Huis gevonden: Yay or nay?

15-09-2021 18:01 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag na 386182736817681 uitlotingen komen kijken bij een vrije sector huurhuis! Heel onverwacht want ik ben dus al tig keer uitgeloot en had het dus totaal niet verwacht. En nu zit ik in een existentiële crisis, want Ugli wat moet je eigenlijk met al die ruimte alleen en is het niet zonde van die 200 euro extra huur en energiekosten? En oh mijn god dan ga ik dus verhuizen en weg van mijn aller eerste eigen huisje over een maand?

Ik was aan het rondkijken omdat kopen op dit moment niet kan en ik op wel graag een buiten zou willen hebben en ik ben 29 en had eigenlijk gepland een grotenmensenhuis te kopen rond mijn 30e. Dan is dit grotemensenappartement wel een goed alternatief. Een extra kamer voor een bureau en een buiten lijken me heel fijn om te hebben.

Maar ik moet even input (en even mijn ei kwijt), wat vinden jullie?

Huidig huis:
Vrije sector huur appartement
Nieuwbouw, dus gasloos en vloerverwarming
In het centrum, naast tram maar verder wel rustig gelegen in mijn geboorteplaats
45m2
2 kamers en een berging
Geen buitenruimte
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Nieuw huis:
Vrije sector huur appartement
Bouwjaar 2006, niet gasloos
In een dure, sjieke nieuwbouw buurt (alleen maar twee onder één kappers en ligt aan een park) in mijn geboorteplaats
107m2
2 slaapkamers én een berging
Balkon :heart:
- euro huur excl gwl, incl servicekosten

Pro's
- Poepiedure/goeie/rustige wijk in de stad waar ik wil wonen
- Balkon
- Joekel van een huis
- Een 2e slaapkamer, eindelijk een bureau om aan thuis te werken!

Cons
- Duurder in huur
- Duurder in energie
- IK GA VERHUIZEN OH MIJN GOD WAAR BEN IK AAN BEGONNEN.
ugli wijzigde dit bericht op 04-10-2021 10:21
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik zou het doen!
Alle reacties Link kopieren
Meer dan dubbel zoveel huis, voor 200 eu meer. En een balkon. Doen!
Alle reacties Link kopieren
107m2 in je eentje ?
Als je het een leuk huis vindt, moet je het doen, maar ik vind de huur wel erg veel (of ik moet het verkeerd begrepen hebben en je woont samen of hebt kinderen of zo)
Je kan het altijd bezichtigen en daarna beslissen toch?
Alle reacties Link kopieren
Doen!
Hangt ervan af of je die 200 euro kunt missen. Als dat het geval is zou ik het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Doen!! Al je 'nee's zijn te weerleggen, of komen neer op koudwatervrees. Het klinkt super. Echt, doen :)
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
15-09-2021 18:07
107m2 in je eentje ?
Als je het een leuk huis vindt, moet je het doen, maar ik vind de huur wel erg veel (of ik moet het verkeerd begrepen hebben en je woont samen of hebt kinderen of zo)
Je kan het altijd bezichtigen en daarna beslissen toch?
Nee ik ben alleen met 2 konijnen.

Ja klopt ik ga sowieso kijken, de afspraak staat voor morgenavond. De huur is veel, maar voor die grootte heel weinig en ik betaal nu ook 820 euro, dus die 200 euro meer of minder och..Ik spaar nu rond de - euro per maand, dus ik zou minder sparen maar ik hoef niet op een houtje te bijten. Ik vind het veel risico om zelf te dragen (i.v.m baanverlies), maar heb inmiddels een jaarsalaris op de spaarrekening en WW opgebouwd dus zou het kunnen uitzingen een poos zonder werk.

Maar je hebt gelijk, het is een grote stap..
ugli wijzigde dit bericht op 04-10-2021 10:22
0.28% gewijzigd
Razzmatazz schreef:
15-09-2021 18:07
107m2 in je eentje ?
Als je het een leuk huis vindt, moet je het doen, maar ik vind de huur wel erg veel (of ik moet het verkeerd begrepen hebben en je woont samen of hebt kinderen of zo)
Je kan het altijd bezichtigen en daarna beslissen toch?
Tja, vrije sector he. En een mooie grote stad. Ik vind het ook raar hoor allemaal maar dit soort prijzen zijn tegenwoordig blijkbaar reëel.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kunt betalen; gefeliciteerd 🎉
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
15-09-2021 18:07
ik vind de huur wel erg veel
107 m2 voor iets meer dan 1000 euro is in de huidige markt écht niet veel. Of je moet in Noord-Groningen zitten... Ik woon al 5 jaar waar ik nu woon en betaal meer voor minder m2. En dat was destijds al een vrij redelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-09-2021 18:09
Doen!! Al je 'nee's zijn te weerleggen, of komen neer op koudwatervrees. Het klinkt super. Echt, doen :)
Ik heb zware koudwatervrees. Ik ben erg verknocht aan mijn 1e huisje en ik ben maar 1x verhuisd in mijn leven, die ene keer dat ik met een paar dozen van mijn kinderkamer naar mijn huisje trok in een gestoffeerd appartement wat ik alleen hoef schoon te maken. Het idee dat ik ik vloeren en muren moet gaan regelen en mijn bestaande meuk moet gaan verhuizen duizelt me en maakt me vast aan het twijfelen onbewust.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-09-2021 18:10
107 m2 voor iets meer dan 1000 euro is in de huidige markt écht niet veel. Of je moet in Noord-Groningen zitten... Ik woon al 5 jaar waar ik nu woon en betaal meer voor minder m2. En dat was destijds al een vrij redelijke prijs.
Nee, hartje randstad in een stad van 150k inwoners waar niet iedereen levend gevonden wil worden maar ik wel. :P
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
15-09-2021 18:09
Nee ik ben alleen met 2 konijnen.

Ja klopt ik ga sowieso kijken, de afspraak staat voor morgenavond. De huur is veel, maar voor die grootte heel weinig en ik betaal nu ook 820 euro, dus die 200 euro meer of minder och..Ik spaar nu rond de 1000 euro per maand, dus ik zou minder sparen maar ik hoef niet op een houtje te bijten. Ik vind het veel risico om zelf te dragen (i.v.m baanverlies), maar heb inmiddels een jaarsalaris op de spaarrekening en WW opgebouwd dus zou het kunnen uitzingen een poos zonder werk.

Maar je hebt gelijk, het is een grote stap..
Ok als je het makkelijk kan betalen (en zo te lezen kan je dat! ) dan moet je het gewoon doen ! Lekker bezichtigen en dan beslissen :-)
Ugli schreef:
15-09-2021 18:11
Ik heb zware koudwatervrees. Ik ben erg verknocht aan mijn 1e huisje en ik ben maar 1x verhuisd in mijn leven, die ene keer dat ik met een paar dozen van mijn kinderkamer naar mijn huisje trok in een gestoffeerd appartement wat ik alleen hoef schoon te maken. Het idee dat ik ik vloeren en muren moet gaan regelen en mijn bestaande meuk moet gaan verhuizen duizelt me en maakt me vast aan het twijfelen onbewust.
Er is vast wel iemand te vinden die je daarbij wil helpen. En anders open je hier gewoon een topic toch.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2021 18:13
Er is vast wel iemand te vinden die je daarbij wil helpen. En anders open je hier gewoon een topic toch.
Ja vast, komt vast goed. Ik kan hier toch ook niet tot mijn 99e blijven wonen (of nou ja dit is best senior proof eigenlijk) omdat ik verhuizen eng vind.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-09-2021 18:10
107 m2 voor iets meer dan 1000 euro is in de huidige markt écht niet veel. Of je moet in Noord-Groningen zitten... Ik woon al 5 jaar waar ik nu woon en betaal meer voor minder m2. En dat was destijds al een vrij redelijke prijs.
OK ik woon in het buitenland, hier is het wat anders.
Wat ik wilde zeggen is dat ik meer dan 1000euro veel geld vind per maand (is de helft van mijn salaris bijvoorbeeld) maar goed, TO kan het makkelijk betalen en kan ook nog sparen, dus dan moet ze ervoor gaan! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het balkon en wat is de ligging?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ugli schreef:
15-09-2021 18:15
Ja vast, komt vast goed. Ik kan hier toch ook niet tot mijn 99e blijven wonen (of nou ja dit is best senior proof eigenlijk) omdat ik verhuizen eng vind.
Nou precies dat. Je zal maar een keer een leuke partner tegenkomen. In je nieuwe huis kun je hem/haar tenminste kwijt :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hoe verknocht ben je aan in het centrum wonen? (dat ben ik zelf wel heel erg). Als dat niet per se een must is, of het nieuwe appartement is ook in het centrum, meteen doen.

Toen ik op zoek ging keek ik niet eens of een appartement buitenruimte had. Vond dat totaal niet belangrijk. Het is toevallig dat ik een dakterras (ook nog heel privé) heb van 30m2. Maar oh, wat heb ik er van genoten tijdens de lockdowns en avondklok. Heerlijk om de optie te hebben om buiten te zitten.

Ik ging van 50m2 naar 90m2 en dat was echt hemels. Ik kan prima klein wonen, bijna altijd gedaan maar gewoon een extra kamer hebben voor mensen die komen logeren en mijn kledingrek en schoenen is gewoon geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Jaa doen, klinkt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik zou het doen Ugli, klinkt goed. Maar je bent beren voor jezelf op de weg aan het zetten. Snap ik heel goed want ik heb er ook een handje van :biggrin:

Zou het helpen om na de bezichtiging een lijstje te maken als overzicht voor jezelf?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Yay :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!
Ik vind de huur ook niet duur, voor 107 m2 en in een goede buurt en met balkon en alles. Ik betaal nu hetzelfde voor 50 m2. :P

Ik snap dat verhuizen een drempel is, maar het komt allemaal goed. Stap voor stap. :)

(Ik ga binnenkort ook verhuizen en ga heel decadent een verhuisbedrijf inschakelen. Vorige keer ook gedaan, en echt heerlijk! In 2,5 uur waren alle spullen verhuisd. Dan maar bezuinigen op andere dingen haha)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen als je het kunt betalen. Verhuizen is een crime, maar gewoon al je vrienden en kennissen optrommelen om te komen helpen!
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven