Hondje Parvo overleefd?

21-07-2021 21:30 73 berichten
Zijn er forumsters met een hond(je) dat Parvo heeft overleefd?

Ik heb zelf (nog) geen hond. Maar zijdelings ben ik betrokken bij een pup dat momenteel Parvo heeft. De vooruitzichten zijn niet al te best, maar sommigen overleven het desondanks.

Ik ben erg betrokken bij dit teefje en leef heel erg mee. Volgens de dierenkliniek waar ze nu verblijft heeft ze morgen rond 12.00 of een opleving of is ze overleden. We wachten gespannen af. En ondertussen hoop ik wat positieve verhalen hier te lezen. Al weet ik dat die er maar weinig zijn.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 08:24
2.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, het feit dat ze in een hokje zit waar ze af en toe gecheckt wordt door de artsen hoeft voor de hond geen nare belevenis te zijn. Ze ervaren tijdelijk verlichting uit hun lijden en daardoor zal hun gevoel juist positief zijn. Aan het gevoel van lijden thuis (de laatste tijd) hebben ze juist nare associaties.

Puppies die zich goed gaan voelen in hun hokje worden zó levendig dat ze er gauw uitgehaald worden. ;-D En dan kunnen ze weer een fijn leven krijgen in hun oude omgeving waar ze het leed snel vergeten zijn. Daarom zijn puppies ook zo leuk: elke dag beginnen ze weer helemaal opnieuw met een frisse blik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
21-07-2021 21:39
Hou op hoor… Parvo komt net zo goed in Nederland voor en al helemaal bij die massale puppy fabrieken waar veel mensen hun puppy’s vandaan halen omdat ze geen geduld hebben om op een pup van een verantwoorde fokker te wachten.

Dit heeft niks te maken met of ze wel of niet uit het buitenland komen, geen mening geven als je de feiten niet op een rijtje hebt…
Waar denk je dat deze pups vandaan komen? Niet uit Nederland hoor.
Nanouk schreef:
22-07-2021 08:19
Waar denk je dat deze pups vandaan komen? Niet uit Nederland hoor.
Parvo komt net zo goed voor bij ons. Als een pup behandelt is vormt hij geen probleem voor andere honden.
Alle reacties Link kopieren
Mits de andere honden ook netjes gevaccineerd zijn. Hier in Nederland zijn ook genoeg (brood)fokkers die het niet zo nauw nemen met de pups. De pups die wij binnen kregen kwamen niet uit het buitenland, maar de kans dat ze niet gevaccineerd zijn en ook nog besmet zijn vanuit de buitenlandse puppyfarms is wel groter.
Maar van stichtingen die buitenlandse hondjes ter adoptie aanbieden verwacht ik toch wel beter eigenlijk.
kataravrouw schreef:
21-07-2021 23:19
Ben ik benieuwd wat jij verstaat onder erkende fokkers....
Eentje die aangesloten is bij de landelijke vereniging. Mijn pup heeft het waarschijnlijk opgelopen in de eerste week in het bos/op straat. De kennel was namelijk vrij van Parvo en ook broertjes en zusjes hadden geen klachten. Parvo kan overal opgelopen worden.
Alle reacties Link kopieren
Onze pup kwam ook bij een erkende fokker vandaan, kleine fokker want maar 1 nestje gefokt, maar wel aangesloten bij landelijke rasvereniging. En was in de jaren '80, volgens mij kwamen er toen nog niet zo veel honden vanuit het buitenland. Maar dat weet ik niet zeker, ik was nog een kind.
...
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-07-2021 08:19
Waar denk je dat deze pups vandaan komen? Niet uit Nederland hoor.
Wat bedoel je hier precies mee?? In Nederland zijn net zo goed puppy fabrieken hoor.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
22-07-2021 09:22
Eentje die aangesloten is bij de landelijke vereniging. Mijn pup heeft het waarschijnlijk opgelopen in de eerste week in het bos/op straat. De kennel was namelijk vrij van Parvo en ook broertjes en zusjes hadden geen klachten. Parvo kan overal opgelopen worden.
Ben ik nu benieuwd wat jij verstaat onder de landelijke vereniging...

Was je pupje wel ingeent tegen Parvo?

En een vraagje aan LaFleur...de pups die bij jullie binnen kwamen met Parvo, waren dat ingeente pups? Gewoon nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze waren niet ingeënt. Eigenaren waren niet goed op de hoogte, hadden leuk een puppy gekocht zonder verstand van zaken bij een niet al te frisse fokker en we hebben er ook eens een gehad van een eigenaar die al dat inenten niet nodig vond.

Juist de overgang van nest naar nieuwe eigenaar en tijd van inenten lopen bijna synchroon(voor zover ik het me herinner krijgen ze drie inentingen, de eerste rond 8 weken). Pup komt in een nieuwe omgeving, weg bij moeder en de rest van het nest, heeft daar stress van, weerstand gaat wat achteruit en dat virus heeft door nog niet volledige vaccinatie meer kans. Het overkomt niet alleen ongevaccineerde pups, al lopen zij natuurlijk wel veel meer risico.
Alle reacties Link kopieren
Dank je LaFleur.....de entingen zijn nu op de 6,8,12 weken.

De kans dat een goed in geent pupje parvo krijgt lijkt mij vrij klein. Een goede fokker zal zijn pupkopers goed voorlichten en zeker de eerste week van thuis bij nieuw baasje de pup voldoende rust en goede voeding [ mee gekregen van de fokker ] snel herstellen van de schok van de overgang.
kataravrouw schreef:
22-07-2021 10:42
Ben ik nu benieuwd wat jij verstaat onder de landelijke vereniging...

Was je pupje wel ingeent tegen Parvo?
Ja, pup was wel ingeënt (uiteraard). Ik had hem via een fokker die aangesloten is bij de Nederlandse Labrador Vereniging.
Update: hondje maakt het gisteravond erg slecht. Maar vandaag lijkt het beter te gaan. Ze is stabiel en doet het beter dan gister. Volgens de kliniek heeft ze gister haar slechtste dag gehad tot nu toe.
Het kan nog steeds alle kanten op en onze hoop is nog fragiel, maar als ze herstelt, maken we een goed kans om haar te mogen adopteren en een goed thuis te bieden.
EHR schreef:
22-07-2021 20:16
Update: hondje maakt het gisteravond erg slecht. Maar vandaag lijkt het beter te gaan. Ze is stabiel en doet het beter dan gister. Volgens de kliniek heeft ze gister haar slechtste dag gehad tot nu toe.
Het kan nog steeds alle kanten op en onze hoop is nog fragiel, maar als ze herstelt, maken we een goed kans om haar te mogen adopteren en een goed thuis te bieden.
Wat een hoopvol bericht! Ik duim weer voor een goede nacht!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
22-07-2021 08:48
Parvo komt net zo goed voor bij ons. Als een pup behandelt is vormt hij geen probleem voor andere honden.
Dat weet ik er werd alleen gezegd dat het in Nederland voorkomt en verwezen naar de puppyfabrieken. De puppyfabrieken die meerdere rassen in huis hebben halen deze vooral over de grens.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
22-07-2021 20:16
Update: hondje maakt het gisteravond erg slecht. Maar vandaag lijkt het beter te gaan. Ze is stabiel en doet het beter dan gister. Volgens de kliniek heeft ze gister haar slechtste dag gehad tot nu toe.
Het kan nog steeds alle kanten op en onze hoop is nog fragiel, maar als ze herstelt, maken we een goed kans om haar te mogen adopteren en een goed thuis te bieden.
Oh, dat is voorzichtig hoopvol!
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-07-2021 20:54
Dat weet ik er werd alleen gezegd dat het in Nederland voorkomt en verwezen naar de puppyfabrieken. De puppyfabrieken die meerdere rassen in huis hebben halen deze vooral over de grens.
Het komt ook gewoon in Nederland voor, het virus an sich heeft niks te maken met of een hond wel of niet uit het buitenland komt.
Wat ik aangaf was dat het vooral bij dit soort louche fokkerijen voorkomt omdat het daar gewoon erg slecht gesteld is met de hygiëne, het virus kan na een jaar nog steeds hartstikke besmettelijk zijn en als de hokken en verblijven slecht schoongemaakt worden is het 1 grote bron van besmettingen…
Deze puppy’s worden ook echt wel in Nederland gefokt hoor en niet persé vooral over de grens.

Maar goed: TO blij dat het vandaag beter lijkt te gaan met het pupje. Ik duim nog even door!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
22-07-2021 20:16
Update: hondje maakt het gisteravond erg slecht. Maar vandaag lijkt het beter te gaan. Ze is stabiel en doet het beter dan gister. Volgens de kliniek heeft ze gister haar slechtste dag gehad tot nu toe.
Het kan nog steeds alle kanten op en onze hoop is nog fragiel, maar als ze herstelt, maken we een goed kans om haar te mogen adopteren en een goed thuis te bieden.
Wat fijn! Hopelijk gaat het ook vandaag weer een stukje beter 🙏.
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe gaat het nu met het hondje?
Steeds ietsjes beter. Er lijkt een stijgende lijn in te zitten. We zijn gematigd positief.

Vandaag alvast een speelknuffel voor gekocht. Symbolisch.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja als kind puppie met Parvo gekocht (was zogenaamd “gerenommeerde fokker”) Daarna hele fijne jaren mee gehad.
EHR schreef:
24-07-2021 20:50
Steeds ietsjes beter. Er lijkt een stijgende lijn in te zitten. We zijn gematigd positief.

Vandaag alvast een speelknuffel voor gekocht. Symbolisch.
Hopelijk zet de stijgende lijn door.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn Engelse bulldog. Heeft kantje boord gelegen, maar is er bovenop gekomen. Ze is nu bijna 10 jaar, blind en doof, maar nog wel verder gezond.
En ze heeft 3 jaar geleden zelfs nog een herseninfarct gehad en ook die is ze goed te boven gekomen.
miekemv schreef:
25-07-2021 13:02
Hopelijk zet de stijgende lijn door.

Laatste update is dat dat zeker het geval is. We zijn erg blij. Als het goed is, krijgen we vandaag te horen wanneer ze naar ons toekomt. Wat ons betreft kan dat begin augustus als (we zijn nu nog bezig met de uitpak van onze vakantie).
EHR schreef:
25-07-2021 15:41
Laatste update is dat dat zeker het geval is. We zijn erg blij. Als het goed is, krijgen we vandaag te horen wanneer ze naar ons toekomt. Wat ons betreft kan dat begin augustus als (we zijn nu nog bezig met de uitpak van onze vakantie).
Na de Rabiës enting dan is hij of zij 3 maanden en 3 weken oud.

Ik heb ook een niet Nederlandse (ras) hond.

Mocht het een buitenlandse pup zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven