Hondje Parvo overleefd?

21-07-2021 21:30 73 berichten
Zijn er forumsters met een hond(je) dat Parvo heeft overleefd?

Ik heb zelf (nog) geen hond. Maar zijdelings ben ik betrokken bij een pup dat momenteel Parvo heeft. De vooruitzichten zijn niet al te best, maar sommigen overleven het desondanks.

Ik ben erg betrokken bij dit teefje en leef heel erg mee. Volgens de dierenkliniek waar ze nu verblijft heeft ze morgen rond 12.00 of een opleving of is ze overleden. We wachten gespannen af. En ondertussen hoop ik wat positieve verhalen hier te lezen. Al weet ik dat die er maar weinig zijn.
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 08:24
2.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
25-07-2021 15:41
Laatste update is dat dat zeker het geval is. We zijn erg blij. Als het goed is, krijgen we vandaag te horen wanneer ze naar ons toekomt. Wat ons betreft kan dat begin augustus als (we zijn nu nog bezig met de uitpak van onze vakantie).
Wat fijn!! 🥳
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
EHR schreef:
25-07-2021 15:41
Laatste update is dat dat zeker het geval is. We zijn erg blij. Als het goed is, krijgen we vandaag te horen wanneer ze naar ons toekomt. Wat ons betreft kan dat begin augustus als (we zijn nu nog bezig met de uitpak van onze vakantie).
Fijn zo! Goed nieuws:)
Wat een fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
:-) gelukkig! :cheer2:
Ze komt 3 augustus bij ons wonen. Nu nog wel herstellende, maar weer een blije pup.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat een te gek nieuws!! Heel fijn voor jullie 🤗 kunnen we nog een foto’tje verwachten van de pup? Ben heel benieuwd 😁
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
26-07-2021 23:37
Ohh wat een te gek nieuws!! Heel fijn voor jullie 🤗 kunnen we nog een foto’tje verwachten van de pup? Ben heel benieuwd 😁

Het lukt me niet om foto’s te plakken. Ze is bruin met beige, is een mixje.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws!!
EHR schreef:
26-07-2021 23:17
Ze komt 3 augustus bij ons wonen. Nu nog wel herstellende, maar weer een blije pup.
:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de pup het overleeft. Ik had vroeger een vriendin waarvan de hond als pup parvo heeft gehad. Dit was begin jaren tachtig.
Het komt hier in Nederland nog nauwelijks voor omdat honden er standaard tegen gevaccineerd worden. Alleen pups van buitenlandse broodfokkers nemen het nog wel eens mee.

Ik hoop heel erg dat je pup het overleefd.
iones schreef:
27-07-2021 20:27
Ik hoop dat de pup het overleeft. Ik had vroeger een vriendin waarvan de hond als pup parvo heeft gehad. Dit was begin jaren tachtig.
Het komt hier in Nederland nog nauwelijks voor omdat honden er standaard tegen gevaccineerd worden. Alleen pups van buitenlandse broodfokkers nemen het nog wel eens mee.

Ik hoop heel erg dat je pup het overleefd.

Ze gheeft het overleefd, is nu in een gastgezin en komt de 3e naar ons toe.

Ze is een opvang hond uit het buitenland. Niet van een (brood)fokker.

En wel gevaccineerd overigens. Vlak voordat ze naar Nederland kwam.
Fijn dat pup goed terechtkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat de pup er doorheen is. Alvast veel plezier!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
28-07-2021 05:02
Ze gheeft het overleefd, is nu in een gastgezin en komt de 3e naar ons toe.

Ze is een opvang hond uit het buitenland. Niet van een (brood)fokker.

En wel gevaccineerd overigens. Vlak voordat ze naar Nederland kwam.
Dus gered door een stichting. Mooi werk dat je adopteert. Dat wil ik bij de volgende hond ook.
iones schreef:
28-07-2021 19:03
Dus gered door een stichting. Mooi werk dat je adopteert. Dat wil ik bij de volgende hond ook.

We wilden pertinent niet van een fokker. En wilden eigenlijk een hondje dat op ons pad kwam. En wel pas na onze verhuizing. Oh, en een teefje.

We zijn de 16e verhuisd. De 19e kwam ze op ons pad. De klik was enorm. De betrokken stichting ook erg geraakt daardoor.

Ik vind het een hele goede stichting. Ze hadden haar niet hoeven redden, maar alles is op alles gezet. Lees: een week lang dierenkliniek.
De rekening is daar helaas wel naar. We zijn nu fondsen aan het werven om de stichting weer te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Het is dat wij een bepaald ras wilden hebben en die zijn er in de herplaatsing nauwelijks te krijgen. Ook wij willen alleen teefjes. En daarom zijn we toch maar naar een fokker gegaan, maar wel een goede. Eentje die geen teefjes uit woont, maar gewoon zich houdt aan voorwaarden ten aanzien van dierenwelzijn.

Maar ik heb ook een spanjooltje en die wordt in november 16. Ik had haar ook van een stichting toen ze iets van 7 maanden was of zo. De volgende keer wil ik een hondje uit Griekenland, daar zitten hele mooie honden die mij aanspreken. Ik weet daar een hele goede stichting en die krijgt ook wel eens met parvo te kampen. En dan komen er niet alle pups doorheen.
Welke stichting ken jij in Griekenland?
Onze pup had nog een broertje en zusje ook met Parvo. Broertje heeft het niet overleefd. Zusje wel en minimaal ziek geweest. Onze toekomstige hond heeft de dood in de ogen gekeken, maar het dus wel gered :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Stichting Monemvasia. En die doen daar echt goed werk, krijgen ook volop support van de gemeente daar, omdat ze zien dat ze resultaat boeken met hun beleid. De gemeente subsidieert daar daarom ook de castraties van de huisdieren van mensen, om vermeerdering te voorkomen. En aanliggende gemeentes zien de resultaten inmiddels ook.
Ah andere stichting. Maar dus ook goed werk. Ons nieuwe gezinslid komt ook uit Griekenland.

Ben de stichting zo dankbaar dat ze alles op alles hebben willen zetten om haar een kans te geven te overleven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat doet Monemvasia ook. Maar het is voor hen ook een hard gelag als ze alles geven maar toch niet alle pups van de dood kunnen redden.
Ja dat is het ook. Reden te meer dat we dus nu actie aan het voeren zijn (als in: fondsenwerving) om te helpen zodat ze de dierenartsrekening kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi werk! Ik heb mezelf aangeboden als vrijwilliger om potentiele adoptanten een huisbezoekje af te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven