"Nieuwe hond"?

18-10-2021 17:23 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben een hond van 8 jaar, een ontzettend leuk en lief dier. Helaas is een maand of 2 geleden naar boven gekomen dat hij leukemie heeft (de niet te genezen variant).

We vonden en vinden dit verschrikkelijk en zouden er alles aan gedaan hebben om hem te laten genezen, alleen is dit dus niet mogelijk. In overleg met de dierenarts dus besloten het zo te laten, uiteraard wel pijnstilling geven indien nodig.

Tot vorige week merkte we niets aan de hond, liep gemiddeld 10 km per dag, was erg speels en at en dronk als een malle. Tot een aantal dagen geleden. We merken dat hij aan zn laatste fase is begonnen.
Hond krijgt pijnstillers eet en drink zeer matig. Hebben besloten om niet verder af te wachten maar om hem naar de dierenarts te brengen voor euthanasie.

We willen absoluut niet dat dit een lijdensweg gaat worden.

Maar nu......we zouden dolgraag weer een hond willen en nu wil het geval dat er bij ons op het dorp een nestje puppies is. Deze mogen binnen nu en 2 weken het nest verlaten.

We zouden dolgraag weer een andere hond willen ( dat is zeker), maar is dit niet een beetje snel?

Hoe denken jullie er over?

groet,
Kippetje
Bij onze poes hebben wij eerst een 'rouwperiode' ingelast.

Ik denk (denk) dat het te snel is.

Is jullie huidige hond al geëuthanaseerd? Sterkte, want ook een dier verliezen doet pijn.
Alle reacties Link kopieren
Oja, de puppies zijn van hetzelfde "ras" als onze hond!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig van je hond!
Of dat het te vroeg is kunnen alleen jullie beslissen.
Wat wel een dikke vette rode vlag is, zijn pups die nu 6 weken zijn en dus nog niet verkocht zijn. Een goede fokker heeft maanden van te voren de wachtlijst al vol, of anders zeer snel na geboorte (als er bijv meer pups geboren worden dan verwacht).
De kans dat je een hond koopt waarvan de ouders geen gezondheidstesten hebben ondergaan, is gigantisch.

Om welk ras gaat het? Ik kan je wel vertellen welke testen ze nodig hebben? Ik kijk ook met liefde met je mee als je in PB de website van de fokker wil sturen, ik werk er beroepsmatig mee.
phloxx wijzigde dit bericht op 18-10-2021 17:29
9.90% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Nee, de afspraak staat wel gepland!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen pup nemen zolang de oude hond nog leeft.
En na zijn dood wel enkele dagen wachten totdat het heel erge verlies verwerkt is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er 6 jaar over gedaan voordat ik toe was aan een andere hond.
Doe maar, een pup in huis verzacht de pijn van het verlies. Verzacht hè, haalt het niet helemaal weg.
Kippetje1974 schreef:
18-10-2021 17:28
Nee, de afspraak staat wel gepland!
Ik vind het wel erg snel dan

Maar ja dat vind ik

Je moet doen waar jij je goed bij voelt
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je oude hond in de pup gaat zoeken. En inderdaad, als pups van 6 weken nog niet verkocht zijn, zou ik me toch even goed verdiepen in de fokker.

Sterkte met afscheid nemen van je huidige hond.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
18-10-2021 17:34
Ik denk dat je je oude hond in de pup gaat zoeken. En inderdaad, als pups van 6 weken nog niet verkocht zijn, zou ik me toch even goed verdiepen in de fokker.

Sterkte met afscheid nemen van je huidige hond.
Misschien is het helemaal geen fokker?
Heel veel sterkte met het verdriet. Geef eerst het afscheid van de huidige hond een plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen. Maar ik heb geen rouw periode voor een huisdier nodig. Het is jammer maar hoort er bij.
Nieuw puppy is leuk.
He wat naar van je hond, sterkte :heart:

En voor de rest: er zijn geen regels die bepalen wanneer je weer een hond 'mag' nemen, dus dat mag je helemaal zelf weten. Ongeacht wat de dames op viva ervan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even wachten. Omdat de huidige hond toch ook nog wel een ziektebed bij wijze van spreken staat te wachten. En dan zo’n stuiterballetje erbij. Zou het sneu voor beide honden vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou veel te verdrietig zijn om de pup de nodige liefde/aandacht te geven, maar iedereen is natuurlijk anders.
Alle reacties Link kopieren
kliko wijzigde dit bericht op 18-10-2021 18:36
0.00% gewijzigd
Nee, er zijn geen regels. En je “mag” een hond meteen, over een maand of over een jaar in huis nemen. Maar nav je vraag krijg je ervaringen en meningen van de vivadames. En die zijn er niet om je te pesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dat alleen zelf kan beslissen. Sommige mensen willen het liever even verwerken, ik ken ook iemand die altijd twee honden heeft omdat die het leed van het verlies + een leeg huis al helemaal onverteerbaar vindt. Mijn aanname is nu wel dat de huidige hond geen twee weken meer heeft, zou dat arme beestje niet op de valreep nog opzadelen met een puppy, dat is veel te druk.

Bovendien kan het op dit moment best lang duren voor je weer een pup hebt, afhankelijk van het ras. Ik zou het ook wat dubieus vinden als er nu nog een nestje is van 6 weken waar nog pups beschikbaar zijn, maar het hoeft niet per se een slecht teken te zijn. Niet iedereen werkt met een wachtlijst, en soms heb je net een afhaker op het laatste moment.

Tot slot; sterkte met het afscheid van je huidige hond. :rose:
amby wijzigde dit bericht op 18-10-2021 19:08
16.25% gewijzigd
Gewoon doen wat vor jullie goed is/voelt.
Toen mijn kat doodging riep ik in eerste instantie ook dat ik eerst een jaar zou gaan zitten rouwen, maar na een week stond ik al bij het asiel voor de deur voor een nieuwe poes. Veels te saai, zonder poes in huis.
Alle reacties Link kopieren
Goede punten over de betrouwbaarheid van degene die het nest heeft, maar als dat in orde is dan zou ik mezelf niet te veel regels opleggen over wanneer je een nieuwe hond 'mag'. Het is naar om een dier te verliezen, maar jullie zijn de enigen die weten of je toe bent aan een nieuwe pup. Als die weer een boost aan jullie leven geeft, waarom niet? En als je blij bent met een nieuw beestje wil dat niet zeggen dat daarom minder verdrietig bent om je oude hond of dat je niet van hem gehouden hebt.

Sterkte met het afscheid.
Zijn er kinderen in het spel, zo ja hoe oud zijn ze?
retrostar schreef:
18-10-2021 17:29
Ik zou geen pup nemen zolang de oude hond nog leeft.
En na zijn dood wel enkele dagen wachten totdat het heel erge verlies verwerkt is.

Enkele dagen nog wel.
Ik mag toch aannemen dat het rouwen niet in 4 dagen klaar is.
Maar verder inderdaad doen wat voor jou goed voelt TO.

Ik moet er niet aan denken zo snel maar mogelijk werkt het voor jullie heel goed.

Sterkte met het komende afscheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven