Stinkende sportkleding bewaren tot het wassen

17-09-2021 11:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik sporten intensief. Kleding komt dan bezweet thuis en hangen we uit aan een wasrekje in de badkamer en dat stinkt dan een uur in de wind. Wie heeft de gouden tip om kleding te bewaren tot het in de machine gaat, zonder dat het erg stinkt in de badkamer?
Alle reacties Link kopieren
In een emmer water.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
In een emmer met azijn en of koud water. 9f water met scheutje baking soda.
Alle reacties Link kopieren
Extra plastic wasmand (met gaten) op het balkon zetten
Waarom niet gelijk wassen dan?

Er zijn ook programma's voor halve trommels.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je het niet direct wast?
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik niet echt milieubewust, maar voor 2 sportshirts en 2 sportbroeken een was draaien, gaat mij zelfs te ver.
Maar zou het dan ergens in een schuur ofzo doen of emmer water evt met biotex of azijn.
TinyTiny schreef:
17-09-2021 11:37
Nou ben ik niet echt milieubewust, maar voor 2 sportshirts en 2 sportbroeken een was draaien, gaat mij zelfs te ver.
Maar zou het dan ergens in een schuur ofzo doen of emmer water evt met biotex of azijn.

En 2 paar sokken en bezweet ondergoed en 2 handdoeken denk ik?

Dan heb je dus al een halve trommel die op een halve trommel-programma kan.
Alle reacties Link kopieren
Over een rekje in de meterkast of onder een afdakje in de tuin? Hier mag bezwete kleding in ieder geval niet in de wasmand. Dan kan het weer erin komen en/of alle andere spullen gaan stinken.
Wij hangen het wel uit in de badkamer, en negeren de stank :)
Alle reacties Link kopieren
Wat ook kan helpen is weinig tot geen vlees eten, zweet ruikt dan veel minder vies is mijn ervaring. Hier ook altijd stinkende sportkleding maar sinds we vegetarisch eten stinkt het niet meer, of we ruiken het niet meer dat kan ook.
Gewoon meteen wassen als het zo erg stinkt. Kleding die erg stinkt was ik sowieso apart. Veel wasmachines hebben gewoon wasprogramma’s voor een kleinere was.

En anders in een emmer/teil in een sopje, maar dat zou ik dan niet te lang laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Even uitspoelen in een emmer water en azijn en dan ophangen op het droogrek totdat je gaat wassen?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Sportkleding uithangen bij een open raam in plaats van in de badkamer helpt vaak al om de ergste stank eruit te luchten (afhankelijk van de intensiteit van de meur).
Ik draag vaak een katoenen hemdje onder sportkleding als het niet al te koud is buiten, dat absorbeert zweet waardoor synthetische kleding minder snel gaat stinken.
nounou
Maar je voeding kijken?
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
17-09-2021 11:40
En 2 paar sokken en bezweet ondergoed en 2 handdoeken denk ik?

Dan heb je dus al een halve trommel die op een halve trommel-programma kan.
Ik sport meestal buiten, dus niet aan handdoeken gedacht. Maargoed die gaan bij mij sowieso op een heter programma. Ondergoed/sokken nemen bij mij ook de ruimte niet in.
Alle reacties Link kopieren
Wij gooien het vast in de wasmachine en sluiten de deur. 2 dagen later bijv. komt daar de rest bij om een volledige was te draaien. Of in een emmer water.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de sportkleding van de kinderen direct. De douchehandoeken van die dag erbij en een klein beetje poeder van HG tegen stinkende was.
Alle reacties Link kopieren
Alvast in de week zetten idd.
Zoals de meeste al adviseerden.
Doe ik ook met ondergoed, wanneer iemand bv een beetje heeft doorgelekt tijdens de periode van de maand, een thirt waar klots oksels in hebben gezeten of bij enorme stinksokken.
Ik vind meurende wasmanden of stinkende kleding ergens aan een rekje dan ook echt vreselijk!
Ik meen het ook altijd te ruiken bij mensen in huis.. als ze veel wasgoed opsparen😚
Typische lucht :-D
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
17-09-2021 11:32
Waarom niet gelijk wassen dan?

Er zijn ook programma's voor halve trommels.
Ik vind het zonde om de machine aan te zetten voor een korte broek, shirt en een bh. Ik was sportkleding niet met andere was samen, omdat ik er speciaal sportwasmiddel voor gebruik en op lage temperatuur was om het elastiek goed te houden.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-09-2021 11:45
Over een rekje in de meterkast of onder een afdakje in de tuin? Hier mag bezwete kleding in ieder geval niet in de wasmand. Dan kan het weer erin komen en/of alle andere spullen gaan stinken.
Wij hangen het wel uit in de badkamer, en negeren de stank :)
We hebben een aparte wasmand voor sportkleding, ik wil het ook echt niet bij rest hebben. En inderdaad negeren die stank, gelukkig werk ik thuis en kan ik wel altijd het badkamerraam helemaal open zetten. Maar toch vind ik het niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
17-09-2021 11:50
Wat ook kan helpen is weinig tot geen vlees eten, zweet ruikt dan veel minder vies is mijn ervaring. Hier ook altijd stinkende sportkleding maar sinds we vegetarisch eten stinkt het niet meer, of we ruiken het niet meer dat kan ook.
Meen je dat joh? Ik eet maximaal 2 keer per week vlees, dus dat is echt maar weinig. En verder ook bijna geen dierlijke producten.
Alle reacties Link kopieren
Alvast uitspoelen als je toch onder de douche gaat, uithangen en wassen wanneer je meer te wassen hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen gelijk de emmer met water en een scheut azijn proberen. Ik heb een hekel aan azijnlucht, maar het is beter dan zweetgeur :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi het altijd op ons balkon totdat we genoeg was hebben
Alle reacties Link kopieren
Minimalista schreef:
17-09-2021 12:38
Ik ga morgen gelijk de emmer met water en een scheut azijn proberen. Ik heb een hekel aan azijnlucht, maar het is beter dan zweetgeur :biggrin:

Ik vind die azijngeur ook niks.. ik blijf het toch een kotslucht vinden ;-) en zo alomtegenwoordig ook. Je ruikt het overal.
Een vaatwastablet oplossen in warm water en daar de kleding indoen kan ook. Of een schepje Biotex inweek/voorwas.
Dat ruikt tenminste wel héérlijk :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven