Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1826 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Prinsesmaxima2019 schreef:
04-10-2021 20:55
Heerlijk om jullie katten avonturen te lezen. Hier gaat het met de kleine draakjes ook goed.
Mijn buren zetten hun kittens van nog geen half jaar sochtends vroeg buiten en ze mogen Savonds laat als t donker word weer een keer naar binnen.
Ik maak me daar best druk om.
Ze zijn nog zo jong en dan al de hele
Dag buiten.
Ze zitten ook vaak een hele tijd voor t raam te miauwen om weer naar binnen te mogen.
Wáárom nemen sommige mensen in hemelsnaam huisdieren vraag ik me
Af…. :(
Wat zielig zeg, wat een €€@€# volk.
Ik mag hier ook meeschrijven!
Er dwaalde al weken een kat in de wijk. Vanochtend in huis genomen, vanmiddag het baasje gevonden en die vroeg of we last van haar hadden. Absoluut niet, ze is zo leuk en lief. Of ze dan bij ons mag blijven...

Dus nu hebben we een poesje van 5 maanden oud. Vanmiddag snel wat voer en grind gehaald. Morgen de rest.

Kleuter is dol op haar. En ik ook. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met alle poezenbeesten?? Rustig hier, geen nieuws is goed nieuws hopelijk!
Hier genieten ze nog volop van de mooie dagen, vandaag ook weer de hele dag buiten geweest en wij ook 🤗🌞
Eind van de middag nog een heerlijke wandeling gemaakt en even lekker koffie gedronken op 1 van onze favoriete plekken!

Afbeelding

Gezellig met de dames koe vlakbij 😄

Afbeelding
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie omgeving Hendrikje! Zou ik ook lekker wandelen, heerlijk. Want jee, wat het is het nog mooi! Dit is de herfst waar ik zoveel van hou, al mag het van mij nog wel iets frisser.

Hier gaat het prima. Kitten wordt vrijdag a.s. geholpen. Kan de hele dag thuiswerken en hoef het weekend ook niet te werken, dus ze moet er aan geloven. Hoewel routine, vind ik het toch iedere keer weer spannend.

Lekker genieten van kitten ZombieQueen!!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZombieQueen schreef:
10-10-2021 18:24
Ik mag hier ook meeschrijven!
Er dwaalde al weken een kat in de wijk. Vanochtend in huis genomen, vanmiddag het baasje gevonden en die vroeg of we last van haar hadden. Absoluut niet, ze is zo leuk en lief. Of ze dan bij ons mag blijven...

Dus nu hebben we een poesje van 5 maanden oud. Vanmiddag snel wat voer en grind gehaald. Morgen de rest.

Kleuter is dol op haar. En ik ook. :heart:
Wat leuk ZombieQueen!! En fijn voor haar dat ze bij jou dan haar warme thuis heeft gevonden 🤗
En leuk dat je mee komt schrijven, het is af en toe best rustig hier dus een beetje extra input is nooit weg 😉
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
10-10-2021 18:55
Wat een mooie omgeving Hendrikje! Zou ik ook lekker wandelen, heerlijk. Want jee, wat het is het nog mooi! Dit is de herfst waar ik zoveel van hou, al mag het van mij nog wel iets frisser.

Hier gaat het prima. Kitten wordt vrijdag a.s. geholpen. Kan de hele dag thuiswerken en hoef het weekend ook niet te werken, dus ze moet er aan geloven. Hoewel routine, vind ik het toch iedere keer weer spannend.

Lekker genieten van kitten ZombieQueen!!
Ja het is echt prachtig hier, geniet nog dagelijks van de omgeving waar ik woon 😍
Altijd spannend als ze onder narcose moeten, ben ik helemaal met je eens… fijn dat je kunt thuiswerken en het weekend ook vrij bent, die eerste dagen zijn toch best spannend vond ik zelf. Vooral waar de dan allemaal weer op gingen klauteren als ze zich weer een beetje oké voelden, bij katers niet zo’n ramp maar de poesjes hebben toch allemaal een wondje met hechtingen op de buik.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
10-10-2021 19:20
Ja het is echt prachtig hier, geniet nog dagelijks van de omgeving waar ik woon 😍
Altijd spannend als ze onder narcose moeten, ben ik helemaal met je eens… fijn dat je kunt thuiswerken en het weekend ook vrij bent, die eerste dagen zijn toch best spannend vond ik zelf. Vooral waar de dan allemaal weer op gingen klauteren als ze zich weer een beetje oké voelden, bij katers niet zo’n ramp maar de poesjes hebben toch allemaal een wondje met hechtingen op de buik.
Nou ja, dat dus… Lapje kwam klaarwakker thuis, met schreeuwende honger en kon ik echt niet tegenhouden. Die was ondanks alles gelijk weer haar oude zelf. Zelfs niet eens een klein beetje duf. Zwart-witte was dronken en misselijk en mijn oudje die ik van de zomer in heb laten slapen, was alleen wat duf. Dus tja, ik denk dat ik bijna alle smaken heb gezien. Ben heel benieuwd hoe dit zwarte ding thuiskomt. Ik hoop op herhaling van lapje, dat zou mooi zijn.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Narcose blijft ook zeker een ding. Ik mocht na de Narcose kleine rooie nog geen eten of drinken geven maar hij was klaar wakker en had honger. Toch maar gewoon eten gegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is inderdaad heel verschillend hoe ze eruit komen. En als ze echt klaarwakker en springlevend zijn mogen ze van mij ook gewoon eten, niet teveel maar wel wat.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de gebitsbehandeling kreeg ik de dame nog een beetje duf mee naar huis.
Ze wankelde de trap op naar de kattenbak. Ik er achter aan om te voorkomen dat ze van de trap af zou vallen, maar ze wilde ook niet opgepakt worden. En normaal wil ze ook geen pottenkijkers als ze op de bak zit.
En ze had honger. Viel aan op de brokken en at er zoveel van dat ik ze even later op de mat vond.
Daarna heb ik er haar elk uur tot we gingen slapen wat brokjes aangeboden en dat ging goed. Ze at goed, gaf niet meer over en werd ook steeds alerter.
's Nachts bij het personeel op bed en de volgende ochtend zag het leven er voor haar weer een stuk beter uit.
Ze heeft wel een week pijnstilling gehad om de wond van haar getrokken kiezen goed te laten genezen zonder dat ze daar veel last van had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolfine schreef:
11-10-2021 20:03
Na de gebitsbehandeling kreeg ik de dame nog een beetje duf mee naar huis.
Ze wankelde de trap op naar de kattenbak. Ik er achter aan om te voorkomen dat ze van de trap af zou vallen, maar ze wilde ook niet opgepakt worden. En normaal wil ze ook geen pottenkijkers als ze op de bak zit.
En ze had honger. Viel aan op de brokken en at er zoveel van dat ik ze even later op de mat vond.
Daarna heb ik er haar elk uur tot we gingen slapen wat brokjes aangeboden en dat ging goed. Ze at goed, gaf niet meer over en werd ook steeds alerter.
's Nachts bij het personeel op bed en de volgende ochtend zag het leven er voor haar weer een stuk beter uit.
Ze heeft wel een week pijnstilling gehad om de wond van haar getrokken kiezen goed te laten genezen zonder dat ze daar veel last van had.
Hahaha de twee zwart witjes hier willen ook liever geen pottenkijkers, die zie ik ook zelden gaan (ze gaan natuurlijk wel maar ik zie het vaak niet). Maar ons schildpadmeisje en de rooie kater daarentegen…. Die hebben er totaal geen moeite mee als ze publiek hebben. Sterker nog: ze presteren het bijna elke avond wel om zodra ik de bovenkant van de bak afhaal om schoon te gaan maken, juist dan op de bak te gaan zitten! Number 1 of 2 maakt ze geen klap uit, ze gaan lekker zitten! Sta je daar met je poepschepje en biozakje te wachten tot ze hun ding gedaan hebben 😂😂 en dan ook vaak nog snel even de bovenkant er op zodra ze de boel onder beginnen te graven, want als ze flink bezig gaan vliegt de kattenbakvulling alle kanten op 🙈
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteraard hebben we meerdere kattenbakken, boven twee en beneden twee maar juist die bak waar ik dan bij sta om schoon te maken daar willen ze dan op….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier inhaken?

Onze kat is nu al een week aan de dunne poep.

Ik was vergeten zijn ontwormingstabletje op tijd te geven dus dit alsnog gedaan ( dacht misschien is hij daarvan aan de dunne) maar nu dus nog steeds.
Toen dacht ik dat het kwam doordat hij teveel nat voer had gekregen dus hier mee gestopt en nu dus alleen droge brokken maar dit helpt ook niet.

Verder eet hij goed, voelt zich niet ziek en is energiek op zijn manier.

Heb voor volgende week een afspraak bij de dierenarts maar wellicht hebben jullie nog tips tot die tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frietmetmayo schreef:
12-10-2021 10:19
Mag ik hier inhaken?

Onze kat is nu al een week aan de dunne poep.

Ik was vergeten zijn ontwormingstabletje op tijd te geven dus dit alsnog gedaan ( dacht misschien is hij daarvan aan de dunne) maar nu dus nog steeds.
Toen dacht ik dat het kwam doordat hij teveel nat voer had gekregen dus hier mee gestopt en nu dus alleen droge brokken maar dit helpt ook niet.

Verder eet hij goed, voelt zich niet ziek en is energiek op zijn manier.

Heb voor volgende week een afspraak bij de dierenarts maar wellicht hebben jullie nog tips tot die tijd.
Bij maag/darmklachten dus ook dunne poep krijgen ze hier eerst altijd Okugest van VSM. Ik begin met 1 tablet en een uur later nog 1, als het helpt doe ik de dag daarna 3 keer 1 tablet verdeeld over de dag en dan kijk ik even aan hoe het gaat. Meestal is het dan wel over.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je de eerste 2 tabletten in de ochtend zou geven zou je in de avond nog 1 tablet kunnen geven en dan de volgende dag 3 verdeeld over de dag.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Ik moet even bijlezen want thuis ligt mijn internet er uit sinds vrijdag en ik zie nu het vivaforum vanwege de wifi op het werk.

KC is dusdanig ziek dat er vanochtend een snaptest is gedaan op kattenziektes zoals fip en fiv waarna ik al moest huilen bij het idee want met name bij fiv zou hij een risico zijn voor de andere katten en zouden ze het advies inslapen geven. Afschuwelijk.
En gelukkig bleken de testen negatief en kregen we medicatie mee voor 10 dagen. Hopelijk komt hij er daarmee doorheen.
ZombieQueen schreef:
10-10-2021 18:24
Ik mag hier ook meeschrijven!
Er dwaalde al weken een kat in de wijk. Vanochtend in huis genomen, vanmiddag het baasje gevonden en die vroeg of we last van haar hadden. Absoluut niet, ze is zo leuk en lief. Of ze dan bij ons mag blijven...

Dus nu hebben we een poesje van 5 maanden oud. Vanmiddag snel wat voer en grind gehaald. Morgen de rest.

Kleuter is dol op haar. En ik ook. :heart:
Onbegrijpelijk dat ze een kat van die leeftijd zo alleen laten op straat. Ze is nog niet krols geweest? Anders heb je straks een stuk of vijf :).

Wat fijn dat ze bij jullie welkom is :heart:
Hendrikje106 schreef:
10-10-2021 18:24
Hoe gaat het met alle poezenbeesten?? Rustig hier, geen nieuws is goed nieuws hopelijk!
Hier genieten ze nog volop van de mooie dagen, vandaag ook weer de hele dag buiten geweest en wij ook 🤗🌞
Eind van de middag nog een heerlijke wandeling gemaakt en even lekker koffie gedronken op 1 van onze favoriete plekken!

Afbeelding

Gezellig met de dames koe vlakbij 😄

Afbeelding
Wat een heerlijke foto's .....
MockTurtle schreef:
10-10-2021 18:55
Wat een mooie omgeving Hendrikje! Zou ik ook lekker wandelen, heerlijk. Want jee, wat het is het nog mooi! Dit is de herfst waar ik zoveel van hou, al mag het van mij nog wel iets frisser.

Hier gaat het prima. Kitten wordt vrijdag a.s. geholpen. Kan de hele dag thuiswerken en hoef het weekend ook niet te werken, dus ze moet er aan geloven. Hoewel routine, vind ik het toch iedere keer weer spannend.

Lekker genieten van kitten ZombieQueen!!
Sterkte want het is altijd weer spannend hoe het verloop zal zijn. Ook in de dagen er na.
Was ik vergeten te vermelden, KC heeft op elke plek twee hoektanden ipv een. Zo wordt het een aardig dure kat zeg want die moeten dus getrokken worden :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
12-10-2021 16:55
Was ik vergeten te vermelden, KC heeft op elke plek twee hoektanden ipv een. Zo wordt het een aardig dure kat zeg want die moeten dus getrokken worden :-(
Dat had onze rooie kater ook Mieke! Zijn getrokken toen hij gecastreerd is, ik heb ze nog 🤗
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
12-10-2021 16:45
Ik moet even bijlezen want thuis ligt mijn internet er uit sinds vrijdag en ik zie nu het vivaforum vanwege de wifi op het werk.

KC is dusdanig ziek dat er vanochtend een snaptest is gedaan op kattenziektes zoals fip en fiv waarna ik al moest huilen bij het idee want met name bij fiv zou hij een risico zijn voor de andere katten en zouden ze het advies inslapen geven. Afschuwelijk.
En gelukkig bleken de testen negatief en kregen we medicatie mee voor 10 dagen. Hopelijk komt hij er daarmee doorheen.
Wat naar dat hij zo ziek is Mieke…. Gelukkig wel dat het geen fip of fiv is zeg!! Hopelijk helpt de medicatie snel en is hij snel weer de oude.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
miekemv schreef:
12-10-2021 16:48
Onbegrijpelijk dat ze een kat van die leeftijd zo alleen laten op straat. Ze is nog niet krols geweest? Anders heb je straks een stuk of vijf :).

Wat fijn dat ze bij jullie welkom is :heart:
Geen idee, we gaan morgen naar de dierenarts voor een algehele check, inentingen en chippen.

Beestje is vanaf dat ze 6 weken oud is al bij de moeder vandaan. En ook altijd buiten. Volgen haar oude baasje is het een buitenkat, maar mocht ze ook niet binnen blijven als ze waren werken.
Maar hier ligt de ze hele dag nokkie out op de bank, eet wat, speelt met kleuter en gaat weer slapen. Nog niet een keer naar buiten willen gaan...

Ze is echt heel leuk. :love: Kleuter heeft waarschijnlijk autisme en maakt slecht contact. Maar heeft nu al een bijzondere band met de poes. Geloof echt dat ze hem heel goed aanvoeld.
Hendrikje106 schreef:
12-10-2021 17:31
Dat had onze rooie kater ook Mieke! Zijn getrokken toen hij gecastreerd is, ik heb ze nog 🤗
O echt? Ik heb het nog nooit eerder gezien maar inderdaad, bij de castratie gaan die er ook uit voor deze pechvogel.
ZombieQueen schreef:
12-10-2021 18:00
Geen idee, we gaan morgen naar de dierenarts voor een algehele check, inentingen en chippen.

Beestje is vanaf dat ze 6 weken oud is al bij de moeder vandaan. En ook altijd buiten. Volgen haar oude baasje is het een buitenkat, maar mocht ze ook niet binnen blijven als ze waren werken.
Maar hier ligt de ze hele dag nokkie out op de bank, eet wat, speelt met kleuter en gaat weer slapen. Nog niet een keer naar buiten willen gaan...

Ze is echt heel leuk. :love: Kleuter heeft waarschijnlijk autisme en maakt slecht contact. Maar heeft nu al een bijzondere band met de poes. Geloof echt dat ze hem heel goed aanvoeld.
Die arme schat helemaal gelukkig omdat ze door jullie niet de straat op wordt geknikkerd. Ze is gewoon moe van het overleven zonder enige bescherming. Ik ben blij voor jullie en jullie kind.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven