Huis zonder eettafel

21-06-2021 21:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen die door het leven gaan zonder eettafel. Ik heb er (nog) wel een, maar wordt eigenlijk amper gebruikt. Onze woonkamer (waar de eettafel staat) is knus, en we zitten eigenlijk altijd op de bank of op de vloerkussens aan de salontafel eten. Ik zou van de ruimte waar de eettafel nu staat graag een gezellig leeshoekje of iets dergelijks maken, maar zou graag toch ervaringen horen van anderen!
Alle reacties Link kopieren
En als er mensen komen eten dan?
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
21-06-2021 21:44
En als er mensen komen eten dan?
Dan gebruiken we hem inderdaad, maar ook niet altijd. Grote bank, veel vloerkussens :)
Alle reacties Link kopieren
Jij moet in je huis doen wat jij prettig vindt. Er is geen wet of zo die je verplicht een eettafel te hebben. Ik eet zelf altijd op de bank. Ik gebruik mijn eettafel voornamelijk om aan te tekenen.
Ik zou niet zonder kunnen maar gebruik hem ook om koffie aan te drinken en werk te doen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 14:08
99.43% gewijzigd
Ik moet er niet aan denken. Ik zit graag aan de eettafel, ook met visite. Zeker bijv mijn ouders, 80+, zitten veel liever aan een eettafel dan op een bank.


Maar als hij bij jullie echt niet gebruikt wordt, dan is het zonde van de ruimte die het inneemt.
Alle reacties Link kopieren
-Marana- schreef:
21-06-2021 21:55
Ik moet er niet aan denken. Ik zit graag aan de eettafel, ook met visite. Zeker bijv mijn ouders, 80+, zitten veel liever aan een eettafel dan op een bank.


Maar als hij bij jullie echt niet gebruikt wordt, dan is het zonde van de ruimte die het inneemt.
Ja dit. Ik vind eten voor de tv echt gruwelijk en moet er dus ook niet aan denken om geen eettafel te hebben (en daarbij werk ik er aan, maken de kinderen huiswerk, wordt er geknutseld, koffie gedronken, etc etc), maar als jij daar gelukkig van wordt, vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
21-06-2021 21:59
Ja dit. Ik vind eten voor de tv echt gruwelijk en moet er dus ook niet aan denken om geen eettafel te hebben (en daarbij werk ik er aan, maken de kinderen huiswerk, wordt er geknutseld, koffie gedronken, etc etc), maar als jij daar gelukkig van wordt, vooral doen.
Ik eet op mijn bank, maar ik heb geen tv! Als ik mensen te eten heb dan zitten we overigens wel aan tafel. Vriendin van mij had ook lange tijd geen eettafel maar wel een hele leuke salontafel en dan met van die kussens. Vond dat ook wel wat hebben.
Ik had geen eettafel toen ik student was maar nu, met kinderen, kan ik me er niets bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vaker aan mijn eettafel dan op de bank. Eerder zou ik de bank wegdoen.
Volgens mij was TO niet op zoek naar mensen die hun eettafel nooit weg zouden doen, maar goed...

@TO; ik zou hem gewoon weg doen als je er nooit aan zit. Heb geen ervaring met geen eettafel maar wel met het wegdoen van meubels die je 'hoort te hebben' maar nooit gebruikt.
Bevalt mij prima !
Alle reacties Link kopieren
Kan me er niks bij voorstellen. Kerstdiner met t bord op schoot?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Kan me er niks bij voorstellen. Kerstdiner met t bord op schoot?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eten aan de salontafel echt 3 x niks. Net toevallig gedaan omdat Nederland voetbalde en soms gebeurt t in het weekend (met soep ofzo).
Maar uitgebreid tafelen met vrienden is gewoon veel leuker aan een eettafel. Bovendien is spelletjes spelen ook handiger aan een hoge tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 eettafels, andere uiterste. Ik ontbijt eraan, met de krant, zie ik me op de bank nog niet doen. Etentjes op kussens op de grond, als ik daarvoor uitgenodigd wordt bedank ik vriendelijk.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zonder kunnen, maar als jij hem nooit gebruikt doe je hem toch lekker weg. En als je spijt krijgt: een nieuwe is zo gehaald, toch?
Mijn eettafel is wegens ruimte gebrek een bureau geworden, maar eigenlijk eten wij ook altijd op de bank. We hebben ieder zo'n houtenkrukje van de ikea als 'tafeltje'. Heel handig en kun je ook makkelijk opzij schuiven of voor andere zaken gebruiken.
BriannaF schreef:
21-06-2021 22:16
Ik heb 3 eettafels, andere uiterste. Ik ontbijt eraan, met de krant, zie ik me op de bank nog niet doen. Etentjes op kussens op de grond, als ik daarvoor uitgenodigd wordt bedank ik vriendelijk.

Dit!
Wij hebben twee eettafels (kamer en woonkeuken) en twee zithoeken. De tweede zithoek gaat op termijn weg en daar komt dan een klein tafeltje op eettafelhoogte met twee stoelen. Bij het raam met zicht op de tuin. Lijkt mij een heerlijk plekje voor een ontbijt in mijn eentje of een bakkie tussendoor. Of als mini-werkplekje.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-06-2021 22:15
Kan me er niks bij voorstellen. Kerstdiner met t bord op schoot?
Kerstavond: thuis, aan de eettafel! Haha
Eerste Kerstdag: ouders
Tweede Kerstdag: schoonouders

De laatste 5 jaar tenminste sinds we op onszelf wonen in het knusse huis
Ik weet groot hoe groot de eettafel nu is en de kamer natuurlijk, maar mocht hij groot zijn, dan zou je ook kunnen overwegen om er een kleinere (ronde?) neer te zetten en daarachter (bij het raam?) een zitje voor twee.

Mocht je kinderen hebben dan is het fijn als die ook beneden aan tafel huiswerk kunnen maken ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-06-2021 22:23
Dit!
Wij hebben twee eettafels (kamer en woonkeuken) en twee zithoeken. De tweede zithoek gaat op termijn weg en daar komt dan een klein tafeltje op eettafelhoogte met twee stoelen. Bij het raam met zicht op de tuin. Lijkt mij een heerlijk plekje voor een ontbijt in mijn eentje of een bakkie tussendoor. Of als mini-werkplekje.
Lijkt me heeeeeeerlijk al die ruimte. Voor nu helaas niet haalbaar met deze gekke huizenmarkt :roll:
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
21-06-2021 22:33
Ik weet groot hoe groot de eettafel nu is en de kamer natuurlijk, maar mocht hij groot zijn, dan zou je ook kunnen overwegen om er een kleinere (ronde?) neer te zetten en daarachter (bij het raam?) een zitje voor twee.

Mocht je kinderen hebben dan is het fijn als die ook beneden aan tafel huiswerk kunnen maken ofzo.
We hebben nu een ronde met 4 stoelen eraan. Dus kleiner wordt hem niet, dan gaat tie gewoon helemaal weg :-P
Alle reacties Link kopieren
Kennis van me heeft dat ook maar die heeft een salontafel die in hoogte verstelbaar is en een eettafel kan worden. Degelijke houten erbij en het kerstdiner kan aan de “zoals het heurt” tafel genuttigd worden :P
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een Norden klaptafel van ikea (of zo iets) nemen. Die zet je als side table ergens neer en als je hem nodig hebt klap je hem uit .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven