Poeplucht blijft erg lang in wc hangen

16-10-2021 14:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Raam open, extra doortrekken, extra sprayen.. het werkt allemaal niet. Uren later ruikt het nog alsof de drol nog ergens stiekem ligt.

Heeft iemand de tip?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kwam het uit het riool. Nadat dit verholpen was rook je niks meer.
Werken aan een gezondere darm. Dus voeding aanpassen/ naar de huisarts gaan. Sterkt stinkende ontlasting is een teken dat er in de darmen iets niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het dorp hebben veel mensen de laatste tijd strontlucht in huis hangen.
Het heeft bij ons met het rioleringssysteem te maken. Nu het vaker regent, gaat het borrelen en meuren af en toe. Afgelopen weekend ging ik dood van de poeplucht in huis. Het kwam uit de afvoeren. Maar ik weet niet of dat bij jullie het zelfde is, omdat je zegt dat het echt uit de wc komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het aan het riool ligt, toch ergens lekkage.
Dahlia74 schreef:
16-10-2021 15:35
Ik denk dat het aan het riool ligt, toch ergens lekkage.
Dat denk ik ook, anders zou even een raampje open echt wel afdoende zijn.
Saivash schreef:
16-10-2021 15:32
Bij ons in het dorp hebben veel mensen de laatste tijd strontlucht in huis hangen.
Het heeft bij ons met het rioleringssysteem te maken. Nu het vaker regent, gaat het borrelen en meuren af en toe. Afgelopen weekend ging ik dood van de poeplucht in huis. Het kwam uit de afvoeren. Maar ik weet niet of dat bij jullie het zelfde is, omdat je zegt dat het echt uit de wc komt.

Dit heb ik soms ook.
Als het goed is hebben alle afvoeren in je huis een waterslot (zo'n zwanenhals/sifon). Soms zuigt het riool dat water weg en heeft de stank uit het riool dus vrij spel. Wat dan helpt is wat water in de afvoer gieten, dan is het weer afgesloten.
Het riool ruikt toch anders dan een poeplucht?
-Lucille- schreef:
16-10-2021 15:29
Werken aan een gezondere darm. Dus voeding aanpassen/ naar de huisarts gaan. Sterkt stinkende ontlasting is een teken dat er in de darmen iets niet klopt.
Jij eet alleen maar rozenblaadjes?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2021 15:39
Dit heb ik soms ook.
Als het goed is hebben alle afvoeren in je huis een waterslot (zo'n zwanenhals/sifon). Soms zuigt het riool dat water weg en heeft de stank uit het riool dus vrij spel. Wat dan helpt is wat water in de afvoer gieten, dan is het weer afgesloten.
Thanks :) .
Ik voelde me compleet machteloos. Wist ook niet wanneer het weer zou stoppen. Ik zag er gewoon steeds tegen op om naar huis te gaan :| .
Volgende keer doe ik meteen wat je me adviseert.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
16-10-2021 15:41
Het riool ruikt toch anders dan een poeplucht?
Ja dat dacht ik ook. Meestal is het rioollucht bij ons, rot ei achtig.
Maar laatst dus echt een soort luier emmer lucht ofzo. Ik dacht dat ik ergens een strontluier niet had opgeruimd. Hele avond op zoek geweest :P .
Maar kwam toch wel echt uit de afvoer.
Alle reacties Link kopieren
Geen telefoon meer meenemen als je een grote boodschap gaat doen.
-Lucille- schreef:
16-10-2021 15:29
Werken aan een gezondere darm. Dus voeding aanpassen/ naar de huisarts gaan. Sterkt stinkende ontlasting is een teken dat er in de darmen iets niet klopt.
Je kunt soms toch dingen eten dat meer geurt, al ben je kerngezond. Een pittige curry, maar bij mij zorgen ook bloemkool, spinazie of gedroogde vruchten en peulvruchten wel voor meer aroma dan anders.
Een schaaltje met lenor geurparels neerzetten.
Makkelijk, bleekwater in je spoelbak blijven doen, 2 x per week.
Dan zeker even een paar lucifers aansteken. Of, toilet van de buren gebruiken. Heb je zeker nooit meer last in van dit nare luchtje
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
16-10-2021 15:41
Het riool ruikt toch anders dan een poeplucht?
Ik heb niet lang lopen ruiken ofzo. Ik ben direct naar het andere toilet gevlucht.
gijseman schreef:
16-10-2021 15:52
Geen telefoon meer meenemen als je een grote boodschap gaat doen.
En dit z.s.m. doorspoelen die shit :-D
Yolo666 schreef:
16-10-2021 16:30
En dit z.s.m. doorspoelen die shit :-D

De zgn. 'courtesy flush' :proud:


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
16-10-2021 15:29
Werken aan een gezondere darm. Dus voeding aanpassen/ naar de huisarts gaan. Sterkt stinkende ontlasting is een teken dat er in de darmen iets niet klopt.
En dan ga je naar roosjes ruiken??? Iedere drol stinkt hoor daar hebben we geen wetenschapper voor nodig
Kan er iemand anders gepoept hebben?
Heb je al een keer zo’n bruisblokje er in gestopt en een nacht laten zitten. Ik doe meteen ook de borstel er in, is die ook meteen schoon.
Alle reacties Link kopieren
truusperenat schreef:
16-10-2021 17:08
En dan ga je naar roosjes ruiken??? Iedere drol stinkt hoor daar hebben we geen wetenschapper voor nodig
Ik moet zeggen dat die van mij minder stinken dan van sommige anderen die ik ken. Heel soms valt me op dat het meer stinkt, dus het is niet zo dat ik immuun ben voor mijn eigen stank. Bij sommige mensen heb ik echt het idee dat ze verrot zijn van binnen, zo ranzig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer stank hoe gezonder.
Dan moet het maar zoals het kan
Geurkaars/oliebrander/smeltdinges op het toilet?

En verder vind ik jullie antwoorden heel erg grappig :).
KamilleT schreef:
16-10-2021 17:39
Ik moet zeggen dat die van mij minder stinken dan van sommige anderen die ik ken. Heel soms valt me op dat het meer stinkt, dus het is niet zo dat ik immuun ben voor mijn eigen stank. Bij sommige mensen heb ik echt het idee dat ze verrot zijn van binnen, zo ranzig.

Dat vindt iedereen van zichzelf
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
16-10-2021 17:39
Ik moet zeggen dat die van mij minder stinken dan van sommige anderen die ik ken. Heel soms valt me op dat het meer stinkt, dus het is niet zo dat ik immuun ben voor mijn eigen stank. Bij sommige mensen heb ik echt het idee dat ze verrot zijn van binnen, zo ranzig.

Tuurlijk joh.
M’n huisarts ziet me aankomen als ik een afspraak maak omdat m’n poep stinkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven