Visite krijgen of op bezoek gaan?

24-10-2021 06:18 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
In elk woonprogramma wil men die fantastische woonkeuken met die lange eettafel met veel stoelen.

Zodat er gezellig gegeten kan worden met vrienden. En dan niet wat makkelijks maar een ingewikkeld recept want iedereen houdt van koken en lekker eten.

In de tuin moet een grote loungeset zodat er op lange hete zomeravonden geborreld kan worden met vrienden en dan mag de vuurkorf en of barbecue nier ontbreken.

Maar volgens de viva topics is het een beetje gechargeerd helemaal niet leuk om bezoek te krijgen.

Bezoekers zijn viezerikken die hun schoenen aan willen houden met kinderen komen die je huis afbreken en vies maken die vooral niet te lang mogen blijven. Ongezellige mensen die altijd wat te zeuren hebben en bakken met energie kosten.

Krijg jij graag visite of ga je liever op bezoek bij anderen?

Blijft het dan bij een uurtje wat drinken en dan wieberen of blijf jij of je bezoek uren lang plakken?
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
24-10-2021 11:08
De open keuken met kookeiland lijkt mij echt vreselijk. Heel af en toe geef ik een etentje omdat ik vind dat ik soms ook eens wat moet doen (en ik kan best goed koken). Dan ben ik zoooo blij met mijn aparte keuken waar ik lekker kan koken zonder dat mensen me op de vingers kijken. En zonder geurtjes in de kamer. Ik bereid het dan wel heel goed voor zodat ik niet steeds lang weg ben.
Ik vind het voor mezelf vooral fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook niet extra schoon voor bezoek, veeg hoogstens de ergste kruimels weg van onder de eettafel, maar ik ga echt niet het toilet extra poetsen. En iedereen komt nog steeds graag hier, dus het is prima zo.

En laatst kwamen er vrienden voor een spellenmiddag. Toen zijn we gestart met een uitgebreide lunch, die was zelfgemaakt. Maar het avondeten hadden we besteld. Want dat zou me wel toen teveel zijn worden, ook nog lekker en voor veel koken in de avond. Zou ik soms misschien wel zin in hebben, maar toen niet. Dat vindt iedereen dan ook prima.
aikidoka wijzigde dit bericht op 24-10-2021 11:46
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allebei niet.

Ik krijg weleens een vriendin over de vloer, soms met haar vriend erbij. Ben altijd blij als ze weer weg zijn.
Maar als ik moet kiezen ga ik liever op bezoek

Met deze vriendin spreek ik zo rond de 6 weken af, soms zit er langer tussen en ik moet zeggen dat dat me wel bevalt. Ook omdat je dan meer te vertellen hebt.
Ik ben iemand die graag op zichzelf is

Edit: Ik heb al helemaal een hekel aan eters.
Die 3 keer dat mijn ouders bij me kwamen eten vond ik ook echt niet fijn..
noas_1993 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 11:48
14.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een open keuken met kookeiland. Vind ik heerlijk, mensen kunnen meehelpen of aan de tafel gaan zitten of op 1 van de krukken aan het kookeiland (1 kant is een soort bar). En een eettafel waar sowieso 8 man aan kunnen zitten. En ik vind het leuk als die vol zit. Maar ook fijn met zijn 3.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet alles gelezen maar ik vind spontaan bezoek het leukst. Dat je afspreekt om even een bakkie te doen en dat het uiteindelijk zo gezellig wordt dat je Chinees gaat bestellen of de barbecue aanslingert of in je koelkast gaat kijken wat je nog in elkaar kunt flansen voor 10 man. Gelukkig heb ik ook vrienden die ook van dergelijke spontane gezelligheid houden.
Of dat bij hen is of bij mij vind ik niet zo belangrijk, ik vind zowel op visite gaan als visite krijgen leuk. Overigens eindigen afspraken in de stad meestal ook ergens in een eetgelegenheid met terras en speelgelegenheid voor de kinderen, en dan schuiven er meestal ook nog wel andere kennissen of vrienden aan.
Am Yisrael Chai!
Ik zit ook graag in cafés omdat je dan ook makkelijker andere mensen spreekt, er haken mensen aan die ook in de stad zijn, je kunt een beetje dansen als het zo uitkomt en je kunt het zo laat maken als je zelf wil, ik ben echt dol op het nachtleven. Op bezoek zit je toch al snel op de bank of aan tafel.
Alle reacties Link kopieren
Softijsje_ schreef:
24-10-2021 11:11
Ik schaam me echt om het toe te geven, maar ik vind bezoek ontvangen dus echt verschrikkelijk. Ik ben enerzijds bang dat ik niet leuk en gezellig genoeg ben, maar mijn huis voelt voor mij ook echt als een veilige plek waar ik niet graag anderen toelaat, want dan word ik mega onrustig. Buiten de deur afspreken vind ik altijd leuk, en dan ben ik ook gewoon ontspannen, maar als mensen bij mij thuis zijn ben ik constant hyper alert, voel ik me enorm ongemakkelijk, en tel ik de minuten totdat ze weer weg gaan. Dus ja, ik ben gewoon niet gastvrij, en daar schaam ik me enorm voor, maar ik probeer het gewoon te accepteren.
Dit heb ik dus ook!
Alle reacties Link kopieren
Oh, nu wel de rest van het topic gelezen en ik zie dat het eigenlijk over geplande visite gaat. Dat krijg ik vrijwel nooit en doe ik vrijwel nooit. Ik hou niet zo van ver van tevoren afspreken, want zul je net zien dat je vandaag voor 21 november afspreekt en dan is het 21 november en heb je net een kutdag op je werk gehad en ben je ook al ongesteld en heeft je kind je ook al nodig en moest je eigenlijk nog....
Dus bij ons gaat afspreken eigenlijk altijd met een appje sturen met de vraag of de ander zin heeft om vandaag of morgen langs te komen. En als het bij mij is stuur ik vaak tijdens de afspraak nog wel een appje naar wat anderen dat die-en-die er zijn en dat we gaan barbecueën en als je zin hebt, kom ook maar!
Dat vind ik zelf ook de leukste afspraken en ik voel me ook echt gezegend dat ik na verhuizing en scheiding in mijn huidige woonplaats ook weer een vrienden en kennissenkring heb opgebouwd die ook van zulke afspraken houden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Het bezoek op zich vind ik altijd leuk. Het voorbereiden, opruimen en schoonmaken ervoor en erna niet. Ik moet mijzelf er ook altijd even op instellen. Maar als de mensen er zijn vind ik het altijd heel leuk.

Van sommige mensen kan ik zelfs onverwacht bezoek waarderen. Mijn broer, mijn beste vriendin en mijn schoonouders. Dat is het wel 🤣

Ik heb een open keuken met eiland. En dat werkt hetzelfde als met het onverwachte bezoek; sommige mensen kan ik wel handelen aan het eiland, anderen niet. Die verzoek ik dan altijd om lekker bij de rest te gaan zitten.
daenerys79 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 12:01
23.91% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
In onze familie- en vriendenkring spreken we eigenlijk altijd buitenshuis af (vroeger natuurlijk wel naar opa en oma, maar broer/zus/neven/nichten zie ik zelden in hun of in mijn huis. Veel leuker om met elkaar ergens te gaan eten dat dat de gastheer/vrouw de hele avond aan het werk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bezoek krijgen leuker dan op
bezoek gaan. Ik ben graag thuis :-D Als het gezellig is dan vind ik het juist leuk dat ze lang blijven plakken tot de late uurtjes. Vind het ook leuk om veel en lekkere dingen in huis te halen. We hebben zeker niet elk weekend bezoek maar gemiddeld wel 3 weekenden per maand iets gepland.
Alle reacties Link kopieren
Vind de OP trouwens wel heel grappig. Iedereen wil idd zo’n huis :lol: :lol:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-10-2021 11:35
Oh logé’s vind ik trouwens wel verschrikkelijk. Alleen m’n neefjes en nichtjes blijven hier logeren.
Een enkele keer als iemand ergens gestrand is is natuurlijk geen probleem maar ik probeer dat wel altijd af te houden.
Ja, logees handel ik ook niet goed. Dat is echt alleen in nood, verder echt liever niet, breng ze nog liever even thuis of leen ze een fiets als dat uitkomt en ze bijvoorbeeld niet meer thuis kunnen komen met OV. In praktijk niet dus, want iedereen komt met de auto bij ons, want ver weg.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
24-10-2021 12:27
Vind de OP trouwens wel heel grappig. Iedereen wil idd zo’n huis :lol: :lol:
Ik heb zo'n huis. WIj zijn alleen niet netjes en dus verlangen wij dit ook niet van bezoek. Maakt alles makkelijker.
fashionvictim schreef:
24-10-2021 11:58
Oh, nu wel de rest van het topic gelezen en ik zie dat het eigenlijk over geplande visite gaat. Dat krijg ik vrijwel nooit en doe ik vrijwel nooit. Ik hou niet zo van ver van tevoren afspreken, want zul je net zien dat je vandaag voor 21 november afspreekt en dan is het 21 november en heb je net een kutdag op je werk gehad en ben je ook al ongesteld en heeft je kind je ook al nodig en moest je eigenlijk nog....
(…)
Oh ja, ik heb een hekel aan vooruit plannen. Ik voel me dan bekneld en ik wil gewoon niks kunnen doen als ik de bokkenpruik op heb. Hoe mensen dat doen, dingen weken van tevoren plannen, ik heb geen idee. Ik gooi gewoon een paar berichtjes uit en ik kijk wel wie er kan en aan wil sluiten. Kan er niemand, ook goed, dan doe ik lekker wat alleen.

Mensen weten dit wel van mij, dus ik word vaak voor last-minute dingen gevraagd, omdat er opeens iemand afhaakt voor een concert of iets dergelijks. Onverwachts bezoek houd ik niet zo van. Maar een appje of ik zin heb om over een uurtje ergens te gaan borrelen, helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allebei leuk maar ik denk dat ik toch liever bezoek ontvang dan dat ik zelf ergens heen ga. Hoewel het natuurlijk ook wel lekker is om voor je te laten koken!
ibbeltje12 schreef:
24-10-2021 13:14
Ik vind het allebei leuk maar ik denk dat ik toch liever bezoek ontvang dan dat ik zelf ergens heen ga. Hoewel het natuurlijk ook wel lekker is om voor je te laten koken!
Is visite dan altijd samen eten?
Wissewis schreef:
24-10-2021 10:56
Hier letten ze daar dus écht wel op.

Heb je 3 dagen lopen opruimen en poetsen krijg je 5 jaar lang te horen dat er daar en daar nog een vlek of iets zat of dat dat hoekje niet perfect gedaan was.

Iedereen weet sowieso al dat ik een huishoudelijke ramp ben.
Ik vraag me dus soms af of ik het niet écht eens zou laten liggen in modus "stort" :-).

(Ik hoor soms wel "nou, bij jou is het al héél erg*, maar bij X is het zo waar nog erger".
Ik dien dus voor mijn omgeving gewoon al als afmeet-ding :-).)



*In de versie dat ik 3 dagen bezig ben geweest.
Wat vervelend. Daar wordt je onzeker van, of je dat wil of niet.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
24-10-2021 11:47
Nog niet alles gelezen maar ik vind spontaan bezoek het leukst. Dat je afspreekt om even een bakkie te doen en dat het uiteindelijk zo gezellig wordt dat je Chinees gaat bestellen of de barbecue aanslingert of in je koelkast gaat kijken wat je nog in elkaar kunt flansen voor 10 man. Gelukkig heb ik ook vrienden die ook van dergelijke spontane gezelligheid houden.
Of dat bij hen is of bij mij vind ik niet zo belangrijk, ik vind zowel op visite gaan als visite krijgen leuk. Overigens eindigen afspraken in de stad meestal ook ergens in een eetgelegenheid met terras en speelgelegenheid voor de kinderen, en dan schuiven er meestal ook nog wel andere kennissen of vrienden aan.
Dat dus.

Ik vind een huis vol mensen heerlijk op de borrel met hapjes, muziek en lol en lachen. Ook om naar anderen te gaan. En
Uiteraard in de stamkroeg waar iedereen aansluit.
yasmijn wijzigde dit bericht op 24-10-2021 13:47
2.90% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
24-10-2021 13:01
Ja, logees handel ik ook niet goed. Dat is echt alleen in nood, verder echt liever niet, breng ze nog liever even thuis of leen ze een fiets als dat uitkomt en ze bijvoorbeeld niet meer thuis kunnen komen met OV. In praktijk niet dus, want iedereen komt met de auto bij ons, want ver weg.
Ik vind loge’s prima, mits ik hen uitnodig. Ik heb ook een familielid, ik heb altijd bij hem in de buurt gewoond en nu niet meer, die “wil alleen langskomen als hij mag blijven slapen want dan kan hij drinken” nou dat heb ik snel afgekapt, als je niet voor mij komt maar voor de drank dan kom je maar niet
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En als we eters krijgen, mijn man kookt altijd en ruimt ook alles weer op.

Heerlijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever mensen op bezoek dan dat ik op bezoek ga. Het is bijna altijd koud bij anderen in huis en dan moet je er helemaal heen, en ook weer terug. Nu ik een auto heb vind ik dat niet zo erg meer, maar toen ik die nog niet had wel, helemaal als het dan donker en koud was op de terugweg.

Ik heb wel een spuughekel aan onverwachte bezoekers, want ik wil mijn huis aan kant kunnen hebben voor iemand komt en wat lekkers in huis halen en zo.

Als iemand blijft eten maak ik of pannenkoeken, of krieltjes met gevulde kip en sla of we bestellen wat. Met 1 vriend kook ik altijd samen.

Kinderen wil ik mijn huis niet in hebben, zou niet weten wat ze hier te zoeken hebben want ik ben geen vrienden met kinderen, maar met de ouders (niet dat ik iemand ken met kinderen). Uitzondering is een nichtje, maar die is al 12 dus kan zich gelukkig normaal gedragen en gewoon op de bank zitten de hele tijd.
ugli wijzigde dit bericht op 24-10-2021 13:58
33.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met het huis schoon hebben als je mensen krijgt?

Ik kijk bij anderen ook niet of het wel “schoon” is.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
24-10-2021 13:53
Ik heb liever mensen op bezoek dan dat ik op bezoek ga. Het is bijna altijd koud bij anderen in huis en dan moet je er helemaal heen, en ook weer terug. Nu ik een auto heb vind ik dat niet zo erg meer, maar toen ik die nog niet had wel, helemaal als het dan donker en koud was op de terugweg.

Ik heb wel een spuughekel aan onverwachte bezoekers, want ik wil mijn huis aan kant kunnen hebben voor iemand komt en wat lekkers in huis halen en zo.

In mijn schoonfamilie zijn er huizen die me altijd te koud van temperatuur zijn(denk aan 16 graden in de winter) en ze zullen het echt geen graadje hoger zetten vanwege het bezoek. Daar ga ik dan in de winter liever niet naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Gelsomina schreef:
24-10-2021 13:57
In mijn schoonfamilie zijn er huizen die me altijd te koud van temperatuur zijn(denk aan 16 graden in de winter) en ze zullen het echt geen graadje hoger zetten vanwege het bezoek. Daar ga ik dan in de winter liever niet naartoe.
Ja hier dus ook, gewoon 16 graden binnen en het vertikken om hem warmer te zetten. Dieptepunt was 14 graden, toen heb ik net zo lang mijn jas aangehouden tot iemand die verwarming aan ging zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven