Boef dat staan ook beheerst ziet dat er vast hartstikke grappig uit.

Apollos, hij heeft de eerste 8 weken geen katten om zich heen gehad. En daarna slechts een enkele keer een kat in de straat gezien. Of tijdens een wandeling. Hij reageert erop alsof het wild is. Klein en beweeglijke is het, dus het trekt zijn aandacht. Hij is een jager, dus dat triggert hem. Hij realiseert zich niet dat ze venijnig kunnen uithalen met hun klauw.
Misschien heeft hij een identiteitscrisis, wie weet. Denkt hij soms een kat te zijn.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 08:17
2.98% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven